PDA

Näytä tavallinen näkymä : Gas Gas trekking 2,0

kettumies
23.08.2023, 10.33
Terve,tällääsen hommasin tuossa kesän alussa,kaikinpuolin hyvä kampe,mutta alle 600 km ajon jälkeen rupes pieninmältä takarattaalta paukkumaan ketjut yli.no takuutahan näissä kuluvissa osissa ei myyjäliikkeen mukaan ole,joten omaan piikkiin menee vaihto ja työt.kuitenkin ihmettelen että fillari ny ei ihan paskinta laatua pitäisi olla koska hinta noin 3,5 tonnia.ja ihan maantieajoa ollut koko matkan.No nyt on tuhat mittarissa vaikka isointa vaihdetta ei juurikaan ole voinut käyttää kuin tasaisella varovasti,avustus on ollut koko ajan std eli korkeinta en ole edes käyttänyt.kysymys onko nämä gasgas vaan takuunsa puolesta näin surkeita vai sainko jonku valmiiksi viallisen rataspaketin.6 viikkkoo kesti ennenkuin tuli nyt tieto että ei takuuta.hyvä myyjäliikkeen palaute on aina mukava kuulla että en viä osaa polkupyörällä ajaa vaan runnomalla hajotin,no ehkä en avaa sen talon ovia enää.

JackOja
23.08.2023, 10.36
Mitä jos säätäisit rajoitinruuvia niin ketju "ei pauku yli".

Ehkä ymmärrän kysymyksen väärin ja vaihteet on oikein säädetty.

kettumies
23.08.2023, 10.58
Kyllä vaihteet on oikein säädetty,ongelmahan on se että pienimmän takarattaan piikit on kuluneet lähes pois.

Leewi
23.08.2023, 11.35
Yleensä näissä on sellainen käyttäjävirhe, että lähdetään liikkeelle pienimmällä rattaalla kun sähkö avittaa. Juurikin pienin ratas on se heikoin lenkki. En toki sano, että oisit runnonut, mutta monet tähän sortuvat.

JackOja
23.08.2023, 12.23
^tuosta muistui aasinsiltana mieleen kun kesän alussa työn puitteissa olin osallisena ohjatulla sähköläskisafarilla. Ohjaaja neuvoi alussa sähköpyörän käyttöön, ettei avustustasoa tule käyttää vaihteiden korvikkeena vaan kehoitti käyttämään vaihteita. No meitä oli jokunen pyöräilijä siinä ja suurin osa taviksia. Tavikset ajeli pikkurattaalla 30-40 kadenssilla koko safarin.

Esuli
24.08.2023, 12.34
Totuus aina kirpaisee.
Ite en viittinyt eukon kanssa alkamaan sähköpyörä asioista säätämään.
Säädin sähköpyörästä 11 ja 13 lehdet pois ja vaihdoin eteen 38 n 44sen tilalle.
Nyt on tyytyväisiä pyörä, minä, myyjäliike ja eukko.

Idän ihme
24.08.2023, 13.29
Aloittelevan sähköpyöräilijän tunnistaa jo etäältä siitä, että ajetaan aivan luonnottoman hitaalla kadenssilla..
Noh, itekin aloin juuri sähköpyöräilijäksi, koska on se vaan niin hyvä keksintö, mutta pyrin ajamaan mahd. pienellä avustuksella ja suurella pyöritysnopeudella.

Benny
24.08.2023, 17.18
Totuus aina kirpaisee.
Ite en viittinyt eukon kanssa alkamaan sähköpyörä asioista säätämään.
Säädin sähköpyörästä 11 ja 13 lehdet pois ja vaihdoin eteen 38 n 44sen tilalle.
Nyt on tyytyväisiä pyörä, minä, myyjäliike ja eukko.

:D

Santtu75
25.08.2023, 00.34
Mikä vaihteisto/takapakka? Löysin myyntimainoksesta että olisi Tektro CS-M350, 11-46 T mikäli näin on niin kolme pienintä ratasta pitäisi olla vaihdettavissa aivan omanaan ja ei olisi näinollen mikään kauhean kallis operaatio. Mutta tämän jälkeen sitten kannattaa alkaa opettelemaan hieman vaihteiden käyttöä ettei ihan heti tapahdu asia uudestaan (eli kadenssia=pyöritys nopeutta pitäisi nostaa, eli käyttää hieman eri rattaita kuin ensimmäisen 600km. aikana)

Travelkicking
25.08.2023, 07.47
tämän jälkeen sitten kannattaa alkaa opettelemaan hieman vaihteiden käyttöä ettei ihan heti tapahdu asia uudestaan

Meillä naisoletettu vastasi koulutusyritykseen, että sen pyörän pitää totella minua eikä minun pyörää. Voi olla vääntämistä tiedossa.

pahvi
25.08.2023, 09.08
Trollilta kuulostamisen uhallakin, napamoottori on kyllä hyvä ratkaisu tällaiseen. Ei tule ylimääräistä kulumaa ketjuihin tai rattaisiin, vaikka aina olisi täydet avustukset.
Sopii tietenkin vain hyvin rajattuihin tarpeisiin, paikasta toiseen siirtymiin ilman mitään ylimääräisten elämysten tavoittelua...

Leewi
25.08.2023, 10.06
Meillä naisoletettu vastasi koulutusyritykseen, että sen pyörän pitää totella minua eikä minun pyörää. Voi olla vääntämistä tiedossa.
Olen vähän katsellut rouvan tsygää, noin 80% kerroista se on parkissa isoimmalla vaihteella. Kolmea tai neljää suurinta ratasta ei ole ikinä käytetty :) Ei ole GAS GAS.

Cyclooppi
25.08.2023, 14.03
Meillä taas seuraa Shimanon näytöltä kadenssia eikä myöskään oikein millään malta ecoa suurempaa sähkövoimaa käyttää. Poikkeus vahvistaa säännön?:)