PDA

Näytä tavallinen näkymä : La Vuelta a España 2024



zoor
05.08.2024, 18.13
Kilpailu ajetaan 17.8.-8.9.2024. Reitti pääpiirteittäin:

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/ve24-mapa/20207/0:0,1000:1250-1000-0-70/00209

Tarkemmat etappikuvaukset löytyvät sivun https://www.lavuelta.es/en/overall-route yläpalkista (2024 Route).

paaton
05.08.2024, 18.26
Katsos, nyt onkin kutos etappi vedetty noille ronda- el burgo - yunquera teille, jotka uusittiin kaikki loppuun tänä vuonna. Ei liiku vuelta reikäisellä assulla ei.

JormaKaleviKaikentietää
12.08.2024, 22.39
Vielä kun saisi aikaiseksi lähteä katsomaan paria etappia paikanpäälle kun seudulla nyt satutaan liikkumaan.

zoor
16.08.2024, 21.56
Kukahan mahtaa selostaa tätä Maxilla?

huotah
17.08.2024, 07.46
Ykköskuskit



BIB
Rider
Team


1
KUSS Sepp (https://www.procyclingstats.com/rider/sepp-kuss)
Team Visma | Lease a Bike (https://www.procyclingstats.com/team/team-visma-lease-a-bike-2024)


11
ALMEIDA João (https://www.procyclingstats.com/rider/joao-almeida)
UAE Team Emirates (https://www.procyclingstats.com/team/uae-team-emirates-2024)


21
ARENSMAN Thymen (https://www.procyclingstats.com/rider/thymen-arensman)
INEOS Grenadiers (https://www.procyclingstats.com/team/ineos-grenadiers-2024)


31
LANDA Mikel (https://www.procyclingstats.com/rider/mikel-landa)
Soudal Quick-Step (https://www.procyclingstats.com/team/soudal-quick-step-2024)


41
SKJELMOSE Mattias (https://www.procyclingstats.com/rider/mattias-skjelmose-jensen)
Lidl - Trek (https://www.procyclingstats.com/team/lidl-trek-2024)


51
O'CONNOR Ben (https://www.procyclingstats.com/rider/ben-o-connor)
Decathlon AG2R La Mondiale Team (https://www.procyclingstats.com/team/decathlon-ag2r-la-mondiale-2024)


61
ROGLI? Primož (https://www.procyclingstats.com/rider/primoz-roglic)
Red Bull - BORA - hansgrohe (https://www.procyclingstats.com/team/red-bull-bora-hansgrohe-2024)


71
GROVES Kaden (https://www.procyclingstats.com/rider/kaden-groves)
Alpecin - Deceuninck (https://www.procyclingstats.com/team/alpecin-deceuninck-2024)


81
WOODS Michael (https://www.procyclingstats.com/rider/michael-woods)
Israel - Premier Tech (https://www.procyclingstats.com/team/israel-premier-tech-2024)


91
VAN EETVELT Lennert (https://www.procyclingstats.com/rider/lennert-van-eetvelt)
Lotto Dstny (https://www.procyclingstats.com/team/lotto-dstny-2024)


101
GAUDU David (https://www.procyclingstats.com/rider/david-gaudu)
Groupama - FDJ (https://www.procyclingstats.com/team/groupama-fdj-2024)


111
CARAPAZ Richard (https://www.procyclingstats.com/rider/richard-carapaz)
EF Education - EasyPost (https://www.procyclingstats.com/team/ef-education-easypost-2024)


121
MAS Enric (https://www.procyclingstats.com/rider/enric-mas)
Movistar Team (https://www.procyclingstats.com/team/movistar-team-2024)


131
TIBERI Antonio (https://www.procyclingstats.com/rider/antonio-tiberi)
Bahrain - Victorious (https://www.procyclingstats.com/team/bahrain-victorious-2024)


141
DUNBAR Eddie (https://www.procyclingstats.com/rider/edward-irl-dunbar)
Team Jayco AlUla (https://www.procyclingstats.com/team/team-jayco-alula-2024)


151
RODRÍGUEZ Cristián (https://www.procyclingstats.com/rider/cristian-rodriguez)
Arkéa - B&B Hotels (https://www.procyclingstats.com/team/arkea-b-b-hotels-2024)


161
MEINTJES Louis (https://www.procyclingstats.com/rider/louis-meintjes)
Intermarché - Wanty (https://www.procyclingstats.com/team/intermarche-wanty-2024)


171
POOLE Max (https://www.procyclingstats.com/rider/max-poole)
Team dsm-firmenich PostNL (https://www.procyclingstats.com/team/team-dsm-firmenich-postnl-2024)


181
MARTIN Guillaume (https://www.procyclingstats.com/rider/guillaume-martin)
Cofidis (https://www.procyclingstats.com/team/cofidis-2024)


191
FORTUNATO Lorenzo (https://www.procyclingstats.com/rider/lorenzo-fortunato)
Astana Qazaqstan Team (https://www.procyclingstats.com/team/astana-qazaqstan-team-2024)


201
BERRADE Urko (https://www.procyclingstats.com/rider/urko-berrade-fernandez)
Equipo Kern Pharma (https://www.procyclingstats.com/team/equipo-kern-pharma-2024)


211
JUARISTI Txomin (https://www.procyclingstats.com/rider/txomin-juaristi)
Euskaltel - Euskadi (https://www.procyclingstats.com/team/euskaltel-euskadi-2024)

huotah
17.08.2024, 07.54
Tämän vuoden Vueltassa 9 vuoristoetappia. Nousumetrejä tulee mukavasti, esim. etappi 9 4486m ja etappi 20 5077m.

zoor
17.08.2024, 08.50
Kukahan mahtaa selostaa tätä Maxilla?

Nyt löytyi:

Matti Heikkinen, Christian Selin, Kimmo Kananen [1]

[1] https://x.com/sportsonmaxfi/status/1824462119867216062

Chat GPT
17.08.2024, 14.21
Odotin kyllä että Poga olisi nyt käynyt kuittaamassa helpon triplan ja nimen historian lehdille. Kun vielä Jonas ja Remcokin on poissa. Mutta ei kun ei.

kp63
17.08.2024, 14.29
Odotin kyllä että Poga olisi nyt käynyt kuittaamassa helpon triplan ja nimen historian lehdille. Kun vielä Jonas ja Remcokin on poissa. Mutta ei kun ei.
Tripla kun on 2 GT ja sateenkaaripaita. ei 3xGT.

Opulus
17.08.2024, 16.24
^ Tarkemmin ottaen (ja tiukimpien kriteereiden mukaan) nimenomaan Giro, Tour ja maailmanmestaruus. Tosin määritelmä syntyi vasta kun Merckx sen saavutti - Stephen Roche on hänen lisäkseen ainoa samaan pystynyt - eikä se ole joutunut testiin, koska kukaan ei ole voittanut kahden muun GT:n yhdistelmän lisäksi maailmanmestaruutta.

Jos Pogacar olsi ajanut Vueltan ja voittanut senkiin, määritelmää olisi joko jouduttu laajentamaan tai keksimään joku uusi nimitys...

MV
17.08.2024, 22.39
Vuelta taisi mennä vähän päällekäin Giron kanssa vuoteen 1994 asti. Vuelta ajettiin huhtikuun lopussa joskus toukokuun puolella ja Giro heti perään toukokuussa. Joten ennen vuotta 1995 kolmen GT:n voitto olisi vaatinut aikakoneen. Sanoisin että aikakoneen onnistunut käyttö on vielä kovempi suoritus kuin kolmen GT:n voitto.

