peip
04.02.2024, 15.54
Minulla on läskipyörässä jälkiasennettu Bafang keskimoottorisarja. Satsissa tuli mukana kaksi magneettista jarrukahvakatkaisijaa muttei vaihdevaijeriin asennettavaa. Ylämäessä kun on vääntö päällä olisi hyvä keskeyttää moottorin veto pienemmälle vaihtamisen ajaksi ettei rattaat ja ketju kärsi. Ajelin ensin niin että vaihtaessa puristin etujarrusta löysät pois niin että moottorin veto katkeaa mutta tuon ajoitus vaatii keskittymistä, ja jos puristaa liikaa niin vauhti loppuu. Takajarruun en katkaisijaa asentanut kun ei tuntunut tarpeelliselta, eipä kyllä etujarrussakaan muuten kuin vaihtamisen takia.
Sitten se vinkki: se joutava toinen jarrukatkaisija toimii hienosti vaihdevipuun asennettuna, ainakin SRAM NX vivussa. Nyt kun olen saanut katkaisijan säädön kohdalleen niin ylämäessä pienemmälle vaihtaessa moottorin veto katkeaa puoleksi sekunniksi juuri oikeaan aikaan. Isommalle vaihtaessahan sitä ei tarvita koska silloin ei ole vääntö päällä.
Sitten se vinkki: se joutava toinen jarrukatkaisija toimii hienosti vaihdevipuun asennettuna, ainakin SRAM NX vivussa. Nyt kun olen saanut katkaisijan säädön kohdalleen niin ylämäessä pienemmälle vaihtaessa moottorin veto katkeaa puoleksi sekunniksi juuri oikeaan aikaan. Isommalle vaihtaessahan sitä ei tarvita koska silloin ei ole vääntö päällä.