Näytä tavallinen näkymä : Suomalaiseen jalkaan sopivat pyöräilykengät?
StevieRayVehkakoski
15.08.2023, 15.48
En heti löytänyt tästä keskustelua mutta luulisi että en ole ihan yksin ongelman kanssa? Tavallisista kengistä mun jalkaan sopii aika napakasti 43 Adidakset ja juoksukengät taitaa olla Asicsin 43, kenkäkaupoissa ei oikeastaan koskaan ole ollut isompia ongelmia löytää sopivia kenkiä.
Nyt ajattelin että ostanpas itselleni kerrankin oikein kunnon fillarikengät kun olen ajellut kaiken maailman halpiksilla tähän asti mutta eihän tästä tule yhtään mitään kun kaikki laadukkaammat ja kisaisemmat gravel- ja XC-kengät on aivan hirveitä jalkaan, etsin siis SPD-kenkiä soratielle ja metsään.
Tähän asti testattu:
Fizik Terra Powerstap koko 43, laadukkaan oloinen kenkä mutta puristaa aivan kamalasti jalkaterän leveimmästä kohdasta ulkosyrjältä. Tähän auttaa kun laittaa pohjallisen alle pienen korotuspalan sisäsyrjän puolelle mutta pidemmän lenkin jälkeen on jalkapohja kipeä
Fizik UOMO M3B koko 43, aivan sama ongelma mutta vielä pahempana koska tässä vain yksi BOA-kiristin joten nilkkaa ei saa kireälle ilman että jalkaterä rusentuu kasaan
Mavic Cosmic BOA SPD koko 44, taas sama ongelma. Kenkä on muuten sopivan kokoinen ja itse asiassa varpailla on hyvinkin reilusti tilaa mutta jalkaterän leveimmästä kohdasta kenkä on aivan liian kapea. Näihinkin kun virittää pohjallisen alle korotuspalaa niin tuntuu vähän paremmalta mutta ei hyvältä.
Eli mitäs sitä kokeilis seuraavaksi? Haluaisin jotkut suht yksinkertaisen näköiset, maantiekenkiä muistuttavat kengät mutta SPD-klosseilla ja sellaisilla pohjilla ettei ole märällä nurmikolla heti silmällään..
Joissain Specializedin malleissa on leveä lesti. Itsellä grävelöintiin Spessun Recon ADV, joka on mun paras filllarikenkä ikinä. Shimanon gravel-kengistä (RX-jotain?) on myös olemassa leveälestiset versiot.
Sidillä aikoinaan leveälestinen mallisto...
Ennen oli Fizikillä tilavampia HV (high volume) -malleja mutta nyt niitä näyttää olevan vaan maantielle.
Muita valmistajia joilla on leveitä malleja on ainakin Sidi ja Lake mutta kyllä nekin kannattaa kokeilla ennen ostoa jos vaan pystyy.
Kannattaa katsastaa Laken valikoima. Suht leveäjalkaisena jouduin MX 237 -mallista ottamaan normaalin version kun leveä oli liian leveä. Toki näissä nahka on armollinen reunan suhteen. Ei muuta kuin mittanauhaa käteen ja Laken koko-oppaan pariin: https://nl.lakecycling.com/pages/sizing-chart
StevieRayVehkakoski
15.08.2023, 16.58
Laken mittataulukko on loistava, kiitos! Ja selittää myös hyvin miksei tää kenkien ostaminen meinaa onnistua kun mun räpylä on paino päällä noin 110mm leveä ja pituus noin 265mm. Eli pituuden mukaan normikengissä pitäisi valita 42,5-43,0 ja leveyden mukaan 48..
Mutta voi helvetti minkä hintaisia noi Laken leveät mallit on =)
F. Kotlerburg
15.08.2023, 17.34
Northwaven kengistä olen itselle sopivat löytänyt. Shimanot esim. liian kapeat.
