Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Sähköfillari painavalle tapaukselle



fr0z3n
29.03.2024, 21.19
Moro,

kevät tulossa ja näin se fillarikuume aloittaa tuloaan. Aikasemmin kun olin puolet kevyempi, niin tuli paljon ajeltua cyclocrossilla. Painon noustessa se sitten jäi ja fillari lähti pois.
Etsinnässä pyörä, joka kestää sen 150kg ukon ja ajoasento olisi "pystyssä" oleva, ajajan pituus noin 183cm. Ajelu tapahtuu asfaltilla ja hiekka+soratiellä, joten joku maastopyörä tai hybridi olisi bueno.
Onhan noita fillareita katseltu, mutta painorajat pyörii siinä 120kg hujakoilla, joten ei kehtaa riskiä ottaa, että runko ja vanteet olisi heti solmussa.

Matkat tulee olemaan +50km reissuja, joten akun kapasitetti saisi olla tarpeeksi. Joskus tulevaisuudessa myös olisi suotavaa(ei pakollista) saada jotain rompetta kiinni, esim sivulaukkua JOS sitä rupeaa heittää yön yli reissuja (silloin toivottavasti painokin pudonnut). Tuskin tässä on turha katsella mitään täysjoustoa, joku hyvällä joustokeulalla oleva riittänee tai jopa ilman. Hinta, noh se on aika avoin, sanotaan että jossain 3000-3500e voisi mennä. Työsuhdepyörä, niin lähes kaikilta euroopan liikkeistä onnaa tilaus.

kenobiitti
30.03.2024, 09.19
Pyörien painorajat on hysteerikoille.Nin ja jousitetuille pyörille.
Samat painot aloitaessaja sama pituus +1cm
Ostin Helkama SE10:n
Ei mitään ongelmia 3v aikana. Kaikki toimii edelleen, mitään ei ole hajonnut.. ensihuollossa kiristetiin pinnat ja katotiin että vanne on suorassa.
Niin ja akku riittää varmaan sen 150km asvaltilla.

Asvaltilla erinomainen ja hiekkatietkin menee ongelmitta. Metsäpoluilla kävin koittamassa, mutta sinne ei ole asiaa tommosella pyörällä. Joten ostin vielä fatbiken.

Sanoisin että ota mikä vaan missä ei ole jousia. Ne jousitukset on tehty peruskoululaisten ja maratoonarien painoille.

Esuli
30.03.2024, 14.12
Tässä
https://tunturi.fi/tuote/tunturi-sahkopyorat/maastosahkopyora/e275-me-2/
Kiekot
https://www.bike24.com/p2505158.html
Vaihteisto
https://foxcomp.fi/microshift-acolyte-8-osasarja
Eturatas
https://foxcomp.fi/blackspire-oval-snaggletooth-nw-104
Runkolaukku
https://www.suomenurheilupyora.fi/blackburn-runkolaukku

Runkolaukkuun mahtuu vara akku. Etuhaarukkaan puuilo klemmareilla Topeak häkit ja taakse tarakka.
Kumeiksi
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Johnny-Watts-275-x-280-ADDIX-Performance-SnakeSkin-RaceGuard-Double-Defense

Tunturi runko on umpipökkelö ja lyhyt kestänee 300kg ukon ajelut. Kiekot viimeisteltäväksi ammattimiehelle.
Nuo Shimano 400 ja 500 akut kestää metsä ajelua Buustilla 30-40km kuorman kanssa, läskissä talvella noin 25km.

Tai sitten tämä.
https://www.tavarapyora-asiantuntija.fi/tn-0038-tern-orox-s12-27-5-tuuman-koko-m-1-55-1-80m

nure
30.03.2024, 14.26
Kiekoissa menee kyllä painoraja umpeen mutta lienee kestää...

Jousitus tosiaan aivan turha painolasti tuollaisessa ajossa, varsinkin jos on jokin halpis, mahdollisesti ekaksi hajoava kohde...

Esuli
30.03.2024, 15.04
Ajeleepi varovasti siihen asti kunnes näyttää istuvalta presidentiltä, alkaa sitten ryskämään.

fr0z3n
31.03.2024, 17.37
Tuo Tunturi ehkä, mutta noita osia ei saa laitettua työsuhdepyörän piiriin.

Mites sitten tälläinen valmis setti? Kalkhoffin tekeleitä
https://www.bike-discount.de/en/kalkhoff-endeavour-7.b-move-1
https://www.bike-discount.de/en/kalkhoff-entice-7.b-move

Sitten vielä Cube
https://www.bike-discount.de/en/cube-nuride-hybrid-slt-750-allroad-grey-n-black-1

nure
31.03.2024, 18.14
Nuo Kalkhoffit kyllä kilpailee rumimman pyörän tittelistä. Tuo Cube on sähköpyöräksi tuossa hintaluokassa laadukkailla osilla, moottorista osaa sanoa mitään.

Teemukoo
09.04.2024, 11.13
Riese & Müller valmistajalta saattaisi löytyä laatupyörä joka menee suunnilleen vaadittuihin spekseihin + että ne on super hienoja fillareita.

kpyora
10.05.2024, 14.20
Tavarapyörät on tehty yleensä kestäviksi pl. tämä yksi hollantilainen laatikkopyörä, josta paukkuu runko ihan normipainoillakin.