Juha Lehtinen
20.08.2024, 10.26
Tänään ihan kunnon vuorietappi, saas nähdä kuka on tikissä ja kuka ei. Voisi alkaa spekuloinnit etapin jälkeen ketkä on varteenotettavia Vueltan voittajakandidaatteja.

Opulus
20.08.2024, 10.44
https://cdn-free-eks.tv2i.dk/users/editorial/images/c7edc823-99c4-46df-9d95-bd53709a3be6.jpg?t%5B0%5D=resize%3Awidth%3D960%2C&publicKey=cms-ro&accessToken=0eeb95d6b079ee7d1cf4ec5d50a5b9b04fd400 bd519271c524e864f2212ee1c4


Toinen vaihtoehto on sitten se etteivät voittajakandidaatit vielä rohkene yrittää ratkaisua tai edes testata toisiaan. Etappi tarjoaakin hyvät mahdollisuudet nousukykyisella hatkalle, kun miltei heti alussa on kaksi kunnon nousua. (Nimiä en uskalla mainita, mutta aika moni ajaja on startannut Vueltaan osuusvoitto mielessään.)

Juha Lehtinen
20.08.2024, 11.48
Etapin alkuun tulee melkein heti 2-kategorian nousu ja heti perään 1-kategorian nousu. Pääsee niissä jo hyvissä ajoin testaamaan päivän kondista.

pumpum
20.08.2024, 17.03
En nyt tätä oikein vuoristoetappina pitäisi. Reilu 3 km oikeasti haastavaa nousua ja loput nousut on ~5%. Etappi 9 ensimmäinen oikea vuoristoetappi.

Juha Lehtinen
20.08.2024, 17.48
En nyt tätä oikein vuoristoetappina pitäisi. Reilu 3 km oikeasti haastavaa nousua ja loput nousut on ~5%. Etappi 9 ensimmäinen oikea vuoristoetappi.
No joo, sanotaan että mäkinen nyt kuitenkin.

Hääppönen
21.08.2024, 18.22
Tänään suojataan kapteeneita oikein huolella. Pakkanen vielä verkkaisella puhetyylillään raatelemaan niin on täydellistä.

kmruuska
21.08.2024, 22.59
Odotin kyllä että Poga olisi nyt käynyt kuittaamassa helpon triplan ja nimen historian lehdille. Kun vielä Jonas ja Remcokin on poissa. Mutta ei kun ei.

Äkkipäätä veikkaisin että Vueltankaan ajaminen voittoon ei ole kenellekään ”helppoa”, olipa sitten ketä tahansa mukana tai poissa.

Kolmesta Grand Tourista toipuminen voi kestää niin kauan että menee koko seuraava kausi pilalle. Ja Pogacarhan ilmoitti suoraan että MM-kisat on seuraava tavoite.

paaton
21.08.2024, 23.15
En nyt tätä oikein vuoristoetappina pitäisi. Reilu 3 km oikeasti haastavaa nousua ja loput nousut on ~5%. Etappi 9 ensimmäinen oikea vuoristoetappi.

Noniinno. Mun mielestä tuo eilinen oli ehkä vähän överikin näin alkuun. Tuo jyrkkähän oli aivan älytöntä. Pitkiä siivuja 18% betontietä, jollaista ei pitäsi mennä kuin aaseilla.

Erot olivat julmia. Ineos romahti kokonaan. UAE:n tiimitaktiikkaa ei tarvitse enää liikoja funtsia. Mäkimies Yaets jäi mitä 1.5min? Ja kuss tippui kyydistä. 1.5min kokonaistilanteessa eroa roglaan.

Eli kyllä tämä ihan oikea mäkietappi jo oli.

No onneksi Landa, Mas ja Ayuso näyttivät olevan kunnossa. Ja Roglic todennäköisesti kuitenkin vielä kaatuu.


https://pic.useful.fi/IaghZP1v3.png

Hääppönen
23.08.2024, 09.42
En ehtinyt katsoa eilistä etappia. Menikö siellä nyt kapteenien suojaukset ihan persiilleen, kun tuloksien valossa yksinäinen ritari ajoi ylhäiseen voittoon?

navajokoira
23.08.2024, 09.59
En ole ehtinyt vielä kuunnella mitään koottuja selityksiä. Lähetyksessä mietittiin että Lipowitzin olisi pitänyt pysyä liimautuneena O'Connoriin, mutta en ole ihan varma miten sekään olisi oikeastaan auttanut. Mutta miksi pääjoukko vaan lopetti vetämisen, vaikka ero pidettiin kurissa aika pitkään...

En osaa ymmärtää. Onko UAE oikeasti vaan päättömiä kanoja ilman Pogia? Onko kaikilla vaan tosi kova luotto siihen että O'Connor ei kestä 3 viikkoa? En mäkään usko, siksi en valinnut häntä omaan Vuelta-veikkaukseeni. Mut mun veikkauksessa ei ole mitään panosta.

Enkä oikein tiedä millä eväillä joku Kuss edes ajaisi O'Connorin kiinni. Rogla varmaan pystyy vähän kerrallaan, mutta kai senkin elämä olisi ollut helpompaa ilman tällaista.

Opulus
23.08.2024, 10.57
En ehtinyt katsoa eilistä etappia. Menikö siellä nyt kapteenien suojaukset ihan persiilleen, kun tuloksien valossa yksinäinen ritari ajoi ylhäiseen voittoon?

Kapteeneita suojattiin ihan kelpo lailla - eikä vain kapteeneita vaan myös heidän tärkeimpiä apukuskejaan.


Joskus vain käy niin että kaikki GC-ajajien joukkueet katsovat toisiaan tai yrittävät passiivisuudellaan saada jonkun toisen joukkueen hätääntymään ja tekemään työt. Bora ehkä luotti liikaa siihen että Lipowitzin mukanaolo hatkassa pakottaisi muut aloittamaan takaa-ajon (ja ehkä siihenkin että hän pysyisi O'Connorin mukana), mutta aivan varmasti kaikki luottivat aivan liikaa siihen että ero O'Connoriin kutistuisi viimeisessä nousussa ilman se kummempaa takaa-ajoakin.


Luulen, että yleinen mielipide on yhä se, ettei O'Connor ole todellinen uhka kokonaiskilpailun kärkinimille. Mutta joka tapauksessa nyt syntyneestä tilanteesta pitää meidän kisaa seuraavien osata olla kiitollinen!

paaton
23.08.2024, 13.45
Toi tie oli mun himalenkkejä vikat 65km.

Selostaja oli ihan oikeassa. Rondan jälkeen peloton ei vaan pysty tulemaan yhtään kovempaa. Se oli tosi pientä, mäkistä ja mutkaista baanaa.

Ja Connorilla huikea jalka. Uskomaton suoritus äijältä.

paaton
23.08.2024, 13.49
Niin ja tosi siisti etappi. Kannattaa kyllä katsella jälkeenkin päin.

Connor teki aika huiman ratkaisun siinä 60km ennen maalia. UAE käski lopettaa vedon hatkassa. Connor kävi pienen keskustelun UAEn sällin kanssa, ja kun ei tullut yhteisymmärrystä, niin iski irti ja ajoi käytännössä soolona maaliin.

paaton
23.08.2024, 14.01
Rajua. Connorin kanssa ajanut junnu tippui siinä tokavikassa mäessä. Ajoi tasan 400w teholla aikaan 6:21.

Connorin aika 5:35. Junnu tippui kuin seinään.

