PDA

Näytä tavallinen näkymä : Miksi tänään(kin) ketuttaa?

Sivut : [1] 2

ilmora
10.11.2023, 21.05
Kaikkien ahdistuneiden foorumilaisten ketju, koska tänäänkin ketuttaa eniten.

ilmora
12.11.2023, 13.58
Tänään ei kyllä erityisemmin v*tuta, mutta olen huomannut, että kun elämässä tarpeeksi tulee vastoinkäymisiä ja pettymyksiä, ei sitä oikein enää jaksa järkyttyä mistään, vaan palastelee niitä pienemmiksi ja etenee askel kerrallaan. Terveisin: kuukausien homealtistus töissä, terveys kuralla, uusi työpiste aiheuttaa myös oireita, työterveys antaa neuvon tehdä mahdollisimman paljon etänä ja hakea uutta työtä, julkinen terveys tarkkailee huolestuttavia labra-arvoja, lenkkipyöräkin hajoaa, vanhempienkin kotona löytyy vakava vesivaurio, joka nyt pitäisi saada kuntoon ja kyseessä on myös tuleva kotini ja ainoa asia elämässäni, jonka vuoksi jaksan elää. Oma empatia muiden ongelmille tasoa "tiesin tekeväni tyhmästi, mutta tein silti" tai "haluan keskustella aiheesta, joka ei suoraan liity toimenkuvaasi, mutta koska minulla ei ole muutakaan tekemistä, niin häiritsen tässä sinua" on pyöreä nolla.

Listasta unohtuivat ihmiset, jotka kovasti kyllä haluavat neuvoa, mutta eivät tarjoa apua ja käyttäytyvät kuin työnjohto.

The flying Chocobo
21.11.2023, 16.07
Se ketuttaa yhä edelleen, että ensin kehutaan ja palkitaan töissä ja sitten lyödään punainen kortti käteen muutaman kuukauden perästä....

ilmora
23.11.2023, 13.12
En ymmärrä, miten Suomessa on vielä tänäkin päivänä sisäilmaongelmat ja niiden diagnosointi näin retuperällä. Lääkäri suosittaa mulle etätyötä, silti pomo haluaa mut paltsuun toimistolle. Yritin ehdottaa Teamsia, ei käynyt. Rakennuksen toisessa osassakin palaverointi on kuulemma hankalaa, mutta kuitenkin saatiin sovittua sinne. En ymmärrä miten tätä ei voi ottaa vakavasti.

Laroute
23.11.2023, 14.00
Olisi hyvä tiedostaa, että elämä koostuu pettymyksistä ja niiden välisistä pienistä hyvistä hetkistä. Jos unohtaa elää ne hyvät välihetket ja murehtii tulevia murheita, niin hyvinä hetkinä ei kerkiä palautua vastaanottamaan uutta pettymystä, vaan menneet ja tulevaisuuden pettymykset kumuloituvat, sekä muuttuvat yhdeksi massaksi ilman lepohetkiä. Koita löytää niistä pettymysten välisistä hetkistä iloa ja sen myötä voimaa, joka kannattelee sinut tulevien murheiden yli.

Kannattaa myös muistaa, että murheiden eteen kannattaa tehdä töitä ainoastaan silloin, kun niihin pystyy vaikuttamaan, muulloin ollaan kuin Ellun kanat. Eli, nukkumaan mennessä voi ajatella, että nyt en voi tehdä asialle mitään, joten on aika rauhoittua. Muuan taloushistorioitsija Carlo M. Cipolla totesi aikoinaan, että olemme auttamattomasti typerysten ympäröiminä. Itse lisään hänen sanomaansa, että murehtiessamme ongelmia silloin kun emme voi niihin vaikuttaa, kuulumme näiden typerysten joukkoon.

tempokisu
23.11.2023, 21.33
Joo, ahdistaa joka ainut työpäivä kun näkee päivän asiakaslistan että apua!! toisaalta, rahalla on ollu myös käyttöä sillä cyclosta....takavaihtaja tippui, huomasin että sieltähän on pikkurissat tippuneet jonnekin matkan varrella.
Soitto kaverille, apua. Oli varastossa toinen takavaihtaja, mutta takahaarukka oli taipunut ja kierteet menny että kovan työn tuloksena kaveri sai siihen takavaihtajan kiinni ja toivottavasti kestää....ennen kun saan uuteen cycloon sopivan tangon ( liika iso se liikkeessä oleva). Nyt jännittää kestääkö tämä cyclo, vai tuleeko taukoa. Eipä se tauko niin haittaa, tässä olisi 1081km ajettavana tavoitteen saavuttamiseksi ja kyllä se toimivalla fillarilla tulee.

Unitauti on pahentunu, siis koronarokote3 jälkeen tämä tauti iskeny. Nukuttaa ja väsyttää, unentarve on oikeesti noin 12 tuntia ja ei sitä aina voi niin paljo...

Mutta huomenna on käynti Nakkilassa~

Tsemiä jäsen Ilmoralle!!

ilmora
24.11.2023, 11.05
Unitauti on pahentunu, siis koronarokote3 jälkeen tämä tauti iskeny. Nukuttaa ja väsyttää, unentarve on oikeesti noin 12 tuntia ja ei sitä aina voi niin paljo...

Mutta huomenna on käynti Nakkilassa~

Tsemiä jäsen Ilmoralle!!

Kiitos tsempeistä! Siinä vaiheessa, kun mulle ehdotettiin siellä toimistolla istumista maski päässä pelkän palaverin takia, jonka voisi nyt pitää muuallakin, niin en voinut enää uskoa korviani. Esimies asettaa oman mukavuutensa mun terveyden edelle, kun siellä toimistolla nyt vaan olisi niin kätevämpää...

Unitauti kuulostaa hankalalta! Muistan itsekin keväältä ja kesältä, kun pahimmat homeoireet oli päällä, niin mikään tuntimäärä unta ei tuntunut riittävän. Sain myös väsymyskohtauksia ja olin niin väsynyt, että työmatkaa pyöräillessäkin tuntui siltä, että voisin tipahtaa siihen paikkaan nukkumaan. Toivottavasti löydät jonkun avun ja ratkaisun tuohon.

Marsusram
24.11.2023, 17.05
Eilen illalla tuota näytti ketuttavan kun Riistakujalla ei ollut riistaa.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHc-AvskfKTN1czKvUknQpaBcDyFnX-PFgbDJpFbeka3rtngc3bPwKbzmOpnwcLDo0i53XLLOKILrJ820 j14J3ii2i_v82geJIGv15ZRXW0md4EtK3Y=w2400

Itteä ketuttaa kun omainen sai korona-altistuksen vastaanottopäivystyksestä.

JackOja
01.12.2023, 23.52
Ei tietenkään saisi sanoa, mutta kyllä minua ketuttaa Venäjä, Venäjän hallinto ja kansa.

Marsusram
30.12.2023, 22.34
Tutkimuksen mukaan toiset ihmiset.
https://yle.fi/a/74-20065961

nure
31.12.2023, 09.38
Pitkittynyt pikku "flunssa"...

xs2jammu
31.12.2023, 10.09
Tän aamun pakkaslukema ei oikein miellytä, nyt -15,3 ja en mee polkeen tänään

tempokisu
05.01.2024, 20.36
^ mä kyllä ajelin -25° C yhteensä 58km. Noin neljä tuntia.
Mutta töissä taas, Rouva ottaa 20 minuutin sisään 4 asiakasta, että "siinä välissä" Ei nyt onnistu, menin sanoon asiasta ja ehkä nyt hieman tavanomaista voimakkaampi ääni kun siinä aulassa oli sitä hälinää kun nämä ulkomaalaiset perheineen....totesin että ei pysty ( ja tästä olen aiemminkin monta kertaa....) no sitten kuulemma piti hävetä mun puolesta kun kiljun siinä pää punaisena....just, nämä ulkomaalaiset ei ymmärtäneet mitään ja selitin ajan varanneille asian vastaanotolla.
Onkin varmaan ollu tosi vaikeeta näytellä "normaalia" mulle, tiedän että Rouva vihaa minua ( ja tunne on molemminpuolinen) ....pitäisi nyt käsittää että 4 ihmistä 20 minuutissa on liikaa.

Sitten vielä kesken päivän ajokorttitodistuskaavakkeen pdf-versio vaan muuttui. No siinä sitten oli ihmettelemistä että miten tämä menee...että ei siihen väliin nyt oteta kun menee paljon hitaaammin.
V*** kun ei voi ymmärtää, jos työntekijällä olisi asialliset olosuhteet ja ei olisi näin stressaavaa, jaksaisi paremmin ja voisi tarvittaeesa joustaa. Nyt olen ihan äärirajoilla.
Ihan yleisesti tutkimusten mukaan, työntekijä lähtee ( naiset) johtaminen on huonoa, työilmapiiri on huonoa.
Tässä työssä ainut on että on suhteellisen hyvä palkka. Heti kun pyydetään nahkiaistutkimustyöhön niin menen.

Moska
05.01.2024, 20.57
Koko viikon ollut -30°c. Puita menee ja pyörät pysyy tallissa ja sähkö menee kaupaksi.

JackOja
12.01.2024, 18.26
Harmittaa kun astuin trollin syöttiin.

JackOja
02.02.2024, 14.09
Höh, voitin liput huomiselle loppuunmyydylle olutfestarille Viikkiin, mutta palkinnon lunastamiseen oli aikaa vain 30 minuuttia! Lounastauon takia menetin voittoni.
Kuka muka päivystää fabossa ja kyttää viestejä?!

Smo
29.03.2024, 14.39
Tais tulla joku flunssa tai vastaava. En ehkä just nyt olisi halunnut sitä tai riippuu nyt kauanko kestää.

JackOja
17.04.2024, 11.26
Annettiin jo siimaa, että kesä tulee. Nyt sitten onkin ihan tammikuuta tiedossa pitkäksi aikaa :mad:

Sivustakatsoja
17.04.2024, 11.41
Viivästynyt ja pitkittynyt krapula: ei pitäisi enää näin vanhana törpötellä viikkoa etelässä aamusta iltaan.

samooja
18.04.2024, 12.02
Kiinteistövero ja jokamiehen oikeudet. Jompi kumpi pois. Itse en siedä metsissä kulkijoita, saati rannoille pyrkijöitä ja jokainen joka on tiluksille tullut on tavannut Savon suurimman kusipään ikinä. Ihmiset roskaa, kaataa luvata puita ja änkee rakennuksiin.

nure
18.04.2024, 17.20
^^Kannattaa olla pitempään niin tottuu... Ne hinnat, ne hinnat...

xs2jammu
23.04.2024, 10.27
Nyt ahdistaa tää 15cm lunta ja lisää tulee. Vaihdoin kesäkumit jo talvifillariin ja heitin vanhat 2008 ostetut nastarenkaat vihdoin roskiin. Nyt ei oo mitään asiaa lenkille ja toisaalta sitten on vielä perjantaista asti kärsitty hammaskivusta joka eilen sitten sai ekan hoidon ja juurihoito on tiedossa. ARGGGHHHH!!!!

Steve Baggy
29.04.2024, 15.31
Postnordin paskuus. Miksi tuo toimitustiedustelu tulee vasta sitten kun paketti on jo paikkakunnalla? Miksei se voi tulla aiemmin. VMP.

nure
29.04.2024, 16.18
^PostNord joskus selitti sitä että paketteja ei (muka) skannata joka pisteessä ja sen vuoksi saapuu esim. Saksasta Suomeen yhtäkkiä...

Steve Baggy
29.04.2024, 17.59
Paskanmarjat tuo oli jo perjantaina Suomen Turussa.

nure
29.04.2024, 18.46
^Jos niin ei viikonloppuna mitään tapahdu.

Steve Baggy
29.04.2024, 19.05
Automaattisestihan nuo viestit toimii. Ei niitä kukaan käsin lähettele.

nure
29.04.2024, 21.27
^Lähinnä tarkoitin ettei tavara liiku viikonloppuisin ja jossain kyllä skannaus tehdään käsin.

Ari Fill
08.05.2024, 21.50
Ihan törkeän kylmä viima ajaessa, vaikka kunnon varusteet ja reitti suunniteltu aukeita alueita välttäen.

ilmora
10.07.2024, 10.33
Kyllä ketuttaa taasen yksi lahtelainen pyöräkauppa. Taas sitä muistaa miksi en siellä koskaan käy. Maasturissa tyhjeni takakumi yllättäen maanantaina ja kun naapurissa asuvalla isälläni oli asioita kaupungille, annoin hänelle sisuriboksin kannen mukaan ostoslistaksi, kun oma varasto olikin varasisureista tyhjentynyt. Schwalben SV 19F. Kauppias myy hänelle Continental 47/62-622. Ihan kiva, mulla on plussakoon pyörä 66-622 renkailla. -_-

Täytyy laittaa tilaus sisään sinne parempaan puljuun.

JohannesP
10.07.2024, 13.13
Kyllä ketuttaa taasen yksi lahtelainen pyöräkauppa. Taas sitä muistaa miksi en siellä koskaan käy. Maasturissa tyhjeni takakumi yllättäen maanantaina ja kun naapurissa asuvalla isälläni oli asioita kaupungille, annoin hänelle sisuriboksin kannen mukaan ostoslistaksi, kun oma varasto olikin varasisureista tyhjentynyt. Schwalben SV 19F. Kauppias myy hänelle Continental 47/62-622. Ihan kiva, mulla on plussakoon pyörä 66-622 renkailla. -_-

Täytyy laittaa tilaus sisään sinne parempaan puljuun.
Jos ei ollut lisätietoja renkaanleveydestä niin ei kai tuo Contin sisuri täysin pielessä ole. Jos tilanne ollut arpoa pienempi tai suurempi vastaamaan Schwalben mitoitusta niin nyt ei ollut arpaonni otollinen. Eiköhän tuo Continkin sisuri toimi välttävästi. Tai sit ainakin huomaa jos ei toimi.

