Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Akkuongelmat (muoto, kuumeneminen, savu...)

Yedi.
05.08.2024, 16.02
Onko fillarin akkujen kanssa ollut ihmisillä muodonmuutos, kuumenemis, savuamis tai tuleen syttymis ongelmia?

Tuossa yksi sähköpotkulaudan akku muodostaa savua & tulta: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/453efeba-1abf-4bec-9972-b2b2ab41d5c4

Yleisesti asia vaan kiinnostaa vaikka itse vielä ajelen lihasvoimalla.

Kommentiksi vielä... En ole sähköpyöräilyä vastaan enkä sen puolesta vaan pikemminkin päivästoin :rolleyes:.

trallalaalaakso
05.08.2024, 20.15
Kuutisen kappaletta n. 17 tkm kokonaismatkalla ollut noita akkuja, yhdessäkään ei ole ilmennyt moisia toistaiseksi.

Suiza
06.08.2024, 10.13
Just kirjoitin akkuongelmasta Shimanon viat osioon. Canyon Spectralin 720wh Trendpower akku turposi ja kuoret halkesivat itsekseen tai ladattaessa, ei tietoa tarkasta ajankohdasta, koska akku on rungon sisällä.

Yedi.
06.08.2024, 14.50
Tuo onkin mielenkiintoinen tilanne, jos akku on rungon sisässä tai jos akulle on joku ahtaampi paikka fillarissa ja ladatessa akku turpoaa ja muoto muuten muuttuu. Akkua ei enää välttämättä saa pois ja vaihdettua uutta tilalle.

Sambolo
06.08.2024, 21.29
Tai rikkoo jopa rungon turvotessaan?

Blizz
19.09.2025, 14.06
Ongelmana on että akku ei lataudu kun sen kytkee laturiin. Akussa olevat latauspalkit vilkahtavat pari kertaa ja sen jälkeen sammuvat kun akun kytkee lataukseen.

Akku on Bosch PowerTube 750Wh. 2 vuotta vanha ja n. 70 latauskertaa.

Itse ajossa akku toimi normaalisti. Ongelmat alkoivat kun sitä yritti ladata. Vakkari pyörähuoltokin lomailee juuri.

Santtu75
19.09.2025, 14.38
Ongelmana on että akku ei lataudu kun sen kytkee laturiin. Akussa olevat latauspalkit vilkahtavat pari kertaa ja sen jälkeen sammuvat kun akun kytkee lataukseen.

Akku on Bosch PowerTube 750Wh. 2 vuotta vanha ja n. 70 latauskertaa.

Itse ajossa akku toimi normaalisti. Ongelmat alkoivat kun sitä yritti ladata. Vakkari pyörähuoltokin lomailee juuri.

Onko kenelläkään lainata toista laturia millä pystyt koittamaan lataamista?

Jos ei tuolla toisella laturillakaan toimi eikä lataus navoissa näy mitään (hapettunut/taipunut), niin eipä tuolle muuta pystyne tekemään kuin viedä valtuutteuttuun Bosch huoltoon jossa laittavat piuhaan kiinni.

Blizz
19.09.2025, 14.58
Tuo mahdollisuus löytyy joten täytyy testata tuota.