Näytä tavallinen näkymä : Nicolai (taylor size)
Hups keikkaa, Voiman hurmaannuttavana etsin kaikki maailman pyörät läpi, mistä XS luomu vastaavalla geolla. Paljoa ei tullut vastaan, kun kokokriteeri on max. 380 seat tube ja 275 kiekoin pitäisi olla, mahdollisimman korkealla keskiöllä ym. Voiman huikeet plussat vs. genre yleensä.
Nicolai - minun makuuni karmivat speksit, järkyttävän pitkiä, BB makaa alhaalla,... kääpiölle. Mutta Saturn 16 ja taylor size + Nicolain sivuston tarinat niistä mitä toteuttaneet, sekä varsin mielekäs vain n. + 25 % lisähintaa kustomoidusta rungosta herättivät todella mielenkiintoni.
Ja sitten tuli muutaman päivän odottelun jälkeen jo vastaus kyselyynikin, liitteenä eriteltynä hinta tuotokselle ja lupaus palata ensi viikolla asiaan mittakuvien + täydentävien kysymysten kanssa.
Kuulostaa jo vähän liian hyvältä ollakseen totta?
Olisi todella kiva kuulla kokemuksia Nicolaista ja ennen kaikkea taylor size toimituksista, jos kellään foorumilaisella sellaista on, tai edes tietää jonkun tätä vaihtoehtoa kokeilleen. Ensi keskiviikkona pitää ennen klo 12 tietää saako pyörän varmasti -24 tammikuun loppuun mennessä, joten etenkin tieto ilmoitetun valmistus-/noutoajankohdan tarkkuudesta / kokemuksista olisi haussa.
Ja toki kokemukset merkistä, lupausten pitävyydestä yleensäkin ym. olisivat arvossaan.
Haulla en löytänyt olemassa olevaa keskustelua, vaikka muistikuva onkin, että ainakin 2012 aikoihin olisi käyty enemmänkin - no ehkä aika kultasi muistot, tai vanhuus (höpö höpö...) ei tule yksin...
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50518-Yleis%C3%B6n-pyynn%C3%B6st%C3%A4-huolimatta-l%C3%A4skipy%C3%B6r%C3%A4si-kuva-ketiu/page47 Tommonen läski ainakin ollut kuvaketjussa.
Eikö vikkelä ole voimaa vastaava luomu?
On. Ei millään lailla Saturn 16 vastaava...
Jukka4130
27.10.2023, 17.46
Ainoastaan positiivisia kokemuksia, niin tuotanto- kuin taylor size -rungoista. Taitaa olla yksi hyvin harvoja valmistajia, joka tarjoaa runkomitoituksen ja -mittojen suhteen räätälöintimahdollisuutta. Työnjälki ja viimeistelyn taso on erinomainen. Valittavana lisäksi todella laaja valikoima eri väri- ja pintakäsittelyvaihtoehtoja (pulverimaali tai anodisointi). Plussaa useassa runkomallissa on muunneltavuus ja säätömahdollisuudet. Jos ne kokee hyödylliseksi, rungon kanssa voi hankkia suoraan Mutator-setin, jolle voi ajatella olevan käyttöä.
Juuri näin ja vieläpä rinta rottingilla. Loistava kuulla kokemuksen ääntä (y). Rungon säätömahdollisuudet ehkä enemmän turhia, mielestäni, kunhan saisi huippulaadukkaan minirungon tarvittavilla ominaisuuksilla ja tietoisena, että aikataulu pitää. Uskaltaisi varata lentoja ym. Raw on kyllä makuuni yli kaiken, vaikka noita vaihtoehtoja ilman lisähintaakin piisaa, raw korostaa materiaalia ja työn jälkeä... niin mun makuun <3
Kymmenisen vuotta sitten ajoporukkaan ilmestyi useita Nicolain pyöriä ja olihan ne hienoja jo silloin. Työnjälki oli kuin sveitsiläisessä kellossa.
Tarkkuudesta huolimatta osa niistä söi rungon puslia ajokauden aikana useammat, mitenkähän sekin oli mahdollista kun kaikki osat näytti olevan viimeisen päälle tehtyjä.
^nykyisissä ei ole ollut ongelmia rungon laakereiden tai puslien kanssa. Esim. viimeisimmässä kahden vuoden käytön jälkeen laakereissa vielä tehtaan siniset rasvat näkyvillä ja eikä minkäänlaista karheutta. Kaiken kaikkiaan laatu omaa luokkaansa verrattuna muihin omiin fillareihin.
Jukka4130
28.10.2023, 23.55
Kymmenisen vuotta sitten ajoporukkaan ilmestyi useita Nicolain pyöriä ja olihan ne hienoja jo silloin. Työnjälki oli kuin sveitsiläisessä kellossa.
Tarkkuudesta huolimatta osa niistä söi rungon puslia ajokauden aikana useammat, mitenkähän sekin oli mahdollista kun kaikki osat näytti olevan viimeisen päälle tehtyjä.
Puslia/liukulaakereita ei ole ymmärtääkseni käytetty pitkään aikaan missään korkeatasoisessa täysjoustorungossa. Yllätys, jos Nicolai on aikanaan käyttänyt ko. ratkaisua joissakin malleissaan.
Puslia/liukulaakereita ei ole ymmärtääkseni käytetty pitkään aikaan missään korkeatasoisessa täysjoustorungossa. Yllätys, jos Nicolai on aikanaan käyttänyt ko. ratkaisua joissakin malleissaan.
Niin no: https://www.nicolai-bicycles.com/nicolai-lagersatz-helius
Voidaan kaivaa esimerkkejä muiltakin merkeiltä, Ibis ekana tulee mieleen.
Vintage pyörät mielestäni asia erikseen / epärelevantteja uutta pyörää etsivälle. 20+ v. sitten liukulaakerit oli vakioratkaisu linkustoissa, eikä niissä pahemmin tiivisteitäkään ollut. Niin oli 67-68 asteen keulakulmatkin, jne. (Täysjousto)maastopyörien maailmassa yli 10 v. takaa on jo lähes esihistorialliselta ajalta :D
Eikös noita Nicolain pyöriä löydy titaanisinakin?
Takamisakari
30.10.2023, 14.30
Ettet vaan mieti nyt Van Nicholasta?
Eikös noita Nicolain pyöriä löydy titaanisinakin?
Seit 25 Jahren hat sich die Nicolai GmbH zur Aufgabe gemacht, hochwertige Bikes am eigenen Standort zu fertigen. Wir waren 1996 unzufrieden mit der Qualität eines Lohnfertigers und haben uns gesagt: Das müssen wir besser machen! Die CNC-Bearbeitung von komplexen Aluminiumbauteilen aus 7000er Aluminium im eigenen Haus versetzt uns in die Lage, die besten Produkte zu erschaffen.
^^En kylläkään mieti mutta voi olla että muisti tekee...
^Olisi tuonkin voinut englanniksi laittaa jos hieman olisi vaivaa nähnyt.
Jukka4130
02.11.2023, 23.35
Niin no: https://www.nicolai-bicycles.com/nicolai-lagersatz-helius
Voidaan kaivaa esimerkkejä muiltakin merkeiltä, Ibis ekana tulee mieleen.
Helius ei ole ollut ymmärtääkseni pitkään aikaan mallistossa. Sitäkin hienompaa tosin, että vanhempiinkin malleihin löytyy varaosia suoraan tilattavaksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.