PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bodensee

villeton
11.10.2023, 12.19
Syyskuussa kiersin Bodensee järven, joka on 3 maan alueella, Saksa, Itävalta ja Sveitsi.

Kelit suosivat ja reitit on hyvin merkitty. Lämmintä oli noin 30 astetta ja järven vesi 21 astetta. Mukava oli pyöräillä ja pitää välillä uimataukoja.

Poispäin ajelin Reinin vartta Frankfurttiin asti, mistä oli paluulento kotiin.

Travelkicking
24.11.2023, 06.26
Vasta nyt huomasin tällaisen. Onko valokuvia tms. (julkaistaviksi) ? Entä mihin lensit menomatkalla ?

villeton
10.01.2024, 08.33
Valokuvia ei ole muuta ku jokunen kännykässä.
Lensin Frankfurtiin ja vuokrasin pyörän sieltä. Junalla siirtymä Stuttgarttiin ja pyöräreissu alkoi Neckar joen vartta etelään päin. Bodenseen ympäri myötäpäivään ja sitten Reiniä seuraten Takaisin Frankfurttiin.

Travelkicking
10.01.2024, 09.37
Neckarissa näyttää olevan muutama mutka. :rolleyes: Montako päivää meni ? Pitäisi keksiä alpencrossien sijaan helppo reitti vaimon ulkoiluttamiseen - tää vois olla sellainen. Lennotkin lyhyitä.

villeton
10.01.2024, 18.56
Stuttgartista Bodenseen äärelle vei 3 ajopäivää. Ja Bodenseen kierto lähes kokonaan 2 päivää.
Neckar jokea seurailin seurailin alkuläheteille. 3 ajopäivä oli sitten mäkisempi. Bodenseen ympäri kun ajaa on tasaista ja hyvin selkeä reitti.
Zurich voisi olla lähin iso lentokenttä, jos Bodensee kiinnostaa. Itselle osui hyvät ilmatja vielä syyskuussa järven vesi oli 21 astetta lämmintä.

villeton
10.01.2024, 19.00
Jos menisin uudestaan niin ajelisin Bodenseen ympäri rauhassa ja sen jölkeen Reiniä myötäillen Sveitsin Baseliin.
Reinin putoukset osuu matkan varelle. Oli tosi vaikuttava paikka. Baselissa pystyi uimaan ihan keskustassa. Kerran pysähdyin maauimalaan. Oli tosiaan aika helteistä. Jos olisi ollut huonot kelit, niin varmaan olisi ollut huono reissu.....

villeton
10.01.2024, 19.04
neckar joen reitti oli aluksi aika tasaista. Loppupuolella oli isompiakin mäkiä. Reitti hiukan erityi joesta. Voi olla että osittain eksyin reitiltä tai oli joku kiertotie.
itse olen laiskistunut mäkiä ajamaan, joten otti voimille niitä nousta ja jouduin taluttamaankin satunnnaisesti.

Lefis
11.01.2024, 07.01
Valokuvia ei ole muuta ku jokunen kännykässä.
Lensin Frankfurtiin ja vuokrasin pyörän sieltä. Junalla siirtymä Stuttgarttiin ja pyöräreissu alkoi Neckar joen vartta etelään päin. Bodenseen ympäri myötäpäivään ja sitten Reiniä seuraten Takaisin Frankfurttiin.

Minkälaisia hintoja voi odottaa vuokrapyörille tuolla päin? Harkitsen kesäreissua münchenin kautta itävaltaan (ensisijaisesti kestopäällysteellä) ja kiinnostaa vaihtoehdot oman pyörän roudaamiselle, sillä jo pyörän lentolaukun reissun ajan säilytys tuntuu olevan hankala löytää.

villeton
11.01.2024, 09.55
Minkälaisia hintoja voi odottaa vuokrapyörille tuolla päin? Harkitsen kesäreissua münchenin kautta itävaltaan (ensisijaisesti kestopäällysteellä) ja kiinnostaa vaihtoehdot oman pyörän roudaamiselle, sillä jo pyörän lentolaukun reissun ajan säilytys tuntuu olevan hankala löytää.
Itse olen vuokrannut Saksasta retkipyörän joitakin kertoja ja muistelen hinta on noin 15e/påivä. Viikko siis reilu satasen.
Itse olen saapunut maahan matkalaukun kera ja mennyt pyörävuokraamoon laukun kera. Ottanut siellä tavarat ja pyörälaukut esiin. Pakannut laukut ja matkalaukku on jäänyt pyörävuokraamoon odottamaan paluuta. KUn kysymyksessä on vuokrapyörä, niin vähän joutuu säätöjä tekemään jotta on itselle ajettava.

villeton
11.01.2024, 10.00
Itävallasta on hyviä muistoja. Olen ajellut Tonavan pyörätietä pitkin.Suosituin pätkä on Saksan Passausta Itävallan Wieniin.

Nestorimiikkulainen
11.01.2024, 12.04
Münchenissä mainio retkipyöriä vuokraava yhden miehen lafka, Bikebringer.de. Steffeniltä vuokrattu porukalla jo vuosia fillarit, kohtuu hinnat. Ja kun maksaa lisäpalvelusta, niin tuo ja noutaa pyörät Münchenin kentälle ja pois (ei kannata yhden pyörän kanssa, mutta jos useampi jakamassa kustannusta niin mukava palvelu). Vahva suositus.

Travelkicking
11.01.2024, 17.55
Tuossa myös jokunen vuokraamo. https://www.muenchen.de/service/branchenbuch/F/952.html

turvetohtori
11.01.2024, 21.32
Münchenissä mainio retkipyöriä vuokraava yhden miehen lafka, Bikebringer.de. Steffeniltä vuokrattu porukalla jo vuosia fillarit, kohtuu hinnat. Ja kun maksaa lisäpalvelusta, niin tuo ja noutaa pyörät Münchenin kentälle ja pois (ei kannata yhden pyörän kanssa, mutta jos useampi jakamassa kustannusta niin mukava palvelu). Vahva suositus.

Täältä samoin vahva suositus Steffenin lafkalle, meitä ollut 5-9 hengen porukka useana vuonna lentämällä Muncheniin ja sitten Steffenin fillarit alle. Nyt Steffen on luopunut pakettiautostaan, joten jos haluat fillarin kentälle S joutuu auton vuokraamaan. Täytyy siis olla isohko porukka jotta kannattaa. Steffenin palvelu on ollut aina ensi luokkaista.

Baijerista löytyy oivallisia reittejä myös rauhallisempaan ja helpompaan pyöräilyyn (huom Teravelkicking).

Lefis
11.01.2024, 23.30
Hyviä tipsejä, kiitos!