PDA

Näytä tavallinen näkymä : Aidosti heikot varusteet

MRe
05.07.2023, 13.19
Tähän ketjuun voi tyrkätä kommentteja varusteista, jotka kokee aidosti heikoiksi kestävyydeltään. Siis sellaisista, jotka hajoavat joko ensimmäisellä kerralla tai ensimmäisestä kosketuksesta luontoon. Ja mielellään valmistajilta, jotka yrittävät ylläpitää hyvää laatuvaikutelmaa ja että varusteet on tehty käyttöä, eikä näyttöä varten.

Se, että kypärä hajoaa kun ajaa rekan alle, ei välttämättä täytä kriteeristöä.

Itsellä tähän nyt kaksi ehdokasta:

1. POC MTB Pure 3/4 jersey

https://www.pocsports.com/products/mtb-pure-3_4-jersey

Kuvauksen mukaan tarkoitettu trail-käyttöön ja suunniteltu siten, että alle mahtuu suojat. No, yksi oksa polun varrella ja tämä antautui heti. Käytännössä voi käyttää vain ulkoilureiteillä.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230705/3387b6bfcfe3771264f19c26d4e08375.jpg

2. Endura Hummvee II 3/4 shorts

https://www.endurasport.com/hummvee-3-4-short-ii-with-liner-black/12923954.html

Eritoten tuo camo-versio. Mulla on myös mustat ja ne tuntuu olevan paksumpaa kangasta. Mutta siis tämmöistä jälkeä, jos kaatuu paikaltaan hiekkaväylällä:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230705/84d059b29fce22cd3d1fe4cc68534634.jpg

Nämäkin siis jalkaan vain sunnuntaisin ja kerran kesässä.

arctic biker
05.07.2023, 13.33
Castellin lyhytlahkeiset henskelibibsit. Oikeassa lahkeessa iso repeämä, enkä oo ees noilla kaatunut.

paaton
05.07.2023, 14.52
Paikkaa päälle vaan. Mulla on yksi kaatuilua varten tarkoitettu keltainen castellin perfetto gravelliin. Reikiä joka puolella ja kivoja punaisia laikkuja :)

Ei noita joka kerta kannata uusia ostaa. Pyöräilijän tärkeimpiin taitoihin kuuluu ompelu.

MRe
05.07.2023, 14.56
^juu, ei kyse siitä ole, etteikö tuota saisi tai jopa tulisi paikattua. Vaan siitä, että jos myydään varusteita metsään, niin kyllä niiden pitää myös metsää kestää.

JohannesP
05.07.2023, 17.54
Troy Lee Designs Skyline -maastoshortsit

Sepalus tarranauhaa, joka ei 20-30 ajokerran jälkeen pysy laisinkaan kiinni. Ei ole tukossa pölystä tai nukasta. Myös sepaluksessa oleva nappi kuluu nopeasti löysäksi, että aukeaa helposti itsekseen.

Kangas on kestänyt kaatumisiakin, että sinällään kestävät, mutta ei ne jalassa enää pysy. Muutenkin tarranauha sepalus surkea keksintö, mutta se on jo toisen ketjun aihe. :eek:

Omasta kokemuksesta muutkin Troy Leen tuotteet olleet heikkoja hintaan nähden. Esim. hanskat aivan surkeita ja kuluvat nopeasti. Ihmekkös näitä tuotteita saa monesti suurilla aleprossilla.

https://media.alltricks.com/large/215960361810eb92dc3f4.00174632.jpg

MRe
05.07.2023, 18.38
^tarranauha lienee halvempi kuin vetoketju. Ja halvempi kiinnittää valmistusvaiheessa.

Mä olen yksistä tld:n hanskoista jo korjannut sen ranteessa olevan tarranauhan, muuten ei ole noista vielä enempää negatiivisia kokemuksia.

Eikunjoo… onhan mulla yhdet tld:n shortsit ja niissä juurikin tarranauhasepalus. On toiminut kyllä vielä parin vuoden käytön aikana, mutta ne ei ole mun ykkösshortsit. Pitääkin seurata.

Marsusram
05.07.2023, 19.43
Tarranauha TLD shortsien sepaluksessa on turhan jäykkä taipumaan ajoasentoon ja tulee heti tunne että Housut ovat käyneet pieniksi.

Hummvee 3/4 shortsien materiaalit ovat eri väreissä ihan erilaisia. Vihreä camo on mukavan taipuisaa, kun täysmusta on vahvaa ja niin karheaa että pakko on pitää alla jotain välissä ettei hierrä reisiä. Ovat kummatkin kestäneet pusikkoa, kaatuilua en ole kokeillut. Tuo musta camo näyttää erilaiselta sekin, voi olla huonompi kuin nuo mistä minulla on kokemusta.

