Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Harley Davidson Serial 1 vs. Canyon Pathlite:ON 7 SUV

Tonpar
07.08.2024, 19.23
Moi vaan! Tässä uuden sähkärin hankkimista mietin kun nyt on luovuttu MTB:stä ja ihan perus katupyörää sähköllä etsinnässä. Tuossa olisi 2 kandidaattia mitkä kiinnostaisi ja molemmat hihnavetoisia. Jos jollain tosiaan omisi heittää kommenttia jommastakummasta tai miksei molemmista. Plussat ja miinukset.
Canyonin pyöristä kuullut melkeinpä pelkkää hyvää. Harrikassa vois kiinnostaa ne automaattivaihteet. Kiitokset vastauksista https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png

Zykkel
07.08.2024, 20.44
Molemmat ovat sen verran harvinaisia, että harvalla on kokemusta kummastakaan. Ei minullakaan. Molemmissa taitaa olla integroitu akku. Saa irti mutta ei ole suunniteltu otettavaksi latauksen ajaksi pois. Lähinnä jos täytyy koko akku vaihtaa. Onko sinulla mahdollisuus säilyttää pyörä ja ladata akku sisällä? Yksi mitä kannattaa huomioida kumpaan arvelet saatavan varaosia vielä vaikka viiden vuoden kuluttua? Enempää en pysty ottamaan kantaa, kun olen kummatkin nähnyt vain kuvissa.

SBIAN
08.08.2024, 00.53
Tuolta löytyy kokemuksia Canyonista https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?62799-Canyon-Pathlite-ON-7-0

Ja mielipiteeni noista pyöristä on se että molemmat on laadukkaita mutta harrikka on olemukseltaan tehty näyttäväksi ja hyvin viimestellyksi ja erikoiseksi eli kyseessä on pyörä sellaiselle joka tykkää imagosta ja erikoisuuksista joita tuo pyörä sisältää eikä voi sanoa että moni asia on todella hienosti ajateltu, eli oikea hifisteliän pyörä.

Canyon taas on tehty ajatuksella että silllä ajetaan ja että se on oikea käyttö pyörä. Valinta on siis tehtävä noiden välillä haluaako pyörän jossa ajo ominaisuuksiin on panostettu enempi niin valinta on Canyon ja taas jos haluaa pyörän jossa ajo ominaisuudet ei ole ehkä ihan niin hyvällä tasolla mutta haluaa erikoisen ja näyttävän niin valinta on Harrikka.

Oma valintani olisi kuitenkin.........

Travelkicking
08.08.2024, 08.46
Canyon on 500 wh akulla ja 2A-laturilla tuleva perusmankeli, toki hyvä sellainen. Samaa pyörää myydään Atala ja Scott-brändien alla. Mulla on atala.
Seriel 1 automaattivaihteisesta voi poistaa automaattitoiminnon, jolloin avustuksen katketessa voi jatkaa polkemista normaalista. Jos löytää edullisen sinkulamallin, siihen voi asentaa vaihtellisen takanavan (nexus5 tms.).

Copilot
08.08.2024, 09.14
Canyon on 500 wh akulla ja 2A-laturilla tuleva perusmankeli, toki hyvä sellainen. Samaa pyörää myydään Atala ja Scott-brändien alla. Mulla on atala.
https://www.canyon.com/en-fi/electric-bikes/electric-touring-bikes/pathlite-on/suv/pathlite-on-7-suv/3591.html

Täällä kyllä sanotaan että 750Wh ja 4A, mutta kaippa fillarifoorumi tietää paremmin. Oisko lähdettä sille, että tuota samaa pyörää myydään eri brändeillä? Canyon kun tekee yleensä runkonsa itse.

SBIAN
08.08.2024, 10.49
Nyt menee tuon linkin kautta vanha ja uusi malli sekaisin tuossa Canyonissa, eli Copilot (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?72103-Copilot) linkissä on uusi malli josta alkuperäinen kysyjä on kiinnostunut. Sitten on kyllä väärää tietoa että Canyon olisi sama pyörä, kyllä Canyon tekee ihan omalla bräntillään itse suunniteltuja pyöriä eikä edes halvimmissa pyörissään sorru tusina pyörien myymiseen omalla nimellään.