Lähtökohta tuntuu olevan sama kuin hiihtomonoissa, että mitä arvokkaampi ja kisaisempi tossu niin sitä kapeampi lesti.
Se on kyllä totta, Lake on kallis.
Sitten kun tietää oman koon, voi kyttäillä alennusmyyntejä ja ostaa sopivalla hetkellä, jos tarvitsee esim. useampia kenkiä maastoon, maantielle ja talveen. Välillä näkyy hyviä tarjouksia. Viimeisimmät löysin käytettynä Fillaritorilta yhden lenkin ajettuna, satasia taisi säästyä.
Itsellä Shimanon kengistä vähintään 1.5 kokoa suurempi oltava että mahtuu.
tchegge_
15.08.2023, 18.05
Joissain Specializedin malleissa on leveä lesti. Itsellä grävelöintiin Spessun Recon ADV, joka on mun paras filllarikenkä ikinä. Shimanon gravel-kengistä (RX-jotain?) on myös olemassa leveälestiset versiot.En tiedä onko Reconien ominaisuus mutta itsellä recon 2.0 ja tosiaan leveämpi kuin moni muu kokeilema. Toi 2.0 on vielä hyvä kävelläkin joustavan kärjen takia.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Laken mittataulukko on loistava, kiitos! Ja selittää myös hyvin miksei tää kenkien ostaminen meinaa onnistua kun mun räpylä on paino päällä noin 110mm leveä ja pituus noin 265mm. Eli pituuden mukaan normikengissä pitäisi valita 42,5-43,0 ja leveyden mukaan 48..
Mulla in aika lailla samoissa mitoissa omat räpylät. Hakemalla on löytynyt. Grävelissä mulla on Sidin gravelit 43 koossa.
Mä luulen, että jalkaterän muoto on myös yksi tekijä.
Millainen se suomalainen jalka sitten on? https://yle.fi/a/3-5462040
Mutta jalka voi olla senmuotoinen että leveälestinen pyöräilykenkä on turhan tai jopa liian leveä kantapäästä tai niin rintava ettei kenkää tahdo saada riittävän kireäksi.
En tiedä missäpäin Stevie Ray asuu ja vaikuttaa enkä sitäkään onko Signaturella enää millaistakaan valikoimaa Bont-kenkiä, mutta jos on, kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa tai vaikka tehdä Tampereelle asiaa varta vasten.
Omaan jalkaan - joka sekin on umpisuomalainen - ovat jotenkin käyneet Sidin Mega-mallit ja Northwaven joku malli sopivan lestimuodon pikemmin kuin leveyden ansiosta.
Täältä ääni Northwavelle.
Laket tai jos hieman keveämpää ja jäykempää kaipaa niin Bontit.
Koheltaja
16.08.2023, 06.55
Täältä ääni Northwavelle.
Samoin. Löytyy tilavalla lestillä olevia malleja jotka ei purista.
K.Kuronen
16.08.2023, 08.03
Joissain Specializedin malleissa on leveä lesti. Itsellä grävelöintiin Spessun Recon ADV, joka on mun paras filllarikenkä ikinä. Shimanon gravel-kengistä (RX-jotain?) on myös olemassa leveälestiset versiot.
RX801 wide löytyy ainakin, Larun pyörästä google kertoi. Itse sovitin RX800, joka on mulle hyvä, mutta jos vain yksi boa-kiristys ei käy, niin Shimanon XC-malliston yläpään XC702 wide löytyi Bikeshopista. Sovitin normaalia lestiä noiden garvelikenkien ohella: niissä on kaksi boa-kiristystä ja istuivat mulle myös hyvin, mutta otin kevyemmät gravelikengät. Lisäksi XC702:t ovat todella matalat pohjaltaan, jossain taisi olla mainintaa, että klosien ruuvit voivat olla pitkät.
Kovin kävely-ystävälliset RX8 ei ole, kuin maantiekenkä kuviolla. XC7 oli muistaakseni taipuisa kärjestä.