Ja nuo pitkän hatkan jälkeen. Taisi tulla +4000m nousua. Ei ihme että Leemreize sammui.

https://www.strava.com/activities/12214592777/analysis/9382/13909

Hääppönen
25.08.2024, 01.09
Kyllä pyöräily on hieno laji. Kapteeneita suojataan kaikilla romantisoiduilla välineillä, mitä maa kantaa päällään. Taas kerran kävi toteen tänään. *yltiöromanttista taikapölyä rattaiden päälle*.

Hääppönen
25.08.2024, 01.10
Kun Selin on niin sanonut! Ja Pakkanenkin on ihan samaa mieltä.

pumpum
25.08.2024, 11.31
Purche 1x ja Hazallanas 2x, todella kuuma päivä tulossa. En yllättyisi jos nähdään pahoja katkeamisia. O'Connorin odotan olevan yksi heistä.

Juha Lehtinen
25.08.2024, 13.13
Purche 1x ja Hazallanas 2x, todella kuuma päivä tulossa. En yllättyisi jos nähdään pahoja katkeamisia. O'Connorin odotan olevan yksi heistä.
O'Connor eilisen etapin lopussa näytti jo hyytyvänkin niin tänään ei ole helpotusta tiedossa. Tiedä vaikka punainen paita vaihtaisi omistajaa tänään.

pumpum
26.08.2024, 00.14
Vuoden parhaimpia etappeja. Red Bull Bora ehkä jopa yllättävän heikko.

paaton
26.08.2024, 00.16
Vuoden parhaimpia etappeja. Red Bull Bora ehkä jopa yllättävän heikko.

Joo oli. En oikein tiedä mihin rogla säästeli? Miksei mennyt masin mukaan? Vai oliko vähän normaalia huonompi jalka?

Carolus
26.08.2024, 10.50
Lauantain hölmö taktiikka vaati Boralta veronsa.

paaton
26.08.2024, 11.12
Lauantain hölmö taktiikka vaati Boralta veronsa.

Mun mielestä connor ajoi lauantaina hölmösti. Ei olisi kannattanut lähteä rogla uber kovaan iskuun mukaan heti nousun alussa. Ero olisi varmasti ollut pienempi.

paaton
26.08.2024, 11.19
UAE taitaa myös pelastaa vielä vueltan. Ihan kaameaa sössimistä olikin alku. Piti olla monta kuskia ajamassa gc kisasta ja yht'äkkiä ei ollutkaan ketään jäljellä.

Yaetes itse ei tainnut oikein tajuta tilannetta. Miksi ihmeessä ei ajanut maaliin asti täysillä, kuten esim Carapaz teki takana?

Mutta Vuelta sai kyllä lisää mielenkiintoa. Rogla näytti ensimmäistä kertaa pieniä väsyn merkkejä. Mas ja Yates taas joka päivä vahvempi. Olisiko Masin pitkien mäkien nousukondis parempi kuin roglicilla?

pumpum
26.08.2024, 11.48
Mielenkiintoista vaikuttaako laskevat lämpötilat pohjoiseen siirryttäessä, ensimmäisellä viikkolla melkein joka päivä ollut reilusti yli 30 ja näyttää huomenna Galiciassa olevan vain noin 25
Joo oli. En oikein tiedä mihin rogla säästeli? Miksei mennyt masin mukaan? Vai oliko vähän normaalia huonompi jalka? Varmaan oli suunnitelmissa Lipowitzin vetää toinen Hazallanas todella kovaa, mutta Roglic ei kestänyt mukana niin piti himmailla.

navajokoira
26.08.2024, 13.02
Selkäkipujahan se Roglic valitteli jalkojen puutteen lisäksi. Mielestäni jo etukäteen varoitti, että epäselvää kestääkö selkä Vueltan.

kp63
26.08.2024, 13.56
2x Hazallanas, johon eilinen tuulensuunta ei oikein osu ja 35C. Muutama kerta tullut ajettua ja siinä ei ole lepopaikkoja eli jos kuumenee tai menee yli niin paha paikka. Eikä eka mäkikään helppo ole. Varmaan osa ajoi safetymoodilla koska kaikille tuttuja leiriltä.

pumpum
27.08.2024, 18.53
Liekö Roglic ihan kunnossa, Alto de Mabialla Bora veti kovaa sen pari minuuttia ja sitten loppui kuin seinään.

Opulus
27.08.2024, 19.17
Sekin on toki mahdollista, että Roglicilla ei ole hyvä päivä, mutta luulen että hän vain haluaa säästää mahdollisimman paljon omia ja joukkueensa voimia niille etapeille, jotka hänelle paremmin sopivat eli joilla hän voi tehdä pientä eroa muihin palkintopallikuskeihin ja lohkaista ison palan hänen ja O'Connorin aikaerosta.

Nyt mäen olivat liian lyhyitä eivätkä tarpeeksi jyrkkiä - eli oli odotettavissa ettei O'Connoria tiputettaisi - ja pitkä tasainen osuus ei sekään ollut omiaan pistämään Decathlonia lujille.

kp63
28.08.2024, 16.40
Samaa mieltä. Selkeä irtiottoetappi. Näkihän se alussa kuinka kovaa sinne yritettiin. Jos ajat alun pitkän mäen kovaa mäkimiesten kanssa, niin se on helppo tasaisella ajaa joukkueella kiinni. ja loppumäet tosiaan liian lyhyitä.

pumpum
28.08.2024, 22.00
Todella hyvä etappi taas. Roglic odotetusti iski lopussa mikä oli melkein Roglicille tehty ja Mas näytti hyvältä.

PeeHoo
29.08.2024, 09.25
12. etapilla komea loppunousu. Voi hyvinkin tulla isoja eroja.
https://cdn.cyclingstage.com/images/vuelta-spain/2024/stage-12-manzaneda.jpg

paaton
29.08.2024, 10.10
Mas näyttää todella vahvalta. Jos nyt pitäisi veikata vueltan voittajaa, veikkasin häntä.

Landa voi myös yllättää.

pumpum
29.08.2024, 15.07
En kyllä tänään mitään isoja eroja odottaisi kun nousu on noin helppo, jonkinlaista iskua kyllä varmaan Roglicilta viimeisille kahdelle kilometrille.

pumpum
30.08.2024, 14.35
Odotetusti eilinen finaali aivan liian helppo GC liikkeille. Tänään onkin toinen ääni kellossa kun viimeinen ~5km on lähemmäs 12% nousua. Toivoisin Mas:n olevan yhtä hyvässä iskussa kuin Hazallanasilla. Saas nähdä onko Boralla tai Movistarilla haluja kontrolloida irtiottoa. Sekunteja jaossa myös Puerto de Lumerasin päällä noin 20km ennen maalia.

paaton
30.08.2024, 14.45
Vähän kyllä kaipaa pogacaria ja kovaa uae:ta. Eilenkin oli reitti oikein sopiva koko päivän kestävään hakkaukseen ja kovaan ajoon.

Pskt. Hatka kun irtosi, niin decathlon tulppasi koko tien ja tuuppaasi vielä Carapazin ojaan. Sitten ajeltiin körö kyytiä viimeiseen mäkeen. Uunoa touhua.

Saisi uci langettaa tuollaisesta törkeästä blokkaamisesta kovempiakin sanktioita. Nyt taisi tulla vaan keltaista korttia.

