PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia Scott Spark 950?

KuopionKukkuja
13.06.2024, 10.48
Onko kenelläkään kokemusta Scott Spark 950 täysjoustosta? Tarkemmin ottaen siis tämä tässä: https://www.scott-sports.com/in/en/product/scott-spark-950-bike

Olen aika noob nykyaikaisessa xc-kikkaloinnissa. Tulisi siis pääsääntöisesti peruskivikkoiseen polkuajoon jossa teknistä pätkää olisi tarkoitus ajaa ja paljon nousua ja laskua.

Onko tuo runko ja tekniikka miten kestävää laatua kun itse olen sen 190 / 80. Onko runko miten kestävää mallia?

nure
13.06.2024, 19.14
Makuasia tietty mutten kolmea tonnia alurunkoisesta noilla osilla maksaisi. Näillä ns. legendaarisilla "jenkkimerkeillä" taipumus ylihinnoitteluun, IMO...

Föhn
13.06.2024, 19.55
Perustele nyt vähän tarkemmin nure.

zort
13.06.2024, 20.13
Mäkin mielelläni kuulisin tarkempia perusteluja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

nure
13.06.2024, 20.20
No jos haluaa moisen niin miksei mutta kyllä esim. Canyonin perus Spectral on Foxin keulalla ihan kilpailukelpoinen kapistus. Tuo Scott kuitenkin ihan peruskamaa omassa kategoriassaan ja luulisi löytyvän kilpailijoita.

GX:n osasarja ihan toimiva, Deore tasoa ja paljon kiinni käyttävästä kummasta tykkää. Canyonissa paremmat kiekot ja yksi olennaisesti parempaa, BSA Keskiö! Canyonilla olen ajanut mutta mitäpä mä noista ymmärrän, hauska kuitenkin oli!

Föhn
13.06.2024, 20.26
Tuo sun sepustus on yhtä tyhjän kanssa. Miksei voi vetää
kunnon omakhtaista kokemusta?

nure
13.06.2024, 20.32
Onkos niin että jos juuri tuosta kokemusta niin ei voi kommentoida?

Copilot
13.06.2024, 21.09
No XC-henkistä pyörää haettiin. Spectral nyt ei oikein ole sellainen.

Aika harvinaisia on Scottin pyörät nykyään Suomessa. Eipä taida paljon kokemuksia löytyä. Ei tuo varmaan hassumpi peli ole ja varmaan myös niitä vaihtoehtoja löytyy.

Föhn
13.06.2024, 21.14
No kiinnostaa tok. Menikö peräti
yks mäenlasku, vai saadaankos usemaan sadan kilometrein analyysi?

paaton
13.06.2024, 21.14

Joo. Sulla ei ole mitään kokemusta maastopyöräilystä, eikä kokemusta tuosta scotista.

Sitten se kommentoiti on vähän niinkuin turhaa pölinää, jos kysytään kokemuksia scotista.

paaton
13.06.2024, 21.16
No XC-henkistä pyörää haettiin. Spectral nyt ei oikein ole sellainen.

Aika harvinaisia on Scottin pyörät nykyään Suomessa. Eipä taida paljon kokemuksia löytyä. Ei tuo varmaan hassumpi peli ole ja varmaan myös niitä vaihtoehtoja löytyy.

Kyllä bike-planet noita ainakin pääkaupunkiseudulla on myynyt.

Copilot
13.06.2024, 21.34
Kyllä bike-planet noita ainakin pääkaupunkiseudulla on myynyt.
Joo, ei kyse olekaan siitä etteikö niitä olisi ollut saatavilla. Ei noita vaan oikein näy koskaan missään. RC-malleja kisakireillä kuskeilla kisoissa joskus, mutta tavallista Sparkia tai muita malleja en muista nähneeni koskaan livenä.

Jos tuollaista vähän perinteistä XC-pyörää pidempijoustoista ja modernilla geometrialla varustettua pyörää haetaan, jolla selviää ylä- ja alamäet sekä kivikot niin olen sitä mieltä, että YT Izzon hintalaatua on tällä hetkellä hieman hankalaa voittaa.

https://www.yt-industries.com/Products/Bikes/Izzo/

Vaikka onkin ehkä enemmän trailipyörä kuin XC-pyörä, mutta kiipeää silti nätisti ja menee lujaa alamäkeen, kun vaan kuski uskaltaa käskeä.

nure
14.06.2024, 00.19
Jos Päätön kerrot syntymävuotesi niin kerron kokemukseni...

WarElephantSixSixSix
14.06.2024, 09.27

Meillä ainakin seuran jäsenistöllä on aika paljon Scottin maastopyöriä ja kuulun Suomalaiseen pyöräilyseuraan. Myös kisoissa noita kyllä näkyy aina viivalla aika paljon, että en nyt pitäisi kovin harvinaisena pyöränä. Moots on harvinainen pyörä Suomessa tai Parlee. Pinarello oli ennen, mutta niitäkin näkyy nykyään jo melkein jokaisella maantielenkillä.