Edit: lisäksi RX8 on ainakin mun jalkaan nilkasta hyvin istuva, eli kävely vaatisi selvää löysäämistä, kun kenkä ei pohjaltaan taivu.
K.Kuronen
16.08.2023, 09.13
^näytti Larun pyörässä olevan RX6 wide myös, joka on paperilla vähän taipuisampi sekä pohjalta, että hinnalta.
Mulla on eri kenkä keväälle ja syksyyn (väljempi Lake MX237), johon mahtuu paksumpi sukka ja sitten kesään eri vain ohuelle sukalle. En tykkää, että jalka lutkuttaa kengässä ja suosin vähän tiukkaa kenkää.
Northwavet ollu lompakolle ystävälliset ja sopinu hyvin jalkaan kyllä.
Northwave sopinut itsellekin kun moni muu on liian kapea lestiltään. XCM 3 on nyt käytössä pääsääntöisesti. Mitoitus itselle oli niin että otin normikokoon verrattuna yhtä kokoa pienemmät.
Yllättävän moni suosittelee Northwavea, ne mitä minulla on ollut on olleet riittävän leveitä päkiän kohdalta mutta varvastilaa on ollut kovin vähän.
Lake MX177 sopii meikäläisen leveään ja rintavaan jalkaan. Ensimmäinen +200 km päivämatka tuli tänä kesänä ajettua. Aiemmin on ollut kaikenlaista jalkaterävaivaa, jotka ovat tuollaiset kokeilut estäneet. Itse halusin sovittaa, joten suuntasin varuste.net:iin.
Mikä nyt sitten on kallista. Itse en 170 euron hintaa pidä kovana. Niin ikäviä ne vääränlaisista kengistä johtuvat kivut ja polttelut olivat.
Yllättävän moni suosittelee Northwavea....
Selittäisikö saatavuus XXL:stä?
En heti löytänyt tästä keskustelua mutta luulisi että en ole ihan yksin ongelman kanssa? Tavallisista kengistä mun jalkaan sopii aika napakasti 43 Adidakset ja juoksukengät taitaa olla Asicsin 43, kenkäkaupoissa ei oikeastaan koskaan ole ollut isompia ongelmia löytää sopivia kenkiä.
Nyt ajattelin että ostanpas itselleni kerrankin oikein kunnon fillarikengät kun olen ajellut kaiken maailman halpiksilla tähän asti mutta eihän tästä tule yhtään mitään kun kaikki laadukkaammat ja kisaisemmat gravel- ja XC-kengät on aivan hirveitä jalkaan, etsin siis SPD-kenkiä soratielle ja metsään.
Tähän asti testattu:
Fizik Terra Powerstap koko 43, laadukkaan oloinen kenkä mutta puristaa aivan kamalasti jalkaterän leveimmästä kohdasta ulkosyrjältä. Tähän auttaa kun laittaa pohjallisen alle pienen korotuspalan sisäsyrjän puolelle mutta pidemmän lenkin jälkeen on jalkapohja kipeä
Fizik UOMO M3B koko 43, aivan sama ongelma mutta vielä pahempana koska tässä vain yksi BOA-kiristin joten nilkkaa ei saa kireälle ilman että jalkaterä rusentuu kasaan
Mavic Cosmic BOA SPD koko 44, taas sama ongelma. Kenkä on muuten sopivan kokoinen ja itse asiassa varpailla on hyvinkin reilusti tilaa mutta jalkaterän leveimmästä kohdasta kenkä on aivan liian kapea. Näihinkin kun virittää pohjallisen alle korotuspalaa niin tuntuu vähän paremmalta mutta ei hyvältä.
Eli mitäs sitä kokeilis seuraavaksi? Haluaisin jotkut suht yksinkertaisen näköiset, maantiekenkiä muistuttavat kengät mutta SPD-klosseilla ja sellaisilla pohjilla ettei ole märällä nurmikolla heti silmällään..