Puskis
05.07.2023, 20.44
Sombrio merkkisten liner-pöksyjen säämiskä mureni totaalisesti n. viikko sitten. Olikohan olleet pari vuotta kaapissa käyttämättä ja muutenkin vähäisellä käytöllä, kun eivät olleet kovin hyvät. Kotiin tullessa ihmettelin, että oonko paskonut tietämättäni housuun vai miksi shortsit on sisäpuolelta sellaisen kahvinpurumaisen tavaran peitossa. Ei nyt välttämättä aiheeseen kuuluva raportti, koska oli nuo kumminkin vähintään viisi vuotta vanhat, mut käyttökertoja ei tosiaan kovin monta.

Bula-merkkiset merino-sukat kahdella käyttökerralla puhki kantapäistä ja tapahtui kahdelle parille.

Altra Lone Peak Mid AW, eVent-kalvoiset kengät. Molemmista pintamateriaali samasta kohtaa rikki (päältä, ulkosyrjästä n. päkiän kohdalta, josta kangas taittuu jokaisella askeleella) ja vesi sisään parin viikon käytön jälkeen.

MRe
06.07.2023, 09.07
^menee kyllä Sombriot tähän. Mulla on varmaan lähemmäs 10 vuotta vanhat bibsit, jotka edelleen käy ja kukkuu. Harvakseltaan ajetut, mutta siltikin. Castellit.

Sambolo
07.07.2023, 22.05
Perus hummvee shortsit olleet kyllä kestävät, monet pannut ja renkaan osumat persiiseen ottanu.

Mut niitä heikkoja:

Leatin joku fullari, kaupan hyllyllä irtoili osia kypärästä, muutenkin lelun oloinen, en muista mallia, mut ei mikään halpis

Öpaut kaikki pyöräily/motocross hanskat, suuniteltu sunnutaisin terassilla käyntiin, muussa käytössä repeää kankaat, saumat ja tarrapinnat käteen laittaessa/poistaessa

Nykyisten fivetenien pohjat, kestää maks kauden. Ennen kesti useemman ennen kuin samassa kuosissa.

Crank brothers stamp 3, laakerointi ja lopulta myös akseli rikki parissa kuukaudessa

Tuosta revenneestä pocin paidasta tuli mieleen et niiden suojat olleet kyllä hyviä, itellä polvarit, panssari ja kypärä/lasit pocilta ja kaikki aivan top tier kamaa. Ajopaidoissa käyttäny aliexpressin halpiksia ja ovat kestäneen pannut ja risut jne.

M A
07.07.2023, 22.42
Mulla on vihreät Hummvee ii:t kestäny useammat pannut eikä näytä edes kuluneilta.

Fivetenin pohjat meni mullakin puhki kaudessa, kirjaimellisesti. Pito on kyllä hyvä.

Yks ostos mikä oli pettymys, jos nyt ei ihan surkea, on Foxin suojapaita. Se oli kyllä halpa motonetin poistomyynnissä, mutta mitoitus on outo ja kangas heikkoa. Kangas repesi ranteesta kun otin paitaa pois päältä. Ko. Kamppeesta on hauska arvio täällä (https://www.emtbforums.com/threads/fox-baseframe-d3o-what-a-pos.23822/). Onneksi en maksanut kuin pari kymppiä niin pystyn elämään tuon kanssa. :rolleyes:

E: mun hummveet on shortsit niin ehkä ne siks on kestäneet kun polvi on ottanu osumaa ihan ilman kangasta...

MRe
08.07.2023, 09.01
Öpaut kaikki pyöräily/motocross hanskat, suuniteltu sunnutaisin terassilla käyntiin, muussa käytössä repeää kankaat, saumat ja tarrapinnat käteen laittaessa/poistaessa

Mä en voi tuota yleistää kaikkiin hanskoihin. Osassa kyllä velcrot lähtee irti turhan helposti, mutta noin yleisesti mulla on hanskat kestäneet jopa pannutuksia ja niitä oksia. Onko sulla jotenkin liian pientä kokoa, tms? Itse kyllä tykkään, että hanska on tiukka ja kuin toinen iho.

Sambolo
08.07.2023, 13.02
Osa voi olla vähän huonosti istua, vaikea löytää hanskoja jotka mahtuu käteen, ilman että sormet olis niissä liian pitkät, mutta siis, tosi huonosti ommeltua saumaa monissa ollut tai muuten heikkoja materiaaleja, joitain välillä parsinut kasaan.

N-K
10.07.2023, 07.46
Enduran hanskat on ainakin olleet ihan kuraa. Paksumpiin malleihin tulee helposti reikiä saumoihin ja ohuemmat hanskat repes kankaasta ihan pienestä nirhaisusta puuhun.
Yllättävän vähän ollut kyllä missään muussa vaatekappaleessa ongelmia kuin hanskoissa.

MRe
10.07.2023, 16.14
Kypärien pehmusteet. Ei ole vielä sattunut kohdalle kypärää, minkä pehmusteet kestää enemmän kuin yhden pesun. Vaikka pesisi käsin kypärässä kiinni, niin saumat alkaa irvistää. Joihinkin kypäriin saa jonkin aikaa vaihtopehmusteita, mutta ei kaikkiin.