Juha Lehtinen
30.08.2024, 16.37
Mitäs tuo Sepp Kuss. Viime vuonna kokonaiskilpailun voitto, taitaa tämä Vuelta mennä vaan vanhoja hyviä aikoja muistellessa kun yli 8min jäljessä. Ei taida Vismalta mitään ihmeempää olla odotettavissa. Viime vuosi oli muutenkin Vismalta unelma vuosi kun kun kaikki grand tourit meni yhdelle ja samalle tallille.

pumpum
30.08.2024, 23.48
Roglic palannut täyteen kuntoon, väittäisin GC voiton olevan niin selvä kuin se Roglicin kanssa vain voi olla. Mas taas katkesi aika pahasti, Landa ja Skjelmose hyvällä tasolla. Gaudu yllätti kovasti.
Mitäs tuo Sepp Kuss. Viime vuonna kokonaiskilpailun voitto, taitaa tämä Vuelta mennä vaan vanhoja hyviä aikoja muistellessa kun yli 8min jäljessä. Ei taida Vismalta mitään ihmeempää olla odotettavissa. Viime vuosi oli muutenkin Vismalta unelma vuosi kun kun kaikki grand tourit meni yhdelle ja samalle tallille. Vahvasti epäilen Sepon tehneen liian paljon töitä viime vuonna ja nyt maksaa siitä.

paaton
31.08.2024, 10.12
Roglic palannut täyteen kuntoon, väittäisin GC voiton olevan niin selvä kuin se Roglicin kanssa vain voi olla. Mas taas katkesi aika pahasti, Landa ja Skjelmose hyvällä tasolla. Gaudu yllätti kovasti. Vahvasti epäilen Sepon tehneen liian paljon töitä viime vuonna ja nyt maksaa siitä.

Hyvin sanottu. Itsekkin vaan nään silmissäni roglan vinon kypärän loppuun asti.

Mas tosiaan näytti jo siellä alkupään vuorilla irvistävältä luurangolta. Tuosta tietysti meni tieto boralle ja vikaan mäkeen iskettiin alusta asti kunnolla. Nuo hard-startit taitavat olla melkoista myrkkyä monille mäkimiehille.

Mutta entä tää UAEn ajaminen, tai lähinnä solerin tekminen, hatkoissa viimeisillä etapeilla :) Tsiisus toi äijä on hauska. Selostajatkin naurovat jo ennakkoon, että nyt soler on tippunut viidesti ja ajanut puolen kilsan välin kiinni, niin seuraavaksi hän iskee. Tiimillä ei ole mitään kontrollia tuohon kaveriin, eivätkä muut tiimin kuskit välitä enää mitään Solerin tippumisesta :)

Toki Solerin oli nyt tarkoitus olla apukuskina Vinelle ja Mcnultylle, mutta tosi pahan näköisesti. Tuossa olisi voinut lähteä henki.


https://www.youtube.com/watch?v=XDAqMd_tC04

Mutta siis se UAE toiminta. Vine ja Mcnulty eivät tehneet elettäkään, jotta vetäisivät Solerin mukaan kun hän tippui taas kerran alamäessä. Ja kun seuraavaksi Vine ja Mcnulty kaatuivat todella pahasti, ei Soler edes vilkaissut miten tiimikavereille kävi. Melkoista touhua. UAE on kyllä niin sekaisin kun vaan voi. Ja Yaetes kuoli taas.

paaton
31.08.2024, 15.01
Huominen etappi on raaka, varsinkin eilisen ja tämän päiväisen todella pitkän päivän jälkeen. Tuossa taitaa olla 30km yhteinäistä loivaa nousua ennen kaameaa loppumäkeä.


Sunday 1 September - Stage 15 on La Vuelta is a mountainous race of 142.9 kilometres. The riders tackle the Alto de Santo Emiliano and a double ascent of the Alto de la Colladiella before the Cuitu Negru is certainly going to cause havoc. It's an extremely long drag with an inhumanly steep finale.

https://cdn.cyclingstage.com/images/vuelta-spain/2024/stage-15-cuitu-negru.jpg

https://www.cyclingstage.com/vuelta-2024-route/stage-15-spain-2024/

pumpum
31.08.2024, 19.36
Mielenkiinnolla odotan annetaanko Gallille vapaat kädet vai uppoaako O'Connorin mukana. Eilenhän jalkaa olisi riittänyt huomattavasti parempaankin.

paaton
31.08.2024, 23.34
Mielenkiinnolla odotan annetaanko Gallille vapaat kädet vai uppoaako O'Connorin mukana. Eilenhän jalkaa olisi riittänyt huomattavasti parempaankin.

Niin olisiko Connor itse sanonut, että mene vaan. Eihän tuollaisessa sika jyrkässä ole kaverista juurikaan jeesiä.
Tosin monessa muussa kohtaa Gall on kyllä auttanut. Ehkä se hyvä gc sijoitus on kuitenkin tärkeämpi.
Ei connor siis vueltaa voittamaan tule, mahkut korkealle on edelleen olemassa.

Kiva oli nähdä pitkästä aikaa kunnon vismaa. Ja tuo johtuu vain siitä, kun Wout on niin hurjassa kunnossa.
Tiimikin saa kummasti motia tekemiseen, kun saavat antaa kaikkensa selkeän tavoitteen vuoksi.

pumpum
01.09.2024, 18.58
Roglic vaihtoi pyörän rampas inhumanas yhteensopivaksi. Mielestäni pitäisi antaa penalttia koska peesaili tiimiauton takana joukkoon mukaan.

navajokoira
01.09.2024, 19.44
s
a
n
a
m
u
h
n
i
s
a
p
m
a
r

Hääppönen
01.09.2024, 20.21
Olipa hieno etappi. Erityisesti lämmitti harhaisten romantikoiden mainostama kapteenin suojelu. Hyvin suojeltu taas! Pam-pam.

marco1
01.09.2024, 20.56
Tällä hemmolla on selitys niistä kapteenin suojauksista: https://youtube.com/shorts/tnaf_DELgwI
Mutta eihän tuokaan ymmärrä pyöräilystä Hääppöstä paremmin.

Hääppönen
01.09.2024, 21.06
Juu, eihän sitä 30 vuoden aktiivisen pyöräilyn seuraamisen jälkeen mitään ymmärrä lajista. Voin kertoa, että itsekin puhuin aikanaan noita höpöjuttuja. Mutta sitten kun ymmärrys parani, niin näki asiat asioiden takaa. Ja silloin alkoi hymyilyttää. Menepä lahkolaisten tapaamiseen kertomaan, että jesse on vaan läppää.:D

Laroute
01.09.2024, 21.21
Juu, eihän sitä 30 vuoden aktiivisen pyöräilyn seuraamisen jälkeen mitään ymmärrä lajista. Voin kertoa, että itsekin puhuin aikanaan noita höpöjuttuja. Mutta sitten kun ymmärrys parani, niin näki asiat asioiden takaa. Ja silloin alkoi hymyilyttää. Menepä lahkolaisten tapaamiseen kertomaan, että jesse on vaan läppää.:D

Hääppönen on tyypillinen lyhyen harrastustaustan/pyöräilyn seuraamisen omaava, joka alkuinnostuksen tuomassa kaikkitietävyydessään alkaa latelemaan totuuksia niille, jotka ovat oikeasti kauan jotain lajia harrastanut, jopa huipputasolla. Jossain vaiheessa alkaa hävettämään besserwisseröinti ja sitten ollaan vähän hiljempää omasta kaikkitietävyydestään.