Moi, tähän on pakko vastata kun mun jalkaan sopii hyvin sekä Adidaksen & Asics (Nimbus Gel) kengät ja pitkän testailun jälkeen löysin (Suvalasta) jotkut kalliit Bontragerin hiilikuitupohjaiset MTB kengät. Ne sopii tosi hyvin ja olen käyttänyt sekä salilla spinningissä että MTB lenkeillä jo vuosia. Saattaa jopa löytyä laatikko eli tyyppimerkintä kotoa.
Ja talvikenkinä jotkut northwave North mallit, mutta niiden lesti ei niin hyvä
Koheltaja
16.08.2023, 17.05
Yllättävän moni suosittelee Northwavea, ne mitä minulla on ollut on olleet riittävän leveitä päkiän kohdalta mutta varvastilaa on ollut kovin vähän.
Ei kaikissa Northwaveissa ole leveää lestiä, heidän sivuilta selviää, tai ainakin vuosi sitten kerrottiin lestin leveydet. Ulkomailta joutui tilaamaan kun kotimaasta ei löytynyt, XXL myy jotain mutta ei kaikkia malleja.
Selittäisikö saatavuus XXL:stä?
Osittain joo, tosin mun ekat NW:t on ostettu Italiassa. Seuraavat sitten tuosta putiikista, kun on tuossa kulmalla.
arctic biker
16.08.2023, 20.30
Tätä säiettä mielenkiinnolla seuraan. Shimanon perusmaastokengät widelestillä jotenkuten istuu mutta paremmat on haussa.
Nautiskelija
16.08.2023, 22.05
Minulle Northwave liian kapea mutta Scott ja normilestinen Lake ok
F. Kotlerburg
16.08.2023, 22.07
Northwaven kuten monenkaan muun kaikissa kengissä ei ole sama lesti joten ne hyvät itselle löytyy sovittamalla. Muiden suosituksista ja dissauksista voi hakea vinkkejä, mutta sovitus on se mikä kertoo.
Ei suoraan alkuperäisen kysyjän aiheeseen, mutta läheltä kuitenkin...
Omana ongelmanani on ollut enemmänkin se, että valtaosa lukkokengistä kapenee voimakkaasti sisäreunaltaan kärkeä kohti. Ukkovarvas taas tykkäisi olla suorassa.
Toistaiseksi vähiten huono kenkä tähän räpylää on ollut Shimanon ME7. Maastoon ja hiekkateille. Sopii keskileveään jalkaan, koko sama kuin kävelykengissä. Hieman tilava kantapäästä, mutta mennään tällä.
https://cpcycles.com/smsimg/22/5241-0-full-bme702e_2-22.jpg
Ei suoraan alkuperäisen kysyjän aiheeseen, mutta läheltä kuitenkin...
Omana ongelmanani on ollut enemmänkin se, että valtaosa lukkokengistä kapenee voimakkaasti sisäreunaltaan kärkeä kohti. Ukkovarvas taas tykkäisi olla suorassa.
Toistaiseksi vähiten huono kenkä tähän räpylää on ollut Shimanon ME7. Maastoon ja hiekkateille. Sopii keskileveään jalkaan, koko sama kuin kävelykengissä. Hieman tilava kantapäästä, mutta mennään tällä.
Sama vika.
Spessun Reconit sopii aika hyvin, jotkut Spessun aikaisemmat mallit myös. Shimanoista jotkut vanhemmat sopi kohtuullisesti mutta muuten en ole ollut täysin tyytyväinen. Muita kenkiä on ollut mm. NW, Fizik, Sidi ja Bontrager joilla on pärjännyt kun on ollut pakko.
Flattikengistä Freeride Prot sopii melko hyvin mutta kokona on pitänyt ottaa pikkaisen iso.