Miksi muuttaa mainio automaatti vaihteisto joka on pommin varma ja huoltovapaa sekä yksi ehkä painavimmista syistä valita juuri tuollainen pyörä, ei siis mitään järjen häivääkään.

Niin ja vielä en usko edes Atalan ja Scotin yhteyksiä että noilla merkeillä olisi mitään samaa mallia vain nimi erona, onhan Atala ns. tusina pyörä jota marketit pääasiassa myyvät.

Laitoin tuon likin Canyonista vaan siksi että jos yleis näkymältään tuolta saisi hieman tietoa millainen pyörä Canyon on, perus periaatteiltaan pyörä ei ole tuosta muuttunut muuten kuin hioutunut paremmaksi teknisesti.

Harrikastakin löytyy linkki: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?64526-Harley-Davidson-Serial-1

Travelkicking
08.08.2024, 11.00
No atala valmistaa myymiensä pyörien komponenteistä varmasti yhtä monta kuin vaikkapa helkama eli tuskin yhtään. Helkama kuulema maalaa jostain alihankitut rungot itse. Canyon siis valmistaa itse runkonsa ? Ja olisi sen takia täysin eri sarjassa ? Katsokaa komponenttilistaa - niistä pyörät valmistetaan. Lokasuojat ja stemmi näyttävät myös olevan canyonin omalla brändillä myytäviä. Suoramyynti ja marketmyynti taas ei tarkoita mitään fillarin tekniikkaan liittyvää. Marketit eivät yleensä myy mallisarjan yläpäätä. Suoramyynnissä ei ole muita välikäsiä kuin kuljetusliike, mutta omat kiemuransa siinäkin on lähinnä takuuasioiden hoidon muodossa.
Joo ja sori, en katsonut riittävän tarkasti, että kyse on Canyonin uudesta SUV-mallista.

hsr
08.08.2024, 11.39
Myydäänkö harrikkaa vain tuossa seinäjokelaisessa firmassa? Miten huollot ja korjaukset?

Santtu75
08.08.2024, 11.53
Myydäänkö harrikkaa vain tuossa seinäjokelaisessa firmassa? Miten huollot ja korjaukset?

Moto Seinäjoki maahantuojana (ja myy pyörää myös itse).
Jälleenmyyjinä näyttäisi olevan R.M Heinon Tampereen ja Espoon toimipisteet sekä Pyörä Nurmi Raumalla.

SBIAN
08.08.2024, 12.42
No atala valmistaa myymiensä pyörien komponenteistä varmasti yhtä monta kuin vaikkapa helkama eli tuskin yhtään. Helkama kuulema maalaa jostain alihankitut rungot itse. Canyon siis valmistaa itse runkonsa ? Ja olisi sen takia täysin eri sarjassa ? Katsokaa komponenttilistaa - niistä pyörät valmistetaan. Lokasuojat ja stemmi näyttävät myös olevan canyonin omalla brändillä myytäviä. Suoramyynti ja marketmyynti taas ei tarkoita mitään fillarin tekniikkaan liittyvää. Marketit eivät yleensä myy mallisarjan yläpäätä. Suoramyynnissä ei ole muita välikäsiä kuin kuljetusliike, mutta omat kiemuransa siinäkin on lähinnä takuuasioiden hoidon muodossa.
Joo ja sori, en katsonut riittävän tarkasti, että kyse on Canyonin uudesta SUV-mallista.

Nyt puhutaan pyöristä jotka on kuuluisia myös maailmalla, eli niitä ei ole Atala eikä Helkama. Noissa ns. merkkipyörissä ei ole kyse pelkästään valmistamisesta jotka pääsääntöisesti valmistetaan Kiinassa tai jossain muussa halpatuotanto maassa, vaan kyse on pyörän rungon suunnittelusta ja siitä kuinka korkeatasoinen runko on, ergonomialtaan, viimestelyltään jne..

Atala ja Helkama lukeutuvat niihin valmistajiin joilta puuttuu panostus korkeatasoiseen pyörään se ei kuulu heidän tavoitteihinsa vaan tehdään kustannus tehokasta pyörää mahdollisimman suurella voitolla. Merkki valmistajat panostavat jatkuvaan tuotekehitykseen vaikka luulisi että pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen niin pyörän runko yksinkertaisuudessaan on muuttanut muotoaa yllättävän paljon ja uusia innovatiivisia runko ratkaisuja sekä ergonomian että materiaalinen jne.. osalta halutaan olla ajan hermolla ja mieluimmin edellä.

