Näytä tavallinen näkymä : Täysjousto sähköläski Swoop Ranger
rookie82
01.06.2023, 11.31
En ole onnistunut löytämään mistään kokemuksia tai arvioita otsikon pyörästä. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/swoop-fatbike-26-7v-ranger-sahkopyora
Löityisilö foorumilta mielipiteitä tai kokemuksia?
Työsuhdepyöräksi tuo harkinnassa. Tulisi ympärivuotiseen 8 km suunta ajoon ja satunnaisiin maastolenkkeihin.
Iso LG:n akku ja edullinen hinta houkuttais. Pyörä kuulemma Suomessa suunniteltu, muttta lisätietoja on niukasti saatavilla.
- 840 LG Wh akku
- 65 Nm Bafang M420 keskimoottori. Riittääkö noin painavalle pyörälle? Kuski 85 kg.
- Täysjousto
- Paino 34 kg. Liikaa?
- Osat alempaa keskitasoa
- Hinta vain n. 2200€
harrastelija
01.06.2023, 14.25
eikös tuossa 420 bafangissa ole 80 vai oliko 85 vääntöä? Prisman mallissa on bafang 200 jossa vääntöä tuo 65? No pyörästä ei kokemusta bafang m400 tekniikasta on ja olen ollut tyytyväinen . Voisi kuvitella että jonkunlainen laatu on taustalla kun kerran tuota swoopia myydään Prismassakin kai sielä vähän mietitiään mitä tuodaan portfolioon.
Mekaaniset levyjarrut[emoji1749]
Santtu75
01.06.2023, 14.37
eikös tuossa 420 bafangissa ole 80 vai oliko 85 vääntöä? Prisman mallissa on bafang 200 jossa vääntöä tuo 65? No pyörästä ei kokemusta bafang m400 tekniikasta on ja olen ollut tyytyväinen . Voisi kuvitella että jonkunlainen laatu on taustalla kun kerran tuota swoopia myydään Prismassakin kai sielä vähän mietitiään mitä tuodaan portfolioon.
Bafang ilmoittaa moottorille tosiaan sen 80Nm. max. väännön.
Moottori tuossa "halpikseksi" ihan ok. samoin akku jossa jopa erittäin iso kapasiteetti.
Siihen ne hyvät puolet sitten loppuukin.
Paino huimat 34kg. mekaaniset levyjarrut, surkeat joustuskomponentit ja huono vaihteisto, tuskin pyörän muutakaan osat mitään isompaa ihastusta aiheuttavat.
Jättäisin suosiolla väliin.
harrastelija
01.06.2023, 14.48
niin ihmettelen miksi tuossa pitää olla jousitus. Jotenkin tuohon olisi sopinut paremmin ilman etu että takajousitusta. Sieltä kai tuota painoakin saatu aikaiseksi jonkun verran. En tiedä paljonko tuo iso akku tuo painoa lisää.
Santtu75
01.06.2023, 15.36
niin ihmettelen miksi tuossa pitää olla jousitus. Jotenkin tuohon olisi sopinut paremmin ilman etu että takajousitusta. Sieltä kai tuota painoakin saatu aikaiseksi jonkun verran. En tiedä paljonko tuo iso akku tuo painoa lisää.
Taisin löytää tuon vastaavan akun myynnistä ja sille ilmoitetaan painoksi noin 4,5kg kun vaikka jos verrokiksi laitetaan tuo Tunturin E-Max täysjouston shimanon 8010 (504Wh) akku joka painaa 2,6kg, niin painoeroa olisi akuilla se vajaat 2kg.
Eli jos akut otetaan pois vertailusta, niin Swoop Ranger painaa muilta osiltaan noin 6kg enemmän tuota tunturin E-Max:a joka on iso painoero.
Painava on, takajousto tuossa hintaluokassa kuraa ja Kärkkäiseltä en muutenkaan ostaisi mitään vaikka ilmaiseksi saisin.
Mekaaniset levyjarrut[emoji1749]
Mikä vika on mekaanisissa levyjarruissa? Ei tarvi DOT4 nesteitä vaihtaa parin vuoden välein.
