PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kysymys Assoksen bibsien omistajille

frnkr
20.06.2023, 18.43
Onko tullut vastaan mitään vastaavaa bibsiä missä on vehkeille yhtä mukavasti tilaa kuin Assoksen ajohousuissa? Pitäisi ostella kesän kunniaksi uudet mutta on vaikea vaihtaa ahtaampiin. Eli onko Assos ainoa joka osaa rakentaa tilaa etumukseen vai löytyykö joltain toiselta merkiltä riittävää anatomian tuntemusta ja kompetenssia?

hubba
20.06.2023, 20.41
Tämä kiinnostaisi itseäkin, esim. castellia ei enää pysty käyttämään tuosta syystä kun tottunut assokseen. Pitäisi löytyä kaikista housuista tuo ominaisuus.

markkut
21.06.2023, 14.45
Kysymykseen en osaa vastata, mutta Assoksista tietämättömänä ideoin em. kukkaron tuossa viime kesänä pyöräretkellä. Ajattelin, että tällä keksinnöllä tienaan ainaskin miljoona euroa. No, tuli sitten sovitettua ja ostettua Assokset. Sinne menivät nekin miljoonat.

frnkr
21.06.2023, 21.45
On muuten hämmentävää jos tosiaan on yksi ainoa valmistaja joka ymmärtää näiden asioiden päälle. Luulisi että eri brändit edes vähän tekisivät kilpailijakartoitusta. Vai onko ao ominaisuuden rakentaminen niin kallista että muilla ei ole siihen varaa? Melkoista luksusta jos näin on.

Purkk1
22.06.2023, 14.52
Taidan tämän innoittamana tilata itse myös Assoksen bibsit. :D Onko tuo "halvin" Mille GT C2 myös laadukas vai puhutaanko täällä näistä yli 300e malleista?

markkut
22.06.2023, 15.05
Itse kävin Velosportissa sovittamassa ja kalleimman mallin pehmuste oli niin pullea sämpylä, että otin mieluummin pykälää halvemmat. Mallia en muista, mutta siinäkin pehmuste niin paljon esim. Pearl Izumin pöksyjä paksumpi, että melkein saisi satulaa nostaa, kun vaihtaa toisiin pöksyihin.

hubba
22.06.2023, 19.41
Taidan tämän innoittamana tilata itse myös Assoksen bibsit. :D Onko tuo "halvin" Mille GT C2 myös laadukas vai puhutaanko täällä näistä yli 300e malleista?

Itse panostaisin muutaman kympin enemmän Mille GT Summer bibseihin missä on GTS pehmuste.

Itse kävin Velosportissa sovittamassa ja kalleimman mallin pehmuste oli niin pullea sämpylä, että otin mieluummin pykälää halvemmat. Mallia en muista, mutta siinäkin pehmuste niin paljon esim. Pearl Izumin pöksyjä paksumpi, että melkein saisi satulaa nostaa, kun vaihtaa toisiin pöksyihin.

Olet varmaan koittanut GTO mallia missä on huomattavasti paksumpi pehmuste, tuota kai markkinoidaan graveliin enemmänkin.

frnkr
22.06.2023, 19.47

Oma versio on S9 jossa henkselit ovat takaa kiinni kahdesta kohtaa housuissa. Rakenteen tarkoitus on pitää pehmuste oikeassa kohtaa kun laskeutuu putkelta alas satulaan.

Ovat toimineet hyvin ja mietin josko testaisi toisen mallin vai ostaisi saman. Ilmeisesti merkin vaihto on huono idea.

paaton
22.06.2023, 19.51

Mille on minusta tosi löysä ja ihan eri housu, mitä ne paremmat. Sen kun jättää kauppaan, niin heti seuraava sarja onkin hyvää kamaa.

Privileged
22.06.2023, 22.04
https://www.lapassione.cc/products/striver-bib-shorts-black?variant=39566121205829 näillä nyt muutaman lenkin ja FNLD-gravelin ajaneena voin sanoa toimiviksi ainakin omalle kohille. Vähän tilavampi etustakin. Sopivasti nyt -30 pinnaa.

frnkr
23.06.2023, 07.48
https://www.lapassione.cc/products/striver-bib-shorts-black?variant=39566121205829 näillä nyt muutaman lenkin ja FNLD-gravelin ajaneena voin sanoa toimiviksi ainakin omalle kohille. Vähän tilavampi etustakin. Sopivasti nyt -30 pinnaa.

