Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kiveniskemät autoillessa

Turbiini
22.07.2023, 19.24
Hiekkatiellä autolla ja Thulen fatbike peräkoukkutelineellä ajaessa kivet kimpoavat fatbiken renkaista auton takaluukkuun jättäen jäljen maalipintaan. Eli fatbiken pyörät tulevat sen verran yli auton leveyden että auton renkaasta kimpoava kivi tulee bumerangina pyörän renkaasta auton takaluukkuun. Onkohan kellään tullut ongelma vastaan ja keksinyt siihen ratkaisua? Tee se itse -konsteja olen miettinyt mutta mitään hyvää en ole vielä keksinyt. ????

kh74
22.07.2023, 23.18
Jos oot varma että ne tulee nimenomaan sivulta, eikä alakautta niin mitään lokarin tapaista ei varmaan ole viriteltävissä.

Silloin jää ehkä lähinnä kiveniskukalvon asentaminen peräluukkuun ongelmakohtaan. Ei se ihan mikään mahdoton homma ole. Hinta vois olla jotain parikymppiä jos hakee matskua jostain teippausliikkeestä jämäpaloista.

Jos asennuttaa jossain liikkeessä niin sitten varmaan jotain satasia.

maalinni
23.07.2023, 08.17
Mites joku pehmeä materiaali vaikka siihen pyörän renkaan ympärille, mikä ehkä vähentäisi kivien kimpoavuutta. Tai jos tyhjentäisi fillarin renkaat. Saako renkaat kokonaan irti ja kiinnitettyä telineeseen keskelle, vaiko meneekö säätämiseksi.

Marsusram
23.07.2023, 10.16
Viime vuosituhannella autoissa oli vielä roiskeläppiä.
Pressukangas vaimentavana suojana lepattaisi liikaa, joten joku verkko saattaisi toimia vaimentamassa.

Turbiini
23.07.2023, 12.09
Samoja ajatuksia itse pyöritellyt. Ajattelin jos joku on tähän jo "patentin" keksinyt. Varmahan en ole että tulee renkaista, mutta se olisi loogisin selitys. Metallista tuskin kimpoaa riittävällä vauhdilla.

lateksi
23.07.2023, 13.25
Minä käytin aikanaa suojapeitettä fillaria kuljetettaessa. Pysyy fillari myös puhtaampana.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moottoripyoraily/moottoripyoran-peitteet/