Jos hääppönen on joskus ajanut vähän vauhdikkaampaa porukkalenkkiä, niin taatusti on hakenut "suojaa" eli peesiä. Joukkueen apuajajat aktiivisesti tarjoavat tätä suojaa kapteenilleen ja tekevät huoltoautosta hakuja hänelle, jotta voisivat suojata hänen resurssejaan siihen asti, kun kapteeni itse joutuu ottamaan vastuuta etenemisestään, jos tiimiläiset uupuvat.

paaton
01.09.2024, 21.44
Toi Pablo Castrillo. Ihan huikea kone. Sivakov ja Vlasov olivat taas aivan varmoja, että Pablo tippuu jo mäen alkuvaiheessa. Menee kuin käärme. Tuon ajotavan on pakko hukata energiaa ja paljon.

Mutta se isku just ennen lopun inhumana ramppia. Sivakov ei edes tajunnut kuka tuo oli. Miten kukaan voi iskeä noin kovaa ja jatkaa vielä vetoa?

Siinä mäen alkuvaiheilla selostajat tuumasivat vlasovin olevan niin eleetön ajossaan ja Castrillon kiemurtelevan. Mutta olipahan muuten Vlasovilla ilmettä mäen lopussa. Tuossa oli varmasti jo oksennus aika lähellä.

Ja Connorille on kyllä pakko nostaa hattua. Uskomaton ajo. Vain 30s takkiin Masille ja Roglicille.
Roglicille ei tarvitse tulla kuin se yksi huono päivä ja punainen paita ei olekkaan enää niin varma. Tänään jo vähän näytti, että oli katkeaminen roglallakin suht lähellä.

paaton
01.09.2024, 21.47
Roglicille 20s aikasakko.

https://www.cyclingnews.com/news/primoz-roglic-docked-20-seconds-for-drafting-behind-team-car-on-stage-15-of-vuelta-a-espana/

Ihan oikein. Saisi tulla enemmänkin. Tämä siis tilanteesta, jossa vaihtoi siihen mäkipyörään.

Laroute
01.09.2024, 22.03
Castrillo mahdollisesti pelasi "pokeria" ja antoi Vlasovin vedättää itsensä kiinni ja muutaman prosentin laski tehoaan. Sitten uusi nyppäys ja urku auki maaliin. Vlasov katkesi siihen.

paaton
01.09.2024, 22.12
Castrillo mahdollisesti pelasi "pokeria" ja antoi Vlasovin vedättää itsensä kiinni ja muutaman prosentin laski tehoaan. Sitten uusi nyppäys ja urku auki maaliin. Vlasov katkesi siihen.

Tai veti vaan ihan täysillä ja lopun vielä kovempaa. Näytti kyllä melko eeppiseltä.

Laroute
01.09.2024, 22.20
Tuli jotenkin häivähdys kaukaisilta vuosikymmeniltä ajetuista toureista, kun revitetään huolella ja kyljelleen kaatuminen tai taluttaminen on lähellä kun ollaan vedetty aivan limiteille. Molteni (-58--74) talliahan pidetään jonkilaisena piinaavan ajon aloittajana. Kun Moltenin ukko meni kärkeen, niin kaikilla oli helvettiä. Eka uupui ja jäi porukkaan, niin toinen lähti, jne. Sitten kippari tykitti lopun. Eivät antaneet hetkenkään rauhaa porukalle. Ajoivat jatkuvilla tykityksillä muilta jalkoja alta.

paaton
01.09.2024, 22.59
Tuossa Pablon dataa.

https://www.strava.com/activities/12301088151/overview

Ihan kunnon kiri, ennen tuota lopun 10min/450w rykäisyä. Tietysti koko loppu nousu oli 60min/400w ja koko etapin NP386. Kaistaa.

JKO17
01.09.2024, 23.31
Ineoksessa sitten ensi kaudella.
Luvut taitaa olla stravan omia laskelmia
Kovaa kärki meni mutta taisi siinä loppumäessä noin 3 minuutin erosta pari lähteä pois

paaton
02.09.2024, 00.01
Kyllä nuo ihan tehomittarin kautta on tulleet. Kannattaa avata selaimella.

Ja siis Pablo painaa 74kg, eli ei hänestä gc kuskia ihan heti tule.

JKO17
02.09.2024, 10.01
Quentin Pacher (https://www.strava.com/pros/qpacher)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265358525403818044)
46.2 km/h
-
275 W Power Meter
25:22




https://dgalywyr863hv.cloudfront.net/pictures/athletes/1808024/1198061/18/medium.jpg



Pavel Sivakov (https://www.strava.com/pros/psivakov)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265366501406015548)
46.2 km/h
-
363 W Power Meter
25:22


3
Bruno Armirail (https://www.strava.com/pros/barmirail)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265356388618080316)
46.2 km/h
-
304 W Power Meter
25:23


3
Jay Vine (https://www.strava.com/pros/jay_vine)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265367928630089792)
46.2 km/h
-
-
25:23


3
Pablo Castrillo Zapater (https://www.strava.com/pros/pcastrillozapater)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265396077549424374)
46.2 km/h
-
312 W Power Meter
25:23


6
Stefan Küng (https://www.strava.com/pros/skng)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265385883723930704)
46.2 km/h
-
-
25:24


7
David Gaudu (https://www.strava.com/pros/dgaudu)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265358559200491584)
45.8 km/h
-
-
25:36


8
Carlos Verona (https://www.strava.com/pros/cverona)
Sep 1, 2024 (https://www.strava.com/segment_efforts/3265370275492967504)
45.8 km/h
139 bpm
302 W Power Meter
25:38



Tuossa on myös lievästi nouseva pätkä ennen loppumäkeä. 19,5 km ja keskijyrkkyys 1,3 prossaa ja nopeus 46,2 kmh. 25 minuutin veto.
Jay Vine ja osin Sivakov vetivät ja muut peesissä.
Näkee hyvin peesihyödyn. Keulassa 363 wattia (Sivakov) ja Vine todennäköisesti enemmän (ei dataa) , kolmospeesistä pääsi 300 watilla +-




https://www.strava.com/segments/24347124?filter=overall

Hääppönen
02.09.2024, 12.16
Hääppönen on tyypillinen lyhyen harrastustaustan/pyöräilyn seuraamisen omaava, joka alkuinnostuksen tuomassa kaikkitietävyydessään alkaa latelemaan totuuksia niille, jotka ovat oikeasti kauan jotain lajia harrastanut, jopa huipputasolla. Jossain vaiheessa alkaa hävettämään besserwisseröinti ja sitten ollaan vähän hiljempää omasta kaikkitietävyydestään.

Jos hääppönen on joskus ajanut vähän vauhdikkaampaa porukkalenkkiä, niin taatusti on hakenut "suojaa" eli peesiä. Joukkueen apuajajat aktiivisesti tarjoavat tätä suojaa kapteenilleen ja tekevät huoltoautosta hakuja hänelle, jotta voisivat suojata hänen resurssejaan siihen asti, kun kapteeni itse joutuu ottamaan vastuuta etenemisestään, jos tiimiläiset uupuvat.

Kaar ittelles vaa! Tottakai peesiä hyödynnetään. Jos on vahva joukkue, niin sitten omien peesiä. Mutta ne, jotka ovat seuranneet pyöräilyä pidempään tietävät, että kovat kuskit hyödyntävät muiden joukkueiden kuskien peesiä. Eivät tarvitse mitään suojaamista *pum-pum* tai muuta lässytytstä. Cancellara, Sagan, Pogacar ym. ym.

Laroute
02.09.2024, 13.53
Cancellara, Sagan, Pogacar ym. ym.