Pitää muistaa, minkä hintaluokan jarruista puhutaan. Noissa muutaman euron tuotantokustannuksilla tehdyissä levyjarruissa neste on iso riski. Halppisjarruissa itse kiertäisin kaukaan nestejarrut.
Sitten kun päästään Shimano ja SRAM tasolle niin asia on eri.
”Swoop Fatbike Ranger -sähköpyörän ominaisuudet ovat markkinoiden terävintä kärkiluokkaa, sillä pyörän eri osat ovat arvostettujen merkkivalmistajien tuottamia”
Kova peli, kannattaa ostaa!
Santtu75
01.06.2023, 20.51
”Swoop Fatbike Ranger -sähköpyörän ominaisuudet ovat markkinoiden terävintä kärkiluokkaa, sillä pyörän eri osat ovat arvostettujen merkkivalmistajien tuottamia”
Ja näitä markkinoiden terävimpää kärkiluokkaa ovat:
Bafang
Tektro. Loistavat Hydrauliset jarrut, kaikissa kuvissa tosin mekaaniset.
Shimano Altus 7v. vaihteet. ja TZ500-7 pakka.
Takajousitus EXT A5 keulasta ei hajuakaan.
Siinä sitä terävintä kärkiluokkaa.
Suomeksi sanottuna täyttä paskaa pyörä täynnä (poislukien Moottori ja akku).
...täyttä paskaa ...
Hyvä, että tunnettu sähköpyöräilijä sanoi tämän. Itse en kehdannut kusimyrskyn pelossa.
Santtu75
01.06.2023, 21.42
Hyvä, että tunnettu sähköpyöräilijä sanoi tämän. Itse en kehdannut kusimyrskyn pelossa.
Niin, siis sähköosat edustavat tuon pyörän parasta antia (ilman että nekään nyt mitään erityisen loistavia olisivat). Mutta jokainen väheänkin enemmän pyörien kanssa pelannut osaa kyllö arvioida nuo muut osat ja kyllä jokainen tietää mitä ne ovat, turha sitä kaunistella.
Mun mielestä ton parasta antia on paino, saa paljon rahalle vastinetta!
Jos tuo pyörä olisi ilman sähköjä niin hinta max. 500€. Laatu alinta ja tuntematonta kuraa paskapuljusta. Hyvää ja halpaa et saa samassa paketissa, tässä tapauksessa et edes kohtalaistakaan!
rookie82
02.06.2023, 12.50
Kiitos, ounastelinkin ettei pyörä kovaa suosioita saa. Pyörää tpsiaan myy marketit mm. Prisma, Minimani, kärkkäinen, halpahalli ja muutama nettikauppa.
Grz black raw olisi varmaa parempi kokonaisuus 2k hintaluokassa
Kiitos, ounastelinkin ettei pyörä kovaa suosioita saa. Pyörää tpsiaan myy marketit mm. Prisma, Minimani, kärkkäinen, halpahalli ja muutama nettikauppa.
Grz black raw olisi varmaa parempi kokonaisuus 2k hintaluokassaOnko jokin erityinen syy pysyä 2K€ hintaluokassa? Minusta työsuhdepyörää hankkiessa kannattaa ostaa kunnollinen ja unohtaa se eurojen säästäminen. Maksu menee, niin kivuttomasti. Ottaa vaan sen muutosturva /palautusturva millälie nimellä, että voi pyörän palauttaa kesken sopimuskautta, jos ei homma kiinnosta tai haluaa erilaisen pyörän.
Tosiaan 2 tonnin hintaluokkaan kattelee vaikka sit jotain tällästä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/699188/GZR-Black-Raw-26-sahkofatbike-19
Satunnaispyorailija
30.10.2023, 20.41
Olen itse katsellut Swoopin Attackeria. Se on myös hillittömän painava ja halpisosilla kuten otsikonkin pyörä. Kokemusta ei kuitenkaan ole siitä, miten hyvin tuohon pystyy vaihtamaan osia noiden kehnojen tilalle. Pyytäisinkin arviotanne siitä voiko vaihtaa parempaa tilalle?
