Näytä tavallinen näkymä : Cube Reaction Hybrid Pro vs SLX (Allroad)
Moi!
Suunnitelmissa hankkia Jompi kumpi otsikon sähkäreistä. Ajot ovat 90% työmatka-ajoa kaupungissa. Olen aiemmin omistanut Reaction Hybrid Racen joka on näiden kahden vaihtoehdon välimalli mutta koska Racesta ei löydy Allroad versiota niin vaihtoehdot ovat joko Pro (2500eur) tai SLX (3300eur) Saksasta tilattuna. Molemmissa olisi sama 750WH akku.
Pro versiossa on nykyään ilmakeula joten voisin sen pitkin hampain hyväksyä. SLX:ssä kaikki vähän parempaa mutta kannattaako maksaa 800eur enemmän näistä parannuksista?
Mulla oli välissä Spessun Turbo Vado 4.0 jossa oli jousikeula josta en tykännyt. Muuten Spessu palveli ihan mukavasti mutta silti tykkään enemmän Cuben "meiningistä".
Tässä vielä linkit fillareihin:
https://www.cube.eu/de-en/cube-react...1c4a2d39efecbb (https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-slx-750-allroad-black-n-reflex/48d7b570d172241e111c4a2d39efecbb)
https://www.cube.eu/de-en/cube-react...e1e75d3c301960 (https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-pro-750-allroad-blushrose-n-silver/073bc2e4d7ec9f2f19e1e75d3c301960)
Kiitokset etukäteen!
Santtu75
08.12.2023, 22.18
Onhan pyörien osalistassa eroa joka kohtuullisesti on suhteessa pyörien hinta-eroon.
Nyt sitten vain kyse siitä, että jos ajo on 90%:sti työmatka-ajoa niin onko sinulla oikeasti tarvetta noille paremmille komponenteille. Mielestäni ei ehkä ole.
Muuten tuo Cuben Reaction Hybrid mallisarja on ihan pätevä kulkine jokapäiväiseen käyttöön.
Itsellänikin tuo edellisen mallisarjan (ei Smart System) Reaction Hybrid Performance (eli 65Nm Gen3 moottorilla) jonka rakennellut suht vahvalla kädellä retkeily/seikkaulu pyöräksi.
No onhan toi halvempi ihan helvetin ruman värinen :D Maksaisin jo paremmasta väristä 800€
Santtu75
09.12.2023, 14.04
No onhan toi halvempi ihan helvetin ruman värinen :D Maksaisin jo paremmasta väristä 800€
Tuo aloituksen pyörien linkki oli suoraan Cube:n omille sivuille (ei jonkun varsinaisen pyörämyyjän) ja mallista löytyy kaksi muutakin värivaihtoehtoa:
Flashwhite
https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-pro-750-allroad-flashwhite-n-black/6752128ea8ec1c3379924f1ac1b72d03
sekä Flashgrey
https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-pro-750-allroad-flashgrey-n-green/ee516e2c6854a316cad98173e035a9a1
Ja sitten kannattaa vielä muistaa että tuon Cuben allroad sarjan (lokasuojat, akkuun litettävät etu- ja takavalot, "tarakka" sekä jalka) voi ostaa tuotekohtaisesti ominaan, hintaa kertyy ostopaikasta riippuen joku 150-200€, eli jos löytää edullisesti "normaalin" Reaction Hybridin, niin siitä saa kohtuu hinnalla alkuperäisosilla tuon allroadin rakennettua itsekkin. Osathan ovat ACID merkkiä joka on Cuben oma alabrändi tietyille lisätarviketuotteillensa.
Onhan pyörien osalistassa eroa joka kohtuullisesti on suhteessa pyörien hinta-eroon.
Nyt sitten vain kyse siitä, että jos ajo on 90%:sti työmatka-ajoa niin onko sinulla oikeasti tarvetta noille paremmille komponenteille. Mielestäni ei ehkä ole.
Muuten tuo Cuben Reaction Hybrid mallisarja on ihan pätevä kulkine jokapäiväiseen käyttöön.