Em. heput käyttivät aina tiiminsä suojausta niin paljon, kuin mahdollista siihen asti, kun tiimiläisten rahkeet siihen riittivät. Hyödynsivät sitten taidokkaasti muita joukkueita, kun omia ei enää ollut. Sagan erityisesti oli mestari viimeisillä kilometreillä luovimaan itsensä parhaille paikoille. Pogacar hyödyntää jatkuvasti tiimiläisten apua siihen asti, kun tiimiläisillä riittää puhtia. Sitten mennään omillaan.

paaton
02.09.2024, 14.58
Niin en ymmärrä miksi pitää yrittää kieltää pyöräilyn olevan joukkue laji?

Esim huomenna on etappi, jossa useampi terävä nousu ennen loppumäkeä. Mikäli roglalle sattuisi huono päivä, voisi vaikkapa mas tiputtaa roglan jo tokavikassa nousussa. Ainoa vaan, kun ennen vikaa nousua on pitkä alamäki/tasamaa. Tuohon tarvittaisiin tiimiä.

Landalta tuo voisi onnistua. Qs ollut aika vahva. Tuon vuoksi niitä miehiä sinne hatkaan lähetetään mukaan.

On tietysti monta muttaa, mutta kyllä just näitä mietitään jokaisessa tiimissä.
Vuelta ei ole vielä millään tavalla ratkennut.

Hääppönen
02.09.2024, 16.40
Em. heput käyttivät aina tiiminsä suojausta niin paljon, kuin mahdollista siihen asti, kun tiimiläisten rahkeet siihen riittivät. Hyödynsivät sitten taidokkaasti muita joukkueita, kun omia ei enää ollut. Sagan erityisesti oli mestari viimeisillä kilometreillä luovimaan itsensä parhaille paikoille. Pogacar hyödyntää jatkuvasti tiimiläisten apua siihen asti, kun tiimiläisillä riittää puhtia. Sitten mennään omillaan.

Totta hemmetissä hyödynnetään omaa tiimiä, jos jalkoja riittää. Mutta kun ei ole ollut apujalkoja. Pogallakin vasta tänä vuonna löytyy apukuskeja. Suojaamisesta puhuminen on täyttä hevon pas*aa. Mutta Pakkasen kasvattamalle raatelevalle kansanosalle se on puolueiden tupailtojen kaltainen, ääni väristen lausuttu mantra. Joka kertoo käyttäjästään paljon.

paaton
02.09.2024, 16.48
Totta hemmetissä hyödynnetään omaa tiimiä, jos jalkoja riittää. Mutta kun ei ole ollut apujalkoja. Pogallakin vasta tänä vuonna löytyy apukuskeja. Suojaamisesta puhuminen on täyttä hevon pas*aa. Mutta Pakkasen kasvattamalle raatelevalle kansanosalle se on puolueiden tupailtojen kaltainen, ääni väristen lausuttu mantra. Joka kertoo käyttäjästään paljon.

Se on tuulelta suojaamista. Ei ne sotaa siellä ole käymässä.

Laroute
02.09.2024, 17.04
Totta hemmetissä hyödynnetään omaa tiimiä, jos jalkoja riittää. Mutta kun ei ole ollut apujalkoja. Pogallakin vasta tänä vuonna löytyy apukuskeja. Suojaamisesta puhuminen on täyttä hevon pas*aa. Mutta Pakkasen kasvattamalle raatelevalle kansanosalle se on puolueiden tupailtojen kaltainen, ääni väristen lausuttu mantra. Joka kertoo käyttäjästään paljon.

Pogalla on ollut apukuskeja joka tallissa. Ovat hakeneet pulloja huoltoautoista, jottei hänen tarvitse rasittaa itseään. Ovat olleet vetämässä rengasrikon jälkeen mukaan letkaan. Ovat sivutuulessa muodostaneet omia auroja, jotta hänen ei tarvitse uhrata voimiaan. Ovat vetäneet itsensä uhraten mäen alle täysillä, jotta muilla mäki alkaisi mahdollisimman ikävästi ja jatkaneet niin pitkään, kuin pystyvät. Toisin sanoen ovat suojanneet hänen suorituskykyään kaikin mahdollisin tavoin, niin kauan kuin rahkeet ovat riittäneet. Vaikka Hääppönen on seurannut ainoastaan 30 vuotta kilpapyöräilyä, niin jopa niinkin lyhyessä ajassa luulisi oppivan kilpapyöräilyn perusasioita.

Mikä olisi Hääppösen mielestä hyväksyttävä ilmaisu kuvaamaan apuajajien tekemää työtä kapteeninsa eteen? "Resilienssiä ylläpitävää ja fyysisten resurssien haihtumisen estävää toimintaa". Olisiko "raateleva nousu" sitten "sykettä nostattava maastonmuoto, jossa joidenkin ominaisuudet eivät ole parhaimmillaan".

Hääppönen
02.09.2024, 18.54
Vetoavun eli peesin tarjoaminen on täysin eri asia kuin suojaaminen. Juomapullojen nouto autolta on aina joukkueen noviisin hommia. Rengasrikon tai muun teknisen ongelman jälkeen tiimin auto hinaa kuskin takaisin pääjoukkoon, jos ei omia kuskeja löydy apuun. Ei siitäkään mitään romantiikkaa löydy. Paitsi Pakkasen koulukunnalta.
Poga on saanut apuja joukkueeltaan vasta viimeisen parin vuoden aikana. Muutamaa hyvin harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Tietysti, jos Laroute on seurannut joitain rinnakaistodellisuuden kisoja sadan vuoden ajalta, niistä en tiedä.

Laroute
02.09.2024, 19.20
Vetoavun eli peesin tarjoaminen on täysin eri asia kuin suojaaminen. Juomapullojen nouto autolta on aina joukkueen noviisin hommia. Rengasrikon tai muun teknisen ongelman jälkeen tiimin auto hinaa kuskin takaisin pääjoukkoon, jos ei omia kuskeja löydy apuun. Ei siitäkään mitään romantiikkaa löydy. Paitsi Pakkasen koulukunnalta.
Poga on saanut apuja joukkueeltaan vasta viimeisen parin vuoden aikana. Muutamaa hyvin harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Tietysti, jos Laroute on seurannut joitain rinnakaistodellisuuden kisoja sadan vuoden ajalta, niistä en tiedä.

Matemaattisteknisistä syistä en ole tuohon sataan vuoteen vielä yltänyt, mutta tasan 50 vuotta olen kilpapyöräilyä seurannut. Lapsena jo luin pyöräilylehtiä ja tilailin niitä iskän avustamana. 20 vuotta seurannut kilpailuja osaanottajan roolissa. Sadan vuoden ajalta olen toki paljon lukenut aiheesta ja yhä luen. Tiesitkö muuten, että Eddy Merckx osallistuessaan ensimmäiseen Ranskan ympäriajoonsa, ajoi viikolla ennen lauantain prologia, viisi kilpailua. Pisin oli Belgian mestaruuskisat 264 km. Seuraavana päivänä, eli maanantaina ajoi kaksi kisaa. 110 km criterium ja illalla ratakisat. Sitten vielä pari kisaa. Pitihän Eddyn myös hieman harjoitella sillä viikolla, joten keskiviikkona 180 km harjoituslenkki tiimikavereiden kanssa ja sitten torstaina vielä yksi rauhoittava 280 km lenkki yksinään. No, perjantana sitten vähän Dernyä radalla vielä. Yhteensä n. 1000 km ajoa viikolla. Ja, sitten suoraan kolmeksi viikoksi ajamaan Tourin raatelevia nousuja. Rinnakkaistodellisuuksista minulla ei ole tietoa, joten kerro niistä lisää.

paaton
02.09.2024, 19.38
Vetoavun eli peesin tarjoaminen on täysin eri asia kuin suojaaminen..