En tiedä yhtään merkkipyörää jota myytäisiin prismassa tai tuon kaltaisessa sekatavarakaupassa, Atalaa ja ehkä Helkamaa löyttyy kyllä samoin Tunturia.

Copilot
08.08.2024, 12.45
Rungolla ei siis ole mitään merkitystä vaan vain sillä mitä siihen on kiinnitetty?

Santtu75
08.08.2024, 14.10
Atala ja Helkama lukeutuvat niihin valmistajiin joilta puuttuu panostus korkeatasoiseen pyörään se ei kuulu heidän tavoitteihinsa vaan tehdään kustannus tehokasta pyörää mahdollisimman suurella voitolla. Merkki valmistajat panostavat jatkuvaan tuotekehitykseen vaikka luulisi että pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen niin pyörän runko yksinkertaisuudessaan on muuttanut muotoaa yllättävän paljon ja uusia innovatiivisia runko ratkaisuja sekä ergonomian että materiaalinen jne.. osalta halutaan olla ajan hermolla ja mieluimmin edellä.

Tuo Atala:han on ihan perinteikäs ja vanha Italialainen pyörämerkki (ja pyörät yhä kootaan Italiassa) joka ajautui 2011 tuonne Accel Groupin syövereihin ja alkoi pikkuhiljaa ajautumaan tuonne "kustannustehokkaampien" pyörien maailmaan. Mutta pitää muistaa että Atalalla on vielä oma "alabrändinsä" Whistle jonka alla myyvät niitä paremman pään pyöriään tyyliin B-Rush https://www.whistlebikes.com/en/product/b-rush-oryon/ ja joillain markkina-aluella saattaa vaihdella minkä Brändin alla mikäkin pyörä myydään...

Travelkicking
08.08.2024, 19.05
Jopas meni tunteisiin. Ihankuin joku olisi canyonin oikeudenomistaja. Onko ? Mun kaksipyörähistoriassa oli 16-vuotiaasta alkaen enduromoottoripyörävaihe. Geometria-asiat eivät ole ihan vieraita. Päitsiä varten loivennettiin mun ajokin keulakulmaa, jolloin sillä pystyi ajamaan nopeita talviteitä vauhdikkaammin (perä lähtee alta kurveissa hallitummin). Teidän laatupuheet on ihan höpöjä. Onhan täällä sentään yksi ammattimies - Santtu.

Eemeli82
08.08.2024, 21.37
Mitkä Scottin ja Atalan pyörät nyt siis on samoja kun tuo kyseinen Canyonin Pathlite?

paaton
08.08.2024, 22.04
Niin siis santtuhan juuri sanoi, että atala brändi on vaan myyty ja nyt se kuuluu sinne tunturi ja helkama kategoriaan. Mutta tämäkin toisiaan toimii. Perus tunturikuskit katsovat vaan verkkokauppa.comin sivuilta moottorin merkin ja akun koon.

Travelkicking
09.08.2024, 10.29
santtuhan juuri sanoi, että... nyt se kuuluu sinne tunturi ja helkama kategoriaan.
Sanoiko, tarkistatko vielä ? Mainitsin jo, että menin linkin mukana lukemaan 2021 vuoden juttua ja totesin, että mun pyörän voi ostaa kolmena eri merkkinä siinä mielessä, mitä tulee komponentteihin. No aloitus puhuikin uusimmasta suv-mallista, joten astuin miinaan. Atalaa ei nykyään löydy canyonin tasoisena, ei edes sen tasoisena, mitä itse ostin 2021. Tuossa scott https://www.scott-sports.com/dk/en/product/scott-axis-eride-10-men-bike?article=290633006

Leewi
09.08.2024, 11.37
Sanoiko, tarkistatko vielä ? Mainitsin jo, että menin linkin mukana lukemaan 2021 vuoden juttua ja totesin, että mun pyörän voi ostaa kolmena eri merkkinä siinä mielessä, mitä tulee komponentteihin. No aloitus puhuikin uusimmasta suv-mallista, joten astuin miinaan. Atalaa ei nykyään löydy canyonin tasoisena, ei edes sen tasoisena, mitä itse ostin 2021. Tuossa scott https://www.scott-sports.com/dk/en/product/scott-axis-eride-10-men-bike?article=290633006
Viimevuotista scottia saa ihan hyvään hintaan https://www.mhw-bike.fi/scott-axis-eride-20-men-galaxy-black-2023-saehkoepyoerae-hardtail-maastopyoerae-trekking-pyoerae-167334

paaton
09.08.2024, 11.49
Ja sun mielestä se canyonin ja scotin taso on tosiaan sama, mitä tuossa sinun halpahallin löydässä?