Itsellänikin tuo edellisen mallisarjan (ei Smart System) Reaction Hybrid Performance (eli 65Nm Gen3 moottorilla) jonka rakennellut suht vahvalla kädellä retkeily/seikkaulu pyöräksi.
Menee ohi aiheen mutta onko tuossa vanhemmassa Reaction Hybrid Performance (eli 65Nm Gen3 moottorilla) Shimanon FH-TX505 vapari? Jos on, niin miten on sähkärissä kestänyt?
Tuo aloituksen pyörien linkki oli suoraan Cube:n omille sivuille (ei jonkun varsinaisen pyörämyyjän) ja mallista löytyy kaksi muutakin värivaihtoehtoa:
Flashwhite
https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-pro-750-allroad-flashwhite-n-black/6752128ea8ec1c3379924f1ac1b72d03
sekä Flashgrey
https://www.cube.eu/de-en/cube-reaction-hybrid-pro-750-allroad-flashgrey-n-green/ee516e2c6854a316cad98173e035a9a1
Ja sitten kannattaa vielä muistaa että tuon Cuben allroad sarjan (lokasuojat, akkuun litettävät etu- ja takavalot, "tarakka" sekä jalka) voi ostaa tuotekohtaisesti ominaan, hintaa kertyy ostopaikasta riippuen joku 150-200€, eli jos löytää edullisesti "normaalin" Reaction Hybridin, niin siitä saa kohtuu hinnalla alkuperäisosilla tuon allroadin rakennettua itsekkin. Osathan ovat ACID merkkiä joka on Cuben oma alabrändi tietyille lisätarviketuotteillensa.
Jep, tätä miettinyt itsekin. Voi olla että ostan tuon Race -mallin ja teen siitä itse Allroad version. Race ja SLX lähes identtiset mutta SLX maksaa muutaman satkun extraa
Ulkoilija
09.12.2023, 21.16
Onko foorumin säännöissä kielletty ilmoittaa pyörän mahdollinen hankitapaikka vai mitä? Omaan perheeseen olisi kotiuttaa myös pari sähköistä, joten voisiko nuo "suunnitelmapaikan" kaupan/at myös ilmoittaa kun ketjun aiheesta aloittaa? Onko siis niin että tuo Allroadin rungon geometria ei erotu millään Race mallista vaan mallejen ero on ainoastaan lokarit ja jalka?
Onko foorumin säännöissä kielletty ilmoittaa pyörän mahdollinen hankitapaikka vai mitä? Omaan perheeseen olisi kotiuttaa myös pari sähköistä, joten voisiko nuo "suunnitelmapaikan" kaupan/at myös ilmoittaa kun ketjun aiheesta aloittaa? Onko siis niin että tuo Allroadin rungon geometria ei erotu millään Race mallista vaan mallejen ero on ainoastaan lokarit ja jalka?
Itse katson idealo.de sivustolta halvimpia paikkoja. En ole vielä päättänyt mistä tilaan kun kaikki eivät postita Suomeen, osalla postit on 150eur ja jollain 80eur. Olen tilannut aiemmin bike-boarderde ja fitstore24.com kaupoista ja molempia voin suositella.
Runko vaikuttaisi näissä eri malleissa (pro, race ja slx) olevan sama. Allroad nimen perässä meinaa vain lokarit, valot, jalka lisäyksiä.
Santtu75
10.12.2023, 04.44
Menee ohi aiheen mutta onko tuossa vanhemmassa Reaction Hybrid Performance (eli 65Nm Gen3 moottorilla) Shimanon FH-TX505 vapari? Jos on, niin miten on sähkärissä kestänyt?
Joo, hieman menee mutta vastaan kyllä. Tuo Performance tuli itselleni noin 100km. ajettuna Poliisilaitoksen huutokaupasta ilman akkua ja sitä sitten tuli hieman rakenneltua isommassa määrin oman maun mukaiseksi retki/seikkailupyöräksi ja esim. kiekot vaihtuivat Mavic:n kiekkoihin (ja joissa ei ole tuota Shimanion vapaaratasta.
Kiekkojen lisäksi pyörässä vaihtui sitten iso osa muustakin tekniikasta.