Ei se kuule ole. Arvelinkin vähän että sekoilet tässä ja kuvittelet selinen keksivän legendaa. Selin kuitenkin tietää fillaroinnista jotain.

Se suojaaminen tarkoittaa juurikin näillä kovaa ajettavilla vuorilla suojaamista kovalta sivutuulelta. Jossain tasamaa etapilla tuo vielä korostuu tosi paljon.

Pro kuskien vauhdeissa se sivun suojaaminen pahassa sivarissa kesken jyrkän nousun vaikutta tosi paljon.

Energiamäärä, jonka voi apukuskien avulla säästää on iso. Ne toisen tiimin kuskit nyt ei vaan suostu siirtymään sinne tuulen puolelle suojaksi.

paaton
02.09.2024, 19.45
Lukaises vaikka tästä Hääppönen pieni kooste mikä on apukuskien tehtävä ja mitä kaikkea se "suojaaminen" tarkoittaa.



in cycling, when a domestique is protecting his team leader, is he protecting him from wind? Or is he protecting them physically from other riders?


A domestique has various roles, many of which depend on the rider’s strength, experience, speciality, and tactical abilities.

The primary job of the domestique is to protect the leader from the wind. Their goal is to have their team leader save as much energy as possible, either for the entire stage or until the selection of the best riders is made.

Domestiques are also responsible for protecting the race lead. They are expected to chase down attempted breakaways to ensure no one threatening in the overall classification can create a significant time advantage over the current race’s lead. As the stage progresses, domestiques move to the front of the peloton and set a pace for the remainder of the race - either to catch the breakaway before the finish or slowdown the field if their teammate is in the breakaway.

These riders also are responsible for staying with the leader in the event of a mechanical or crash.

It is rare that domestiques will have to protect their team leader from other riders. Their primary jobs deal with supporting the leader, making his/her job easiest until the crucial part of the stage.


https://www.quora.com/In-cycling-when-a-domestique-is-protecting-his-team-leader-is-he-protecting-him-from-wind-Or-is-he-protecting-them-physically-from-other-riders

paaton
02.09.2024, 19.51
Oliko esim toissa päivänä, kun rogla sai tiimikaveriltaan fillarin teknisen jälkeen. Kaikki tuo on sitä suojaamista, miksi apukuskit ovat vierellä.

Hääppönen
02.09.2024, 21.04
Kyllä tässä on nyt herätysjuhlien kaltaisten lahkolaisten juttuja jonossa. Pysykää vahvana uskossanne! Mikä voisi mennä pieleen.

Olen kyllä hyvin selvillä Cannibalin tekemisistä. Silloinkin valmistavista kisoista lähtien kovalta sivutuulelta suojaavat kuskit petasivat menestyksen. Vai eikö? :p

paaton
02.09.2024, 21.10
Kyllä tässä on nyt herätysjuhlien kaltaisten lahkolaisten juttuja jonossa. Pysykää vahvana uskossanne! Mikä voisi mennä pieleen.

Olen kyllä hyvin selvillä Cannibalin tekemisistä. Silloinkin valmistavista kisoista lähtien kovalta sivutuulelta suojaavat kuskit petasivat menestyksen. Vai eikö? :p

Kokeiles trollaamisen lomassa lukea tuo lainaus tuosta ylhäältä. Pyöräilyn seuraaminen on oikeasti aika kivaa, kun hiffaa mitä kaikkea siellä duunataan.
Sitten jos taas ei ole mitään uutta asiaa esim tähän vueltan ketjuun, niin koeta trollata vaikka tuossa "mitäolisithalunntukertoa" ketjussa. Se toimii oikein hyvin kaikkeen psknjauhamiseen.

Laroute
02.09.2024, 21.22
Kyllä tässä on nyt herätysjuhlien kaltaisten lahkolaisten juttuja jonossa. Pysykää vahvana uskossanne! Mikä voisi mennä pieleen.

Olen kyllä hyvin selvillä Cannibalin tekemisistä. Silloinkin valmistavista kisoista lähtien kovalta sivutuulelta suojaavat kuskit petasivat menestyksen. Vai eikö? :p

Olisiko sinulla jotain läheistä, jolta voisit pyytää apua? Kyllä nuo sinun kirjoituksesi näyttävät hätähuudolta.

Hääppönen
02.09.2024, 21.27
Herra rakastaa uskossaan vahvoja. *hauishymiö*

Laroute
02.09.2024, 21.31
Herra rakastaa uskossaan vahvoja. *hauishymiö*

Sinun uskosi tietämättömyyteen ja ymmärtämättömyyten on horjumaton.

Hääppönen
02.09.2024, 22.14
Sinun uskosi tietämättömyyteen ja ymmärtämättömyyten on horjumaton.

*Lahkolaishymiö*Sinun uskosi tietämättömyyteen ja ymmärtämättömyyten on horjumaton.*Lahkolaishymiö*

Eiköhän tämä ollut tässä.

kp63
03.09.2024, 13.12
ei nyt saa lannistua, viimeinen ja ratkaiseva viikko suojaGT.ssä ja vasta sitten tiedetään kenen määritelmä suojaamisesta on se oikea. Vähän huilia ja sitten raju loppurutistus

Heikki
03.09.2024, 18.40
Digitan antenniverkossa jokin kytkentävirhe, Eurosport1 ja Eurosport2 kanavat vaihtoivat paikkaa. Isoinpana ongelmana, että Vueltan suomalainen selostus vaihtui samalla ruotsalaiseksi. Ja juuri kun etapilla sattui katastrofi, Wout van Aert ulkona kisasta.

Heikki
03.09.2024, 19.00
No niin. Soitto Digitan asiakaspalveluun ja Eurosport kanavat palas takaisin.

Hääppönen
03.09.2024, 21.12
En ehtinyt tänään katsomaan päivän etappia. Ilmeisesti suojaus petti, kun kukaan ei ollut pehmentämässä Van Aertin kaatumista...:)

paaton
03.09.2024, 23.50
Marc Soler. Tsiisus mitä tuo äijä duunaa. Aivan saletisti oli taas tarkoitus ajaa etappia Jay Vinelle ja Iisac dl Torolle, mutta niin vaan Soler tippumisen jälkeen taas kerran iskee ja huomaa tiputtaneensa omat mäkimiehet letkasta pois.

Uskmaton kaveri.

Juha Lehtinen
04.09.2024, 00.12
Solerin kohdalla voidaan sanoa että yrittänyttä ei laiteta. Katsoin joskus Netflixistä dokumentia Movistarista jolloin Soler oli vielä siinä tallissa niin muistaakseni häntä joutui välillä topuuttamaan että rauhoitu nyt vähän.

paaton
04.09.2024, 00.24
Koko UAE on sekaisin. Olisi niin jännä olla kuulemassa mitä tiimibussissa jutellaan.

Onneksi Soler sai kelattua vielä kärjen kiinni. Siinä yhdessä kohtaahan hän tiputti onnistuneesti toron ja tippui sen jälkeen itsekkin :) Olisi ehkä hintsusti ollut selittämistä ilman voittoa.

