Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Shimano steps e7000 moottori

pyorahullu
16.06.2023, 13.34
Hei
olen uusi ja kirjauduin vasta 15.6.-23.
Mulla on Helkama fe10 läskisähkis shimanon steps e7000 moottorilla. En ole käyttänyt mitään ohjelmia/ applikaatioita vaan ainoastaan ladannut akkua ja käyttänyt eri avustusvaihtoehtoja. En edes tiedä mitkä ovat alkuoeräisasetukset . Nyt on alkanut kuulua naksumista poljettaessa ja peläten pahinta ostin uuden moottorin. Se pitäisi kuulemma jotenkin päivittää tohon pyörään sopivaksi. Lähimpään shimano liikkeeseen 20 km joten pitäis tehhä kotikonstein.
Miten se tehdään? Mitä tarvitaan? Voiko joku foorumilainen tehhä sen? Vääntäkää rautalangasta. Mulle riittäisi se että saisi samat asetukset kun tossa nykyisessäkin on. En tartte mitään tarkkailumahdollusuutta tai mahdollisuutta muunnella arvoja.

jpuu
16.06.2023, 14.53
Ei kai siinä muuta ole kuin rengaskoon määritys. Vaatii kolmannen osapuolen tekemän kännykkäapin bluetoothilla tai virallisesti tehtynä Shimanon huoltosoftan ja liityntäboksin PCE-02.

pyorahullu
18.06.2023, 17.17
Hei
olen uusi ja kirjauduin vasta 15.6.-23.
Mulla on Helkama fe10 läskisähkis shimanon steps e7000 moottorilla. En ole käyttänyt mitään ohjelmia/ applikaatioita vaan ainoastaan ladannut akkua ja käyttänyt eri avustusvaihtoehtoja. En edes tiedä mitkä ovat alkuoeräisasetukset . Nyt on alkanut kuulua naksumista poljettaessa ja peläten pahinta ostin uuden moottorin. Se pitäisi kuulemma jotenkin päivittää tohon pyörään sopivaksi. Lähimpään shimano liikkeeseen 20 km joten pitäis tehhä kotikonstein.
Miten se tehdään? Mitä tarvitaan? Voiko joku foorumilainen tehhä sen? Vääntäkää rautalangasta. Mulle riittäisi se että saisi samat asetukset kun tossa nykyisessäkin on. En tartte mitään tarkkailumahdollusuutta tai mahdollisuutta muunnella arvoja.
Onnistuin lataamaan appin ja löysin nykyisen moottorin asetukset.
Netistä löysin moottorin asennusohjeen. Sen mukaan kampien kiinnitykseen kuuluu "fixing plate" pikku levyt. Omasta pyörästäni nuo puuttuvat. Onko muilla havaintoa?

pyorahullu
19.06.2023, 09.52
Onnistuin lataamaan appin ja löysin nykyisen moottorin asetukset.
Netistä löysin moottorin asennusohjeen. Sen mukaan kampien kiinnitykseen kuuluu "fixing plate" pikku levyt. Omasta pyörästäni nuo puuttuvat. Onko muilla havaintoa?
Sain selvityksen. Fixing platet tulee vain jos Shimanon polkimet

Eemeli82
19.06.2023, 18.21
Sain selvityksen. Fixing platet tulee vain jos Shimanon polkimet
Tarkoitit varmaan kammet?

pyorahullu
19.06.2023, 22.08
:rolleyes:
Tarkoitit varmaan kammet?