Ps. Itselläni on myös yksi Scott Scale jäykkäperä.

Copilot
14.06.2024, 12.08
Ehkä niitä jossain kuplassa sitten näkyy enemmän, etenkin jos seuralla on yhteistyö jonkin liikkeen kanssa joka noita diilaa. Kisoissa en juuri käy, mutta ei tuolla metsässä vaan noita juurikaan näy.

hitlike
14.06.2024, 12.39
Metsässä nyt näkyy nykyään lähinnä Canyoneja ja jotain Tunturi emaxeja. Ei Scott silti mikään harvinaisuus ole, Scaleja ja Sparkkeja näkyy suht usein siellä täällä. Scottin rungot on hienoja verrattuna moneen merkkiin, ja eikös tietyt Scottin rungot ole edelleenkin hc keventelyskenen ykkösrunkoja?

KuopionKukkuja
14.06.2024, 14.06
KINASTELU SEIS JA TURVAT KIINNI!

Minä kysyin että onko kellään kokemuksia kyseisestä pyörästä. Kun kysyn kokemuksia niin tarkoitan sitä että on joskus ajanut kyseisellä pyörällä sen verran että osaa sanoa siitä jonkinlaisen järkevän arvion. Tai jos kaverilla on ollut ja osaa sen pohjalta vaikka sanoa että laakerit laukee ja runko katkee. Minua ei hirmuisesti kiinnosta että luetellaan että missä pyörää myydään tai että jollain on canyon ja canyon nyt vaan on paras kun itsellä on tai että metsässä on näkynyt vaikka hämähäkkejä ja mörököllejä ja mitä lie hattiwatteja. Että tuota miten tämä keskustelu nyt auttaa ketään tekemään mitään ostopäätöstä mihinkään suuntaan.

No anyway, ostin Orbean Oiz H10:n kun nyt sattumalta pääsin koeponnistamaan puolitutun pyörää.

Copilot
14.06.2024, 14.25
Metsässä nyt näkyy nykyään lähinnä Canyoneja ja jotain Tunturi emaxeja. Ei Scott silti mikään harvinaisuus ole, Scaleja ja Sparkkeja näkyy suht usein siellä täällä. Scottin rungot on hienoja verrattuna moneen merkkiin, ja eikös tietyt Scottin rungot ole edelleenkin hc keventelyskenen ykkösrunkoja?
Kyllä siellä näkyy paljon Trekkejä ja Orbeoita Canyoneiden lisäksi. Tämä kupla nyt on lähinnä sellainen, että millainen edustus milläkin merkillä on. Scaleja ja Sparkkeja ei näy.

paaton
14.06.2024, 16.15
KINASTELU SEIS JA TURVAT KIINNI!

Minä kysyin että onko kellään kokemuksia kyseisestä pyörästä. Kun kysyn kokemuksia niin tarkoitan sitä että on joskus ajanut kyseisellä pyörällä sen verran että osaa sanoa siitä jonkinlaisen järkevän arvion. Tai jos kaverilla on ollut ja osaa sen pohjalta vaikka sanoa että laakerit laukee ja runko katkee. Minua ei hirmuisesti kiinnosta että luetellaan että missä pyörää myydään tai että jollain on canyon ja canyon nyt vaan on paras kun itsellä on tai että metsässä on näkynyt vaikka hämähäkkejä ja mörököllejä ja mitä lie hattiwatteja. Että tuota miten tämä keskustelu nyt auttaa ketään tekemään mitään ostopäätöstä mihinkään suuntaan.

No anyway, ostin Orbean Oiz H10:n kun nyt sattumalta pääsin koeponnistamaan puolitutun pyörää.

Toi on oikee asenne.

Mulla ihan sama juttu. Siinä vaiheessa kun jotain kysyy foorimilta, niin kuume on jo niin kova että pyörä on saatava.

Ei sillä niin väliä mikä se on. Kunhan on komea ja toimii. Kyllä sä orbeallakin ajat, vaikka scotti jää aina vähän takaraivoon kummittelemaan :)

Copilot
14.06.2024, 16.31
Kyllähän tuo Oiz hyvä rauta on suomimaastoon. Olisin ottanut ennen Scottia moisen itsekin.

KuopionKukkuja
14.06.2024, 19.57
Toi on oikee asenne.

Mulla ihan sama juttu. Siinä vaiheessa kun jotain kysyy foorimilta, niin kuume on jo niin kova että pyörä on saatava.

Ei sillä niin väliä mikä se on. Kunhan on komea ja toimii. Kyllä sä orbeallakin ajat, vaikka scotti jää aina vähän takaraivoon kummittelemaan :)

Netistä mielipiteiden kysely on vain osa ostopäätöstä. Koska kesäloma alkaa ihan kohta ja ilman pyörää ei kesälomalla pärjää kun se pitää mukaan matkalle ottaa, niin ei ole aikaa jäädä tuleen makaamaan tai polun varteen keräilemään puolukoita. Scottissa kyllä se piilotettu iskari kyllä himotti ja saa nähdä jääkö kalvamaan.