Qps
04.09.2024, 15.18
Soler on kyllä viihdyttävä tapaus. Ikinä ei tiiä mitä on tulossa, mutta aina se jotain keksii.
Ekassa Castrillon voitossa ajo lähes tiimikaverina Pablolle kun hyökkäysillään rikko takaa-ajajien vedon.
Eilen touhu näytti taas perus Soleroinnilta, eli että pudottaa ittensä omalla hyökkäyksellä, mutta yhtäkkiä voittikin.

paaton
04.09.2024, 15.50
Niin. En usko että se tietää itsekkään mitä touhuaa. Tiimikavereilla varmasti vielä vähemmän käsitystä tulevasta :)

On kyllä hauskaa ajoa.

kp63
04.09.2024, 20.31
mä taas luulen, että tietää hyvin mitä tekee. selkeästi yrittää muita rykimään ja ajaa sitten tasaisesti kiinni, näyttelee että ihan puhki

paaton
04.09.2024, 22.30
mä taas luulen, että tietää hyvin mitä tekee. selkeästi yrittää muita rykimään ja ajaa sitten tasaisesti kiinni, näyttelee että ihan puhki

Joo siis tuo on tosi viisasta. Ei välitä mitään pienistä nyppäsyistä ja kelaa sitten alle kynnysteholla kiinni. Tuon jälkeen välitön kova isku.

Mutta siis tuota tiimitaktiikka mietin. Jotenkin näyttää, ettei UAE:lla ole mitään hajua miten kolmikko hatkoissa ajaa. Tai sitten tuokin on taitavaa näytelmää.
Siis nyt useissa peräkkäisissä hatkoissa on näyttänyt siltä, ettei ole yhtään juteltu kuka on vahvin ja kenelle ajetaan. Soleria ei ainakaan kertaakaan ole jeesannut kukaan.

kp63
05.09.2024, 10.11
En ehtinyt tänään katsomaan päivän etappia. Ilmeisesti suojaus petti, kun kukaan ei ollut pehmentämässä Van Aertin kaatumista...:)

Sinulla on sympatiakyvyt tapissa.

Hääppönen
05.09.2024, 10.53
Sinulla on sympatiakyvyt tapissa.

Ehkä nyt menee sympatia ja huumori sekaisin tulkitsijalla. Van Aert on ehdottomasti omalla fanituslistalla oleva kuski. Ihan vaan tiedoksi.

pumpum
05.09.2024, 20.40
Ei khajuakaan mitä Quickstepissä oikein ajateltiin, Cattaneo käskettiin auttamaan noin puoli tuntia liian myöhään.

Pepe Y
06.09.2024, 10.17
No, saatiin sillä varmistettua ettei ainakaan omalle joukkueelle tule etappivoittoa. Ei näyttänyt Cattaneokaan ymmärtävän, elekielestä päätellen.

paaton
06.09.2024, 10.25
Mutta kern-pharma, onko jo kolme etappivoittoa villinkortin joukkeella? Eilen pitivät pilkkanaan isoja tiimejä etapin lopussa.

Qps
06.09.2024, 12.33
EKP ei viime vuonna edes päässyt mukaan koko kisaan. Nyt olis ollut hyvä menestys jo ilman noita voittojakin. 6 top 10 sijotusta ja näkyvää toimintaa hatkoissa. Tänään on taas heillä melkein kotietappi. Tyhjeneeköhän Pamplona kun ihmiset lähtee Alavan puolelle pyöräkisaa kattomaan. Tuollapäin Espanjaa pyöräily on niinkun Suomessa lätkä.

paaton
06.09.2024, 13.02
Joo. Stravastakin jo näkee että frendit kannustaa kavereita huimasti.

Ei tarvitse paljoa ihmettellä miksei fillaristeja yritetä tappaa autoilla.

Opulus
06.09.2024, 13.56
Muistini on harmillisen lyhyt, mutta uskaltaisin väittää ettei ainakaan tämän vuosituhannen puolella yksikään toinen villin kortin joukkue ole saavuttanut kolmea osuusvoittoa, saati sitten yhdessä ja samassa GT:ssä.

Vueltassa edelliset voittajat taitavat olla Oscar Rodriguez (2018) ja Mikel Iturria (2019), molemmat lyhytaikaiseksi jääneen Euskadi Basque Countryn paidassa.

Niitä tuoreempia ovat tietysti Team Polti-Kometan voitot Girossa: Lorenzo Fortunato (2021) ja Davide Bais (2023).


PS Baskit tosiaan katsovat Navarran kuuluvan Baskimaahan, vaikkei se olekaan osa Baskimaan itsehallintoaluetta. Equipo Kern Pharman kotipaikka on Pamplonan - tai siis Iruñean - lähellä ja niin sen johdossa kuin ajajissa baskit ovat vahvasti edustettuina.


PPS Eikös tänään olla La Riojan maankunnassa?

pumpum
06.09.2024, 22.38
Todella kova veto Roglicilta Moncavilloon, tuntuu nämä suhteellisen helpot etapit jyrkillä loppunousuilla sopivan hyvin. Aika turvallisin mielin voi Roglic lähteä huomisen etapille mikä tarkemin tarkasteltuna ei kyllä ole lainkaan niin haastava mitä nousumetreistä voisi päätellä.

Laroute
07.09.2024, 00.08
Olihan tuossa alussa 57 km mäki. Lopussa kovempi loppu mäki, kiristyen loppuun. Mahdollisesti yksi helpoimmin ennakoitavissa olevista etapeista.

paaton
07.09.2024, 15.44
Melkoista näytöstä Boran joukkueelta eilen. Tippui prkles kaikki muut gc kuskit jo apukuskien vetoon.
Tuosta oli hyvä roglan jatkaa.

Kuulemma roglic kertoi haastattelussa, ettei tuo ollut millään tavalla suunniteltu. Tiimikavereilla vaan oli tylsää ja huikkasivat että hyppää peesiin :)

marco1
07.09.2024, 18.12
Säästelikö Vlasov eilen, jäi vaan 1:49 kun aikaisemman vedon tehnyt Martinez jäi 7:26. Kovasti kumpikin kyllä irvisteli mutta olihan se tiukka veto. Pääjoukko suorastaan räjähti (selinismi) siinä mäki alkoi.

paaton
07.09.2024, 18.36
Säästelikö Vlasov eilen, jäi vaan 1:49 kun aikaisemman vedon tehnyt Martinez jäi 7:26. Kovasti kumpikin kyllä irvisteli mutta olihan se tiukka veto. Pääjoukko suorastaan räjähti (selinismi) siinä mäki alkoi.

Ei se säästellyt. Martinezin oli kyllä varmaan tarkoituskin vetää ihan överikovaa ja saada porukka jo tuossa kohtaa halki. Vlasov jatkoi sitten naksun tasaisempaa överikovaa. Erillaisia ajajaprofiileja varmaan.

Vlasov kykeni palautumaan tuossa lyhyessä ajassa ja jäi roikkumaan porukan peesiin.
Tuo olikin todella järkevää. Roglic jos olisi hyytynyt, tai gc porukka ajanut kiinni, niin Vlasoville olisi ollut taas käyttöä.

pumpum
07.09.2024, 19.12
Vine varmistanut pallopaidan jos nyt maaliin asti pääse. Taisi olla pari vuotta sitten milloin keskeytti samaisessa paidassa.

paaton
07.09.2024, 22.54
Mutta mitä on nämä kernin kaverit? Kiipeävät maailman parhaiden gc kuskien seassa loppumäkeä ylös?
Nyt on kyllä saletisti löytynyt ihan uusia valmennusmetodeja.