Barbell83
31.05.2024, 02.52
Onkos tuolla runkotyypillä (trapez, diamond, wave) mitään käytännön merkitystä kestävyyden kanssa, jos sattuu tosiaan olemaan vähän painavampi mörssäri? Matalarunkoinen pyörä olisi helpoin, jos pyörää satunnaisesti käyttäisi esim. vanhempi ihminen, mutta sylettää ostaa kallis pyörä, jos runko alkaa prakaamaan väärän runkotyypin myötävaikutuksesta.

Kemizti
31.05.2024, 10.03
Jos budjetti venyy lähemmäs 4k, niin tässä on yksi erinomainen vaihtoehto (painoraja 150kg);

https://ebikecenter.fi/tuote/haibike-trekking-7-high-720wh/

Löytyy myös Low -rungolla (tässäkin pr 150kg);

https://ebikecenter.fi/tuote/haibike...w-urban-720wh/

Kemizti
31.05.2024, 10.05
Tuplapostaus..

nure
31.05.2024, 10.38
^^Tuossa sentään laadukas keula verrattuna yleisimpiin. Joskus miettii että kun ilmoitetaan painorajoja niin mitenhän nuo helpispyörien valmistajat/kokoojat ne määrittää?

Marsusram
31.05.2024, 10.46
Tai sitten tämä.
https://www.tavarapyora-asiantuntija.fi/tn-0038-tern-orox-s12-27-5-tuuman-koko-m-1-55-1-80m

Tuosta tulee jo mieleen sotanorsu
https://fi.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCndapp

Travelkicking
10.06.2024, 09.37
Himiway'llä ajetaan ainakin Saksassa. Tuossa payload 199 kg https://himiwaybike.com/products/cargo-ebike

Santtu75
10.06.2024, 16.01
Himiway'llä ajetaan ainakin Saksassa. Tuossa payload 199 kg https://himiwaybike.com/products/cargo-ebike


Jos muutat Himiwayn sivuilta toimituksen Euroopan puolle niin osassa pyöristä speksit muuttuvat ja osaa ei toimiteta ollenkaan (näyttäisi katovan listalta esim. tuo linkin takana ollut C3 malli(

nure
10.06.2024, 17.29
^^Yli 36kilon möhkäle, just ja just voi (polku)pyöräsi sanoa...

Travelkicking
10.06.2024, 19.57
^^Yli 36kilon möhkäle, just ja just voi (polku)pyöräsi sanoa...
Rungon vahvistaminen tarkoittaa yleensä painon lisääntymistä (enemmän rautaa). Tuon fillarin osalta se on vielä demonstroitu erikseen.
Toki katsoin us ja eurooppasivut. Se, että Euroopassa ei saa kaikkea, ei tarkoita, ettei sellaista fillaria olisi olemassa.

Santtu75
10.06.2024, 20.56
Rungon vahvistaminen tarkoittaa yleensä painon lisääntymistä (enemmän rautaa). Tuon fillarin osalta se on vielä demonstroitu erikseen.
Toki katsoin us ja eurooppasivut. Se, että Euroopassa ei saa kaikkea, ei tarkoita, ettei sellaista fillaria olisi olemassa.

Tosin, saattaa myös johtua siitä että valmistaja ei speksaa pyörää euroopan lainsäädännön mukaiseksi, niin silloinhan sitä ei meidän kannalta katsottuna ole olemassa.

nure
10.06.2024, 22.16
^Täytyy sanoa että omaan silmään näyttää tuollaiselta Volt lähettien "mopolta" polkimilla varustettuna, saattaa olla todella mielenkiintoinen poljettava muuta kuin kauppamatkalle...

Travelkicking
11.06.2024, 08.30
Katsokaapa himiwayn runkoa sivua alaspäin kelaamalla. 'Double the Frame Thickness, Double the Payload Capacity'. Tavarakorin keskellä kulkee rungon vahvikkeita. Pizzat pitää kuljettaa pystyasennossa.Mä en ihan ymmärrä, miksi sähköpyörällä pitäisi saada ajaa vain 25 kmh, koska mopohyväksytyllä kelvillä saa ajaa mopolla 45 kmh. Ja nehän ajaa. Eu:ssa olisi kirveelle töitä.

nure
11.06.2024, 11.55
^ Jos perehdyt tekstiin "näyttää tuollaiselta Volt lähettien "mopolta" polkimilla varustettuna", en sanonut että on sellainen...

Mopollahan on tainnut saada ajaa kauan jo hyväksytyillä kelveillä ja lienee saat ajaa sähkölläkin kun rekisteröit/valuutat sen mopoksi...

markkut
12.06.2024, 10.15
Tern Oroxilla menee 150 kg ukko ja vielä 60 kiloa tavaraa päälle:

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/electric-bikes/tern-orox-orox-r14-review

nure
12.06.2024, 11.49
^Ja saa Rohloffillakin, laatua tuohon Himiwayhin verrattuna.

Esuli
12.06.2024, 20.25
https://www.tavarapyora-asiantuntija.fi/hh-0034-perakarry-laatikolla-830-litraa

Ite laittasin myös peräkärrin OROXsiin.

nure
12.06.2024, 21.28
^Ja "pitkä yhdistelmä" kyltti perään.

Bikey McBikeface
29.07.2024, 17.48
Kirjoittelin tuonne viime kesänä kokemuksia Himiway Zebrasta. Vuodessa kilometrejä tuli 3700 eikä mitään ongelmia. Työmatkat taittuvat mukavasti fatbikellä ympäri vuoden.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?64545-S%C3%A4hk%C3%B6py%C3%B6r%C3%A4-150kg-painoiselle&highlight=Himiway