Koheltaja
17.08.2023, 06.59
Northwaven kuten monenkaan muun kaikissa kengissä ei ole sama lesti joten ne hyvät itselle löytyy sovittamalla. Muiden suosituksista ja dissauksista voi hakea vinkkejä, mutta sovitus on se mikä kertoo.
Aika samoilla linjoilla, en osta päälleni tai jalkoihin juuri mitään sovittamatta. Jalkineissa monet keskustelufoorumit on olleet hyvä tietolähde kun etsin leveälestistä ajokenkää. Kannattaa kuitenkin muistaa että merkin sisällä on joitain malleja jotka ovat leveällä lestillä, siksi ei kannata tuomita kenkämerkkiä koska mallistosta usein löytyy kapeaa ja leveää lestiä, sekä kaikkea niiden väliltä.
Suomessa on aika köppäiset valikoimat kenkiä sovittaa, esim. Lakea ei taida myydä tällä hetkellä kukaan (paitsi jotain hajakokoja/malleja). Itselle semileveään jalkaan on parhaiten sopinut Laken competition lestin kengät (joita löytyy myös puolikokoja), ja yllättäen Spessun Recon meni myös ihan ok.
Laken kokotaulukko on aika hyvä, ja ohjeet jalan mittaamiseen myös: henkkoht uskaltaisin niiden avulla lähteä kenkää myös tilaamaan.
Sama vika.
Spessun Reconit sopii aika hyvin, jotkut Spessun aikaisemmat mallit myös. Shimanoista jotkut vanhemmat sopi kohtuullisesti mutta muuten en ole ollut täysin tyytyväinen. Muita kenkiä on ollut mm. NW, Fizik, Sidi ja Bontrager joilla on pärjännyt kun on ollut pakko.
Flattikengistä Freeride Prot sopii melko hyvin mutta kokona on pitänyt ottaa pikkaisen iso.
Omassa jalassani Recon taasen aiheutti Monty Python- mielleyhtymän espanjalaisen inkvisition odottamattomasta paikallesaapumisesta.
Se, että on kerran mennyt isovarpaan murtamaan saattaa vaikuttaa asiaan.
Sidin mega mallisto sopii omaan suontarpojan räpylään mainiosti, shimanon leveä malli ei sovi ja Laken leveempi malli mahtuu numeroa isompana. Meillä on myymälässä pohjallisten teko varten jalan mittauslaite, josta näkee hyvin oman koiven mitat ja holvikaaren korkeuden.
TheMiklu
17.08.2023, 16.24
Itellä oli missio löytää vihdoinkin sopivat pyöräilykengät gravelille ja maastoon. Päädyin tilaamaan Laken MX238-X niiden omasta alesta plus WELCOME20 koodilla pari kybää pois ekasta tilauksesta.
Nyt on kenkä joka ei purista. Shimanon RX8 pääsin testaamaan mutta ei ollut leveänä. Kutosta löysin mutta ei ollut kokoa. Laken sport lestillä oleva MX168-X Enduro kävi myös jalassa ja jätti positiivisen muistijäljen. Vois olla hyvä retkigravelointiin endurona tai ilman.
Omassa jalassani Recon taasen aiheutti Monty Python- mielleyhtymän espanjalaisen inkvisition odottamattomasta paikallesaapumisesta.
Se, että on kerran mennyt isovarpaan murtamaan saattaa vaikuttaa asiaan.
Olikos kyse siitä kengän etuosan jousto-osasta? Sitä ei taida olla S-Works-versiossa mutta edullisemmissa on.
Näytti olevan Spessun sivuilla Reconeja aika hyvissä alennuksissa jos pirteämmät värit maistuu.
Ei, vaan samasta lestin kapenemisesta kärkeä kohti. Myönnän, tuo vaurioitunut varvas alkaa ajan myötä tulla entistä herkemmäksi.