SV 19F made of butyl rubber with 40 mm valve length for 29 x 2.1" to 29 x 3.0" tire sizes

ilmora
10.07.2024, 23.50
Jos ei ollut lisätietoja renkaanleveydestä niin ei kai tuo Contin sisuri täysin pielessä ole. Jos tilanne ollut arpoa pienempi tai suurempi vastaamaan Schwalben mitoitusta niin nyt ei ollut arpaonni otollinen. Eiköhän tuo Continkin sisuri toimi välttävästi. Tai sit ainakin huomaa jos ei toimi.

SV 19F made of butyl rubber with 40 mm valve length for 29 x 2.1" to 29 x 3.0" tire sizes

Renkaanvaihto kyseisen maasturin vanteilla on sen verran kettumaista, etten viitsi sitä huvikseni tehdä ja kokeilla kuinka käy. Lähinnä oma kokemus kys. kaupasta oli aiemminkin jo sellainen, ettei siltä asiakkalta paljon kysellä, lyödään vain jokin tuote käteen. Mutta voi olla, että mut aikoinaan toisessa paikassa hemmoteltiin piloille hyvällä palvelulla, jossa aina pohdittiin, että mikä olisi hyvä ratkaisu. Sekin vähän ihmetytti, miksi sillä Contilla ei ollut edes pakettia, myydäänkö niitä muka ilman?

Mutta siis, eipähän tullut itsellekään mieleen, että muuten hyvässä suunnitelmassa (ostoslista ja kaikki) voi käydä näin ja nyt en halua pahoittaa isäni mieltä, että ostikin väärän, niin olen hiljaa ja odotan oikean saapumista ja sitten tadaa, pyörä onkin taas kunnossa. :D

EDIT: Aamulla selvisi mysteeri: hyllyssä olisi vissiin ollut oikeankokoisia sisureita, mutta Schrader-venttiilillä, joten kauppias haki jostain pihan perältä tuon paketittoman sisurin, koska siinä oli sentään Presta. Ja vähän niin kuin epäilinkin, on se varmaan joku jonkun pyörän mukana tullut kappale ja kun siinä ei ollut pakettia päällä, ei isäkään sitten osannut enää siinä katsoa minkä kokoinen se rengas on.

xs2jammu
11.07.2024, 09.26
Vasen polvi ketuttaa ja särkee. Polkiessa ei tunnu mitään kipuja , mutta levossa vaivaa ja varsinkin öisin maatessa. Täytyy varmaan alkaa polkeen kokoajan ja levätä vähemmän.

Opulus
11.07.2024, 10.35
^^ Jälkiviisautena voisi tietysti sanoa että olisi pitänyt ruksata Schwalben paketin kyljestä oman renkaan kokoa lähinnä oleva 65-622. Mutta vaikka nyt kerroitkin jääväsi odottamaan oikean saapumista, niin minusta olisit ihan huoletta voinut käyttää saamasi Contiakin. En näet jaksa mitenkään uskoa etteikö 47/62-622 venyisi tarpeeksi "ylikokoista" rengasta varten, kun omassa käytössä 18/28-622 on toiminut 35-millisesssä renkaassa. Eli ihan hyväksi varasisuriksi siitä ainakin on:)

Tänään(kin) ketuttivat kanssaihmiset. Olen lapsesta saakka ollut yliherkkä kaikenlaisille naputtelijoille, jalan vispaajille ja rään sisään vetäjille. Nyt kun olen sattunut harrastamaan aamukuntosaliliikuntaa, olen kokenut täysin sietämättömäksi keski-ikäiset ja vanhemmat äijät, jotka eivät kykene suoriutumaan treeniasuunsa ilman älytöntä ähinää, puhinaa ja huokailua.

Kuullokkeet on kyllä keksitty, mutta kun en oikein tykkää pitää semmoisia ja jo silkasta periaatteesta olen sitä mieltä ettei tule antaa niiden, jotka eivät osaa käyttäytyä ihmisiksi, sälyttää vastuuta heidän kestämisekseen niille, joita he häiritsevät:rolleyes:

ilmora
11.07.2024, 11.30
^^ Jälkiviisautena voisi tietysti sanoa että olisi pitänyt ruksata Schwalben paketin kyljestä oman renkaan kokoa lähinnä oleva 65-622. Mutta vaikka nyt kerroitkin jääväsi odottamaan oikean saapumista, niin minusta olisit ihan huoletta voinut käyttää saamasi Contiakin. En näet jaksa mitenkään uskoa etteikö 47/62-622 venyisi tarpeeksi "ylikokoista" rengasta varten, kun omassa käytössä 18/28-622 on toiminut 35-millisesssä renkaassa. Eli ihan hyväksi varasisuriksi siitä ainakin on:)

Kyllähän se varmaan pakkoraon hätävarana menee, mutta ei se mun luottoa silti saa ja tuntuisi hassulta asentaa se vain muutaman päivän takia. Jotenkin mä silti toivon, että kauppias olisi todennut ääneen, ettei nyt ihan samaa mallia ja kokoa löydy ja minkäköhän kokoinen rengas olisi kyseessä, niin isäni olisi soittanut mulle ja tarkistanut.

Il ciclista di Roine
11.07.2024, 13.09
Vasen polvi ketuttaa ja särkee. Polkiessa ei tunnu mitään kipuja , mutta levossa vaivaa ja varsinkin öisin maatessa. Täytyy varmaan alkaa polkeen kokoajan ja levätä vähemmän.

Ihmisen täytyy hyväksyä ikääntymisen tuoma suorituskyvyn heikentyminen ja säilyttää maltti liikkumistouhuissaan.

Jäi elämään aktiivitiedostamiseeni Helsinki Half Marathon 2024 tulokset (en ollut mukana):
50-vuotiaita miehiä mukana 187 heppua. [50-naiset: 118]
60-vuotiaita rauhan ajan jermuja vain 66 killeä - 64 % osanottajien väheneminen (50->60). [60-naiset: 20]
70-vuotiaita eläkeneuvoksia 13 - 80 % kato (60->70). [70-naiset: 2, suometar ja saksatar].

xs2jammu
12.07.2024, 21.37
Ihmisen täytyy hyväksyä ikääntymisen tuoma suorituskyvyn heikentyminen ja säilyttää maltti liikkumistouhuissaan.

Jäi elämään aktiivitiedostamiseeni Helsinki Half Marathon 2024 tulokset (en ollut mukana):
50-vuotiaita miehiä mukana 187 heppua. [50-naiset: 118]
60-vuotiaita rauhan ajan jermuja vain 66 killeä - 64 % osanottajien väheneminen (50->60). [60-naiset: 20]
70-vuotiaita eläkeneuvoksia 13 - 80 % kato (60->70). [70-naiset: 2, suometar ja saksatar].

Joo, ei tässä enää nuoremaksi tule kun syksyllä tulee ikää 66. Jotenkin vaan välillä vaikea antaa periksi, mutta täytyy yrittää opetella sekin taito vielä.

Copilot
14.07.2024, 10.35
Sorkku-termin käyttö kun puhutaan sorasta.

JackOja
14.07.2024, 18.03
Mikäs siinä mättää? Kelpo termi suomeksi ja omalla alalla ammattisanastoa. Onko se Oulun murteella jotain törkeää?

Copilot
14.07.2024, 20.12
Kuulostaa typerältä. En tunne Oulun murretta niin paljon, että osaisin tuohon vastata.

nure
14.07.2024, 21.37
Joka murteessa on sanoja mitkä ärsyttää, itse en jaksa esim. savolaisten jaarittelua kuunnella, mutta kaikki kuuluu maamme kansan perinteeseen.

Fillarijeti
15.07.2024, 08.41
Pakastin on ihan täynnä ja metsä on sinisenään mustikoita. :rolleyes:

Marsusram
15.07.2024, 11.51
^^Orava on orkku ja liito-orava on lorkku.
Nuokin jonkun sisäpiirin jargonia, jonka käytöllä voi yrittää kuulua porukkaan. Ei murteiden kanssa tekemistä, ellei harrastajapiirejä lasketa heimoiksi.

nure
15.07.2024, 12.35
^Orkun kuullut ja käyttänyt tuossakin yhteydessä mutta lorkku kyllä vieras mutta johdonmukainen kuitenkin.

usko juntunen
15.07.2024, 13.18
Toevon mukkaa ejjoo aenakkaa turkulaesia :) kuulomatkan piässä siihen aekaan kun minun puhelin soepi. Soettoiänenä raekuu Satumua Savoks.
https://www.youtube.com/watch?v=9cKFcSxHo-8&list=RD9cKFcSxHo-8&index=1

nure
15.07.2024, 18.28
^Jep, tarvitaan sanakirjaa...

Janne75
15.07.2024, 20.26
Meni torstaina crossia ajaessa kun kaaduin yhdessä mutkassa oikean puoleisesta jalasta jotain lievästi rikki tai venähti jotenkin. Ajosaapas jäi vähän taakse ja jalka pääsi vääntymään hyvin lievästi sivuun. Nyt sitä jomottaa ja levittelen 3 kertaa päivässä Burana kipugeeliä ja odottelen sen parantumista. Nyt olisi kesälomaa ja aikaa ajaa crossia sekä pyöräillä mutta ei se auta kun olla tyytyväinen ettei pahemmin mennyt rikki.

Vien nyt sitten poikaa ajamaan crossia eli toimin perinteisenä ”crossifaijana” = laitan kättä taskuun ja ostan osia ja korjaan crossipyörää kun tarvii... Yleensä ajetaan molemmat. :rolleyes:

J3K
19.07.2024, 12.36
Se ettei pihinä maksanut neljää lisäeuroa siitä että olisi ottanut kotiinkuljetuksen. Nyt on noutopisteessä 3 pakettia ja asiointifillari pakattuna retkikamoilla joten ei muuta kun autoa tulille ja NOx -anturia rääkkäämään tuollaisen vajaan kilsan takia.

JackOja
04.08.2024, 17.42
Loma loppuu huomenaamulla.

YocceT
04.08.2024, 18.28
Sama. Oon miettinyt, että tekisin työnantajalle ehdotuksen siirtymisestä nelipäiväiseen työviikkoon. Tosin, ilmassa on käryä että nyt syksyllä muutosneuvotellaan (taas), joten jätän tekemättä (jotta voin edes feikata olevani tarpeellinen). Ja toisaalta, huonolla tuurilla voi olla liikaakin vapaa-aikaa kohta.

JackOja
04.08.2024, 18.58
...Oon miettinyt, että tekisin työnantajalle ehdotuksen siirtymisestä nelipäiväiseen työviikkoon...

Sama. Viime vuodet oon tehnyt nelipäiväistä työviikkoa huhtikuun alusta kesäkuun loppuun ja nyt olen alkanut miettiä mikseipä koko vuotta voisi. No joo, alkaa lopulta vaikuttaa lomapäivien ja eläkkeen kertymiseen. Mut korvaisko lyhyempi työviikko loman lyhenemisen ja kuka edes elää eläkeikään saakka. Ja olisko sit sen ajan murhe?

YocceT
04.08.2024, 20.03
alkaa lopulta vaikuttaa lomapäivien ja eläkkeen kertymiseen.

Lomapäivät kai kertyvät vuosilomalain mukaisesti, jos tekee vähintään 14 työpäivää kuukaudessa. Eläkekertymään toki vaikuttaa (koska se lasketaan palkkasummasta), mutta laskeskelin (https://www.tyoelake.fi/elakelaskuri/) että tuon voisi helposti kompensoida jatkamalla duunissa vähän aikaa "yliajalla".

Copilot
05.08.2024, 19.54
Idiootit jotka leikkaa pimeitä risteyksiä kelveillä.

Il ciclista di Roine
06.08.2024, 23.59
Aalla alkava jänne jomottaa nyt yhtäjaksoisesti suhattuani tänään peekoona viiskymppiä. Keletana!
Ei siedä lainkaan vääntävää liikettä eli juoksukielto jatkuu.

Tämä tuli nyt julistettua maailmalle. Ketään se ei hetkauta. Empatiataso nolla. Vain niitä jotka kokeneet. Aivan kuin mitään ei olisi ollutkaan sormet somettavat gorillalaseja ihkujen ja lollien saattelemana. Breznev ei sentään kitaratehdasta lakkauta, Torvinen!

JackOja
08.08.2024, 09.28
Harkitsin liian pitkään, ohi meni.

Copilot
08.08.2024, 11.05
Miksi pitikään taas vaivautua yrittämään myymään jotakin fillaritorilla. Ihmisten käytös on ihan perseestä.

Yedi.
10.08.2024, 00.14
Mitäs ne siellä fillaritorilla perseilee?

Copilot
10.08.2024, 11.40
Perinteistä tori.fi kaupankäyntiä. Luvataan hakea, ei ilmestytä paikalle, mitään ei koskaan enää kuulu jne. tai sitten oletetaan että myyjä on joku asiakaspalvelija, joka on velvollinen päivystämään kuin kaupalla, että voi hakea kamat silloin kun sattuu sopimaan ilman ennakkoilmoitusta.

Yedi.
10.08.2024, 11.52
Aaa, niin tätä nykypäivän menoa vaan...

Varaajia monesti on, mutta en varaile enää ilman varausmaksua. "Tosiostaja" maksaa varausmaksun tai hinnan etukäteen, jos on oikeasti ostamassa tavaraa. Tosin kun etukäteismaksua ehdottaa näille 'varailijoille', niin monelta varaaminen jää ja lupailevat palailla asiaan (monesti katoavat kokonaan). Parempi itselle, niin ei tarvitse 'kyttäillä' onko ne ostamassa vai ei.

ilmora
11.08.2024, 14.25
Naapuri metelöi aina sunnuntaisin. Ensin ajetaan nurtsi mönkkärillä, jossa leikkuri, sitten ulvotetaan trimmeriä. Jotenkin ite sitä aina tahtoo hoitaa kaikki työt ennen sunnuntaita.

callahan
11.08.2024, 18.17
Naapuri metelöi aina sunnuntaisin. Ensin ajetaan nurtsi mönkkärillä, jossa leikkuri, sitten ulvotetaan trimmeriä. Jotenkin ite sitä aina tahtoo hoitaa kaikki työt ennen sunnuntaita.