Siistiä, jos tosiaan sähkäreiden kanssa ollaan menty tähän. Normaaleissa pyörisisä en ole uskaltanut ostaa fillaria halpa-hallista.

Copilot
09.08.2024, 11.57
Eihän tuo nyt ole yhtään sama. Hihnaveto vs. ketjuveto jne. On minustakin mielenkiintoinen juttu, että moottori tekee pyörästä saman ihan sama mitä siinä ympärillä on. Trekin Railikin on ilmeisesti sama pyörä kun niissä on muistaakseni Bosch CX.

Eemeli82
09.08.2024, 18.02
Mainitsin jo, että menin linkin mukana lukemaan 2021 vuoden juttua ja totesin, että mun pyörän voi ostaa kolmena eri merkkinä siinä mielessä, mitä tulee komponentteihin.
No tuolla logiikalla aika monen merkin pyörät on samoja...
Ei kai kuitenkaan voi väittää, että samaa pyörää myydään usealla eri brändillä, jos niissä on vaan samoja komponentteja, mutta täysin eri rungoilla.
Ja en jaksa uskoa, että erot jää ainoastaan runkoihin, joten ihan mielenkiinnosta tekisi nyt mieli tietää mistä Atalan ja Scottin malleista puhut.

Travelkicking
10.08.2024, 14.26
Täällä on sen verran ylisanoja, että taitaa olla perinteinen piilomainos. Kerrotteko jotain canyonin rungon erinomaisuudesta ?
Tuohon voi verrata
https://pic.useful.fi/NvnuSIu9O.jpg

Eemeli82
10.08.2024, 14.33
Edelleen, voisitko nyt kertoa ne pyörämallit on mitkä on samoja ja joita myydään sekä Canyonin, Scottin että Atalan brändillä?

Travelkicking
10.08.2024, 14.43
Edelleen, voisitko nyt kertoa ne pyörämallit on mitkä on samoja ja joita myydään sekä Canyonin, Scottin että Atalan brändillä?

Ne 2121 tiedot ei oo enää tärkeitä. Mutta jatka canyonin kehumista - leipä taitaa riippua siitä.

Eemeli82
10.08.2024, 15.08
Eli et siis pysty antamaan mitään perusteita väitteillesi siitä, että samaa pyörää myytäisiin noiden kaikkien kolmen brändillä. Toki en ole yllättynyt, koska mikäli kertoisit mistä pyöristä on kyse, selviäisi taatusti, että ei ne samoja pyöriä ole ja eroja on muussakin kun rungoissa.
Nyt vaan taisit itsekin tuon ymmärtää ja aloitat lapsellisen kirjoittelun jostain Canyonin piilomarkkinoinnista yms. höpöä.

Kerrotko muuten missä olen Canyonia kehunut tai sanonut, että se olisi jollain tapaa parempi? En ole sanallakaan sanonut, että se olisi jotenkin parempi, kuin Scott tai Atala. Olen vain maininnut, että samoja pyöriä ne ei ole. Pyörät voivat aivan hyvin olla aivan yhtä hyviä, mutta samoja pyöriä ne ei taatusti ole, siitä ei varmaan enää tarvitse keskustella.
Hyvyyttä vaan on mahdoton vertailla, kun et suostu kertomaan mistä pyöristä tarkalleen nyt on edes kyse.

Bndit
10.08.2024, 15.28
Kyllä oletkin astunut isoon miinaan kun väität pyöriä joissa on samat komponentit mutta eri runko samoiksi pyöriksi. Sulle voisi laittaa disclaimerin "ei tiedä pyöristä mitään" varoitukseksi aloittelijoille jotka kysyvät pyörävinkkejä.

Copilot
10.08.2024, 15.50
Ei täällä kyllä mitään ylistetty ole. Kunhan todettu ettei ne ole samoja pyöriä. Melko lapsellista kommentointia piilomarkkinoinnista jne.