500Wh akku vaihtui 625Wh+500Wh (=1125Wh) DualBatteryksi, Keulaksi tuli RockShox Judy Gold, Jarrut Deore+Xt levyt, Vaihteistoksi 11s. Deore 11-50 pakalla, Purion vaihtui Gen2 Nyoniin, Sitten vielä päivitykseen meni renkaat, polkimet, satula, tuli seisontajalka ja myös nuo Acid:n mallikohtaiset lokasuojasarjat löytyy yms...
Tuolla sitten heittänyt hieman pidempiäkin reissu eripuolella suomea ja suht erilaisissä ympäristöissä: (laitan muutaman kuvan pienempänä aijaa linkkikuvana jos jotain kiinnostaa, toivottavasti ei sitten kuitenkaan sotke ketjun varsinaista aihetta liikaa)
https://aijaa.com/s4zKkn
https://aijaa.com/s4zKknhttps://img.aijaa.com/t/00344/15148776.t.jpg (https://aijaa.com/s4zKkn)
https://img.aijaa.com/t/00294/15148778.t.jpg (https://aijaa.com/sqlupz)
https://img.aijaa.com/t/00070/15160946.t.jpg (https://aijaa.com/2CcsIM)
https://img.aijaa.com/t/00998/15155935.t.jpg (https://aijaa.com/uv7yNs)
https://aijaa.com/s4zKkn
Santtu75
10.12.2023, 05.01
Onko foorumin säännöissä kielletty ilmoittaa pyörän mahdollinen hankitapaikka vai mitä? Omaan perheeseen olisi kotiuttaa myös pari sähköistä, joten voisiko nuo "suunnitelmapaikan" kaupan/at myös ilmoittaa kun ketjun aiheesta aloittaa? Onko siis niin että tuo Allroadin rungon geometria ei erotu millään Race mallista vaan mallejen ero on ainoastaan lokarit ja jalka?
Eipä sitä ainakaan mitenkään varsinaisesti kielletty pitäisi olla, kunhan ei mene varsinaiseksi mainostamiseksi (ja sekin lähinnä varmaan niin, ettei joku pyöräliikkeen henkilökunnasta alkaisi markkinoimaan palstalla). BikeDiscount:in tarjonta kannattaa aina myös vilkaista minkälaisia tarjouksia siellä menossa.
Joo, Tuo Allroad tuossa Cuben Reaction hybrid mallistossa tosiaan tarkoittaa noita edelläkin jo mainittuja asioita: Lokasuojia, valoja, tarakkarautoja sekä seisontatukea, muuten ovat samat pyörät "ei allroad" mallien kanssa.
Sitten vanhemmissa (MY 20-22) ja uudemmissa (MY 23-) malleissa on pientä eroa esim. rungoissa, kaapelien viennissä yms... ja nuo vanhemmat/uudemmat malliversiot tunnistaa parhaiten siitä onko pyörä SmartSystem moottoriversiolla (uudempi) vaiko ei ole (vanhempi) ja tässäkin vielä eroa halvimman Performance mallisarjan ja kalliimpien mallisarjojen välillä (eli Gen3 ja Gen4 moottorillisten välillä).
^^Työkaverilla on Cuben Reaction, jossa on FH-TX505 napa ja vapari. Pari vuotta ajettu. Nyt vapari naksuu. Lupasin tuon huoltaa ja uuden vaparin asentaa. Katselin Shimanon räjäytyskuvaa ja huomio kiinnittyi laakereiden päälle tulevien tiivisteiden puuttumiseen. Ei olla vielä purettu, mutta arvelen laakerikuulienkin olevan vaihdon tarpeessa. Toivottavasti kartiot ja laakerinkupit ovat vielä kunnossa. Ei tämän navan toteutus oikein vakuuta.
EV-FH-TX505-3835B.pdf (shimano.com) (https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-TX505-3835B.pdf)
Taas fraasi, miksi joustokeula jos kaupunkiajoa? Vaikkakin nuo ihan laadukkaita kumpikin mutta on lisäpainoa ja yksi huoltokohde lisää...
Santtu75
11.12.2023, 13.56
Taas fraasi, miksi joustokeula jos kaupunkiajoa? Vaikkakin nuo ihan laadukkaita kumpikin mutta on lisäpainoa ja yksi huoltokohde lisää...