pyorahullu
13.07.2023, 18.08
Apuva. Uusi moottori asennettu. Sain st lockerilla yhteyden ja näen asetukset mutta en pysty muuttamaan niitä. Tarve 1. Kehä. 2. Rattaat 3. Asennuskulma. Tartteeko hommata tuo premium versio ohjelmasta ( 30 usd)? Tossa ohjelman taulukossa mainitaan että moottorin ohjelmisto pitää olla taulukon mukainen tai vanhempi. Vanhassa moottorissa ohjelmaversio 4.6.0/4.1.0. Uudesta en katsonut. Taulukon mukaan päivitykset premium ohjelmalla onnistuu jos moottorin ohjelmistoversio on 4.5.0. Ei jymmärrä

pyorahullu
13.07.2023, 18.59
No ni. Pikkuhiljaa. Sain muutettua rattaat oikein. Uuden moottorin ohjelmistoversio 4.1.1/4.1.0. Elikkä jos tulkitsen ym. kirjoittamaani oikein niin premium versiolla saan muutettua loputkin arvot.

pyorahullu
03.08.2023, 15.06
Voiko shimano steps e8000 ( tai ep8) moottorin asentaa e7000 moottorin tilalle ilman että pitää vaihtaa muita komponentteja ( piuhat, näyttö, nopeusanturi)?

lego
03.08.2023, 17.32
E8000 voit vaihtaa eli e7000 muut osat käy suoraan, ep8 johdot ohuempia joten ei käy suoraan mutta on tehtävissä muunto-johdoilla.

pyorahullu
04.08.2023, 11.51
E8000 voit vaihtaa eli e7000 muut osat käy suoraan, ep8 johdot ohuempia joten ei käy suoraan mutta on tehtävissä muunto-johdoilla.
Ok. Kiitti pikaisesta vastauksesta. Ovatko nuo muuntojohdot täyspitkiä ts. Pitääkö pujottaa läpi rungon, vai onko vaan lyhyt plugi joka tulee nykyjohdon päähän?

MRe
04.08.2023, 12.04
Tästä voi katsoa E8000 -> EP8 vaihtoa. E7000 -> E8000 menee helpommin, kun ei tarvitse sitä adapteria.

https://youtu.be/CcySGZDscxM

Videon mukaan tuota moottoria ei tarvitsisi ottaa erikseen käyttöön E-Tubella, näinköhän? Mun mielestä nuo kaikki komponentit pitää aina erikseen konfiguroida.

Kuminauha
04.08.2023, 17.08
Ainakin näytöt, avustuskytkimet, akut ja nopeusanturit voi vaihtaa tuosta vaan ilman mitään softakikkailua. Moottori kyllä vaatii varmaan parametrien asettamista, en oo varma.

miikaael
04.08.2023, 20.00
Tyhmä kysymys: Jos kaikki moottoriin kytkettävät laitteet voi vaihtaa ilman konfaamista, niin miksi sitä moottoria ei voisi vaihtaa? Mikä silloin vaatii sen konfauksen?

pyorahullu
05.08.2023, 06.55
Tästä voi katsoa E8000 -> EP8 vaihtoa. E7000 -> E8000 menee helpommin, kun ei tarvitse sitä adapteria.

https://youtu.be/CcySGZDscxM

Videon mukaan tuota moottoria ei tarvitsisi ottaa erikseen käyttöön E-Tubella, näinköhän? Mun mielestä nuo kaikki komponentit pitää aina erikseen konfiguroida.
Jos vaihdettaessa e8000 -> ep8 näyttö ja näppäin pitää vaihtaa niin miksei pujoteta myös uudet johdot ilnan mitään adaptereita? Ei jymmärrä!

Kuminauha
05.08.2023, 09.52
Tyhmä kysymys: Jos kaikki moottoriin kytkettävät laitteet voi vaihtaa ilman konfaamista, niin miksi sitä moottoria ei voisi vaihtaa? Mikä silloin vaatii sen konfauksen?

Itse moottori varmaan jotain asetuksia vaatii. Kampien pituus, asennuskulma jne. En tiiä tosiaan tarkkaan kun en ole moottoria ikinä itse vaihtanut, olemassa olevaan moottoriin olen vaihtanut noita edellä mainitsemia varusteita.

MRe
05.08.2023, 10.17
Kyllä mulla on se mielikuva, että esimerkiksi näyttö pitää ”ottaa käyttöön” e-tubella. Talvella vaihdoin Di2-näytön.

Hekse
05.08.2023, 19.24
Kyllä mulla on se mielikuva, että esimerkiksi näyttö pitää ”ottaa käyttöön” e-tubella. Talvella vaihdoin Di2-näytön.

Ite justiinsa päivitin ep8:siin sc-en500-->sc-em800 niin siinä ei kyllä tarvinu muutakuin kytkeä osat.

MRe
06.08.2023, 10.44
^ok, ehkä mä vaan muistan väärin.

lego
30.08.2023, 18.29
Tunturi e290 shimanon e7000 mottorilla, ajettu 48h, 3tkm ja moottori poks, takuu ummessa ja shimano sanoo 930e kiitos.

Isäni(eläkeläinen) ajelee sattunnaiseti tuusulanjärveä ympäri pyöräteitä pitkin joten luulisi kestävän vähän pidempään.. Eikös tuotevastuulain mukaan voitaisi olettaa että tuotteessa on vikaa jos ei kestä tuon enempää?

Eemeli82
30.08.2023, 19.44
Tunturi e290 shimanon e7000 mottorilla, ajettu 48h, 3tkm ja moottori poks, takuu ummessa ja shimano sanoo 930e kiitos.

Isäni(eläkeläinen) ajelee sattunnaiseti tuusulanjärveä ympäri pyöräteitä pitkin joten luulisi kestävän vähän pidempään.. Eikös tuotevastuulain mukaan voitaisi olettaa että tuotteessa on vikaa jos ei kestä tuon enempää?
Aikamoista haipakkaa on kyllä isäsi ajellut Tuusulanjärveä ympäri, keskinopeus 62,5km/h... ;)

lego
30.08.2023, 20.40
Tiedot pyörän näytöltä, keskinopeus oli 21km/h ja kilsat vähän yli 3tkm joten tunnit täytynyt olla 148h eikä 48h mutta ei muuta tosiasiaa että aika heikko esitys shimanon e7000 moottorilta..

pyorahullu
31.08.2023, 07.00

Arvaan että moottorin sisällä oleva muovinen hammasratas on hajonnut. Jos takuu voimassa ni myyjältä uus tilalle. Shimano ei myy varaosia eikä korjaa. Katso tarkemmin EMTB forum. Jos ei takuuta ni tori.fi myynnissä moottoreita. Ostin sieltä itte varalle.

Esuli
06.04.2024, 19.06
Laitoin Tunturi e275 sm sählöpyörään loivaliikkeisen toisen moottorin. Oli heikotus sepeliä täynnä e7000 motor. Pohjapanssari yläpäässä oli noin sentin rako, muovi kuoressa oli myös sentin rako Sähkö liittimien kohdalla. Toisella puolella rakoja ei ollut.
Hauska juttu!
Laitoin kuumaliimaa kunnes selvitän näiden rakojen merkityksen, takuut on jo menny.
Inserasta nämä raot puuttui.

pyorahullu
07.04.2024, 09.03
Onko moottorin alurungossa myös vikaa vai vain suojakuorissa?

Esuli
11.04.2024, 09.31
Alurunko on ehjä. Eikä missään ole mikään itään vikaa, etupyörä vain heittää reijistä kaiken roinan sähköliittimiin. Onhan ne vedenkestävät liittimet mutten usko vesikylvystä oleva mitään hyötyä.
Voihoin motorin kun range on 500w akulla 7000ssa 50km/boost ja 6100sessa 85km/high.

pyorahullu
12.04.2024, 10.29
Itte tehny helkama läskiin seuraavat toimenpiteet.
1. Täyspitkä lokasuoja ja kuraläppä joka miltei raahaa maata
2. Moottorin eteen styroksista kotelo
nämä Toimenpiteet estävät sen että suurin osa etupyörän heittämästä kuvasta ei mene moottoriin tai ketjuun. Suojelee myös vetopuolen keskiölaakeria , joka on tämän moottorin Akilleen kantapää. Ei kunnon stefaa estä,ässä kuran pääsyä laakeriin