SBIAN
10.08.2024, 17.36
https://pic.useful.fi/NvnuSIu9O.jpg Tuon hitsaus sauman perusteellakaan ei voi Travelkicking (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?57831-Travelkicking) päätellä pyörän laadusta yhtään mitään. Onneksi meitä suojaa edes jonkin moinen turva ihan kuraa olevien pyörän runkojen osalta koska tieto leviää räjähdysmäisesti jos jossain pyörässä havaitaan turvallisuuteen vaikuttava asia.

Pyörät voi olla kokemattoman silmään hyvinkin saman näköisiä ja silloin kaikki muu unohtuu miten pyörä on oikeasti rakennettu, on hyvinkin laadukkaan näköisiä pyöriä ja ns. hienoja joihin kokematon helposti lankeaa mutta esim. laakeroinnit navoissa on tehty luokattomasti, vanteet eli kiekot on on aivan kuraa, pyörän runko on alumiinia mutta on jouduttu tehdä paksusta alumiinista koska halpa hinta ei riitä, eikä tieto taito riittä rungon ohennustekniikan hyödyntämiseen jolloin painoa on todella paljon enempi kuin laadukkaassa pyörässä. Eli sellaisia asioita joita ei päällepäin näe.

Keskiöt on halvinta mahdollista ja monesti vaihteisto sitä halvinta samoin jarrut jne... kaikki kuitenkin näytää kokemattomalle hyvältä kun on sentään Bochin tai Shimanon moottori ja pyörä näyttää hienolta kuvassa tai livenä.

On paljon asioita joista pitää olla tietoinen ja ONNEKSI hinta korreloi pyörissäkin laatua sen pitää huolen markkinat ja nykyajan nopea tiedon välitys ja testaus. Mekkipyörien kohdalla on pienempi vaara ostaa kuraa mutta sekään ei ole pois suljettu, alkaen mallit eivät niilläkään takaa että saa oikeasti laatua mutta lohdutukseksi täytyy sanoa että saa kuitenkin yleensä ergonomialtaan huomattavasti paremman kuin markettipyörä.

Travelkicking
11.08.2024, 11.57
https://pic.useful.fi/NvnuSIu9O.jpg Tuon hitsaus sauman perusteellakaan ei voi Travelkicking (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?57831-Travelkicking) päätellä pyörän laadusta yhtään mitään. Onneksi meitä suojaa edes jonkin moinen turva ihan kuraa olevien pyörän runkojen osalta koska tieto leviää räjähdysmäisesti jos jossain pyörässä havaitaan turvallisuuteen vaikuttava asia.

Mä päättelen, että sauma on robotin hitsaama, mikä ei ole paha juttu ollenkaan. Saumaa ei ole hiottu matalammaksi, jolloin sidos on vahvempi kuin hiotuilla saumoilla myytävissä rungoissa.

Joo tieto leviää. Ks. Ikämiehen akkukeissi. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60688-Shimano-moottoreiden-kokemukset-viat-ja-korjaukset/page24

PS. Mun verkkokauppa.com-pyörässä on vähän yli 8000 km mittarissa ja jo yksi vika. Ensiasennusketjut katkesivat alta 100 km kohdalla.

laattamaa
11.08.2024, 12.56
Mä päättelen, että sauma on robotin hitsaama, mikä ei ole paha juttu ollenkaan. Saumaa ei ole hiottu matalammaksi, jolloin sidos on vahvempi kuin hiotuilla saumoilla myytävissä rungoissa.

Joo tieto leviää. Ks. Ikämiehen akkukeissi. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60688-Shimano-moottoreiden-kokemukset-viat-ja-korjaukset/page24

PS. Mun verkkokauppa.com-pyörässä on vähän yli 8000 km mittarissa ja jo yksi vika. Ensiasennusketjut katkesivat alta 100 km kohdalla.Ruputin hitsaamia mahtaa kaikki massatuotetut rungot olla. Tuosta näkyy heti pari hitsausvirhettä, toinen toki vaan kosmeettinen, toinen ainaki miltein jyrkkä liittymä toptuben ja emän liitoksessa.
Toki on tuppaa niitä löytymään aika monesta pyörästä jos alakaa kattelemaan.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240811/1018640680d85220e84a507595ed9db3.jpg

Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla

Travelkicking
15.08.2024, 10.15
Ruputin hitsaamia mahtaa kaikki massatuotetut rungot olla. Tuosta näkyy heti pari hitsausvirhettä, toinen toki vaan kosmeettinen, toinen ainaki miltein jyrkkä liittymä toptuben ja emän liitoksessa.

