PDA

Näytä tavallinen näkymä : Takarenkaan kumi paikoilleen??

Sirne
30.07.2023, 11.08
Morjens.

Mulla on WTB:n LaserDisc Trail vanteet ja takakumin jouduin uusimaan. Käytän sisäkumia noissa renkaissa vaikka olisi kai tubeless ready. Jokatapauksessa, en saa sitä ulkokumia muljatamaan paikoilleen oikein niin millään. Olen siis saanut sen vanteelle. Mutta se ei nouse siihen vanteen "hyllylle" koko renkaan matkalta, missä sen olisi tarkoitus olla. Nyt se jää sinne vanteen pohjalle ja on yksinkertaisesti niin tiukka etten sitä käsin saa painettua paikoilleen? Onko mitään hyviä vinkkejä?

Situm
30.07.2023, 11.41
Käytä liukastetta, vaikka vettä ja fairyä jos ei muuta ole.

nure
30.07.2023, 12.27
^Ja painetta vaan lisää! Itse joskus vastaavassa tilanteessa systeemillä "Paineet sisään ja paineet pois" välillä rengasta taidellen sivuille vatkaten eestaas ja toistaen... Kyllä aina ajossain vaiheessa ne asettuneet.

jalkkis
30.07.2023, 18.16
Em. vinkkien lisäksi katso myös, että vanteen sisäreunat ovat puhtaat. Sitten vaan fairy-seosta väliin ja pumppaamaan.

Laita ensin ihan pikkaisen ilmaa ja tarkista, ettei sisäkumi ole jäänyt vanteen ja päällyskumin väliin. Sitten vaan kunnolla painetta.

TERU
30.07.2023, 19.43
Minä sipaisin kapealla siveltimellä Tummelia tuohon "hyllyyn" käyttämättä edes rengasta pois ja jopahan nousi, ja vielä toisenkin kerran, kun nastarenkaan vanteelle myöhemmin asensin. Lypsyvoide toimii!

zort
30.07.2023, 20.45
Mä olen muutaman kerran suihkinut ihan pelkkää vettä kun ei muuta ollut käden ulottuvilla ja hyvin silläkin onnistui. Ei ehkä ollut renkaat sieltä tiukimmasta päästä niillä kerroilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk