PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jones H tai Surly Moloko ohjaustanko

Yedi.
10.08.2024, 00.44
Onko kenelläkään kokemuksia Jones H tai Surly Moloko ohjaustangoista? Niskat joskus jumii maasturilla suoralla tangolla (tai kai siinä on 8-9° sweep) ajellessa, niin voisi pohtia noita isommalla sweep:llä olevia ohjaustankoja käyttö/retkifillariin.

SvaR
10.08.2024, 07.41
Mulla on Moloko retkifillarissa ja itse ajelen sillä kyllä sen puolesta niin pitkiä siivuja kuin vain tarvitsee. Ergonin gc1 tupit luksusta ja yläkaaressa tankonauha niin voi ajella välillä sieltäkin pikkasen kapeammalla ja pitemmällä otteella.
Suorat tangot on minulle tuskasia. 16 astetta backsweep ollut nyt vähintään ainaan viimeiset 7 vuotta.

J3K
10.08.2024, 10.27
Itse olen Surly Corner baria harkinnut, harmi vaan että vaatti shimmit ja pitäisi arvailla sopiva leveys.

Yedi.
10.08.2024, 10.42
Jones tai Moloko olisi varmaan mukava, kun asentoa voi vaihdella. Molokoon Ortlieb:n perinteiselle etulaukulle joutuu kiinnitystä vähän rakentamaan, mutta tuskin siitä tulee ongelmaa. Molokoon olisi oma laukkukin, mutta aika pieni ja hinta pikkuisen yläkanttiin, niin yksinkertaisesta laukusta (saahan siihen silmukan sisään jonkun muun pussin tai takin+puhelimen+työkaluja remmeilläkin kiinni).

Corner Bar:akin katselin, mutta ehkä Jones tai Moloko voisi olla itselle sopivampi.

SvaR
10.08.2024, 13.51
Onhan minulla toki Corner Bar yhdessä fillarilla eli se on istutettu vanhaan jäykkäperä xc jyystimeen ja siinä aivan saakelin hyvä. Ja se nyt hoitanut gravel nylkyttimen virkaa. Tai oikeasti niitä tankoja on kaksi, kun ensin ostin leveän ja sitten kapeamman.

Ja Molokoon olen istuttanut juurikin tuollaisen Ortliebin etulaukun. Putkenkiinnitin vaan laitettu siihen etummaiseen putkeen ja sen takaa menee se vaijeri samalla tyylillä ristiin kuin menisi ohjainkannattimenkin kanssa.

J3K
10.08.2024, 14.19
Onhan minulla toki Corner Bar yhdessä fillarilla eli se on istutettu vanhaan jäykkäperä xc jyystimeen ja siinä aivan saakelin hyvä. Ja se nyt hoitanut gravel nylkyttimen virkaa. Tai oikeasti niitä tankoja on kaksi, kun ensin ostin leveän ja sitten kapeamman.

Ja Molokoon olen istuttanut juurikin tuollaisen Ortliebin etulaukun. Putkenkiinnitin vaan laitettu siihen etummaiseen putkeen ja sen takaa menee se vaijeri samalla tyylillä ristiin kuin menisi ohjainkannattimenkin kanssa.

Onko tuo kapeampi se 46cm vai 50cm malli ja minkälevyisellä riserilla ja dropilla ajat muuten?

Yedi.
10.08.2024, 16.48
Ortlieb:n etulaukun kiinnikkeelle pohdin tukea Molokon takimmaisesta putkesta, jos pelkää kaapeli etummaisen putken ympärillä ei estä laukkua kääntymästä alaspäin jos laukussa on tavaraa 3-4 kg.

Molokon oman laukun tilalle näköjään Ortlieb:n Accessory Pack: https://www.ortlieb.com/en_us/accessory-pack+F9953 voisi olla hyvä vaihtoehto. Vähän enemmän kokoa, vesitiiviimpi ja voi käyttää muissakin fillareissa. Hintakin on 20-30 e edullisempi.

SvaR
10.08.2024, 18.29
^^ Nyt on se kapein versio. Ekan kun ostin niin ei ollu lätäkön tällä puolen muita tarjolla, muuten olisin silloin varmaan kompromissina ostanu sen 50cm, mutta vaikka olen leveä harteinen niin tuo kapein käy itselle.
Riserit on nyt nuita sqlab 311 eli 74cm leveitä. Droppi oli 45cm ja nyt tulossa myös 44cm, mutta nyt kun tuolla fillarilla jossa tuo Corner Bar tahkonnut aika reilusti niin tekis mieli kokeilla noistakin vielä leveämpiä.

^Se putki on niin liukas, että tuo putkenkiinnikekin vaati teipin väliin että laukku pysyy ns. vaaterissa.
Siis tämmöinen on mulla siinä putkessa kiinni. Eli tuon takaa vedetty se kaapeli ristiin kuten ohjainkannatimenkin takaa.
https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/DIN-3015-1-PP-sisaepinta-uritettu/31066505031101.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/
Ei nätein mutta toimii.

Yedi.
10.08.2024, 18.58
Perus Ortlieb:n kiinnikke https://www.ortlieb.com/en_us/handlebar-mounting-set etummaiseen putkeen ja ajattelin ruuvata esim. päälle pätkän rst-lattaa ja latan toisen pään sitten takimmaisen putken alle tai tuollaisella hydrauliputken kiinnikkeellä takimmaiseen putkeen. Ei kaunein, mutta kestää ja se riittää :p.

Rixen & Kaul:n kiinnike pitäisi toimia Ortleib:n laukun kanssa, niin sekin voisi olla yksi vaihtoehto:rolleyes:. Siinä on vaijeri, jossa ei ole pitkää mutteria toisessa päässä, vaan pelkkä vaijeri. Tuohon voisi ostaa "bulkki-vaijeria" ja laittaa niin pitkän vaijerin, että se yltää takimmaiseen putkeen ja sen voisi kierrättää ohjainkannnattimen ali.

Yedi.
11.08.2024, 20.22
"Arpa on heitetty"... Laitoin Molokon tilaukseen ja tilasin varalta pienemmällä 'back sweep':llä olevan halpistangon 700mm leveänä ja back sweep 16°: https://www.bike-discount.de/en/ergotec-ergo-series-31-8mm-handlebar

Voi testailla kumpi tuntuu mukavammalta vai onko suorempi tanko parempi...

Rixen & Kaul:n kiinnikkeen laitoin myös tilaukseen, niin voi sitäkin kokeilla Ortlieb:n laukkuun ja kun siihen saa tuollaisen pienen https://www.bike24.com/p2804707.html tavaratelineen kiinni kunhan tulee varastoon. (ja onhan tavaratelineestä vähän isompikin versio olemassa...)

Yedi.
25.08.2024, 20.59
Muutama testilenkki tuli Molokolla ajettua ja ei oikein toiminut meikäläiselle. Liikaa back sweep:ä, lienen kai vuosien saatossa tottunut (liikaa) suorempaan tankoon. Eli tuo toinen tanko jäi käyttöön.

Rixen & Kaul kiinnike toimii Ortlieb:n etulaukulle. Se oli hyvä uutinen, jos jossakin vaiheessa tulee hankittua Rixen & Kaul:n kiinnikkeeseen sopiva tavarateline, niin siihen saa kiinni myös vanhan Ortlieb:n etulaukun.