Ylemmässä robon käsivarsi on ehkä vaihtanut asentoa voimakkaasti. Alempi taitaa olla sauman lopetus.

SBIAN
15.08.2024, 10.33
Menee kyllä pahasti aiheesta ohi mutta minkäslainen pyörä Travelkicking (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?57831-Travelkicking)illa on. Jospa käytäisiin nyt se läpi että ei jää vaivaamaan ketään että jos saa laatua vähälläkin rahalla. Siis esittele pyöräsi.

Travelkicking
15.08.2024, 22.03
"Nyt puhutaan pyöristä jotka on kuuluisia myös maailmalla,...". Tuo ei kuulosta kovin tekniseltä lausunnolta, vaan enemmän markkinointiosaston jorinalta. SBIAN, oletko hyvä ja laitat linkin Canyonin runkovalmistuslinjalle, youtube kelpaa. Kumpuaako intosi jankata aiheesta siitä, että olet osa Canyonin ravintoketjua ? Toivoisin, että poistat aiheellisen epäilyn, Mun pyörän malli lukee valokuvassa. Näitä on kasattu kovin erilaisin komponentein. Boschin voimalinja akkuineen, shimanon jarrut ja vaihteet (slx12, joka on maasturiin tarkoitettu - en tiedä syytä tuohon, miksi sellainen on trekkingpyörässä). 500 wh runkoakku, jossa liittimet ylöspäin ja akkukotelo aukeaa kolmion sisäpuolelle. Pyörä on niin hyvä, etten keksi syytä, miksi vaihtaisin sen ns. parempaan. Onko sellaisia edes olemassa ? Olen katsellut saksalaisten pienpajojen tuotteita. Titaanirunkoon on ruuvattu kaikkein kalleimmat kilkkeet. Mitä lisäarvoa sä saat sellaisella ajamisesta ? Sen mä ymmärrän, että harrastuksissa liikkuu raha ja jokainen on vapaa ottamaan markkinoilta omansa. Canyonin ylenmääräisen kehumisen pitäisi perustua faktoihin. Laatufillareita voi katsoa tuolta, esim Falkenjagd. https://www.gatescarbondrive.com/bike-brands#

Bndit
15.08.2024, 22.35
Alkuperäisen kysymyksen tekijä varmaan miettii että tuliko sittenkin vahingossa kirjoiteltua vauva.fi-palstalle.

SBIAN
15.08.2024, 22.48
Niin montako Atala merkkistä pyörää näkyi Pariisissa??? ei yhtään, sensijaan Canyonia näkyi useita sekä maantie että maastopyörä kisassa, kai noilla ajajilla on alla laatua vai??:)
Tuossa sun lähettämässä linkissä jossa kerrot olevan laatu pyöriä niin tuon luettelon perusteella Canyon on sitä koska se on luettelossa. Leikki leikkinä mutta koita nyt perehtyä edes hiukan polkupyörä maailmaan ennen kun alat keskustella .

Tuossa vielä se linkki jota kaipasit:http://https://youtu.be/jL_iOFAXdi4?si=d9sJhxBdPWaEBPL- (https://youtu.be/jL_iOFAXdi4?si=d9sJhxBdPWaEBPL-")

paaton
15.08.2024, 22.53
Alkuperäisen kysymyksen tekijä varmaan miettii että tuliko sittenkin vahingossa kirjoiteltua vauva.fi-palstalle.

No mutta tuo travelkickingin ensimmäinen postaus on edelleen yhtä hauska. Kuvastaa hyvin mitä tietotaitoa foorumilta löytyy.
Se vauva.fi kelpaa kyllä ihan yhtä hienosti sähkärin valintaan.

