Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Sram NX vaihdevipu

Nestorimiikkulainen
05.03.2024, 12.48
Tuli hommattua Haibike, jossa tutun Shimanon sijaan Sram NX-vaihteisto. Muuten sen kanssa pystyy (kai) elämään, mutta vaihdevivustossa harvemmalle vältykselle vaihtamiseen on vipu oudon lyhyt ja jemmattu niin, että oikein etsiä pitää, että löytää. Tämä ainakin näin talvivarusteilla ongelma. Löytyykö tähän vaihtoehtoista vivustoa? Kuukkelinhaku antaa vain samaa 11-pykäläistä, kuin tämä ongelmalapsi. Olisiko vanhassa tutussa Shimanossa vaihteiden väliset pykällykset samat, että toimisi ristiin?

Marsusram
05.03.2024, 13.24
11v kohdalla toimii ainakin Shimpan XT Sram vivuilla.

Ohiampuja
06.03.2024, 21.22
Muuten sen kanssa pystyy (kai) elämään, mutta vaihdevivustossa harvemmalle vältykselle vaihtamiseen on vipu oudon lyhyt ja jemmattu niin, että oikein etsiä pitää, että löytää.
Itse tuskailin samaa, mutta auttoi kun käänsi vivun eri asentoon. Shimanon vivut mulla on lähes kiinni jarrukahvassa, mutta NX vipu samalla asetuksella, niin se taaempi liipaisin on liian kaukana, jos niin voi sanoa. Mutta siihen auttoi kun väänsi vipua niin että se liipaisin tuli lähemmäs n 10-15 mm.

Monta vuotta meni ennen kuin tajusin kokeilla, ja se kyllä auttoi. :)

Marsusram
06.03.2024, 22.48
Gripparin kanssa ei ole heebelit hukassa kintaillakaan.
https://www.bike24.com/p2164334.html
https://www.bike24.com/p2128856.html

nure
08.03.2024, 15.42
Itse ajanut SRAMin vipujen ja gripparien kanssa ilman ongelmia vaikka nykyisessä XTRn vastaavat ja ainakin 11toista toimii hienosti...

HarrY61
08.03.2024, 21.33
Jep Gripparit (kokeeksi edulliset Sram GX:t) laitoin pyörään pari vuotta sitten ja ei ole kyllä paluuta vipuihin enää. Paras pyörän upgraidaus ainakin minulle...
Vaihtaminen sujvampaa, ei pauku ja rutise. Voi kääntää vaikka kaikki 12v. kerralla, jos vaan ranne kääntyy. Toimii vaikka millä rukkasilla...
Jotkut valittaa että töyssyisellä ajettaessa vaihteet vaihtuu vahingossa, mutta minulla oli just se ongelma vipujen kanssa kun yritti vaihtaa yhden isommalle niin tärinässä meni pari kolme kerrallaan ja gripshiftillä ei ole kertaakaan käynyt niiin!

nure
08.03.2024, 23.26
Itse huomasin AXS:ssä että jos peukku vivulla niin tulee tahattomia vaihtamisia. Grippareilla joskus kun nousi putkelle niin vaihtoi samalla...