Kuulostaa niin tutulta vielä kun asuin rivarissa. Melkein luulis että toisilla jokin ihme halu näyttää "kuinka kiireistä elämää ettei aikaa nurtsin leikkuulle kuin juurikin sunnuntai"

Yedi.
11.08.2024, 23.55
Viikko töissä, lauantaina ostoksilla, sauna, syöntiä & juopottelua ja sunnuntaina koti- & pihatyöt monen viikkorytmi menee noin.

Ennenhän ainakin sunnuntai aamupäivä oli hiljaista, kun väki meni kirkkoon ja muut pidättäytyivät häiriköinnistä kirkon menojen aikaan, kun se olisi aiheuttanut pahennusta. Nykyään ihmisiä ei kiinnosta mitä haittaa toisille aiheuttavat, sanovat vaan että muuta pois jos haittaa. Tosin esim. ruohon leikkaaminen on ns. normielämisen ääniä, joita pitäisi kestää.

Yedi.
11.08.2024, 23.56
Melkein luulis että toisilla jokin ihme halu näyttää "kuinka kiireistä elämää ettei aikaa nurtsin leikkuulle kuin juurikin sunnuntai"

Tai sunnuntaille ei ole mitään muuta sisältöä. Leikataan nurmikko, syödään ja tuijotetaan telkkaria loppu päivä & ilta.

JormaKaleviKaikentietää
12.08.2024, 01.47
Kuka apina viitsii enää ajaa itse nurmikkoa. Mulla on robotti hoitanut homman vuosikaudet samoin kuin siivouksenkin. Ei ole paskempaa hommaa kuin lompsia sen paskan perässä ympäri tonttia.
ettei nyt mene aivan aiheen sivusta niin vituttaa ylensäkkin ihan kaikki.

JackOja
12.08.2024, 09.49
Laitoin aamupuurooon liian vähän suolaa. Puuro, jossa on liian vähän suolaa, imee.

YocceT
12.08.2024, 09.56
Tai sunnuntaille ei ole mitään muuta sisältöä. Leikataan nurmikko, syödään ja tuijotetaan telkkaria loppu päivä & ilta.

Niin, ja kun arkisin ei viitsi/jaksa, lauantaina sataa vettä niin sunnuntaina sitten.. Syitä ja selityksiä on varmaan yhtä monia kun on leikkaajiakin.

YocceT
12.08.2024, 09.59
Kuka apina viitsii enää ajaa itse nurmikkoa.

Hep!
Ei istu robotit ihan joka pihalle. Ja olisko tänä kesänä tähän mennessä noin viisi kertaa á 20 minuuttia tullut sitä "paskan perässä lompsimista".

Copilot
12.08.2024, 10.49
Itse leikkaan nurmikon silloin kun se näyttää olevan leikkaamisen tarpeessa. Joskus se sattuu olemaan sunnuntai.

xs2jammu
12.08.2024, 11.39
Tää aivan vetämätön olotila. Mietin kauan tässä koronan jälkihoidossa oikein menee.

ilmora
12.08.2024, 11.46
Kuulostaa niin tutulta vielä kun asuin rivarissa. Melkein luulis että toisilla jokin ihme halu näyttää "kuinka kiireistä elämää ettei aikaa nurtsin leikkuulle kuin juurikin sunnuntai"

Naapurin tuntien välillä tuntuu ihan tarkoitukselliselta, kun usein juhannuksenakin saa kuunnella koneiden ulinaa.

Jos on nätti keli, niin itseä ei haittaa kävellä leikkurin perässä vaikka töiden jälkeen. Etupihaan menee pelkästään tunti, niin siinä ehtii hyvin kuunnella yhden jakson musiikkia Yle Areenalta. Sunnuntait mieluummin muille puuhille.

Laroute
12.08.2024, 12.36
Lumityöt ja nurmikonleikkuut on parasta hommaa. Onneksi on isot nurmikko ja piha-alueet, sekä pihaan tuova tie, ettei hommat ei lopu lumilingolta, mönkkäriauralta ja ruohonleikkurilta. Suurta nautintoa! Ei ole hienompaa fiilistä, kun aamukuudelta tuulen pellolta tuomat kinokset antautuvat pihatiellä mönkkärille, Cock Sparrerin jyrätessä kuulokkeissa.

ilmora
12.08.2024, 13.30
Mun mielestä aivan liian aliarvostettuja töitä. Tottakaihan ajettavalla leikkurilla menisi puolet ajasta mitä nyt, mutta kävellen tulee oikeasti nätimpi jälki ja saa liikuntaa. Kivaa vastapainoa, kun työ on koneen vieressä istumista.

callahan
12.08.2024, 14.02
Viikko töissä, lauantaina ostoksilla, sauna, syöntiä & juopottelua ja sunnuntaina koti- & pihatyöt monen viikkorytmi menee noin.

Ennenhän ainakin sunnuntai aamupäivä oli hiljaista, kun väki meni kirkkoon ja muut pidättäytyivät häiriköinnistä kirkon menojen aikaan,

Tää kirkkoon meno ehkä vähän lainattu amerikkalaisista elokuvista, jos mennään aikaan "ennen", itse pidän sitä aikana jolloin lauantaitkin oli työpäiviä. Ihmiset

arvostivat sitä yhtä lepopäivää viikossa, laitettiin pyhävaatteet päälle ja vaan levättiin sekä ehkä käytiin kylässä. Maalla tehtiin korkeintaan toukotöitä,

puinti, ehkä heinän tukkuamisaika oli poikkeus, tietysti karja piti hoitaa kellä oli ja melkein joka talossahan oli muutama lehmänkanttura. Ainakin mun lapsena ollessa

näin.

Copilot
22.08.2024, 10.26
Viikonlopuksi lupaa todella paskaa keliä.

JackOja
22.08.2024, 10.48
Suomussalmelaisen metsäkoneenkuljettajan toiminta.

Copilot
22.08.2024, 11.08
Maan tapa. Nyt vaan jäätiin kiinni.

uljaa
22.08.2024, 11.15
Oliko vain koneenkuljettajan toiminta? Itseä ottaa päähän työn toimeksiantajan asenne. "Ympäristövahinko"
Ei se nyt mikään vahinko ollut. Paitsi kiinnijäämisen osalta. Hirveä tuuri. Näkökulmasta riippuu oliko hirveän hyvä vai huono.
Tuommoisille maksetaan verovaroista 11+ milj € vuositukia ja pitäsi muka uskoa johonkin metsäalan "monimuotoisuustiekarttaan", kun jälki maastossa on tätä.
Ja toimijoiden asenne.
Aika paljon on tullut vähättelykommentteja metsäalan toimijoilta esim Xssä.
Näyttää taas niin toteen, että ennallistamisasetus tulee tarpeeseen, eikä täällä saada ympäristöasioita eteenpäin ilman EUn kuristusotetta.

YocceT
24.08.2024, 09.02
Olis ollut pitkän lenkin päivä, mutta eilen illalla nousi kuume, kurkkukipu, päänsärky, yskä ja vitutus noiden seurauksena. Makaan siis sohvaperunana tämän viikonlopun.

xs2jammu
24.08.2024, 09.22
Kropassa ihmeellisiä nivelkipuja ja lihaskipuja , mietin että voisko ne olla koronan jälkihuumaa jonka sairastin nelisen viikkoa sitten. Ketuttaa kuitenkin tää löysä olo.

Esuli
24.08.2024, 10.20
Cumuluksen untuvapuku on liukas tuossa makuualustalla, häiritsee vähän unta.

JackOja
25.08.2024, 09.13
Fillaritorin selaaminen puhelimella on mennyt melko sietämättömäksi.

nure
25.08.2024, 09.30
Ei sitten mikään, kaikki ihan mukavasti!

taski63
27.08.2024, 09.10
Eilen aamulla ilmeni, että joku k-pää on rikkonut takavalon meidän autosta (aivan ilmeistä, että on tuottamuksellinen teko). Ja tänään tuli palkanlaskijalta viestiä, että "kesäkuussa maksettu liikaa palkkaa - vähennetäänkö kerralla seuraavasta, vai erissä?".

Janne75
03.09.2024, 22.56
Jälleen yksi älykääpiö koiranulkoiluttaja joka ei osannut pitää koiriansa kunnolla kiinni. Ei varmaankaan ollut tahallista mutta kyllä on hitaat hoksottimet osalla koiranulkoiluttajista. Suurin osa on kuitenkin erittäin asiallisia ja toimii koiriensa kanssa kuten kuuluukin. En siis yleistä mutta näitä(kin) tunareita aina valitettavasti mahtuu joukkoon mukaan.

Yedi.
04.09.2024, 09.34
Eilen aamulla ilmeni, että joku k-pää on rikkonut takavalon meidän autosta (aivan ilmeistä, että on tuottamuksellinen teko).

Näitä vajaapäitä tässä maassa on ja näyttää olevan enenevässä määrin. Jos jostakin tulee paha mieli, niin käydään rikkomassa toisen/toisten omaisuutta. 'Osamäärät' ei riitä negatiiisten tuntemusten käsittelemiseen ja sitten kiukkua puretaan toisiin ihmisiin tai toisten omaisuuteen. Hyvin usein rajallinen kasvu/elinympäristö hyvin usein korreloi sen kanssa miten 'osamäärät' riittää erilaisten asioiden ja tuntemusten käsittelyyn.

nure
04.09.2024, 09.36
Janne, ainakin flexit pitäisi kieltää kelveillä!

Janne75
05.09.2024, 00.31
Janne, ainakin flexit pitäisi kieltää kelveillä!

Jokaisen koiranomistajan pitäisi huolehtia että se hänen koira tai koirat on tavalla tai toisella kontrollissa. En toki halua ajaa minkään viattoman eläimen päälle tai mihinkään koiran talutushihnaan tms. Onhan se ihan sen koiranomistajankin oma etu.

On se vaan osalla vaikeaa seurata edessään näkyvää liikennettä vaikka aikaakin ja näkyväisyyttä oli tässä tapauksessa vaikka kuinka paljon. Huomiokyky oli koiranulkoiluttajalla syystä tai toisesta jossain ihan muualla. :rolleyes:

nure
05.09.2024, 09.12
^Useimmiten puhelin korvalla ja ei pystytä keskittymään kahteen asiaan yhtaikaa.

YocceT
05.09.2024, 09.52
Jokaisen koiranomistajan pitäisi huolehtia että se hänen koira tai koirat on tavalla tai toisella kontrollissa. En toki halua ajaa minkään viattoman eläimen päälle tai mihinkään koiran talutushihnaan tms. Onhan se ihan sen koiranomistajankin oma etu.

Päälle ajamiselta välttyy kun sovittaa oman vauhtinsa KLV:llä niiden muiden vauhteihin, yleensä hitaimman mukaan. Vain idiootti jättää niin tekemättä, ja itkee jälkikäteen somessa että on vaikeaa elämää kevytväylillä.

On paikkoja missä mennään kovaa ja on paikkoja missä pitää himmailla. KLV:t on noita jälkimmäisiä.

nure
05.09.2024, 11.02
^ Ei aina riitä, aikoinaan töistä tullessa iltavuorosta kelvillä huomasin viime tingassa miksi sen kulkijan käsi oli oikoisena, koira toisella puolella ja taluttaja toisella, flexi välissä. Onneksi vauhti oli maltillinen.

Kannattaa kyllä koirankusettajien ottaa huomioon myös se ettei meidän Mustilla ole sen kummempia oikeuksia kuin muillakaan.

Marsusram
05.09.2024, 12.10
^Olen joskus huomautellut kun ohut tuulessa vipattava fleksin lanka ei erotu hämärässä valaistuksessa. Takaisin olen saanut pääosin v*ttuilua.
Olen siis tuumannut että jos tuollaiseen ajan, voin tarvittaessa syyttää koiran ulkoiluttajaa ansan virittämisestä yleiselle tielle ja eläinrääkkäyksestä.

Copilot
05.09.2024, 12.13
Minä olen kerran alkavassa iltahämärässä hypännyt fleksin narun yli. Eukko seisoi kelvin reunassa pienessä alamäessä ja musta pölyhuiska touhusi toisella puolen ojassa niin ettei sitä juuri näkynyt. Tilanteessa minä olin kuulemma kusipää eikä ansan virittänyt. Enkä todellakaan ajanut lujaa.

Se nyt vaan on, että kelveillä pitää varautua kaikkeen. Monille tuntuu tulevan yllätyksenä, että siellä liikkuu muitakin ja osa ei miellä koko väylää kulkuväyläksi joten sen voi huoletta vallata itselleen ja suuttua sitten kun joku muukin on siellä ja haluaa tilaa.

Kepsu
05.09.2024, 17.56
Itse aiheutettu väsymys. Rajusti halvempaa olisi olla ulkona pyörän seljässä.

nure
05.09.2024, 19.10
Marsusram, korvaakohan koiran vakuutus pyöräilijän vahingot?

Onhan noita fiksujakin, kirkas vilkkuvalo koiran pannassa tai valjaissa helpommin huomioitava.

OKS
08.09.2024, 21.27
Oltiin kaverin kanssa muutama päivä Inarijärvellä veneilemässä. Toisen päivän iltana leirissä nuotion ääressä ollessamme taivaalle ilmestyivät revontulet. Pienessä viskissä aloin virittää järkkäriä kuvauskuntoon ja siinä säätöjä tehdessäni onnistuin jotenkin huomaamattani pienentämään kuvan koon ja laadun kaikkein pienimmälle asetukselle. Normaalisti kuvaan 6000x4000 pikselin kuvia, mutta siirrettyäni kuvat kotona pöytäkoneelle, huomasin että kaikki tuon säätötoimenpiteen jälkeen otetut kuvat ovat kooltaan vain 720x480 pikseliä. Onneksi revontulinäytös ei ollut mitenkään erityisen näyttävä, mutta ketuttaa siitä huolimatta, muutamia hyviä lintutilanteitakin sattui kohdalle.

stumpe
11.09.2024, 17.40
Kun pieni osa töissä laiskottelee niin kaikki kärsii seuraukset.

nure
11.09.2024, 18.50
^Yleinen käytäntö useasti, "ehtiihän sitä myöhemminkin" asenne yleistä mutta onneksi ei sekään enää ketuta.

xs2jammu
12.09.2024, 11.15
Takakumi oli tyhjä kun piti lähteä lenkille ja piti ottaa vanha pyörä käyttöön.