Kiinnostavaa, mikä Assoksen malli(t) sulla on ollut ja kuinka vertautuvat niihin? :)

Privileged
24.06.2023, 22.18
10 vuotta sitten ostin oliko Equipe S7 mallit, jotka kohtuu nopeaa muuttui rusehtavaksi ja hieman läpinäkyviksi. Tässä suhteessa varmaan kehitystä tullut. Pehmuste oli hyvä niinkuin nykyisissä talvihousuissakin Mille GT. Ei aivan yhtä isoa pehmustetta LaPassionen housuissa, mutta isoimmasta päästä. Mukavuus ainakin omalle takamukselle samaa tasoa.

markkut
25.06.2023, 10.39
Olet varmaan koittanut GTO mallia missä on huomattavasti paksumpi pehmuste, tuota kai markkinoidaan graveliin enemmänkin.

Saattaa olla, ainakin joku grävelmalli silloin kaupasta löytyi. Ne, joihin päädyin, näyttävät olevan Equipe RS.

frnkr
25.06.2023, 13.03
10 vuotta sitten ostin oliko Equipe S7 mallit, jotka kohtuu nopeaa muuttui rusehtavaksi ja hieman läpinäkyviksi. Tässä suhteessa varmaan kehitystä tullut. Pehmuste oli hyvä niinkuin nykyisissä talvihousuissakin Mille GT. Ei aivan yhtä isoa pehmustetta LaPassionen housuissa, mutta isoimmasta päästä. Mukavuus ainakin omalle takamukselle samaa tasoa.

Riittääkö myös etumukselle?

viljosiilo
25.06.2023, 16.03
Assoksessa ainakin nuo mallit, joissa on ZeroWaist-vyötärö on etumuksesta melko tilavia. Noissa kalliimmissa malleissa myös tuo kukuPenthouse-ominaisuus, eli etumukseen ommeltu mikrokuituinen "ylähylly" parantaa mukavuutta huomattavasti ja helpottaa vermeiden asettumista housuihin. Cento Evot on parhaat ajohousut, joita olen kokeillut ja ensimmäinen valintani etenkin pitkille matkoille.

hubba
25.06.2023, 18.41
Cento Evot on parhaat ajohousut, joita olen kokeillut ja ensimmäinen valintani etenkin pitkille matkoille.

Samaa mieltä, omat Cento Evot jo 18kk vanhat joten ostin tilalle Mille Gt Summer bibsit lähinnä paksumman pehmusteen takia, onhan nekin hyvät mutta ei pärjää laadussa eikä mukavuudessa noille Centoille. Tykkään myös tuosta zero waist ominaisuudesta tuntuu olevan kevyempi hengittää, pukemisen jälkeen unohtaa että on edes bibsit päällä.

TuplaO
27.06.2023, 16.51
Assoksen bibsit tosiaan omatkin suosikit. En kaipaa kireää saumaa keskelle skreboja. Yksien Castellin gravel-bibsien kanssa mietin alkuun, että tuliko tilattua naisten malli... Sukukalleuksille ystävällisiä vaihtoehtoja en kyllä osaa nimetä.
Tuo mm. Milleistä ja Kiespanzerista tuttu paksumpi pehmuste on omasta mielestä vähän siinä ja tässä. Jos sen saa kohdilleen, ihan OK, mutta saattaa alkaa vika-asennossa hiertää pidemmän päälle.

kaakku
27.06.2023, 17.34
Assoksen bibsit tosiaan omatkin suosikit. En kaipaa kireää saumaa keskelle skreboja.
Assosit on myös omat suosikit mutta minkä keskellä se sauma oli?

Kuvassa dr. Steffen Skreba
https://profile-images.xing.com/images/2a34ef4f513cf09586de8059cda7f437-3/steffen-skreba.1024x1024.jpg