Tietysti, jos on sitä mieltä että joku tuote (pyörä) ei ole hyvä, niin sitten kannattaa tietysti vielä ehdottaa mikä muuten vastaava kiinteäkeulaine pyörä olisi parempi tilalle?
Nythän tuossa kuitenkin se tilanne, että nuo joustokeulat (jotka kummankin pyörän tapauksessa ovat aivan kelvollisia joustokeuloja) eivät isosti haittaa tuossa kaupunkiajossa, mutta sitten jos tuon täysin maastokelpoisen pyörän kuitenkin haluaa viedä sinne maaston puolelle, niin sitten etu joustokeulan hyväksi on ihan huomattava. Ja kun muistaa että puhutaan kuitenkin kokonaisuudessaan noin 25-26kg. painavasta pyörästä, niin sitten sillä säästetäänkö ei jousitetulla keulalla se 1-1.5kg (tuo SLX:ssä oleva Fox:n keula painaa 2.15kg ja tuo Pro:n Fusion keula sen 2.8kg) niin ei kokonaisuudessa ihan kauheasti tunnu (jotain tietysti).
Taas fraasi, miksi joustokeula jos kaupunkiajoa? Vaikkakin nuo ihan laadukkaita kumpikin mutta on lisäpainoa ja yksi huoltokohde lisää...
Joustokeula on erittäin hyvä talviseen työmatkapyöräilyyn eikä paino tunnu sähköpyörässä ja fraasi: Mitä jos pysyisit pois näistä sähköpyöräkeskusteluista kun et tuo tänne mitään lisäarvoa.Siis muutenkin kun bännilä.
Taas fraasi, miksi joustokeula jos kaupunkiajoa? Vaikkakin nuo ihan laadukkaita kumpikin mutta on lisäpainoa ja yksi huoltokohde lisää...
Olisiko listata muutamaa jäykkäkeulaista sähköpyörää? Vähintään ISP tulisi mahtua pyörimään.
Olisiko listata muutamaa jäykkäkeulaista sähköpyörää? Vähintään ISP tulisi mahtua pyörimään.
Tässä yksi:
Precede:ON 6 | CANYON FI (https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/precede-on/al/precede-on-6/3304.html?dwvar_3304_pv_rahmenfarbe=SR&dwvar_3304_pv_rahmengroesse=XL&gad_source=1&gclsrc=aw.ds&utm_campaign=FIN+E-Bike+-+Shopping+NB&utm_medium=cpc&utm_source=google&gclid=CjwKCAiAg9urBhB_EiwAgw88mYJbFR_PLutnNW55jXan QZ_6WSxRpUT4jytn21zKNdQtxT8MrN0wcBoCbd8QAvD_BwE#pr oductDetailModalTriggerGridContainer)
Tai
Precede:ON 5 | CANYON DE (https://www.canyon.com/en-de/electric-bikes/electric-city-bike/precede-on/al/precede-on-5/2959.html)
Refurbished Precede:ON 5 | CANYON DE (https://www.canyon.com/en-de/outlet-bikes/e-bikes/precede-on-5/50032637.html)
Bndit, sinäkö moderoit ja valitset kuka voi mitäkin sanoa? Itselläsi ei ollut aiheeseen näköjään muuta sanottavaa..?
Nythän tuossa kuitenkin se tilanne, että nuo joustokeulat (jotka kummankin pyörän tapauksessa ovat aivan kelvollisia joustokeuloja) eivät isosti haittaa tuossa kaupunkiajossa, mutta sitten jos tuon täysin maastokelpoisen pyörän kuitenkin haluaa viedä sinne maaston puolelle, niin sitten etu joustokeulan hyväksi on ihan huomattava. Ja kun muistaa että puhutaan kuitenkin kokonaisuudessaan noin 25-26kg. painavasta pyörästä, niin sitten sillä säästetäänkö ei jousitetulla keulalla se 1-1.5kg (tuo SLX:ssä oleva Fox:n keula painaa 2.15kg ja tuo Pro:n Fusion keula sen 2.8kg) niin ei kokonaisuudessa ihan kauheasti tunnu (jotain tietysti).