JackOja
13.09.2024, 16.18
Loma loppuu ja joutuu Lapista pois.

arctic biker
13.09.2024, 16.29
Pitää laittaa tallille parempi tuoli kiitos polvien kun joutuu taksia oottaa

Yedi.
13.09.2024, 16.48
Eilen niukasti ketutti, kun tuulipuku patu liimautui peesiin ja aikoi säästellä voimiaan. Huomasin siipeilijän varsin nopeasti, lopetin polkemisen ja säätelin ajossa vähän vaijereita. Patu polkaisi ohi ja kokeili vimmatusti polkea karkuun. No, ajoin patun kiinni ja liimauduin vuorostani peesiin. Eli "velka" tuli kuitattua.;)

tempokisu
19.10.2024, 22.43
Tervehdys...vai pitäisikö sanoa sairahdus.
Tulin käymään ja kertomaan kuulumisia...kesäkuussa kaaduin ja meni oikeen puolen kylkiluita ja lihasrevähdys, ei ole vieläkään hyvä. Viime viikolla liukastuin roskia viedessäni märkiin lehtiin ja nyt on vasemman puolen selkä ja kylki niin kipeetä että vaikeeta hengittää ja tehdä yhtään mitään. Kivun takia ei voi syödäkään, eikä laitella ruokaa tai tiskata...
Talvellä lähti pomo, kesällä äiteen sisko. Puolukkapaikkani ( Satakunnan Lennoston lähellä olevat kalliot) räjäytettiin, juuri kun löydin sääkset ja sääksikeksuksen, se lopetetaan.

3.10. kahdenkymmenen työvuoden jälkeen ja 4 viimeisintä vuotta töissä yksin, Rouva laittoi koneelle viestin että "korjaa tavarasi ja häivy". Ei edes näkemiin/hei sanonut kun lähteissäni näkemiin sanoin.

Kaikki unelmat mitä oli, tai isommat hankinnat - unohdettu. Onneksi olin näinä hyvinä vuosina säästäny joten ei tässä toviin tiukkaa ole, mutta kyllä sitä on alkanu niukentaa kaikkea, ne nuket jotka olen ennakkotilannut ja osan maksani otan, mutta se harrastus loppuu siihen.

On kyllä niin turhake olo, olen ihan hyödytön ihmisroska ja elämä tulee olemaan selviytymistä. En tiedä miten jaksan.

nure
19.10.2024, 23.27
^ Vaikken sinua sen paremmin tunne, vain kirjoituksiasi kautta, niin luulen että olet selviytyjä. Toivottavasti parannut ja saat taas nauttia pyöräilyn ilosta!

TERU
20.10.2024, 05.28
Yhdyn edelliseen, mukava kuulla, vaikka kuulumiset mukavia ei

tempokisu
20.10.2024, 09.48
^^ ^ en kyllä enää olisi varma, tässä on selviydytty niin monesta fyysisestä ja taloudellisesta ahdingosta, mutta taustalla silloin oli toive että saisin elämästä vielä mukavia kokemuksia kotiinviemisiksi. Nyt niitä on.
Selkä on niin kipeä, ettei osaa harmitella kun ei pääse fillaroimaan, mutta pääsisi nyt edes lintukävelylle ( tänään menenkin hiljakseen) haluaisin vielä seurata lintuja, erityisesti lokkien pesintää ja oppia tunnistamaan lisää lintuja ja ääniä. Ja kuvata niitä lokkeja, kun nyt on jo varusteetkin valmiina joten on ilmanen harrastus
( sain tämän kuvan Tiede&Luonto-lehteen puolen sivun kokoisena! )

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/HARJOITTELUA/lokkeja%20pesint%C3%A4LB6ccrop.jpg?img=smaller

ja Nakkilaan, josko albiino "Muru" on vielä siellä...
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/nahkiainen24/nakkila24e%20n11f.jpg?img=smaller

Ajattelin kun satasen pyöräily viime torstaina ei nyt sen kummemmin uuvuttanut, niin ajelisin ensi kesänä pitempiäkin...? Välillä on toiveikas olo, ja välillä miettii että eletään muutama vuosi ja sitten se on siinä. Intoa oman alan töihin ei ole, "perusta oma yritys" -ei ole realistinen millään tasolla.
Kyllä nyt on elämä isoa kysymysmerkkiä.

YocceT
20.10.2024, 12.33
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin", totesi Koiviston Mauno aikanaan. Siinä on kyllä elämänohjetta kenelle tahansa.

TERU
20.10.2024, 13.33
Aina käy jotenkin, historia ei tunne yhtään tapausta ettei olisi käynyt mitenkään
Lainaus jostakin jonka olen unohtanut

Il ciclista di Roine
20.10.2024, 13.43
Tsemiä Kristiina.

Siteraan Matti-Johannes Koivun laulun lyriikoita:

Duunissa kuulin en osaa mitään
On aivan sama tuunko
Selviin vielä kuukauden
Ehkä toisen jos on rahaa
Mä tiedän paikkani
Vielä vähän aikaa

Elämä heittelee (Mä nousen ylös)
Elämä heittelee (Mä nousen ylös)
Elämä heittelee
Mut siinähän heittelee

TERU
20.10.2024, 14.26
Luin uudelleen Seura-lehden jutun Kisusta, hyvin liikuttava on.
Vaimoni kuunteli vieressä, kun ääneen sen luin

tempokisu
21.10.2024, 22.35
^ kiitos. Toimittaja lähetti raakaversion ja jouduin kirjoittamaan jutun uusiksi melkein kokonaan, ihan asia- ja mielikuvavirheitä. On aivan eri asia alkaa juttu sanoin " lääkäri Tampereelta" kuin "pyöräilijä Pirkkalasta" mikä jälkimmäinen toivottavasti meni läpi.
Kyllä mä parhaani yritin, tuolla toisaallaa foorumilla " jos valitsee ammatin järkisyistä niin näin saattaa käydä"..." loukkasi kyllä syvästi. Ei 18-vuotiaana kiinnostanut mikään, juoksu olisi kiinnostanut mutta jalkavammoja, anoreksia oli niin paha että muutto jonnekin Jyväskylään olisi tienny kuolemaa. Tarvitsin vanhempieni tukea. Ja lääkis oli ainut paikka minne pääsin, olin lopettaa monta kertaa mutta Pekka Peltokallio ( r.i.p.) sai mun jatkamaan, ja ajattelin että hankin nyt edes jonkun ammatin.

Parhaani olen yrittäny, ja se ei riittäny. Perusta oma yritys, hei siis lääkäriyrityksen perustaminen vaatii paljon enempi, pitää olla tietyt asiat ja tavarat, potilastiedosto, ajanvaraus, e-resepti ( vaikka tekisit vain ajokorttitodisuksia) tilojen vuokra ja että ne tilat pitää olla ennen kuin voi rekisteröityä, ja se rekisteröityminen vie nykysillään puoli vuotta. Yksinkertaistettuna, jos mulla olisi varaa perustaa oma lääkäripalveluyritys, mun ei tarvisi tehdä sitä.

xs2jammu
22.10.2024, 13.03
POLVI .....

nure
22.10.2024, 16.44
Postin toimitukset!

tempokisu
03.11.2024, 18.32
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin", totesi Koiviston Mauno aikanaan. Siinä on kyllä elämänohjetta kenelle tahansa.

Kyllä toi on ihan pskapuhetta. Toki, pressan asemassa noin voi sanoa.

Vahingoniloisille nyt hyviä uutisia.
Olin puljussa töissä 20 vuotta, 3.10. töihin tullessani Rouva laittoi koneelle ( eihän sitä voi kasvokkain sanoa, tai etukäteen että olisi ....) että kerää tavarasi ja häivy.
Olin maantiepyörällä liikenteessä..

Sitten 2 vko sitten vein roskia, ja liukastuin märkiin koivunlehtiin - siinä meni taas kylkiluita ja lihasrevähtymä, pystyn kävelemään mutta syvään hengittäminen ja vaikka yskäisy sattuu aika stanasti. Ei puhettakaan että pyöräilemään pystyisi, ehkä jos ensi keväällä....kivut on niin kovat ettei edes osaa kaivata pyöräilyä.

Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi....ja nyt sieltä pyydetään lisäselvitystä, miten paljon teen työtä yrittäjänä yms. Siellä ilmeisesti kuvitellaan että pulju oli mun oma yritys. Mutta kun ei ole, se on Rouvan ja minä siellä vaan vuokralla. Firman puhelinnumero ( no en muista enää) ja nettisivut ( sivua ei ole turvallista avata )
Joutuu taas soittaan....ja miksi olisin ilmoittautunu työttömäksi, jos töitä olisi? Ja nämä nettiasioinnit on persiistä, kun pitää valita vaihtoehto, mutta kun mikään ei kuvaa sitä omaa tilannettani.

Ja sitten, kun olen tämmöinen hölösuu, niin sitten että "hae ammattiapua", ja mä kysyn että miten taloudelliseen ongelmaan ( ei nyt vielä, mutta tulevaisuudessa) mikään ammattiapu ( pyskiatri tms.) auttaa? Kylkiluunmurtumaakaan ei sinänsä hoideta mitenkään.

Olihan tässä elämässä 4 mukavaa vuotta, ja tuntui että oli liian hyvää ollakseen totta.
Todennäköistä ( ja nyt ei sitten ehdoteta sitä ammattiapua )on että elän näillä säästöilläni ja kun on raha loppu niin se on myös minun loppuni.

YocceT
03.11.2024, 19.05
Ja sitten, kun olen tämmöinen hölösuu, niin sitten että "hae ammattiapua", ja mä kysyn että miten taloudelliseen ongelmaan ( ei nyt vielä, mutta tulevaisuudessa) mikään ammattiapu ( pyskiatri tms.) auttaa? Kylkiluunmurtumaakaan ei sinänsä hoideta mitenkään.

Oletan sinun taustasi puolesta tietävän mikä ero on psykiatrilla, psykologilla ja psykoterapeutilla. Viimemainittu voisi olla se "ammattiapu" jota tässä tarkoitetaan.

tempokisu
03.11.2024, 23.14
^ niin joo, mutta kun ongelmat on: kylkiluunmurtuma-kipu ja taloudellinen tilanne. Lottovoitto auttaisi jälkimmäiseen. En mä nyt mistään mitään tiedä....mutta tunnistan kyllä oman tilanteeni ja tähän ei nyt oikeesti mikään terapia auta. Päinvastoin, heikentää taloudellista tilannetta.
Mutta tietäen mitä nämä psykot pystyy - tai paremminkin ei pysty kun kokemusta on - niin olkaa ystävällisiä, älkää ehdottako tätä. En ole missään vaiheessa kysyny mitä tekisin, kertonu vaan tilanteen.
Kun täällä kuitenkin aiemmin aktiivi olin.

nure
03.11.2024, 23.36
^^Paha suoranaisesti sanoa mikä ja kuka auttaa mutta nuo psykot saattavat olla aivan tyhjänpäiväisiä monelle, ovat tavallaan hieman kuin konsulentteja jotka usein kertovat itsestään selviä asioita ihmisille ja loppupeleissä ilman mitään parannus konstia, IMO...

Esuli
04.11.2024, 00.22
En minäkään ja sekös wiituttelee
https://youtu.be/ALZuXQu0O_g?si=2orTTv6qKuk7P10p

YocceT
04.11.2024, 09.53
^^Paha suoranaisesti sanoa mikä ja kuka auttaa mutta nuo psykot saattavat olla aivan tyhjänpäiväisiä monelle, ovat tavallaan hieman kuin konsulentteja jotka usein kertovat itsestään selviä asioita ihmisille ja loppupeleissä ilman mitään parannus konstia, IMO...

Sen tarkoitus onkin avata ajattelua eikä niinkään antaa valmiita ratkaisuja.

tempokisu
05.11.2024, 01.53
Sen tarkoitus onkin avata ajattelua eikä niinkään antaa valmiita ratkaisuja.

( huomenta ) no olen jokusen kerran joutunu psykiatrin vastaanotolle. "Vastaan tähän itse koska tiedän paremmin" - joo niin kun ei olla aiemmin tavattukaan. Että kenestä se diagnoosi sitten oli? Vaikka olen tuhonnut vanhat sairauskertomukset ja lausunnot ( silloin vielä paperiset) on jääny ikiaikaiseksi mieleen yhden pyskiatrin kirjaus ( työkkäri vaati pyskiatrin lausuntoa kun olin senverta pitkään työttämänä..) ja sanelussa: " on manipuloinut ulkonäköään tehden itsestään lähes tunnistamattoman mm. värjäämällä hiuksensa...pukeutumistyyli muuttunut sitten opiskeluaikojen" ( opiskeluajoista oli 20+ vuotta...)
Kyllä mun luotto pyskiatreihin on täysin menny, mutta hieman nosti omaa itsetuntoa että on niitä muitakin töppöjä...tai vielä töpömpiä.

^ ei tässä nyt mitään ajattelun avaamista tarvita, jos on taloudellinen ongelma niin siinä ei positiivinen ajattelu auta kun kohdattava elämän realiteetit.
Lottovoitto ratkaisisi noi ongelmat.
Kuitenkin se mitä eniten toivon on että tämä kylkikipu hellittäisi - nyt tilanne on se että ehkä ensi keväänä jos pystyisi pyöräilemään...

nure
05.11.2024, 12.51
Itse kyllä lasken useat psykiatrit samaa kategoriaan kuin useat saarnamiehetkin...

Copilot
05.11.2024, 13.42
Ilmeisesti kokemusta useammastakin sitten.

tempokisu
09.11.2024, 20.35
^ ei ehkä minulle mutta on. Minä olen outo tyyppi, mutta nämä pyskiatrit vielä oudompia.
Mielestäni potilaan/asiakkaan vaatetus tai ulkonäkö ei saa vaikuttaa diagnoosiin, tai muutenkaan suhtautumiseen.

nure
09.11.2024, 21.10
^Samaa mieltä, ainoa kokemus nuorena kun jaksoi jankuttaa että jos kirjoittaa "S" kirjaimen väärästä suuntaa on jotain vikaa. Muutaman ongelmallisen juttujen perusteella ei aina voi olla varma että onko kyse suomalaisesta paskasta sketsisarjasta vai "lääketieteestä"?

kauris
10.11.2024, 09.01
Pääkipu. Otin 5 aikaan lääkkeen mutta hieman edelleen vaivaa.

tempokisu
13.11.2024, 16.31
Tämäkin nyt sitten vielä, ehkä kuolinisku - olen ollu työtön nyt 40 päivää. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, ja anoin Kelan peruspäivärahaa.
No työssäoloehto ei täyty, ja peruspäiväraha evättiin sillä kuulemma "työllistyy yrittäjänä" ?? oletin että työt loppuu vuodenvaihteessa ja y-tunnus poistetaan silloin.
Ja nyt katselin Kelan sivuja, en tule saamaan jatkossakaan peruspäivärahaa kun se työssäoloehto ei täyty.

Tilasin ajan terveyskeskukseen, seuraava vapaa aika onkin jo 30.12. yritän päästä masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tulen kyllä toimeen tässä ihan ok, mutta kun tietää että tämä on se raha joka tässä pikkuhiljaa sulaa.
En yhtään tiedä jaksanko tässä 6 vuotta takuueläkkeeseen, sanoisin nyt että en jaksa.

Peruin ennakkotilatut nuket. Deposit on non-refundable mutta ei mahda.

nure
13.11.2024, 16.50
^Olen pahoillani, maailma ei ole useinkaan oikeudenmukainen ja reilu paikka elää.

tempokisu
13.11.2024, 18.41
^ Kiitos. Mä olen muuten tyhmä ja pska, mutta onneksi, onneksi en innostunu osteleen ( kuin jotain nukkeja..) kun tulot nousi "aika paljon" virolaisen kollegan jäädessä pois. Vaan tuli tunne että haa, olen saanu säästettyä ja sitten vaan kohti uusia tasalukuja.
Ja kun siis tähän samaan tuli kylkiluitten murtuma ja lihasrevähdys, niin en pysty pyöräilemään. Pitempi ulkoilu voisi edes vähän auttaa? nyt olen käynyt 2 kertaa päivässä kiikareitten kanssa pienen reitin kävelemässä, erittäin hitaasti ( reipas 2 tunnin kävely pahensi tilannetta) . Kunto ei kohene, mutta pakko saada ulkoilmaan ja vähän jaloille liikettä ja ainakin tänään sai kivoja havaintoja.
Minimoinu kaikkea mutta silloin tällöin voi ruokapuoleen panostaa ( nahkiaisia Nakkilasta ) onneksi vaatteita tai kenkiä ei pidä varmaan enää ikinä ostaa.

Ari Fill
23.11.2024, 20.57
Tämä f…… talvi. Nyt jo marraskuussa järjettömästi lunta ja pakkanen pitää hanget korkeana. Olisi edes vuoden loppuun asti pitänyt syksyisenä kelinä.

Itsellä tällaiset kelit koettelevat fyysisesti melko tavalla ja sitä kautta yleinen olotila ei ole kehuttava. Jossain vaiheessa elimistö hieman sopeutuu olosuhteisiin, mutta 4-5 kuukautta tässä on taas selviytymistä, vaikka mitä poppakonsteja yrittää tehdä.

Säälle ei nyt vain voi mitään. Täytynee yrittää jossain vaiheessa hakea hieman helpotusta lämpimämmistä olosuhteista.

nure
24.11.2024, 10.02
PostNordin sählääminen paketin toimituksessa eikä edes eka kerta!

JackOja
02.12.2024, 21.55
Polvitaipeessa tuo eräs jänne kipeä kun poljin iskeytyi siihen eilen fillaria metsässä kantaessa.

JackOja
12.12.2024, 15.30
Varpaisiin on ilmaantuneet jokatalviset kylmettymisen oireet.

tempokisu
16.12.2024, 05.15
^ jostain kumman syystä mun varpaat ei enää palele ( aiemmin tämä ollu iso ongelma). Siis käyn kävelyllä ( kesäsukat ja Kuoma-talvarit) ja joutuu huljutteleen jalkoja kylmässä vedessä, usein sitä myös herää yöllä kun jalat "palaa" ja meen huuhteleen kylmällä vedellä.

Mutta TAAS tätä lunta, just eilen tehtiin isän kanssa autolumitöitä ja nyt mulla taas sama edessä. Murtuneet kylkiluut ei tänä talvena parane, katsoo josko ensi kesänä pystyisi aloittaan pyöräilyn uudeleen.
Jos olen enää elossa, tässä nimittäin ollaan ihan jaksamisen äärirajoilla. Nää jotkut urheilijat ja selviytyjäjulkkikset "haluan kokeilla rajojani"...kiva se on tuolla leikkiä, ei ne sinne kuole - mutta oikeasti kukaan ei halua kokeilla tai kokea rajojaan. Olla siinä että jatkuuko elämä vai ei.

Kepsu
23.12.2024, 10.06
Talvipyöräily/ -kävelyreittien hoitajat suorastaan v*tuttaa täällä Ylläksellä. Miksi ihmeessä typerysten pitää myllätä reitit pehmeiksi aamulla? Ensimmäinen kävelijä ja koko päivänä ei ole polut kunnossa. VMP.

Copilot
23.12.2024, 10.12
Mä oon kyllä luovuttanut noilla hoidetuilla talvipyöräilyreiteillä pyöräilyn jo vuosia sitten. Ainoa keli millä toimii on suojan jälkeinen pakkanen. Tuoreen lumen keleillä joku pässi myllää ne paskaksi joka tapauksessa.

Kepsu
23.12.2024, 15.02
Näin se varmaan on, mutta todennäköisyys pienenisi jos ne ajettaisiin iltasella.

Santtu75
23.12.2024, 15.32
Mä oon kyllä luovuttanut noilla hoidetuilla talvipyöräilyreiteillä pyöräilyn jo vuosia sitten. Ainoa keli millä toimii on suojan jälkeinen pakkanen. Tuoreen lumen keleillä joku pässi myllää ne paskaksi joka tapauksessa.

Omien havaintojen mukaan pohjoisen matkailukohteissa harvoin muodostuu näiden hoidettujen reittien ulkopuolelle reitistöjä joilla pystyisi kunnolla ajamaan, taikka sitten en vain ikinä onnistu niitä löytämään...

Sivustakatsoja
23.12.2024, 15.41
... - mutta oikeasti kukaan ei halua kokeilla tai kokea rajojaan. Olla siinä että jatkuuko elämä vai ei.

Jotkut ihmiset pystyvät sulkemaan kuolemisen mahdollisuuden pois mielestään.

nure
23.12.2024, 17.05
^ Suhteellisen epärealistinen ajatus kuitenkin, vanhentuessa miettii useammin ja ei se ole edes negatiivinen asia.

Sivustakatsoja
23.12.2024, 17.42
^kuitenkin joissain harrastuksissa ihmiset vapaaehtoisesti rajojansa kokeilevat ja löytävät. Vuoret tulevat ensin mieleen: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-nousi-mount-everestin-huipulle-kaksi-kertaa-viikossa-otti-nimiinsa-kiipeamiskertojen-maailmanennatyksen/8705266

Seuraavaksi mieleen tulee vapaakiipeily, esimerkkinä Alex Honnold: https://www.redbull.com/fi-fi/alex-honnold-free-solo

Ja mä kun ajan fillarilla kypärättä lähikauppaan hakemaan lisää olutta -ainakin jonkun mielestä ääriurheilua.

Pumafi
23.12.2024, 18.52
Omista harrastuksista laitesukelluksessa joutuu kuolemisen pelon ja riskit aika tarkkaan miettimään. Joka kerta kun painuu pinnan alle on kuolemanpelko voitettava.

Copilot
23.12.2024, 19.15
Omien havaintojen mukaan pohjoisen matkailukohteissa harvoin muodostuu näiden hoidettujen reittien ulkopuolelle reitistöjä joilla pystyisi kunnolla ajamaan, taikka sitten en vain ikinä onnistu niitä löytämään...
Niin mitä sitten?

Santtu75
23.12.2024, 19.26
Niin mitä sitten?

Niin, no sitä koitin tarkoittaa että mikäli ei pohjoisen keskuksissä käytä noita ylläpidettyjä (pyörä/kävely) reittejä niin sitten jää ajomahdollisuudet talviaikaan suhteellisen vähille (itsellä 12:sta kausi pohjoisessa töissä, niin jotain pietä kosketuspintaa asiaan).

navajokoira
23.12.2024, 19.34
^^^^ climbing.com julkaisee artikkelia (https://www.climbing.com/people/climbers-we-lost-2023/) jossa on kuluvan vuoden aikana kuolleiden kiipeilijöiden tarinat (toki vain ne mistä tiedetään, mutta ihan harrastelijoita myöten). Ihan kohtuullisen suuri osa kuolemista ei edes tapahdu kiipeillessä, vaan vanhuus ja autoilijat tappaa niitäkin.

Voi miettiä millainen artikkeli tulisi kun samalla idealla kirjoitettaisiin kuolleista pyöräilijöistä.

tempokisu
23.12.2024, 20.06
Omista harrastuksista laitesukelluksessa joutuu kuolemisen pelon ja riskit aika tarkkaan miettimään. Joka kerta kun painuu pinnan alle on kuolemanpelko voitettava.

Mä pystyn kastamaan pään pinnan alle uinnin jälkeen sekunniksi, mutta mieluummin vaan valelen vettä kasvoihin. En ymmärrä miten voi olla veden alla silmät auki?
No, jokatapauksessa en ole ikinä pelännyt henkeni puolesta niin paljo kun TAYS:ssa, eli sairaalassa.

Copilot
23.12.2024, 20.24
Niin, no sitä koitin tarkoittaa että mikäli ei pohjoisen keskuksissä käytä noita ylläpidettyjä (pyörä/kävely) reittejä niin sitten jää ajomahdollisuudet talviaikaan suhteellisen vähille (itsellä 12:sta kausi pohjoisessa töissä, niin jotain pietä kosketuspintaa asiaan).
Niin no kyllä kai minä sen tiedän.

Marsusram
23.12.2024, 20.34
Satakunta dyykkiä tuli laitesukellusta harrastettua, eikä mitenkään pelko perseessä tarvinnut olla. Hyvän koulutuksen ja sukeltajakumppanien ansiosta selvisi kun alkoi esim. ilma loppua raskaan virtauksen vuoksi. Mihinkään luoliin tai hylkyihin ei ollut kiinnostusta tunkea sisälle.
Vedenalainen elämä oli elämys, Cousteaun hengessä mukana leijuen, sitä seuratessa huoli itsestä unohtui, kunhan tarkkaili mittareita ja kavereita.
Laskuvarjo- taikka benjihyppy tuntuu sukellukseen verrattuna täysin turhalta riskinotolta, jossa ainoa tarkoitus on voittaa pelkonsa.

Santtu75
23.12.2024, 20.49
Niin no kyllä kai minä sen tiedän.

Okei? Miksi sitten kysyit "mitä sitten" jos tiesit mitä tarkoitin?

JA ei, en ole noiden pohjoisen keskusten reittien huonosta hoidosta ihan samaa mieltä, keliolosuhteille ei varmaan kukaan mitään mahda, mutta viime talven aikana kävin pohjoisessa ajamassa ainakin:
-Levillä
-Saariselällä
-Sallassa
-Ylläksellä
-Raattamassa
-Pyhällä

Ja vain Saariselän kevään vika käynti oli sellainen että reitit olivat paljolti "ei ajettavassa kunnossa" kun iso osa niistä oli kävelty piloille. Ja Sallassa eivät olleet kunnolla lumisateiden takia saaneet tiettyjen reittien pohjia kantaviksi.
Muuten on reitit olleet pitkälki vähintään siedettävässä kunnossa.

Pumafi
23.12.2024, 20.53
Satakunta dyykkiä tuli laitesukellusta harrastettua, eikä mitenkään pelko perseessä tarvinnut olla. Hyvän koulutuksen ja sukeltajakumppanien ansiosta selvisi kun alkoi esim. ilma loppua raskaan virtauksen vuoksi. Mihinkään luoliin tai hylkyihin ei ollut kiinnostusta tunkea sisälle.
Vedenalainen elämä oli elämys, Cousteaun hengessä mukana leijuen, sitä seuratessa huoli itsestä unohtui, kunhan tarkkaili mittareita ja kavereita.
Laskuvarjo- taikka benjihyppy tuntuu sukellukseen verrattuna täysin turhalta riskinotolta, jossa ainoa tarkoitus on voittaa pelkonsa.

Juuri tuo leijuminen ja vapaus on hienointa sukeltamisessa. Cousteua oli lapsuuden sankari ja heti kun oli mahdollista, niin pinnan alle oli pakko päästä. Luoliin ja hylkyihin on tullut sukellettua ja juuri niissä on pitänyt tarkkaan suunnitella mitä ollaan tekemässä.

Sivustakatsoja
23.12.2024, 21.05
Juuri tuo leijuminen ja vapaus on hienointa sukeltamisessa. Cousteua oli lapsuuden sankari ja heti kun oli mahdollista, niin pinnan alle oli pakko päästä. Luoliin ja hylkyihin on tullut sukellettua ja juuri niissä on pitänyt tarkkaan suunnitella mitä ollaan tekemässä.

Mutta tietoisuus siitä, että luoliin ja hylkyihin meneminen lisää riskejä ei kuitenkaan estänyt menemistä, eikä menemisen syy ollut vaaran uhmaaminen?