Shimpan ME7 tuntuu tosiaan melko toimivalta kompromissiltä, vaikkei ehkä kelpaa hipsterigraveljalkineeksi. Pohja on riittävän jäykkä klosseihn saakka, ja varvasosan notkeus helpottaa tallustelua.
Päädyin juuri vastaavasta syystä Bontiin ja olen ollut tyytyväinen. Aiemmin täytyi valita numeroa tai jopa kahta liian suuri fillarikenkä, jotta varpaille oli riittävästi tilaa. Oletin ensin, että Bontiltakin minun täytyy valita leveä malli. Kun sitten mittasin jalkani heidän ohjeidensa mukaan, yllätyin, että normaali malli riittää. Helsingissä iBikelta löytyy ainakin maantiekenkää.
JohannesP
19.08.2023, 16.09
Itselläni myös maantielle Bontin kengät normaalilevyisenä ja suomalaiseen tapaan melko leveä lesti. Mulla on siviilikenkää verraten silti yhden koon suurempi, koska korvasin pohjallisen enemmän tilaa vievällä tiukkaan urheilukenkäkäyttöön tehdyllä enemmän tukea antavalla pohjallisella. Se Bontin vakiopohjallinen on aivan onneton lärpäke minkä voi heittää ensimmäisenä mereen, yleinen kritisointikohde myös muilta Bontin käyttäjiltä. Jos olisin käyttänyt tuota Bontin omaa pohjallista niin ehkä puoli kokoa siviilikenkää suurempi olisi ollut riittävä ohuella sukalla. Mittaustaulukko on hyvä, mutta kannattaa huomioida käsketäänkö lopulliseen taulukon arvoon lisäämään puoli senttiö.
Sivuheittona, että lähettävät suoraan Kiinasta ja kiinalaiseen kusetuskulttuurin tapaan pakettiin liimatuissa tullauslapuissa oli laitettu hinnaksi tyyliin 10% oikeasta ostohinnasta, Bont hoitaa kaikki tullausasiat ja maksut. Sopii hyvin jalkaan, mutta laatu oli omasta mielestä melko keskinkertainen tai jopa huonohko siihen nähden mitä se joskus Aussiomistusaaikoinaan ollut kengurunnahkalla. Nykyhintoja katsoen en ehkä ostaisi uudestaan vaan katsoisin mielummin esim. Laken valikoimaa. Vaikka nekin ovat kalliita, mutta muistikuva valmistus- ja materiaalilaadun tuntumasta oli hyvä.
En tiedä onko mulla keskivertoa leveämpi jalka mutta spessun maastokengät mulla hiersivät jalan ulkosivuista niin että oli pakko hankkia leveämmät kengät. Nyt toista kesää ollut käytössä normilestinen Lake MX 168 Enduro mikä on todella hyvin istuva mun jalkaan mutta lisänä varpaille kivasti liikkumatilaa. Netistä nuo tilasin niinkuin monet muutkin, nämä Laket oli ne joita ei tarvinnut palauttaa. Ja kyllä nuo minusta ovat laatuunsa nähden ok hintaiset. Ja tykkään tuosta jykevästä kumisesta ulkopohjasta mikä kivikossa tunkatessa on paitsi pitävä myös kestänyt erinomaisen hyvin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
^ Just eilen laitoin tilaukseen tuollaiset.
Minäkin mittasin Bontin ohjeen mukaan mutta en huomannut että mitta on toisen varpaan kohdalta. Minulla on pottuvarvas pisin niin eihän ne sopineet.
Lake mx168 enduro kengät tuli tänään ja on kyllä hyvän tuntuiset. Varpaille kivasti tilaa, ei kapene kärki niin rajusti. Ihan ok tuntuiset myös kävellessä. Nämä on ne normilestiset kengät, on olemassa myös wide versio näistä. Tämä normi versiokin on huomattavasti leveämpi, kuin shimanon wide lestinen kenkä, joka käytössä aiemmin. Kantapää kuitenkin istuu noissa napakasti.
