PDA

Näytä tavallinen näkymä : Väärän mittaiset venttiilit / tuubirengas lyhyellä venttiilillä?

StevieRayVehkakoski
26.07.2023, 20.43
Vintage-pyörässä on edessä Campagnolo Shamal tuubivanne ja edessä vanha levykiekko. Mulla on kaksi pari tuubeja, Vittorian halpis-rallyt 25mm ja Challengen hifit Strada Prot 30mm koossa. Shamalit vaatii pitkän venttiilin ja noissa rallyissa on lyhyt eikä sielu ole edes irroitettava että saisi jatkeen. Takakiekko taas vaatii tosi lyhyen venttiilin ettei sielu osu venttiilireiän reunaan ja Challengeissa on tietysti liian pitkä venttiili. Onko mitään konstia millä jatkaisi tuota Rallyn venttiiliä kun sielu ei irtoa? Tai onko mitään konstia lyhentää tuota Challengen venttiiliä niin että mahtuis poteroonsa? Tai onko olemassa venttilinjatketta joka kääntyis 90 astetta sivulle?

Helpoin olis tietysti laittaa alle sekapari mutta kun en halua.

EDIT: pakko se on tuo halpis-rally laittaa taakse kun en halua vingutella kiekkoa piloille varsinkin mutta sattuukos joku tietämään olisko jossain Tufo, Veloflex, Vittoria ym. osastolla hyvälaatuisia tuubeja joissa olisi alle 42mm pitkä venttiili?

r.a.i
28.07.2023, 21.39
Vintage-pyörässä on edessä Campagnolo Shamal tuubivanne ja edessä vanha levykiekko. Mulla on kaksi pari tuubeja, Vittorian halpis-rallyt 25mm ja Challengen hifit Strada Prot 30mm koossa. Shamalit vaatii pitkän venttiilin ja noissa rallyissa on lyhyt eikä sielu ole edes irroitettava että saisi jatkeen. Takakiekko taas vaatii tosi lyhyen venttiilin ettei sielu osu venttiilireiän reunaan ja Challengeissa on tietysti liian pitkä venttiili. Onko mitään konstia millä jatkaisi tuota Rallyn venttiiliä kun sielu ei irtoa? Tai onko mitään konstia lyhentää tuota Challengen venttiiliä niin että mahtuis poteroonsa? Tai onko olemassa venttilinjatketta joka kääntyis 90 astetta sivulle?

Helpoin olis tietysti laittaa alle sekapari mutta kun en halua.

EDIT: pakko se on tuo halpis-rally laittaa taakse kun en halua vingutella kiekkoa piloille varsinkin mutta sattuukos joku tietämään olisko jossain Tufo, Veloflex, Vittoria ym. osastolla hyvälaatuisia tuubeja joissa olisi alle 42mm pitkä venttiili?

Siis sellaisia jatkoja on, joissa tuo venttiili jätetään alkuperäiselle paikalleen ja sielun ruuvi auki. Venttiiliin ruuvataan kiinni halutun mittainen putki josta sit ilmaa sisään..

https://www.slowtwitch.com/Tech/Valve_Extender_How-To_3007.html

nure
29.07.2023, 16.05
Tuohon tarkoitukseen varmaan helppo duunata putkenpätkä kunhan tietää mikä kierre venttiilissä. On noita kauppatuottenakin ollut aikoinaan ja varmaan joku vintageharrastaja osaa neuvoa.

r.a.i
29.07.2023, 19.35
https://www.bike-components.de/en/Zipp/Threaded-Valve-Extender-p47624/?o=69405174-black-33-mm&delivery_country=FI&upid=google&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20090656942&utm_content=&utm_term=&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7gOj3C_XCcboLwDliyiN SOhLLj-9626X05yG3uImioDG0weDykaUIhoCNkkQAvD_BwE

Siinä on sulle vintagee...:)

StevieRayVehkakoski
30.07.2023, 11.17
Joo mä löysin jo noita kiinteäsieluisen venttiilin jatkoja ja itse asiassa ehdin jo löytää eteen 25mm Vittoria Corsan jossa on valmiiksi sopivan mittainen venttiili. Eli nyt mä saan kyllä pyörän kasaan mutta vähän ehkä vieläkin harmittaa kun en saa taakse kunnon tuubia, toi Vittoria Rally on aikamoinen pökkelö kun vertaa vaikka Vittorian Corsaan tai Challengen Strada Pro:hon mutta tuolla se on mentävä jos ei hifi-tuubeja löydy lyhyellä venttiilillä.