Eesaus
10.07.2023, 16.25
Pehmusteet.. Just näin,
Juuri pesasin käsin hienovaraisesti Giro Montaron pehmusteet ja saumat auki.
Kontaktiliimalla nyt harsitaan kasaan.

MRe
10.07.2023, 17.22
^eikä kontaktiliima hien kanssa otsassa kiinni liene mitenkään terveellistä. Tai ainakin joku voi saada oireita, kuten ihottumaa.

Juuri vaihdoin Mavicin kypärään uudet pehmusteet. Juuri tuon hajoamisen takia tulee pestyä aika harvoin. Liian harvoin.

Sambolo
10.07.2023, 18.48
Mä oon superia pessy monesti ja pehmusteet kuin uudet. Pocin fullarissa kerran pessy ja sama homma.

Bndit
10.07.2023, 18.54
Ohuet hanskat ei kestä mitään, saumat repee. Paksummilla jossa on rystyssuojat tulee ajettua trailia välillä kun kyllästyy iskuihin, mutta parkissa aloin ajaan ilman hanskoja kun siellä pitäs olla ihan ohuet että olis hyvä ajaa.

MRe
10.07.2023, 19.49
Mä oon superia pessy monesti ja pehmusteet kuin uudet. Pocin fullarissa kerran pessy ja sama homma.

Super mikä?

Sambolo
10.07.2023, 20.34
Bell super ja bell super dh.

MRe
10.07.2023, 20.53
Bell super ja bell super dh.

Ihan siistin näköinen potta tuo super. Pitää laittaa mieleen. Veikkaan, että Foxin dropframen pehmusteet kestävät myös, mutta pääosin nuo tuntuvat olevan aika kuraa.

k2x80w
10.07.2023, 21.05
Itsellä parit Bell 4Forty:t ja niissä useasti pessyt koneessa pehmusteet ja priimana pysynyt.

Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla

Tolkun mies
10.07.2023, 22.45
Ohuet hanskat ei kestä mitään, saumat repee. Paksummilla jossa on rystyssuojat tulee ajettua trailia välillä kun kyllästyy iskuihin, mutta parkissa aloin ajaan ilman hanskoja kun siellä pitäs olla ihan ohuet että olis hyvä ajaa.
No just eilen repesi sauma yli viiden vuoden käytön jälkeen POC Resistance Enduro -hanskat. Ihan uskomattoman hyvää tavaraa ovat olleet ja paljon metsä sekä cyclo kilometrejä ovat nähneet. Taitavat olla korjattavissa, mutta varalta kävin pakoputki kaupasta hankkimassa Fox Flexair -hanskat. Täytyy laittaa uudet POCt tilaukseen.
sorry siis off-topic, mutta on vielä hyviäkin hanskoja, mutta ne eivät ole Yokoja.

JohnnyBuzz
10.07.2023, 23.51

Vähän off-topic, mut itelle park ois vika paikka, missä ajais ilman hanskoja.

Mitä itse topiciin tulee, niin Leattin hanskat on valitettavan lyhytikäisiä ja kalliita. Erinomaiset hanskat omaan käteen, mutta eivät edes yhtä kautta kestä. Järeimmät 4.0 -hanskat käytössä ja taas alkaa olla peukalon päähän kulunut reikä. Edelliset meni samalla tavalla eikä mulla oo ees pitkät kynnet, jotka rikkoisi hanskan.

Sambolo
11.07.2023, 00.09
No just eilen repesi sauma yli viiden vuoden käytön jälkeen POC Resistance Enduro -hanskat. Ihan uskomattoman hyvää tavaraa ovat olleet ja paljon metsä sekä cyclo kilometrejä ovat nähneet. Taitavat olla korjattavissa, mutta varalta kävin pakoputki kaupasta hankkimassa Fox Flexair -hanskat. Täytyy laittaa uudet POCt tilaukseen.
sorry siis off-topic, mutta on vielä hyviäkin hanskoja, mutta ne eivät ole Yokoja.
Empä osannu pocia ajatella, kiitti tipistä!

tchegge_
11.07.2023, 11.33
Hanskat tuntuu olevan aikamoista halvennuksen kohteita. Mavicin Cosmic maantiehanska kesti puoli kesää työmatka-ajoa ennenkö ranteen kuminauha irtosi hanskan suusta.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Sambolo
11.07.2023, 14.03
Verkkokaupoista kun katselee arvosteluja hanskoista niin vähän jokaisessa moititaan heikkoa laatua, kai se on tuurista kii jos saa hyvin kasatut :D

MTB Engineer
19.07.2023, 14.56
Alpinestarsin vedenpitävät varusteet. Shortseissa kesti persaus pari sataa kilometriä maastoajoa. Sen jälkeen oli sekä kangas että saumat puhki. Olivat muutenkin aivan järkyttävän kuumat ja shorteiksikin surkeasti hengittävät.

Enduran vanhempin Singletrack -housujen saumat myös reipeili haarosta, vaikka housut muuten kesti vaikka mitä.