Pumafi
23.12.2024, 21.15
Ei missään nimessä. Omat sukellukset on aina porukalla suunniteltu ja mahdolliset riskit mietitty tarkkaan. Kuten Marsuram aiemmin totesi, sukellupariin ja sukelluskumppaneihin pitää pystyä luottamaan.

nure
23.12.2024, 21.37
Sukeltamisen hienoin tila juuri tuo kun tavallaan ei ole mitään alla. Taivassalossa graniittilouhoksella sukellettiin niin "reunan" ylitys upea kokemus.

Oltiin jossain vaiheessa tutustumassa ja sukeltamassa Lohjalla missä noita ammattisukeltajia koulutetaan niin ensinmäinen ohje oli ettei luoliin kannata lähteä haahuilemaan sillä niitä kilometri tolkulla ja kukaan ei välttämättä löydä. Selkeät ohjeet ja säännöt tarpeellisia ja niitä noudatettava.

stenu
24.12.2024, 09.21
Talvipyöräily/ -kävelyreittien hoitajat suorastaan v*tuttaa täällä Ylläksellä.

Haa…olitkohan se sinä, kenen kanssa vaihdettiin pari sanaa tuolihissin yläpäässä muutama päivä sitten?

Sivustakatsoja
24.12.2024, 10.17
^^^^ climbing.com julkaisee artikkelia (https://www.climbing.com/people/climbers-we-lost-2023/) jossa on kuluvan vuoden aikana kuolleiden kiipeilijöiden tarinat (toki vain ne mistä tiedetään, mutta ihan harrastelijoita myöten). Ihan kohtuullisen suuri osa kuolemista ei edes tapahdu kiipeillessä, vaan vanhuus ja autoilijat tappaa niitäkin.

Voi miettiä millainen artikkeli tulisi kun samalla idealla kirjoitettaisiin kuolleista pyöräilijöistä.

En niinkään tarkoittanut kuolleisuutta kiipeilyä harrastettaessa, että kiipeily olisi erityisen vaarallista, vaan sitä että kiipeilyharrastuksen tai -ammattilaisuuden reunoilla hyväksytään ehkä isompia riskejä.

Toinen mikä mielessä oli on esimerkiksi Chris McCandless:n kaltaiset yksilöt: https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_McCandless

Tai joku Aron Ralston, jonka harrastus ei ehkä sinällään ole vaarallista, mutta joka yksin suoritettuna riskien realisoituessa muuttuu kamppailuksi eloon jäämisestä: https://en.wikipedia.org/wiki/127_Hours

Että onko näiden yksilöjen ajattelussa jotakin perustavalla tavalla poikkeavaa, joka saa hylkäämään omaan toimintaan liittyvän ilmeisen, vaikkakaan ei välttämättä todennäköisen vaaran. Että ei ole toimivaa varasuunnitelmaa, tai suunnitelmaa ollenkaan.

Kepsu
24.12.2024, 10.20
Haa…olitkohan se sinä, kenen kanssa vaihdettiin pari sanaa tuolihissin yläpäässä muutama päivä sitten?
Tunnustan, minähän se.

Copilot
24.12.2024, 11.04
Okei? Miksi sitten kysyit "mitä sitten" jos tiesit mitä tarkoitin?

Koska lainasit viestiäni ja kirjoitit itsestäänselvyyksiä.

tempokisu
26.12.2024, 15.30
Perskules sentään #¤ Tein kolme päivää ifolor-kirjaa, vanhalla tietokoneella. Jäi tarkistamista ja otsikointia vaille....ruutu meni pimeeksi, pakko sammuttaa kone - mutta eipä suostu avaamaan ifolor-ohjelmaa ( tallensin kirjan ) ja yrittäny useamman kerran sammuttaa kone ja uudelleen. Ei.
Nyt pitää tehdä koko homma uudestaan tällä pikkukoneella....kirjaa varten tallensin kuvat omaan kansioonsa, otin sen muistitikulle....

JackOja
28.12.2024, 15.21
Äitimuorilla kylässä ja täällä soi Iskelmäradio. Aivan hirveää, kuolen kohta.

Pitäisikö alkaa katsoa vaikka telkkaria jollain tekosyyllä. Ulkotyötkin on tehty.

paaton
28.12.2024, 16.34
Äitimuorilla kylässä ja täällä soi Iskelmäradio. Aivan hirveää, kuolen kohta.

Pitäisikö alkaa katsoa vaikka telkkaria jollain tekosyyllä. Ulkotyötkin on tehty.

Iskelmäradio on suorastaan mukavaa musiikkia. Duunikaveri kuuntelee JÄRVIRADIOTA. Nykäisen joka kerta ohi kävellessä radion johdon irti ja olen yrittänyt jo valittaa luottamusmiehellekkin työilmapiirin pilaamisesta. Se on siis ihan kauheaa.

LAUANTAI 28.12.2024 9.00 Nimipäivät
9.10 sähkön hinta tänään - päivän pörssisähkö - jarviradio.fi
9.30 Valitut palat - Kultaiset vuosikymmenet
ilon ja kasvun vuodet 1950 - 1969
10.00 suomenuutiset.fi verkkokatsaus
10.05 leppoista lauantaita puh. 0700-*88200 (10,16 €/puh+pvm)
10.30 Äänekosken kaupunkisanomat verkkokatsaus
10.45 Päivän sinkku
11.00 verkkouutiset.fi
11.10 Lauantain toiveet puh. 0700*-88200 (10,16 €/puh+pvm)
12.00 Maaseudun Tulevaisuus lehtikatsaus
12.20 Lauantain toiveet puh. 0700-*88200 (10,16 €/puh+pvm)
13.00 Järviradion top.7 puh. 0700-*98300 (6,95 €/puh + pvm)
14.45 sähkön hinta tänään - päivän pörssisähkö - jarviradio.fi
15.00 Iltapäivän polkka
15.05 iltalehti.fi/päivän polttavat puheenaiheet + säätiedot
15.10 Tavarapörssi puh. 0700-*88200 (10,16 €/puh+pvm)
15.45 Järviradiossa huomenna
16.00 Grammari puh. 0700-*98300 (6,95 €/puh + pvm)
18.00 Lauantai-*illan tanssit; toivemusiikkia
puh. 0700-*88200 (10,16 €/puh+pvm)
23.00 Järviradio soi

nure
28.12.2024, 16.52
^Ainakin ohjelmien perusteella huomaa miten rahoittavat toimintaansa. Järvi-, Meri- ja useat paikallisradiot todellista melusaastetta ja samaan listaan voi lisätä myös iskelmäradion. Viimeisessä työpaikassa RadioRock oli ainoa vaihtoehto ja sitä taajuutta ei kukaan (uskaltanut) vaihtaa.

Hartsa69
28.12.2024, 17.00
Työpaikoilla ei radiota pitäisi pitää päällä ollenkaan, kamalaa melusaastetta.

nure
28.12.2024, 18.32
^Riippuu pitkälti työpaikasta, joskus/usein työn äänet häiritsee enemmän.

tempokisu
29.12.2024, 01.08
^ oli niin hiljaista että soittelin linnunlaulu-levyjä työhuoneessani. Aiemmin aulassakin oli joku radiokanava päällä, usein kävin laittamassa hiljaisemmaksi kun mietin että asiakkaat ei välttämättä tästä tykkää.
Mutta sitä että lenkillä kuunnellaan musiikkia, en ymmärrä. Todellakin kun sitä melusaastetta on ihan riittämiin, lenkillä riittää luonnon äänet. Eihän sitä kuule lintujen ääniäkään jos on jotain musiikinkuunteluvempainta yllä.

Kepsu
29.12.2024, 09.19
Työpaikoilla ei radiota pitäisi pitää päällä ollenkaan, kamalaa melusaastetta.

Tämä on totta, jos jotain haluaa kuunnella niin napit korviin. Suorastaan vituttaa työmaalla hiukan huonommin suomea puhuvat tekijämiehet jotka kuvittelevat voivainsa huudattaa ämyreistään jotain aivan ihmeellisen infernaalista paskaa hirvittävällä voimakkuudella. Ja vielä suuttuvat kun ystävällisesti käy kehottamassa sammuttamaan mölyn.
Ja on siellä muutamia ihan alkuperäisasukkejakin joiden mielestä Radio Rock, -Nova, Suomipop ja mitä näitä paskoja onkaan pitää kuulua kaikille.
Mutta tämä vuodatushan ei oikeasti tähän kuulu koska olen nyt lomalla. Pyydän anteeksi.

nure
29.12.2024, 09.28
^Työpaikassani oli senverran saman henkinen porukka (paitsi työnantaja) niin tuo RadioRock oli ainoa vaihtoehto ja nuo SuomiPop, Nova ja Iskelmä olisi koettu loukkaukseksi ilmapiiriä kohtaan. Jonkun Panteran tai Sepulturan biisin tullessa kyllä joku aina kävi nostamassa volyymiä kitettävästi!

JackOja
30.12.2024, 11.51
Jäämme kuulemma vielä toiseksi yöksi anopille.

paaton
30.12.2024, 12.27
Jäämme kuulemma vielä toiseksi yöksi anopille.

Nänää. Mä voitin tuon keskustelun ja ajettiin ilman kusitaukoa suoraan Helsinkiin jo torstai iltana :)

Nyt on jalat muussina vknlopun ajosta ja duunissa hyvä olla.

Aakoo
31.12.2024, 08.06
Joku nuha tulossa taas päälle, ja uuden vuoden ajot vaihtuu sohvalla istumiseen. On kyllä jatkuvasti jotain räkätautia liikenteessä.

tempokisu
02.01.2025, 10.28
Yrittäny ilmmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ei-yrittäjänä, ja sitten hakea peruspäivärahaa.
Mitkään nettisivuilla ilmoitetut puhelinnumerot "ei ole käytössä" en ymmärrä yhtään miten toimia??? kyllä on menny persiilleen reppanoiden työttömien asia. Mistään ei voi kysyä?

Fillarijeti
02.01.2025, 10.42
Yrittäny ilmmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ei-yrittäjänä, ja sitten hakea peruspäivärahaa.
Mitkään nettisivuilla ilmoitetut puhelinnumerot "ei ole käytössä" en ymmärrä yhtään miten toimia??? kyllä on menny persiilleen reppanoiden työttömien asia. Mistään ei voi kysyä?

Varmaankin näin on käynyt, mutta ehkä yrität osoitteessa:

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/asiointi

Sivun oikeassa alakulmassa on sätti. Toimiiko sivuilla mikään, en tiedä. Kokeilemalla se selviää.

YocceT
02.01.2025, 11.03
Ilmoittautuminen työttömäksi työnhakijaksi tehdään just tuolla edellä mainitulla sivulla, tunnistautuneena ja sen verkkopalvelun kautta. Ei sinne soitella. Ottavat sitten sinuun päin yhteyttä jos on asiaa.

tempokisu
02.01.2025, 11.16
No kun olen työttömäksi ilmoittautunut, yrittäjänä. Se vaan että yrittäjyys ja y-tunnus poistui 31.12.2024, ja sillä yrittäjyydellä en ole oikeutettu minkäänlaiseen tukeen.
Ei onnistu "muutos", Kelasta vastattiin kyllä mutta pitäisi ensin ilmoittautua työttömäksi.
Joo tunnistauduin - mutta ei onnistunu.

On aika äärimmäistä julmuutta että "sieltä toisaalta" bannattiin, kun ihmisellä on ihan oikeesti hätä ja paha olla, enkä jaksa enää kovin kauaa.
Jokainen voi nyt miettiä että sulla on 6 vuotta takuueläkkeeseen ( jotain 990e/kk eli tosi paljon ( ei vitsinä)) ja siihen asti pitää tulla toimeen sillä rahalla kun tilillä nyt on.

tempokisu
02.01.2025, 13.08
MIKÄÄN ei onnistu, voi helevata prklstana sentään. Puhelinnumerot - ei käytössä. Pyöräilin terkkariin kun lääkärin kehoituksesta varaa uusi aika maaliskuulle ja verikokeisiin kans.
No eipä onnistunu. Lääkäriaikoja ei annettu, ja verikokeisiinkin pitää varata aika puhelimitse. Joo mutta kun ei vastata.

Terveyskeksuksen aulassa yksi asiakas, ja sitten on muka niin kiire ettei voida auttaa....kyllä mä siinä ääneen sanoin että pskan "hyvinvointialue" kyllä tämä on äärimmäisen pahoinvointialue että köyhät kuolkoot pois.
Sinänsä en ole ( vielä ) pulassa kun tulen toimeen säästöilläni jotain 10+ vuotta ( paitsi en varmaan elä sinne asti) olen yrittäny hakea perusturva-apua, mutta on tehty kyllä niin vaikeeksi että ei ole todellista.
Miten esimerkiksi iäkkäämpi jolla ei ole tietokonetta tai älypuhelintä, pystyy hoitaan asioitaan? Äitee tuossa just että hanki älypuhelin, mutta se on sama kun tietokone joten täysin turhaa, ja jos käyn ulkoilemassa niin puhelin EI ole mukana.

Ei ole ollu tapana, mutta nyt otan terästetyn glögin.

Hower
02.01.2025, 13.18
Sinänsä en ole ( vielä ) pulassa kun tulen toimeen säästöilläni jotain 10+ vuotta

Ei stana. Mulla on ollut läheisiä ihmisiä jotka ovat taistelleet tuhat kertaa vaikeammassa asemassa. Ei ne silti ole loputtomasti ahdistustaan tunkeneet ihmisten kurkuista alas missään harrastefoorumilla.

Jos sulla on säästössä rahaa kymmenen vuoden toimeentuloon niin hyvin on. Kerropa paljon on tilillä? Ja liekö tarpeen täällä toitottaa toistuvasti siitä omasta todennnäköisestä hengenmenosta? Paskamaista syyllistämistä.

Sivustakatsoja
02.01.2025, 13.25
...
Sinänsä en ole ( vielä ) pulassa kun tulen toimeen säästöilläni jotain 10+ vuotta ( paitsi en varmaan elä sinne asti)...

