Näytä tavallinen näkymä : Renkaan jäykkäperälle sorateille ja metsäpoluille
hannupulkkinen
07.06.2024, 00.11
Muutaman vuoden jälkeen kirjoittelen taas. Pitäisi löytää hyvät renkaa maastopyörään sorateille ja helpoille poluille Focus Raven jäykkäperään. Ajelen nykyisin sorateitä ja eri kansallispuistoissa helppoja reittejä. Aika pitkiä treenejä. Minulla on myös täpäri, jossa on karkeat renkat. Nyt tarvitsen nopeat ja kevyet, mutta sellaiset joissa on vähän pitoakin.
Contin Race King ainakin oli hyvä rengas, nykyisellä versiolla en ole ajanut. Yhdet sellaset asensin tässä keväällä ja nekin nykyään niin jäykät, että seisoovat paketista otettaessa toisiinsa nojaten lattialla pystyssä. Eli summasummarum en tiedä onko nuokaan enää oikeasti hyvät.
MTB Engineer
07.06.2024, 08.07
Ajelin viime kesän jäykkäperällä hiekkateitä ennen gravelin hankintaa Mezcalit alla, ja niistä ei tuossa käytössä ole pahaa sanottavaa. Pärjään poluillakin ja rullaa hurjasti paremmin kuin aiemmin käytössä ollut Rekon Race. Thunder Burtit myös hyvä valinta, joskin nykyversiot ovat ankkureita vanhoihin verrattuna.
Itse laitoin myös 2.25 XC Race Mezcalit hiekkatieoptimoituun jäykkäperään eikä ole kaduttanut. Nopeat, suhteellisen kevyet (650-660g), hiljaiset asvaltilla ja päheän näköiset. Bikeinn luukuttaa noita näköjään vieläkin reilun kolmen kympin kappalehintaan.
Mä annan ääneni Schwalben Thunder Burteille. Vaihdoin sellaiset omaan jäykkäperään hiekkatie ja kevyenliikenteenväyläkäyttöön ja hienosti rullaa. Menee myös helpoilla metsäpoluilla (kuivalla säällä).
hannupulkkinen
08.06.2024, 16.07
Kiitos vinkeistä. Päädyin kuitenkin tilaamaan CONTINENTAL Terra Trail 45-622, Gravel renkaat. Kaveri kehui niitä ja ajan pääosin soralla ja metsäautoteitä. 45 milliä leveät. Jos ne eivät toimi jäykkäperässä laitan ne cyclocrossariin, jolla en kyllä paljoa ajele.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.