Minua kiinnostaa myös kommentit siitä, että käyttötarkoitukseeni Swoop voisi kuitenkin olla riittävä. Tarkoituksena olisi pyöräillä kaksi kertaa viikossa 14 kilometriä tieajoa ja sitten joitakin satunnaisia ajoja päälle. Varsinaiseen maastoajoon minulla on tavallinen ketterä 27,5 täysjousto.
Swoopissa minua houkuttaa erittäin halpa hinta 1365e, johon suunnilleen saisin sen eli korkeiden korkojen aikaan pääomakustannuksillekin pitää laskee jotain. Voisi ostaa sitten parempaa osaa tilalle, kun leviää joku. Ei tuota kuitenkaan ilman sähköä käytetä, joten en näe painoa niin isona ongelmana ympärivuotisessa tieajossa.
Verkkiksestä GZR olisi toki varmasti parempi, mutta hinta minulle olisi yli 1100 euroa kalliimpi eli yli 80 % lisää!
Mitä mieltä siis olette? Riittäisikö pari kertaa viikossa ympärivuotiseen muissa harrastuksissa käyntiin + satunnaisiin kauppa yms. reissuihin?
^Harkitse tuon Swoopin sijaan tuota Insera Broncoa Tokmannin tarjouksesta. On kahta kokoa valittavaksi. 1495 euroa.
https://www.tokmanni.fi/sahkopyora-insera-bronco-e-fatbike-26-9-va-6417492001691
Itsellä vuoden ollut käytössä ja olen kyllä ollut hinta-laatusuhteeseen tyytyväinen.
Travelkicking
31.10.2023, 09.04
Tuota vääntölukemaa mäkin ihmettelin. Valmistajan sivulla 80nm. https://bafang-e.com/en/products/motors/m-series/m420
Joustohaarukka läskissä on minusta kyseenalainen varuste, varsinkin kaupunkiajossa. Varsinkin halpa vaimentamaton kierrejousikeula, mitä nuo halvimmat kiinalaiset poikkeuksetta ovat. Kaikki jousitusosat vaativat huoltoa jossain kohtaa.
Inserassa pykälää parempaa osaa ja muutenkin vakuuttavamman näköinen laitos jo ihan geometriansa puolesta.
Ja tokihan joustokeulalla voi läskipyörässäkin olla paljon käyttöä, jos ajo on vaikkapa tällaista https://youtu.be/7KKciZZsR9c?feature=shared
:D Ns. Normiajossa se jousto ja läskit renkaat vaan toimittaa samaa asiaa...
pyorahullu
31.10.2023, 19.00
:seko:
Satunnaispyorailija
01.11.2023, 11.31
Kiitos kommenteista. Täytyy tutustua Tokmannin pyörään. Jänniä noi ilmoitetut ranget. Swoop ilmoittaa pidemmän kuin Tokmannin Insera, vaikka samankokoinen akku ja Swoopin pyörä huomattavasti painavampi.
Hyvä kommentti myös ettei tuon hintaluokan jousituksista ole paljoa hyötyä yleensä. Hieman vähemmän ilmaa renkaisiin, niin toimii hyvin vissiin. Itsellä ei tosiaan fatbikeistä kokemusta. Hyppimään en ihan äkkiä lähde, mutta satunnaisesti maastossa voin ajella.
Larunpyörässä tarjouksessa myös tälläinen 2200e:
https://larunpyora.com/fi/product/2023-active-arctic-sahkofatbike/95946
Hain itse eilen, ja ihan tuntuu omasta mielestä tosi laadukkaalta.
- Shimano E8000 moottori
- 504Wh akku
- Schwalbe jumbo jim 4.8'' laaturenkaat
- Deore 11x
https://i.imgur.com/6j8pGAW.png
https://imgur.com/a/uOX4cUg
https://imgur.com/a/uOX4cUg
Nuo navat quando on sitä alinta kastia.
Travelkicking
03.11.2023, 14.30
Nuo navat quando on sitä alinta kastia.
Niin mäkin epäilin witt esumon ostettuani, mutta ei se tieto ajoa haitannut. 36 pinnaiset kiekot.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.