Ostettiin vaimolle vuosi sitten Cube Reaction Hybrid Pro -22. Silloin ei ollut Allroad versiota varastossa, niin tilattiin erikseen Acidin tarakan ja lokasuojasarjan. Tuo oli tosiaan vielä vanhalla "ei smart" järjestelmällä, mutta kuitenkin Gen4 moottorilla. Elettiin vielä aikaa kun kysyntä ylitti saatavuuden, niin piti tyytyä kompromisseihin.
Pyörä on toiminut muuten loistavasti, mutta tuo X-Fusionin keula oli suuri pettymys. Merkki on ollut aiemmin tuttu hissitolppapuolelta ja ne ovat olleet luotettavia ja toimintavarmoja, mikäli hyväksyy pienen välyksen kiertosuunnassa. Saattaa olla, että kohdalle sattui vain huono yksilö, mutta tämä oli kyllä ala-arvoinen keula. Keula liimautui ylä asentoon ja sitä sai pumppailla ja herkistellä joka kerta ennen ajoon lähtöä. Silti keula ei ollut millään lailla herkkä ja myös paluuvaimennuksen säädöt puuttuivat kokonaan. Keula vaihtuikin ensimmäisten kuukausien jälkeen Rocshoxin Judyyn ja nyt se vaimentaa ne vähät töyssyt ja kuopat, mitä nyt hiekkatiellä (äärimmäiset ajo-olosuhteet peltotie / sorapohjainen leveä polku) tulee vastaan.
Silti voin suositella Pro mallia, kunhan varautuu siihen, että keula saattaa olla pettymys ja voi mennä vaihtoon. Vaihteistona suosin ainakin itse 11s ennemmin kuin 12s versiota, koska vapaarattaan runko antaa paljon suuremmat mahdollisuudet vaihteisto-osien valintojen suhteen. Allroad konversio on myös helppo ja halpa tehdä itse jälkikäteen, joten sille en laskisi aivan kauheasti painotusta, varsinkin jos hinta pomppaa paljon yli satasen kalliimmaksi. Eli parisataa keulabudjettiin ja 100-150 Allroad konversioon ja sitten voi lähteä miettimään jääkö lopuille osien eroavaisuuksille hinnassa vastinetta / itselle käyttöarvoa.
Bndit, sinäkö moderoit ja valitset kuka voi mitäkin sanoa? Itselläsi ei ollut aiheeseen näköjään muuta sanottavaa..?
Mulla lähtee nyt kolmas talvi työmatkaa tuollaisella sähköhybridillä, joskin erimerkkisellä, kohta 10tkm mittarissa. Paljonko olet itse ajanut samanlaisella pyörällä? Mä voin kokemuksesta sanoa että kannattaa olla joustokeula, mielummin hyvä semmoinen. Omastani vaihdoin paremman alkuperäisen tilalle. Jos asuu californiassa tai jossain missä ei reitillä ole yhtään kanttaria tai kuoppaa ja pyötiet on aina sieläksi auratut niin pärjää varmaan ilmankin. Ja sähköpyörä painaa noin 10kg enemmän kun eisähkö joten aika erilaiset ajaa. Tän asiasta tietämättömän jankkaamisen takia sait toivottavasti bannin, joten jatka vaan niin päästään taas eroon :D
Steve Baggy
12.12.2023, 09.51
Antaa nuren toistella 30v takaisia fraasejaan rauhassa, sillä ei ole muuta elämää.
^^Kerrohan perustelut miksi sähköinen vaatii jousto jos luomu ei ja miten sähköinen muuten poikkeaa paitsi on helpompi? Banni tuli muuten aivan eri syystä ja itse olet väärällä palstalla jos etmielipiteitä kestä.
^ Vaihda taas nickiä, alat toistamaan itseäsi!
Steve Baggy
12.12.2023, 10.38
^^Kerrohan perustelut miksi sähköinen vaatii jousto jos luomu ei
Pyörän massa.
Toivottavasti kukaan ei näitä sun mutuja täällä ota tosissaan.
arctic biker
12.12.2023, 10.52
Steve Baggy vois hieman rauhoittua. Samoin Bndt.
