Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hyvin hengittävät topatut shortsit?

biker_00
04.06.2024, 21.16
Onko antaa vinkkejä mitkä olisi parhaiten hengittävät topatut shortsit (ei henkseleillä ja hintaluokka alle 100 €)? Meinaa vaan nykyisissä takapuoli hiota todella paljon toppauksen kohdilla joten olisi uudet hakusessa. Nykyiset on halvat Prismasta ostetut New Linen housut. Tuolta kun selailee shortseja, niin jokainen valmistaja mainostaa hienoja kosteuden siirto-ominaisuuksia mutta onko noissa sitten käytännössä isojakaan eroja. Seuraavia tässä nyt itsellä olisi harkinnassa verkkokauppojen valikoimien selaamisen jälkeen: Endura Xtract Gel II, LÖFFLER Hotbond®, GOREWEAR C3 ja Craft ADV Endur Solid.

nure
04.06.2024, 21.50
Välineet ja varusteet osiossa johon tämäkin kuuluu niin saat paremmin vastauksia ja jos tarkoitat ajohousuja niin sieltä löytyy aikaisempiakin juttuja moisista.

kauris
04.06.2024, 23.16
Kun sanot topatut niin tarkoitatko maantieajoon tarkoitettuja säämiskäajohousuja? Luulin ensin, että tarkoitat alamäkiajoon tarkoitettuja topattuja jotka siis suojaavat kaatumista pehmentäen.

nure
04.06.2024, 23.51
^Sitä itsekin pohdin mutta merkkien mukaan vaikuttaa normi ajohousuilta...

biker_00
05.06.2024, 15.24
Joo siis perspehmusteita tarkoitin ihan pitkän matkan ajoa varten, ei suojia kaatumisen varalle

maalinni
05.06.2024, 16.07
Joo siis perspehmusteita tarkoitin ihan pitkän matkan ajoa varten, ei suojia kaatumisen varalle

Eli ihan pyöräilyhousut. Suosittelen kokeilemaan ennen ostoa. Hommasin netistä Craftin ”hyvin ilmastoidut” housut ja joo oli varmaan niin viileät kuin mahdollista, mutta kangas oli melkoisen läpinäkyvää… ei kehdannu mennä kaffelle.

JackOja
05.06.2024, 16.32
Satulallakin voi olla merkitystä asiaan.

nure
05.06.2024, 17.40
Ja joskus nuo toppaamattomat säämiskähousut ei pahemmin hionneet, löytyyköhän moisia enää edes?

biker_00
09.08.2024, 19.06
Nuo Enduran housut tuli hommattua ja ihan tyytyväinen olen kyllä ollut. Pehmuste on ainakin omaan makuun riittävän paksu, lisäksi materiaali vaikuttaa laadukkaalta eikä ime kosteutta pahemmin pidemmälläkään reissulla ja kuivaa myös nopeasti kun laittaa housut jalasta kuivamaan. Erittäin hyvä ominaisuus on housuihin laitettu hajunestoaine, esim. neljän päivän pyörävaelluksen tein näillä yksillä housuilla eikä edes sen aikana ruvenneet pahemmin tuoksahtamaan (jotkut urheiluvaatteet kun tuppaa jo yhden salillakäynnin jälkeen tuoksumaan melko ikävältä). Hieman outoa on aiempiin housuihin verrattuna että pehmuste on vasemmalla ja oikella puolella melkeinpä erillisinä paloina, tämä lähinnä on esteettisenä asiana kun ne hieman pullottaa housuista selvemmin pyörän selästä pois ollessa verrattuna tosiaan vanhoihin housuihin missä oli selkeämmin yhdestä palasta tuo pehmuste. Osaltaan tähän varmaan vaikuttaa se, että koko voisi minulle olla pykälää pienempikin (hommasin XL kokoiset, itse olen 180 cm ja 76 kg). Mutta itse kun noita pitkiä ajoreissuja tulee tehtyä, niin mieluummin ajan hieman liian isolla housulla kuin hullun tiukoilla missä sitten vehkeet varmasti hikoaisi oikein kunnolla. Mutta melko pieniä kokoja kyllä tuntuu olevan näissä pyöräilyshortseissa, kun ei tämä XL kokokaan mitenkään mistään väljä ole vaan ihan tiukat on kyllä reisistä ja vyötäröltä housut. Eli omalta osaltani voin kyllä kyseisiä housuja suositella.

JackOja
09.08.2024, 20.55
...Osaltaan tähän varmaan vaikuttaa se, että koko voisi minulle olla pykälää pienempikin (hommasin XL kokoiset, itse olen 180 cm ja 76 kg). ... melko pieniä kokoja kyllä tuntuu olevan näissä pyöräilyshortseissa, kun ei tämä XL kokokaan mitenkään mistään väljä ole vaan ihan tiukat on kyllä reisistä ja vyötäröltä housut. Eli omalta osaltani voin kyllä kyseisiä housuja suositella.

Outoa. Minusta Enduran kokopolitiikka muuttui jokunen vuosi siten, että koot ovat pikemminkin isoja. Ennen olin Enduran L-mies (187 cm/76 kg) ja nykyään L on toivottoman iso ja housuissa M on sopiva.