Näytä tavallinen näkymä : Maastopyöräilijän mäkitreeni
Minkälaisia mäkitreenejä te teette?
Olisi aikomus ottaa mäkitreenejä enemmän mukaan ohjelmaan, kun vain tietäisi että minkälaisia.
Ilmeisesti kyse on kilpapyöräilystä?
Alotetaan helposta. Kyykkäile himas. Reisilihaksien kehitystä. Painoja mukaan ku alkaa olemaa liia helppoa.
Kaikkia ei ratkasta reitillä.
JohnnyBuzz
12.08.2023, 01.54
Ite oon ajanut about näin, kun läheltä löytyy sopivan mittainen mäki:
n. 10 minsan lämmittely
15 x mäkivedot: n. minuutti ylös & 1,5 min palautus
n. 10 minsan jäähdyttely
Tällä saa jo hyvän treenin vajaaseen tuntiin. Vedot ylös niin kovaa kuin pystyy ja sitten alas rauhallisesti sykkeet laskien. Tätä, kun ehtisi tehdä useammin, niin saisi hyvää kehitystä aikaan. Itse tätä on tullut lähinnä keväällä polkujen kuivumista odotellessa. Parhaan kauden ollessa päällä ajaa mieluummin polkuja. :)
Koheltaja
12.08.2023, 08.22
^Vastaavaa tuli aikoinaan treenattua, meillä on yhdellä klv reitillä pitkä jyrkähkö ylämäki joka joskus nimettiin reisien raiskaajaksi. Tämä mäki oli kesäkautena kerran viikossa treeniohjelmana joko fillarilla tai juosten. Kyykkämistä en juurikaan tehnyt muuten kun ajamattomina kausina kuten talvella kun pyöräiltiin vähemmän.
Mä tein tänään 3 nousua noin 500m pitkään aika jyrkkään, ehkä 6-8 asteen mäkeen.
Niin isolla vaihteella kun vain kulki tasaisesti ja jalat joutui tekemään
muutakin kuin pyörimään villisti. Ajoin noin 30km lenkin hiekkateillä. Aina tilaisuuden tullen pistin reidet töihin, loivatkin ylänäet ajoin aika isolla vaihteella
pyrkien kiihdyttämään koko ajan. Kyllä tuo jälkikäteen reisissä tuntui, joten ehkä meni perille.
Marsusram
12.08.2023, 18.54
Lajinomaista harjoitusta.
Edellä mainittu voimatreeni ja hapenoton vetoharjoittelu.
Lisäksi voisi olla tekniikkaharjoittelu ylämäkeen ja alamäkeen lajinomaisilla reiteillä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.