Sittenhän sulla on raha-asioiden suhteet asiat ihan hyvin.

Hower
02.01.2025, 13.29
Jatkuvaa valitusta, siitä töissäolosta lähtien. Mun käsityksen mukaan tienasit niissä lääkärihommissa muutaman tunnin viikkotöillä enemmän kuin minä ikinä täysillä työviikoilla? Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti aika kevyessä ajokorttitarkastushommassa?
Mulla on yksi tuttu neliraajahalvaantuneena, revi siitä jos helpottaa.

Copilot
02.01.2025, 13.29
Ja mikään neuvo ei kelpaa vaan valitus jatkuu päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mihinkään muuhun ei vaan pysty?

Sivustakatsoja
02.01.2025, 13.33
...
10+ vuotta ( paitsi en varmaan elä sinne asti)...

Jos mulla olis sellainen vakaa käsitys, että en elä kymmentä vuotta ja rahaa olisi reilusti tilillä, niin karistaisin tämän maan sohjot ja muuttaisin vaikka Espanjaan.

Hower
02.01.2025, 13.35
Jos mulla olis sellainen vakaa käsitys, että en elä kymmentä vuotta ja rahaa olisi reilusti tilillä, niin karistaisin tämän maan sohjot ja muuttaisin vaikka Espanjaan.
Sama juttu, jos nyt vaikka katsotaan, että sitä fyrkkaa menee ihmisellä 2 000 kuussa niin neidillä on about 240 000€ tilillä. Vois lähteä muutamaksi kuukaudeksi fillaroimaan aurinkoisiin maisemiin ja kehittämään suhteellisuudentajua.
Ite lähtisin heti.

YocceT
02.01.2025, 13.43
Ja mikään neuvo ei kelpaa vaan valitus jatkuu päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mihinkään muuhun ei vaan pysty?

Ei pysty, eikä kykene ottamaan neuvoista opikseen.

Sivustakatsoja
02.01.2025, 13.56
Sama juttu, jos nyt vaikka katsotaan, että sitä fyrkkaa menee ihmisellä 2 000 kuussa niin neidillä on about 240 000€ tilillä. Vois lähteä muutamaksi kuukaudeksi fillaroimaan aurinkoisiin maisemiin ja kehittämään suhteellisuudentajua.
Ite lähtisin heti.

Aluksi saattaisin istahtaa alas, lukea paksun ja mielenkiintoisen kirjan, pohtia elämää ja tehdä menneen kanssa lopullisen sovinnon -saattaisin ehkä sytyttää hyvän sikarin ja kaataa tilkan rommia.

Vähän matkustelisin, muutama paikka olisi jonossa: pari pohjoisessa ja joku etelämpänä.

Ja se Espanja: sininen taivas, meren ranta ja palmuja.

Sivustakatsoja
02.01.2025, 13.58
...eikä mulla olisi mitään aiheeseen liittyvää tähän keskusteluun -en mä loppua elämääni tuhlaisi kiukutteluun ja itseni säälimiseen -enkä myöskään menneen märehtimiseen.

Fillarijeti
02.01.2025, 16.13
Miten esimerkiksi iäkkäämpi jolla ei ole tietokonetta tai älypuhelintä, pystyy hoitaan asioitaan?

Soittamalla tai käymällä Pirkkalan työllisyyspalveluissa, yhteystiedot 1.1.2025 alkaen:
https://www.pirkkala.fi/toimipisteet/tyollisyyspalvelut-fi-635b7b08475a6c6fcefdb644/

Peruspäiväraha on 800,02 € miinus 20 %:n ennakonpidätys eli seinään saapuu 640 € kuukaudessa. Vuokra-asuja voi hakea lisäksi asumistukea. Peruspäiväraha ei kerrytä työeläkettä.

Hower
02.01.2025, 16.41
^ no siinähän tuo on. Luulisi, että korkeakoulutettu lääkäri pystyisi asian hoitamaan. Eli tuo summa ja sen päälle kun tilillä on pätäkkää yli kymmeneksi vuodeksi ja ilmeisesti vielä omistusasuntokin niin voi vaikka alkaa tämmöisen harrastuksen: https://www.youtube.com/watch?v=dVGSdntxes0

tempokisu
02.01.2025, 16.59
Soittamalla tai käymällä Pirkkalan työllisyyspalveluissa, yhteystiedot 1.1.2025 alkaen:
https://www.pirkkala.fi/toimipisteet/tyollisyyspalvelut-fi-635b7b08475a6c6fcefdb644/

Peruspäiväraha on 800,02 € miinus 20 %:n ennakonpidätys eli seinään saapuu 640 € kuukaudessa. Vuokra-asuja voi hakea lisäksi asumistukea. Peruspäiväraha ei kerrytä työeläkettä.

ISO KIITOS! Katselin myös että Koulutie1, mutta en löytäny kyseistä paikkaa. Mikäs päivä tänään on....jaha torstai, no kokeillaan käydä sielä huomena.
Omistan tämän pienen ja erittäin huonokuntoisen kämpän, työeläkettä ei tule vaan se on kansaneläke. Jos sinne asti elää vajaa 6 vuotta, enkä usko sinne asti jaksavani.

Mutta tuo "korkeakoulutettu" ( ei siellä mitään oppinu, kokemuksen kova koulu opetti miljoonasti enempi)....luulisi osaavan ottaa selvää, no kun todellakin olen yrittäny! vaikeeta vaan kun "numero ei ole käytössä" ja paikan päältä ei palvelua saa.
Ja se on joka toinen päivä kun totean että tää oli tässä soommoro, ja sittten että anti mennä vaan ja käytetään tämä raha mikä on, eikä se reissu Portlandiin ole ollenkaan poissuljettu projekti.

elasto
03.01.2025, 21.27
Mihin sä ajattelit kuolla seuraavan kuuden vuoden aikana jos sulla on rahaa tilillä elämiseen seuraavaksi 10 vuodeksi? Ketutukseenko?

Ja miksi sä haet jostain leipäjonosta ruokaa jos sulla riittää rahat elämiseen ja reissua Portlandiinkin suunnitellaan?

Siellä jonossa olisi varmaan oikeastikin apua tarvitsevia jotka ei heitä sitä silakkalaatikkoa roskiin koska se on pahaa.

tempokisu
03.01.2025, 22.15
Nyt kuule kansalainen virnistävä "Elasto". Mieti, ja pariinkin kertaan.
Joo olin viisas kun säästin rahhaa pahan päivän/ajan varalle" ja nyt on "pahat päivät" se vaan että tämä raha kun mulla on, sen pitäisi riittää siihen asti kun saan ( toivottavasti saan) huikean takuueläkkeen ( työeläkettä kertyny 354e/kk) takuueläke on jotain 990e/kk.
Miettikääpä ite, 6 vuotta ja sun on tultava toimeen sillä rahalla kun tililläsi on, ja sittenkin tulee vaan se takuueläke. Että miten sujuisi? Siksi otan vastaan kaiken avun mitä saa.

Se silakkalaatikko oli oikeesti pahaa, söin vain ne perunat. Syön niin vähä että kyllä sen pitää maistua. Ruoka-apujonosta patonki, perunasoselaatikko, maitopurnukka, banaanit on ollu tosi hyvä apu. Huomena en mene kun pakastin on ihan täynnä.

Elätkö täysillä 5 vuotta vai kituutko 15 vuotta

Matti Eskon ( mun suuri idolini) sanoin " jos unelmat on kuollu, on peli pelattu"
voin mä viimeisenä tekonani käydä Oregon Zoossa, tai vielä parempi jo pääsisin alkuperäisheimojen järjestämään vuosittaiseen Pacific lamprey-juhlatilaisuuteen.
Ja sainhan mä yhden unelmani toteutettua, sain vapauttaa 3 nahkiaista Kokemäenjokeen, voi hyvänen aika oli hienoa katsoa kun nahkiaiset lähti uiskentelmaan...

ps. koska terveydentilani on lievästikin sanottuna huono, uskon että Luoja armahtaa. Tavalla tai toisella.

Hower
04.01.2025, 09.38
Minä olen sen verran jo tähän ikään nähnyt kaikenlaista ja voin sanoa, että alan olla täysin kypsä kun harrastepalstalla saa jatkuvalla syötöllä lukea yhden ihmisen ruikutusta ja varsinkin tuota jatkuvaa omalla kuolemisellaan mehustelua. Mene lääkäriin/terapiaan, tämä on harvinaisen väärä paikka survoa tuota aihetta jokaikinen liikenevä hetki vieraiden ihmisten arkipäivään. Useimmilla kun lienee ihan omatkin huolensa läheisistään.

JackOja
04.01.2025, 09.46
Ylläoleva silkkaa asiaa. Ylläpidon interventio olisi toivottavaa.

Copilot
04.01.2025, 09.53
Nyt kuule kansalainen virnistävä "Elasto". Mieti, ja pariinkin kertaan.

Kuten Hower jo tuossa hyvin kirjoitti niin voisit kuule ihan itse miettiä ja pariinkin kertaan miltä meistä muista tuntuu lukea tätä sun jatkuvaa tilitystä ja oman kuoleman toivomista harrasteaiheisella palstalla.

YocceT
04.01.2025, 10.46
Samaa mieltä edelläolevien kanssa. Olen jo muutamaankin otteeseen pohtinut, painanko "raportoi ylläpidolle" -nappia. Vaihtoehtona on myöskin tehdä huoli-ilmoitus: https://www.pirha.fi/palvelut/sosiaalipalvelut/huoli-ilmoitus

Ehkä teen molemmat kunhan tarpeeksi kettuunnun.

Bndit
04.01.2025, 11.48
Ei oikeastaan ketuta mikään, mutta lievästi harmittaa kun lapset on aina väärään aikaan himassa ja ainoa hetki rakkausaikaan vaimon kanssa on aikaisin (todella aikaisin) aamulla, mutta koitan päästä siitäkin yli.

Kepsu
04.01.2025, 15.01
https://pic.useful.fi/Eysygm1DP.png

Bndit
04.01.2025, 15.06
Hahahaa :D

m-52
04.01.2025, 17.13
Sormen nivelrikko, vaivannut jo yli vuoden. Eniten ketuttaa, kun tekee hiihtämisestä niin hankalaa, että pitänee jättää koko homma. Toki vaikeuttaa elämää monella muullakin tavoin.

Fillarijeti
09.01.2025, 15.40
Varmaankin näin on käynyt, mutta ehkä yrität osoitteessa:

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/asiointi

Sivun oikeassa alakulmassa on sätti. Toimiiko sivuilla mikään, en tiedä. Kokeilemalla se selviää.

Eihän siellä mikään ole toiminut. Valtakunnallinen järjestelmä oli alhaalla vuoden alussa käyttökatkon päätyttyä. Surulliseksi vetää, vaikka virallisten tyriminen ei itseeni osunutkaan tällä kertaa.

TE-toimistojen lakkautuksesta tuli ongelmia (https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/74675e9a-61a8-4eaa-ba2e-d21a257c6e93)

30 hampainen
10.01.2025, 20.51
Postin toiminta. Tilasin paketin kotiinkuljetuksella, tänään piti tulla 18-20 välillä mutta nyt on lähetys epäonnistunut kun en vastannut puhelimeen, en ollut huomannut että on soinut kun oli niin hiljaisella. Kävi kuitenkin pihassa, näin, mutta kuski ei jaksanut tulla autosta tuomaan kun ei vastattu puhelimeen. Ikinä ennen ole soittamalla varmistettu. Ilta pilalla.

paaton
15.01.2025, 20.54
Jostain syystä missasin totaalisesti mahtavat ajokelit keskuspuistossa. Tänäänhän oli PAKKASTA!

Hyvänä puolena määrän ajaminen alkaa puremaan ja traineri "kulki" kivasti. Mutta kuitenkin se harmitus menetetysta ajomahdollisuudesta ottaa enemmän päähän...

Smo
15.01.2025, 23.27
Missasin luistelut kun olin niin hidas, olihan PAKKASTA! Lohduttauduin sitten lyhyellä pyörähdyksellä lähimetsässä.

samooja
16.01.2025, 10.31
Ei kyllä juili hermopäätteitä eikä sielua korvenna sekään että auton pikahuolto toi yllätyksen, auto onkin 2 viikkoa lataamolla vaihtavat puolet tekniikasta. Onneksi on vakuutus. Laina-autokaan ei ketuta vaikka se on lapinpolttajien suosikki kärry.

Ja maasto autokin lepää pressun alla vielä tovin ennenkuin uutta osaa ja peltiä saadaan siihen jotta se leima.

Mua oikeastaan enemmänkin pelottaa, että kun se onnen kehräämä kapinen kettu ei irvistä vielä ilkeesti, niin ei äkeä ukkokaan sadattele nyrkkiään heristellen kohtalolle, niin että jotain isompaa loskaa on valumassa kevääseen ennekuin muita syyttävän sormi suoristuu ja osoittaa vaikka sua kun syitä haetaan.

Rauhaa ja ranneliikkeitä.

Copilot
27.01.2025, 14.37
Suomalaisten pyöräkauppojen törkyhinnoittelu. On tämä paska harrastus.

Bndit
27.01.2025, 16.43
Kerro ihmeessä tarkemmin?

pepper
04.02.2025, 21.07
Tää sairastelu...
Joulukuussa mykoplasma ja alkuvuosi mennyt sykleissä, joko kipeä tai terve.
Aina kun tuntuu että tauti on taittunut ja pääsee varovasti lenkille niin tuo paska tulee takaisin...
Taitaa mennä taas toinenkin vkl perään taas ettei aihettakaan mihinkään liikuntaan :(

nure
04.02.2025, 21.46
^Pahoillani, itse en flunssaa tms. sairastanut pariin kymmeneen vuoteen jos ei nuhaa tai köhää lasketa.

pepper
05.02.2025, 09.13
^Pahoillani, itse en flunssaa tms. sairastanut pariin kymmeneen vuoteen jos ei nuhaa tai köhää lasketa.