Ikivanhat shimanon gorekengät alkaa olemaan tiensä päässä. Vinkkejä hyvistä vedenpitävistä kengistä otetaan vastaan. Nilkkapituinen varsi olis kiva ja leveähköllä lestillä.
Laken Gravel-kengät on widena kunnolla leveät. Voin suositella. Tämä siis yleisenä kommenttina, ei tuohon Tinken viestiin.
Siis nämä https://varuste.net/p138203/lake-mx239-x-gravel-wide
Marsusram
08.07.2025, 22.06
Ikivanhat shimanon gorekengät alkaa olemaan tiensä päässä. Vinkkejä hyvistä vedenpitävistä kengistä otetaan vastaan. Nilkkapituinen varsi olis kiva ja leveähköllä lestillä.
Vesikeleillä käyttämäni SH-EX900 Shimanot tuntuvat paremmalta kuin joskus käyttämäni vanhat, leveyttä on ja kevyemmät. Kyljestä tuntuu vähän ohuelta, mutta kiristys aukeaa niin että villasukka mahtuu jos on kovempi pakkanen.
https://www.ridemore.fi/shimano-sh-ex900-gore-tex
Kesäkenkänä on nyt Crankbrothersin Mallet, istuu hyvin, mutta pohjan pito ei täysin vakuuta metsän puolella.
https://www.ridemore.fi/crankbrothers-mallet-boa+strap-blackgold
Tuo shimppa vaikuttais ihan mielenkiintoiselta, täytyy päästä sovitukselle. Kiitti vinkistä.
Oma kenkäshow on alkamassa taas, hieman yllättäen Scottin kengät vaikuttaa olevan lähellä toivottua muotoa (ns. suora lesti) mutta en ole vielä päässyt sovittamaan juuri oikea kokoa.
RideConceptin lukkokengät oli aika tilavan tuntuisia päkiä- ja varvasosastolla mutta kantapää ei pysynyt paikallaan yhtään.
usko juntunen
13.10.2025, 18.13
Laken Gravel-kengät on widena kunnolla leveät. Voin suositella. Tämä siis yleisenä kommenttina, ei tuohon Tinken viestiin.
Siis nämä https://varuste.net/p138203/lake-mx239-x-gravel-wide
Tänään iltapäivällä sain Varustenetin paketin ja olen todella tyytyväinen tähän "sokkona" tehtyyn ostokseen ainakin näin pirtinlattialla tehdyn koeponnistuksen jälkeen.
Hankinna tarkoitus oli löytää eräänlainen välikelin kenkä kevään/syksyn viileille. Kesäkenkinä on Bontragerin 41 tyköistuva päkiän kohdalta kapealestinen eikä siihen mahdu kuin ohkanen sukka. Tähän leveälestiseen 42 kokoiseen Lakeen mahtuu helposti Woodlanderin paksu merinovillainen sukka ilman että yhtää ahistaisi varpaiden kohdalta.
Kantapääkin just passeli omaan jalkaan. Sopivan napakka, mikä tarkoittaa ettei kantapää nouse pois kengästä. Ja mikä parasta -pukeminen onnistuu helposti rintavaan jalkaan.
Käyttötarkoitus on maastoajo muutamalla sorasiirtymällä. Koeajo lykkääntyi huomiseen alkaneen sateen takia.
Hintavahan tuo on normihinnalla 359€ , mut nyt halvennuksessa 287€ siedettävä.
Kiitos jäsen @MRe:lle tästä vinkistä.
usko juntunen
14.10.2025, 17.20
No niin nyt on päästy pirtinlattialta poluille. Kolmisen tuntia paikallisilla poluilla vahvisti pirtinlattialla saadun ensituntuman Lake:n kengistä.
Tämänpäiväisen koeajon perusteella en keksi muuta harmitusta kuin sen että en ole ennen älynnyt hankkinut tällaisia fillaristin LAKErikenkiä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.