Steve Baggy
12.12.2023, 10.58
Minä olen ihan rauhallinen. Ei tarvetta käyttää huutomerkkejä tai muita tehokeinoja.
https://bikebox-shop.de/e-bikes/e-mountainbikes/a-31632-159291/
Tuolta lähtis Mondraker Thundra reilulla 1700€:llä koodilla XMAS15. Tuostahan on olemassa varusteltu X-versiokin, mutta se on paljon kalliimpi ja tuon varmasti saa tuunattua vastaavaksi. Tietenkin jos L-koko ei passaa niin sitten tuo ei ole vaihtoehto. M-koko näemmä on eilisen jälkeen loppunut.
Onko pyörän massa ainoa peruste? Eikös silloin kannattaisi harkita kevyempää? Toisaaltaan en yhdetäkään +25kiloisestä sähköisestä pienimpiäkään kiksejä saanut ja saatan kuvitella miltä tuntuu polkea loskassa kun akku tyhjä...
Toisaaltaan en ole sanonut etten sähköä hyväksy/ hanki vaan odotan että kohtuu painoisen saa hieman edullisemmin...
arctic biker
12.12.2023, 20.48
Mulla on rapia vuosi ollut Helkama Xe12 joustokeula koko ajan lukossa... Seuraavan kerran kun rahan haaskaamista haluan tehdä niin jäykkä kuitukeula. Eikä oo eka.
Tallissa hieman iäkkäämpi 26" samoin jäykällä kuitukeulalla. Kuka missäkin ja miten ajaa mutten itte puhtaasti kaupunkipyörässä nää joustokeulassa kovin paljon järkeä. Sillai Nuren hengenheimolaisia oon.
^Ehkä ollaan senverran vanhan liiton kuskeja ettei aina osata pikkuisia mukavuuksia arvostaa. Aikoinaan ajoin kolmisen vuotta joustokeulallisella enkä saavuttanut mitään etua työmatka ajossa.
Mutta toisaaltaan en saata kuvitellakkaan että ajaisin yli 15kilon pyörällä ja siksi odotan painon tiputuksi keskiluokkaisiin pyöriin...
Mä olin kuvitellut nuren olevan hifistelijä, joka ei valmista pyörää osta. Eikä hinnasta piittaa. Nytkö kuitenkin kelpaisi keskiluokkainen fillari valmiina kaupasta ja pitäisi olla vieläpä kohtuuhintainen?
Sähköpyöränkin voi kai rakentaa itse mieleisillään keventelypalikoilla.
Steve Baggy
13.12.2023, 08.25
Eräällä ilmeisen vaikea ymmärtää, että kaikki ei hae työmatkapyöräilystä kiksejä vaan mahdollisimman helppoa liikkumista ja auton korviketta. Onko niitä esimerkkejä niistä kevyemmistä sähköpyöristä leveillä renkailla? Ai ei? Olen yllättynyt.
Jack, kai se tulisi purettua ja paloiteltua mutta kaiketi tuollain sopiva aihio puuttuu jolla pääsee mieleiseen. Toisaaltaan keskiluokka/hinta suhteellisia käsitteitä.
Sitä odotellessa fiilataan nykyisiä luomuja!
^ Itse työmatkapyöräilyä koskaan ole mitenkään vaikeana pitänyt, on ollut vain asennekysymys. Lisäksi sanoin mielestäni odottavani niitä kevyitä enkä sen kummemmin vaihtoehtoja esitellyt
Steve Baggy
13.12.2023, 09.37
^miksi pitää tulla näihin ketjuihin mölisemään turhuuksia, jos ei ole edes vaihtoehtoja esittää?
^ Voi sua miksi ja miksi:-)) Taisin sanoa että odottelen kun ilmestyy eikä tarkoituskaan esittää vaihtoehtoja. Katselin sun IP:tä ja katsellaan taas kun vaihdat nickiä...
Markku Pulkkinen
13.12.2023, 13.31
Keskittykääpä asiaan, älkää toistenne arvosteluun.