Kiitos.
Vuosia meni itselläkin välissä mutta nyt on kyllä kaikki maailman paskat tullut sitten peräjälkeen...

taski63
05.02.2025, 09.33
Huonot yöunet, jatkuvasti. Nukahtaminen ei ole ongelma, pää tyynyyn ja goodbye, mutta sitten herää ennen aikojaan ja aamuyö menee pyörimiseksi 4-5 h unien jälkeen (joskus sentään saa torkahdettua uudestaan edes hetkeksi). Tämä sitten heijastuu päänupin toimintaan työpäivän aikana; lohtuna se että en ole kirurgi tai lentäjä vaan tavallinen konttorirotta, ja työmatkatkin menee kävelyn ja bussin yhdistelmällä joten en muiden henkiä onneksi vaaranna.

Terveys ihan OK, stressiä ei käytännössä lainkaan (en ole stressaavaa tyyppiä) eli kai tämä kytkeytyy ikääntymiseen.

xs2jammu
05.02.2025, 11.12
Tiedä nyt että ketuttaako, mutta harmittaa kun tais tulla sunnuntain lenkille palellettua tuo kaulan alue ja nyt ollut nielun jänteet arat sekä tänään tuntuu ylärinnassa jotain. Jätän vielä lenkin väliin tänään, jo kolmas välipäivä. No ei kait siihenkään kuole ;)

Smo
07.02.2025, 00.42
Cycloon taisi tulls vähän hittiä.. luulin että Campan Centauri takavaihtaja taittui mutta se korkkasikin irti rungosta kun ketjut irtosivat ja koitin polkea niitä takaisin rattaille Espoolaisessa hidastetöyssy-liikenneympyrässä.
Saa nähdä tuleeko siitä vielä kulkinetta tai kuinka. Onni onnettomuudessa että tämä tapahtui muutaman kilsan päässä kotoa niin pääsi kickbike-tyyliin helposti pois.

JackOja
11.02.2025, 21.46
Ilmatieteenlaitos pelleilee taas tuon widgetin kanssa. Mitä uittua, miksi korjata jotain mikä ei ole rikki?

stenu
17.02.2025, 20.54
Harvemmin ketuttaa, mutta nyt kyllä oikein tosissaan. Rouvan syksyllä kolaroiman etuhaarukan korvaajaksi tilattu customhaarukka tuli tänään. Paketti oli räjähtänyt useammasta kohtaa, taiteiltu pakkausmuovilla takas kasaan ja sisältö näytti tuolta. Kiitos Fedex. Voihan kettu!!!

https://live.staticflickr.com/65535/54334061489_648d4f68b5_c.jpg

Koheltaja
18.02.2025, 06.49
Jos sulla on 100€ lompakossa ja yksi 10€ seteli on repeytynyt pilalle, et ole menettänyt kuitenkaan kun sen kympin, et koko satasta joka on hyvä asia.

Jos aamusta asti vtuttaa joku asia tai henkilö, niin kannattaako pilata koko päivä sen yhden henkilön tai asian aiheuttaman vtutuksen kanssa? Ei todellakaan, vaan etsii niitä asioita jotka on hyvin eikä vtuta. Turha pilata omaa pääkoppaa jatkuvalla vtutuksella jostain lattialle putoilevista leivänmurusista, kun pöydältä kuitenkin on reilusti leipää tarjolla.

Etsitään niitä positiivisia asioita elämästä vaikka se ei aina ole helppoa, joskus on ihan ok murjottaa vtutusmelankoliassa mutta se käy voimille pitemmän päälle. välillä voi nostaa itsensä jalustalle ja katsoa ympärillä olevaa isompaa kuvaa, silloin huomaa että hyviä asioita on enemmän kun huonoja. Aina löytyy niitä jolla asiat on vielä huonommin ja eteenppäin hekin menevät. Paras asia on elämä ja se on merkityksellinen, vtutus ei ole.

Terveisin: vtutus on vakio, kohteet vaan vaihtuu...

nure
18.02.2025, 08.26
^ Vttu kun vtuttaa... Onneksi nykyään harvemmin ja harvemmin.

Yedi.
18.02.2025, 09.35
Ilmatieteenlaitos pelleilee taas tuon widgetin kanssa. Mitä uittua, miksi korjata jotain mikä ei ole rikki?

Eikös tuollaisen "widgetin" saa deletellä pois, niin ao. laitoksen 'uittuilut' katoaa pois?

Hörhö 2
18.02.2025, 21.45
Tänään kun tulin työmaalle, niin joku oli taas pöllinyt jatkoroikan. Meni puoli tuntia löytää se.

xubu
19.02.2025, 17.31
Suolaus. Ajelin hyvillä mielillä vantaanjoen vierustaa tiksiin ja siitä kehä lll:lle itään päin. Sitten itäväylää keskustan suuntaan, kaikki meni hyvin teboilille saakka jossa pitää vaihtaa puolta. Siitä eteenpäin olikin sitten vain suolattuja reittejä.

SvaR
19.02.2025, 18.55
^^^ Ei kun ilmatieteenlaitos deletoi itse sen parhaan widgetin taas pois. Nyt itselläkin puoli näyttöä tyhjänä.

JackOja
19.02.2025, 19.34
^ saa sen takaisin, mutta paskempana.

paaton
19.02.2025, 20.06

Luulen, että näillä koodareilla on vuosisoppari. Pakko tunkea uutta. Ei ole mitään merkitystä, vaikka olisi vanhaa huonompikin. Kunhan on uutta.

Ihan sama juttuhan kävi postin apsille. Nyt on fantsu ja näyttää uudelle. Mitä väliä, vaikka klikkauksia saakin tehdä 3x määrän entiseen.

Copilot
19.02.2025, 20.30
Ei ne koodarit niitä käyttöliittymiä suunnittele.

Opulus
19.02.2025, 20.48
^ Niin, niitä suunnittelevat varmaankin käyttöliittymäsuunnittelijat - joilla voi olla kausisopparit:cool:

Tai sitten ne ovat yritysten näistä asioista vastaavat johtajat, jotka katsovat että uudet ja fantsulta näyttävät verkkosivut ja sovellukset on pakko tilata?

xs2jammu
20.02.2025, 10.56
Huomasin just että Lohjanjärven ympäriajo menee samalle päivälle mille olin jo luvannut menoa muualle :(

SvaR
20.02.2025, 19.21
Itsellä oli käytössä se iso joka näytti useamman päivän ennusteen ja sitä ei kyllä enää ole.

JackOja
20.02.2025, 19.30
Itsellä oli käytössä se iso joka näytti useamman päivän ennusteen ja sitä ei kyllä enää ole.

Joo nyt ei voi valita enää näyttääkö lähipäivät vai lähitunnit. Ja pikaiset tilastot oli siinä lähipäivien alapuolella. Oi niitä aikoja.

Yedi.
21.02.2025, 09.15
...Nyt itselläkin puoli näyttöä tyhjänä.

Haittaakohan tuo elämää kauhean paljon?

SvaR
21.02.2025, 18.01
^Jos asiaa miettii hetken niin joillekin tieto tulevasta säästä voi olla hyvinkin tärkeä, ja mitä helpommin se on saatavissa niin aina parempi.
Kun välillä voi valita että teenkö jotain huomenna räntäsateessa vai menenkö vasta ylihuomenna, kun luvassa hyvää säätä niin helppo päätös.
Kaikki ei vieläkään tee töitä vakio lämpöisessä sisätiloissa.

Ja nythän nuo widgetit on ainakin omassa puhelimessa ihan täysiä vitsejä. Kaksi on varoituksia joilla en tee mitään. Yksi on sää pieni 2x1 eli näyttää tämän hetkisen sään ja yksi 4x1 jonka pitäisi näyttää muutama tunti eteenpäin, mutta minulla ei näytä sitäkään vaan esim. nyt näyttää paikan ja sitten 17.00-21.00 kellon ajat, mutta ei minkäänlaista säätietoja eli täysi vitsi tuokin.

Copilot
23.02.2025, 10.44
Vesisade helmikuussa.

Kepsu
23.02.2025, 12.09
Vesisade helmikuussa.
Tämä on hyvinkin ymmärrettävää.

nure
23.02.2025, 13.25
^Vesisade selkeästi parempaa kuin lumisade, todella hienot tammi ja helmikuu.

Koheltaja
23.02.2025, 19.41
Ei nyt vtuta mutta ihan prseestä tällainen märkä talvi, samaa märkyyttä ollut lokakuusta asti. Kyllä talvella pitää olla pakkasta ja lunta, eikä 6kk kestävää syksyä.

nure
23.02.2025, 20.27
^Läntisessä Suomessa ollut harvinaisen kuivaa, ei loskaa eikä pahemmin edes liukasta. Mutta katsellaan nyt jos muutama talvi jatkuu samanlaisena niin uskookohan joku jo ilmastonmuutokseen?

Ari Fill
23.02.2025, 20.52
^Vesisade selkeästi parempaa kuin lumisade, todella hienot tammi ja helmikuu.

Nämä on näitä juupas-eipäs -juttuja, mutta täysin samaa mieltä Nuren kanssa.

Ketuttaa joka kerta todella paljon, kun taivaalta tulee lunta tai menee selvästi pakkasen puolelle.

nure
23.02.2025, 23.38
^Thanks, tietty mielipide ja mieltymys seikkoja mutta itse en kyllä kaipaa milliäkään lunta enkä astettakaan pakkasta.

m-52
27.02.2025, 18.28
Onpa yllättävää, että nure inhoaa lunta. En ole aikaisemmin kuullutkaan.

m-52
27.02.2025, 18.38
Nyt ketuttaa, kun radio suoltaa koko ajan hiihtoa. Lisäksi koko talven on jauhettu parhaaseen kuunteluaikaan ke jääkiekkoa ja to jonninjoutavaa urheilusta jauhantaa. Luontoiltakin piti siirtää tuon jääkiekon takia toiseen päivään. Nyt kun ylen pitää karsia kuluja, niin urheilusta on varaa leikata. Ja autolla kilpaa ajamiset kokonaan pois.

xubu
27.02.2025, 18.45
No eikös radiossa ole vaikka kuinka paljon kanavia mistä valita.

nure
27.02.2025, 21.58
m-52, en inhoa lunta kunhan emme ole samoilla nurkilla. Jos ihan rehellisiä ollaa nii inhoan tätä läntisen Suomen vaihtelevaa loskaa/lunta/liukasta ilmastoa. Siksi jos mahdollista niin toivon lumettomia talvia jatkossakin.

Ps. RadioRockilla ei hiihdetä ja netti täynnä radiokanavia.

taski63
28.02.2025, 08.48
^^^Samaa mieltä Ylestä: kun nyt karsimaan joutuvat, niin urheilupuolelta joutaisi parhaiten. Moottoriurheilusta voisi aloittaa.

nure
28.02.2025, 21.49
Moottoriurheilua radiossa? Wroom wroom wroom, kaikkea sitä keksitään..

JackOja
01.03.2025, 19.14
Naapurimökin ukko onkin moottori-fakin'-kelkkailun harrastaja. Pakokaasun käryä ja moottorin pärinää tiedossa. Toivottavasti ei ole varhainen ja ahkera.

Ari Fill
01.03.2025, 20.18
^^^Samaa mieltä Ylestä: kun nyt karsimaan joutuvat, niin urheilupuolelta joutaisi parhaiten. Moottoriurheilusta voisi aloittaa.

...ja jatkaa mäkihypyllä, hiihdolla ja yleisurheilulla.

Copilot
01.03.2025, 20.28
Ylestä voisi lakkauttaa kaiken muun paitsi 2030 uutiset.

nure
01.03.2025, 21.36
^^ Ainakin talvilajit voi jo lopettaa, ei tule ikävää.

Arosusi
01.03.2025, 23.37
https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top100/2025/8/top100.html

Tuosta voi tutkia katselutilastoja.
Viikolla 8 katsotuin oli Nelosen, yllätys, yllätys, urheilulähetys. 1,7 miljoonaa katsojaa.
Mikä ja miltä kanavalla viikon 9 katsotuin ohjelma mahtaa olla?

jalava
02.03.2025, 22.05
Loskakelit vois jo loppua.

Moottoriurheilua radiossa? Wroom wroom wroom, kaikkea sitä keksitään..
Ralliradio taitaa täyttää tänä vuonna 40.

nure
02.03.2025, 23.20
^Loskakeli puuttunut tyystin tänä talvelta, onneksi!

sisurisampsa
03.03.2025, 00.40
^Mut ethän sä pyöräile talvella?

nure
03.03.2025, 09.44
^Mutta ulkoilen kyllä muutenkin joten ei loska silloinkaan mukavaa, vai mitä?

Copilot
03.03.2025, 10.08
n. 3v vanhat KEF-aktiviikajarit poksahti. Takuu 2v. On kyllä surkeaa tekoa. Helvetin helvetti. Fillarin hinta menee jos nuo pitää uusia eikä myyjä tule vastaan.

xs2jammu
03.03.2025, 10.22
Toi mun bensalla kulkeva 25 vuotta vanha menopeli, alkoi hävittämään jäähdytysnestettä :(

Marsusram
03.03.2025, 10.57
^tuossa tapauksessa pitää tarkistaa onko ulkoinen vai koneen sisäinen vuoto. Eli öljytikusta vilkaista öljyn laatu. Jäähdytysneste öljyssä tekee sen samean vaaleaksi.

xs2jammu
03.03.2025, 16.51
Kyllä se näyttää olevan ulkoinen ja paikallistin sen jo moottorin kuljettajan puoleiseen päätyyn. Nyt täytyy vaan kerätä inspistä että jaksaa ottaa V6 koneesta imusarjan pois että pääsee tarkemmin tiiraamaan sekä vartomaan sopivaa ilmaa kun ulkotilassa taivasalla joutuu tekeen. Onneks auto ei tarvi edes joka viikko ja aina voi lainata vaimon kulkupeliä. Laskeskelin just että mulla on ollut tää auto nyt just silleen 3 ja puli kuukautta ja 2000km olen siihen kerännyt kilometrejä lisää.