Näytä tavallinen näkymä : Rungon koko ja arpominen
Jani1982
29.09.2023, 18.33
Nyt kolmen kauden jälkeen oon tullut siihen tulokseen että DH pyörä olis saanut olla pykälää isompaa runkokokoa.
Tuntuu että joudun menemään liian kyykkyyn että se tuntuisi tasapainoiselta ja se taas käy aivan helvetin raskaaksi varsinkin pohjoisen pidemmillä linjoilla. Samoin tuntuu, että liian helpolla päädyn "makaamaan" tangon päälle.
Mietin uutta pyörää ensi kaudelle, mutta olenko aivan hakusessa jos hankkimalla vähän lisää reachia ja stackia tulisi ohjaamoon lisää tilaa ja se voisi helpottaa tohon raskaaseen kyyryssä oloon. Paljostahan se ei ole kiinni.
Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla
Nykypyörän merkki ja koko sekä omat mitat helpottaisi tietysti neuvon ja kommentien antamisessa. Mutta kyllä kuvailemasi ajoasento viittaisi liian pieneen pyörään ehkä..
maalinni
01.10.2023, 21.28
Mites olisi ihan perinteinen koeajo ennen ostopäätöstä?
Mittaa oma R.A.D. (etäisyys nyrkistä lattiaan ajokengät jalassa ) sekä oman pyöräsi mitta keskiöstä rungon suuntaisesti tuppien linjaan, kts. https://youtu.be/rHagRovHSYs?t=262
Tämän koin itse hyödylliseksi, ostin vähän liian ison pyörän, mutta sain sen täysin toimivaksi itselleni tangon kulman ja leveyden muutoksilla kun tuo R.A.D. menee yksi yhteen pyörän ja miehen kanssa.
Jos fillarin mitta on huomattavasti lyhyempi kuin oma R.A.D., niin tämä tukisi teoriaasi. Jos ei, niin syy saattaa olla jossain muussa.
Jani1982
03.10.2023, 12.37
Nykypyörän merkki ja koko sekä omat mitat helpottaisi tietysti neuvon ja kommentien antamisessa. Mutta kyllä kuvailemasi ajoasento viittaisi liian pieneen pyörään ehkä..En ehkä osannut selittää asiaa, mutta periaatteessa rungon koon kanssa olen kyllä oikeilla jäljillä jo kun 3 kautta ajanut nykyisellä. Enemmän nyt sit kokemuksen mukaan tulleista mieltymyksistä on kyse.
Olen pitkä ja mulla on pitkät raajat niin tätä lähinnä mietin että olenko oikeilla jäljillä jos mietin et isompi stacki antaisi nimenomaan jaloilla enemmän tilaa.
Nyt tosiaan tuntuu että joudun mennä aavistuksen liian kyykkyyn että fiilis olis tasapainonen. Se taas tekee sen että käy reisille raskaaksi. Kun nostan itseäni ihan sentin pari ylös niin homma kevenee mutta tasapaino kärsii.
Jani1982
03.10.2023, 12.38
Mites olisi ihan perinteinen koeajo ennen ostopäätöstä?Vähän hankalaa kun eipä noista parkeista löydy välttämättä juuri kyseisiä pyöriä ja toisaalta taas nää pienet erot vaatii enemmän tahkoamista kuin pari laskua.
Jani1982
03.10.2023, 12.40
Mittaa oma R.A.D. (etäisyys nyrkistä lattiaan ajokengät jalassa ) sekä oman pyöräsi mitta keskiöstä rungon suuntaisesti tuppien linjaan, kts. https://youtu.be/rHagRovHSYs?t=262
Tämän koin itse hyödylliseksi, ostin vähän liian ison pyörän, mutta sain sen täysin toimivaksi itselleni tangon kulman ja leveyden muutoksilla kun tuo R.A.D. menee yksi yhteen pyörän ja miehen kanssa.
Jos fillarin mitta on huomattavasti lyhyempi kuin oma R.A.D., niin tämä tukisi teoriaasi. Jos ei, niin syy saattaa olla jossain muussa.Täytyypä testata. Joo siis lähtökohtaisesti 190 cm mittaa ei oo optimaalisin mäkikuskille mut tän kanssa on nyt pärjättävä [emoji1]
Isoin ongelma on ehkä just toi et joudun olemaan huomattavasti enemmän kyykyssä verrattuna 170 cm kuskiin että painopiste olis edes jotenkuten samalla tasolla.
Kyseenalaistan vahvasti koko RAD-mitoituksen. Jos pyörä on sopiva yhdelle kuskilla RAD-mitoituksella, niin pitempikätisen pitäisi sitten valita lyhyempi pyörä? Ei kuulosta järkevältä.
En ehkä osannut selittää asiaa, mutta periaatteessa rungon koon kanssa olen kyllä oikeilla jäljillä jo kun 3 kautta ajanut nykyisellä. Enemmän nyt sit kokemuksen mukaan tulleista mieltymyksistä on kyse.
Olen pitkä ja mulla on pitkät raajat niin tätä lähinnä mietin että olenko oikeilla jäljillä jos mietin et isompi stacki antaisi nimenomaan jaloilla enemmän tilaa.
Nyt tosiaan tuntuu että joudun mennä aavistuksen liian kyykkyyn että fiilis olis tasapainonen. Se taas tekee sen että käy reisille raskaaksi. Kun nostan itseäni ihan sentin pari ylös niin homma kevenee mutta tasapaino kärsii.
Eikös stackin nostoa voi koittaa ihan riser tangolla ja testata miltä muutos tuntuu. Tuo nyt periaatteessa siirtää koko ajoasentoa ylöspäin, toki myös painopistettä taaksepäin. Jossain dh stemmeissä saa myös reachia vähän kasvatettua ja siirrettyä ohjaamoa eteenpäin.
Jani1982
14.10.2023, 17.55
Eikös stackin nostoa voi koittaa ihan riser tangolla ja testata miltä muutos tuntuu. Tuo nyt periaatteessa siirtää koko ajoasentoa ylöspäin, toki myös painopistettä taaksepäin. Jossain dh stemmeissä saa myös reachia vähän kasvatettua ja siirrettyä ohjaamoa eteenpäin.Vois tietysti saadakin. Oikeastaan painopiste saakin siirtyä taaksepäin jos nousee ylemmäs.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.