Tonpar
16.08.2024, 14.48

Hymyssä suin luen näitä xD
Ps. En vielä hankkinut mitään fillaria. Oon tota Canyonin Pathlite 7 hihnavetoa pyöritelly mielessäni. Silti vähän epävarma kun ei oo tullu mahdollisuutta koeajoon ja myös se kun sattun lukemaan joitain negatiivisia palautteita kyseisestä mallista mutta uskon kyl ehjä jokaisella valmistajalla niitä sunnuntaimalleja löytyy kun niitä joukoittain valmistetaan..
Se Pathlite 9 oli kokonaan jo loppunut varastosta mistä löytyisi jo ABS jarrut ja sähköiset vaihteet. Alkaako noi olemaan jo sitten liikaa hifistelyä. Tottakai maksaa huollotkin jo sit luultavammin enemmän kun jotain särkyy..

Tonpar
16.08.2024, 14.50
Ehkäpä vielä venaillaan. Kuullut että ensivuonna tulisi hihnapyöriä myös muille valmistajille. Olihan niitä toki myös jo esim Spessulla.

SBIAN
16.08.2024, 17.39
Yksi asia kannattaa ottaa huomioon, nyt pyörien hinnat laskee sitä mukaan kun talvi lähestyy, eli pyörän kannattaa hankkia näin syksyllä myöhään jolloin liikkeet pyrkiin tyhjentämään varastot tämän vuotisista malleista pois ensivuoden mallien tieltä eli saa tuntuviakin alennuksia jos jaksaa kytätä ja tietää millaisen pyörän haluaa.

Voi olla että pyörien hinnat nousee ensivuonna ehkä rajustikkin.

Travelkicking
17.08.2024, 09.26
Ehkäpä vielä venaillaan. Kuullut että ensivuonna tulisi hihnapyöriä myös muille valmistajille. Olihan niitä toki myös jo esim Spessulla.

Tsekkiläinen valmistajan tuote. Laatuvaroitus: Ohjaustangon kannattaja kenties ei-merkkitavaraa. Runko kenties vääränmerkkisen hitsausrobotin tikkaama.
Sähköpyörien hintakehitys on ollut mielenkiintoista. Ne kulkevat kallistumistrendiä vastaan kuten sähkäautotkin. Teknisesti fillari on varsin yksinkertainen tuote, vaikka alalta elantonsa saavilla voi olla henkilökohtainen intressi salata se. Nyt en puhu Leosta - hatunnosto.
https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2566.96585/superior-elcykel-dam-sbc-405i-bosch-al-matte-irish-blue
(https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2566.96585/superior-elcykel-dam-sbc-405i-bosch-al-matte-irish-blue)

Travelkicking
17.08.2024, 12.43
Suomisoffakauppias SBIANin linkissä ei käyty runkovalmistuksen puolella, ilmeisesti hyvästä syystä eli kaukoitään on pitkä matka.
Production and assembling The Canyon frames and forks are designed by Canyon and produced in Asia. An important supplier is the Taiwanese company Quest Composite Technology, which also produces frames for Trek.

Entä muut kuin kuiturungot ?
https://www.reddit.com/r/CanyonBikes/comments/k99t5o/where_are_canyon_bike_frames_made/?rdt=41980

Eemeli82
17.08.2024, 14.12
^Kovin on kyllä nyt vaikea ymmärtää mikä on päämääräsi tuolla kirjoittelullasi
Ottaako se nyt noin koville, kun ymmärsit, että se sun Atala ei olekaan Canyon, vaan ihan eri pyörä?
Onko tullut vähän keulittua kavereille ja työpaikan kahvipöydässä, kuinka fiksuna muka ostit saman pyörän mutta halvemmalla ja nyt vituttaa?
Ei se sun Atala Canyoniksi muutu, vaikka kuinka sitä koitat kehua ja Canyonia moittia.

Föhn
17.08.2024, 14.22
^ Eikös tuo ole ilmiselvästi Atalan markkinamies täällä piilomainostamassa? Ainakin ketjua seuraavat kahvipöytäkeskustelijat ovat tuosta atalan mannekiinistä yhtä mieltä.

Eemeli82
17.08.2024, 14.40
^Totta, työn puolesta pakko jatkaa Atalan kehumista, leipä taitaa riippua siitä.

SBIAN
17.08.2024, 19.30
Joo kyllä näin on, Travelkicking (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?57831-Travelkicking) on Atalan leivissä jossain prismassa tms. liikkessä myymässä Atalan pyöriä. Tyypillistä on noille halppismerkkien myyjillä että ne ei tiedä pyöristä juurikaan mitään. Voi kyllä olla leipä lujassa kun nyky ihmiset on pääsääntöisesti kumminkin laatutietoisia, mutta siksi tuo hyökkäys varmaan on noin rajua että ei oikein järki pysy mukana.

