Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Noko...



nure
21.08.2023, 10.53
https://www.nokobike.com/ Ainakin aihioita kevyeksi, entäs napamoottori?

marco1
21.08.2023, 13.37
Suomessa olisi kohtuullista maksaa rojaltit nimen käytöstä tälle herralle: https://timonoko.github.io/ :)

kauris
21.08.2023, 14.51
No joo, tässä olis tyyliä noine nahkalaukkuineen ja kaikkineen https://www.nokobike.com/e-bikes/noko-taormina/

https://www.nokobike.com/wp-content/uploads/2022/11/3.jpg

nure
21.08.2023, 19.13
En perehtynyt mutta mihin tuossa akku kätketty? Mitä huonoa napamoottorissa?

jpuu
22.08.2023, 08.24
En perehtynyt mutta mihin tuossa akku kätketty?

Noihin satulalaukkuihin:)

nure
22.08.2023, 09.55
^Siis sarkasmia, entäs niissä malleissa joissa niitä ei ole?

JackOja
22.08.2023, 10.08
En perehtynyt mutta mihin tuossa akku kätketty?

Katso kuvia ja mieti hetki niin saatat tajuta.

skela
22.08.2023, 10.18
Lisäksi voisi miettiä, miten akun voi vaihtaa tai miten mahdollinen alaputken alapuolella oleva huoltoluukku kerää kuraa. Onko huolto yhtä helppoa kuin konkurssin partaalla keikkuvan VanMoof (https://en.wikipedia.org/wiki/VanMoof)in? Tai vaikka BionX (https://en.wikipedia.org/wiki/BionX):n sitä ennen?

F. Kotlerburg
22.08.2023, 10.36
Jaa alkaako nure hyytymään ja sähköpyörä mielessä?

nure
22.08.2023, 11.40
^Ei ala mutta pitäähän sitä talveksi jotain ajankulua hankkia.

^^^Jack, täytyyhän mun antaa teidän älykkäämpien päteä ;-))

Takamisakari
22.08.2023, 11.48
Viistoputkessahan se on. Lukaisin arvostelut tuosta FSA:n moottorissa missä pidettiin mosaa ihan toimivana vs esim Mahle. Painoltaanhan nuo gravelilt on samahkoa luokkaa esim Desiknion tai Mahle-pyörien kanssa, se toki aina mietityttää että jos tuollaisen uskaltaisi ostaa, kuka hoitaisi FSA:n mahd korjaushommelit ja takuuasiat? Ihan hienoja vehkeitä.

Santtu75
22.08.2023, 11.59
Viistoputkessahan se on. Lukaisin arvostelut tuosta FSA:n moottorissa missä pidettiin mosaa ihan toimivana vs esim Mahle. Painoltaanhan nuo gravelilt on samahkoa luokkaa esim Desiknion tai Mahle-pyörien kanssa, se toki aina mietityttää että jos tuollaisen uskaltaisi ostaa, kuka hoitaisi FSA:n mahd korjaushommelit ja takuuasiat? Ihan hienoja vehkeitä.

Mahlen X35 taitaa olla se yleisin malli noissa "kevytsähkäreiden" takanapamoottorimalleissa ja siihen ilmeisesti jonkin verran osaavia huoltoja löytyy/löytynee, nythän Mahlelta tullut uusi ja pinempi/kevyempi X20 malli hieman kalliimmaksi vaihtoehdoksi tuolle X35 mallille.
Nuo uudet merkit aina ovat riski siinä mielessä jos myyntimärät jäävät pieniksi ja tippuvat nopeasti pelistä pois niin miten huolto/varaosat niiden suhteen.

Takamisakari
22.08.2023, 13.12
Tuttu kapistus. Mahlea pääsee käpistelemään omalla apilla mikä antaa diagnoosia vikatilanteissa. Mutta sitten kun siinä lukee että "contact your dealer for further assistance", ainakin minä haluaisin että löytyisi joku dealer kotimaasta jolla on tarvittavat ohjelmat.

nure
22.08.2023, 13.32
Jos vertaa noita viistoputkeen sijoitettavia moottori/akkukombinaatioita niin kumpi kevyempi vastaavalla rungolla verraten?

Takamisakari
22.08.2023, 13.55
Tuon arvostelun perusteella taisi olla melkein saman painoinen Mahlen kanssa (250Wh akulla), olisiko FSA ollut napsun painavampi.

zoor
22.08.2023, 15.14
Lisäksi voisi miettiä, miten akun voi vaihtaa tai miten mahdollinen alaputken alapuolella oleva huoltoluukku kerää kuraa. Onko huolto yhtä helppoa kuin konkurssin partaalla keikkuvan VanMoof (https://en.wikipedia.org/wiki/VanMoof)in? Tai vaikka BionX (https://en.wikipedia.org/wiki/BionX):n sitä ennen?

Akun vaihtomahdollisuutta ihmettelen itsekin tässä Taorminassa. Toivottavasti Nokolla on mietitty asiaa. Etulokarikin olisi voinut varustaa keskiötä suojaavalla kumijatkeella. Komea pyörä silti.

Takamisakari
22.08.2023, 15.19
Ainakin esim Schindelhauereissa (Mahle X35) akun pystyy kyllä vaihtamaan mutta eihän sitä tietenkään irrotella joka ilta ja miksi pitäisikään. Se toki näissä on että ei voi säilytellä pakkasessa ulkona, mutta ehkä tämän tyylin pyörissä se ei ole tarpeen.

F. Kotlerburg
22.08.2023, 15.33
^itselle olisi ainakin hyvinkin tarpeen. Ei toki ulkona, mutta kylmässä varastossa.

Takamisakari
22.08.2023, 15.56
Silloin kannattaa varmaan katsella pyörää missä on irrotettava akku. Mulla on pyörät tallissa tai työpaikalla lämpimässä enkä keksi oikein mitään syytä miksi akku pitäisi tuommoisesta citypyörästä irrottaa.

kauris
22.08.2023, 18.38
Mulla myös säilytys kylmässä varastossa ja jos akkua pitäisi ladata lämpimässä niin akku pitäis saada irti. Työpaikalla lämpimässä tallissa ei ole latausmahdollisuutta.

nure
23.08.2023, 00.37
Jos hankkisin niin tuo menee niille rajoille jota viitsii kolmanteen kerrokseen kantaa kun huone säilytykseen. Joko nyt tajutaan miksi harrastan keveitä pyöriä?