Markku Pulkkinen
moderaattori
^ Voi sua miksi ja miksi:-)) Taisin sanoa että odottelen kun ilmestyy eikä tarkoituskaan esittää vaihtoehtoja. Katselin sun IP:tä ja katsellaan taas kun vaihdat nickiä...
^^Sorry mutta jos joku muu kuin sinä voit määritellä mihin saa osallistua tai ei niin jotain vahvasti vialla...
Santtu75
13.12.2023, 15.08
Koitetaan pysyä aiheessa (kyseisessä pyörässä).
Tuo Cuben Reaction hybrid mallisarjahan on rakennettu/suunniteltu nimenomaan (etujousitetuksi) maastopyöräksi, ja tuossa Allroadissahan tosiaan vain lisättyna maastoversioon nähden lokasuojat, valot, tarakka sekä jalka.
Varustettuna "täysitehoisella" Bosch:n moottorilla sekä tuossa tapauksessa isoimmalla (750Wh) mahdollisella akulla mitä Bosch:lla on tarjota sekä sitten ilmakeulalla. Noilla spekseillä nuo vain sen +20kg painavat (lähempäna 25kg:a) ja jos tuon tyylistä pyörää hakee niin oletuksellisesti on valmis tuon asian myös "hyväksymään".
Kevyempä sähköavustisia pyöriähän kyllä löytyy, mutta sitten niissä aina lähtökohtaisesti tingitään jostain toisesta asiasta (moottori, akkukapasiteetti, varusteet, hinta yms.)
Tuon oman Reaction Hybridini paino hyppää jo tuonne lähemmäs 27kgh:a. Olen useammankin hauskan reissun sillä heittänyt ja montaa kertaa ei ole tullut tilannetta eteen jossa olisi vaikka 10kg. kevyempi pyörä ollut selvästi parempi tai sitä olisin kaivannut (noh tietysti pyörää kotiin rappusia kantaessa sekä muutamalla kerralla hankalassa maastossa pyörää työntäessä ja esteiden yli nostellessa).
https://img.aijaa.com/m/00525/15150974.jpg (https://aijaa.com/mAxy5D)
Keventelin täysjousto maasturia reilun tonnin hintasilla kiekoilla ja Noppu Nikit vaihtu Metsaleihin niin kyllä rullaavus ja kiihtyvyys huomas perstuntumalla mutta eri asia onko järkee.. ei se puoleen vanhoilla kiekoilla on nyt piikki siat odottamassa jää keliä
^Yleensä pyöräprojekteissa sen kummemmin järkeä ole, ei itsellä ainakaan! Osat vaihtuu suht tiuhaan muutaman sadan kilometrin jälkeen mutta pääasia että kalusto kunnossa, mieleinen ja on hauskaa!
Santtu75
14.12.2023, 00.44
Keventelin täysjousto maasturia reilun tonnin hintasilla kiekoilla ja Noppu Nikit vaihtu Metsaleihin niin kyllä rullaavus ja kiihtyvyys huomas perstuntumalla mutta eri asia onko järkee.. ei se puoleen vanhoilla kiekoilla on nyt piikki siat odottamassa jää keliä
No kyllä tuossa omassakin aiheen mukaisessa Reaction hybridissä kiekot, renkaat ja sisurit (->tubolito) vaihdoin niin tippui painoa alkoperäiseen joku 0,8-0.9kg ja keulan vaihto tiputti sen 0.7kg (eli joku 1.5-1.6kg yhteensä) ja mielelläni sen tein, mutta sitten tuo akkukoon kasvatus (500Wh->625Wh + 500Wh DualBattery) kasvattikin painoa taasen sen 3.5-4.0kg. Mutta siinä oli taas selkeä valinta jonka tein tietoisesti eli paino vs. isompi akkukapasitetti (joka siis yli tuplaantui 500Wh -> 1125Wh), eli valintoja eri ominaisuuksien välillä joita molempia ei voi saada samalla.
arctic biker
14.12.2023, 09.06
Tää 17" Helkama Xe12 tosiaan oottaa kepoisaa kuitukeulaa. Ehdotuksia ootan.
^Tuollaisen Flatbariin asensin, suhtkevyt va laadukas, hinnan sopivuudesta osaa sanoa mitään...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.