Sori en malttanut:)

pholso3
21.08.2024, 11.14
Ostin huhtikuussa Canyon Pathlite:ON 7 SUV:n kun vaikutti speksien perusteella juuri sopivalta ja olin kuullut hyvää Canyon-pyöristä. Kauppa purettiin tässä kuussa ja vielä odottelen rahojen palautusta. Pyörä toimitettiin minulle siten että siinä oli 4 virhettä jo valmiina ennen kuin sillä oli ajettu metriäkään: 1) näytössä oli virhekoodi ilmeisesti jostakin oikosulusta, 2) takavalon johto repsotti irrallaan takalokasuojasta ja hinkkasi takarenkaaseen, 3) moottorin suojus repsotti hieman irrallaan, teippaus tms. irronnut eikä pysynyt kiinni, 4) latausportin suojus repsotti hieman auki. Näiden lisäksi ohjaustanko ei ollut kovin tukeva sivuttaissuunnassa ja pyörä nitisi ja natisi jostain edestä ja takaa. Jos Neuvostoliitto olisi olemassa ja siellä tehtäisiin pyöriä niin tämä yksilö sopisi sinne. Voi olla että sain huonon yksilön tai ko. malli on vain kehnosti suunniteltu ja toteutettu, muut Canyonit voivat kenties ollakin ihan kelvollisia (tosin en niitä enää kyllä uskalla ostaa). Tämä vaan "varoituksena" ko. mallista. Tilalle ostin Focus Aventura2 6.9, joka on kyllä ihan eri maata eikä mitään huomatettavaa ollut vielä.

paaton
21.08.2024, 11.21
Oliko canyonin runko sama kuin halpahallin pyörässä :)

Copilot
21.08.2024, 11.50
Ostin huhtikuussa Canyon Pathlite:ON 7 SUV:n kun vaikutti speksien perusteella juuri sopivalta ja olin kuullut hyvää Canyon-pyöristä. Kauppa purettiin tässä kuussa ja vielä odottelen rahojen palautusta. Pyörä toimitettiin minulle siten että siinä oli 4 virhettä jo valmiina ennen kuin sillä oli ajettu metriäkään: 1) näytössä oli virhekoodi ilmeisesti jostakin oikosulusta, 2) takavalon johto repsotti irrallaan takalokasuojasta ja hinkkasi takarenkaaseen, 3) moottorin suojus repsotti hieman irrallaan, teippaus tms. irronnut eikä pysynyt kiinni, 4) latausportin suojus repsotti hieman auki. Näiden lisäksi ohjaustanko ei ollut kovin tukeva sivuttaissuunnassa ja pyörä nitisi ja natisi jostain edestä ja takaa. Jos Neuvostoliitto olisi olemassa ja siellä tehtäisiin pyöriä niin tämä yksilö sopisi sinne. Voi olla että sain huonon yksilön tai ko. malli on vain kehnosti suunniteltu ja toteutettu, muut Canyonit voivat kenties ollakin ihan kelvollisia (tosin en niitä enää kyllä uskalla ostaa). Tämä vaan "varoituksena" ko. mallista. Tilalle ostin Focus Aventura2 6.9, joka on kyllä ihan eri maata eikä mitään huomatettavaa ollut vielä.
Et kuitenkaan Atalaa ostanut? :rolleyes:

pholso3
21.08.2024, 14.08
Et kuitenkaan Atalaa ostanut? :rolleyes:

Canyon siinä kyljessä luki. En ole mikään asiantuntija, ja ostin ko. pyörän vain brändin perusteella koska kuvittelin sen olevan laadukas. Vikoja yritettiin takuuhuollon toimesta korjata ja tuo vikakoodi saatiinkin kuntoon vaihtamalla joku oikosulun aiheuttanut johto. Muita vikoja + nitinää ja natinaa (joka mahdollisesti on ominaisuus) ei saatu korjattua ja kauppa siksi purettiin. Ehkä malli oli maanantaikappale ja muut ovatkin kelvollisia. Tosin mietityttää tuo ohjaustangon kiinnitys, se ei ollut mielestäni kovin tukeva ja tanko kyllä silminnähden heilui, toisinkuin nykyisessä pyörässäni.