Näytä tavallinen näkymä : Maasturi sekalaiseen ajoon
Hakusessa reilun tonnin maasturi, ajellaan asfaltilla, hiekalla ja helppoja polkuja. Ennestään olemassa 5v vanha White pro joka menee vaimon käyttöön, ollut vastaavassa käytössä ihan ok. Nyt Kona Kahunaa ajettu joka vaikutti ihan kohtalaiselta mutta löytyisikö esim.Cubelta vastaavaa tai astetta parempa vaihtoehtoa? Yritin itse tietoja vertailla mutta osanrot/tyypit ei kerro mitään.
Joku tollanen vaikka, jos siis whitea vastaava haussa https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-8.0-3
^Hintaisekseen hyvä valinta.
Kiitos suosituksesta, mun kokoiselle ei 29" enää oo. White oli esimerkkinä vaan ettei oo eka maasturi, Konassa erona 1*12 deore ja rokkari keula alhaalta nupista ku white on 2*11XT, etäsäätöinen DTn ilmakeula ja 1,5kg kevyempi. Siinä DTn etälukitus kätevä kun on 3 asentoinen.
https://rtech.fi/tuote/cube_attention_sl_2022_maastopyora Toi on hinnaltaa konan tasoa mut ei taida muuten olla. https://rtech.fi/tuote/cube_reaction_pro_2022_maastopyora?attr1_id=388 , onko toi sit astetta paremmilla osilla ut selkeästi kalliinpi?
Onko toi Kona muuten hintansa arvoinen, onko se deore jo marketti osa, kannattaako haeskella Scramin osilla?
Kiitos suosituksesta, mun kokoiselle ei 29" enää oo. White oli esimerkkinä vaan ettei oo eka maasturi, Konassa erona 1*12 deore ja rokkari keula alhaalta nupista ku white on 2*11XT, etäsäätöinen DTn ilmakeula ja 1,5kg kevyempi. Siinä DTn etälukitus kätevä kun on 3 asentoinen.
https://rtech.fi/tuote/cube_attention_sl_2022_maastopyora Toi on hinnaltaa konan tasoa mut ei taida muuten olla. https://rtech.fi/tuote/cube_reaction_pro_2022_maastopyora?attr1_id=388 , onko toi sit astetta paremmilla osilla ut selkeästi kalliinpi?
Onko toi Kona muuten hintansa arvoinen, onko se deore jo marketti osa, kannattaako haeskella Scramin osilla?
Makuasia, mutta deore on noin 200% parempi kuin noi alatason sramit.
Ei Deoressa mitään vikaa muttei esim. SRAM:n NX/GX:ssä. Pitkälti makuasioita.
F. Kotlerburg
15.05.2023, 11.06
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html?dwvar_3273_pv_rahmenfarbe=BK
Tässä on hyvä kampe, vaikka nokalla on perustason Fox niin se kyllä pätkii nuo Judy Silverit mennen tullen ja palatessa.
^Ei paha ja suht perustason laatuosaa muutenkin.
Pistäisin painoa komponenteille mitkä on kalliita tai haasteellisia vaihtaa kuten keula.
Eniten kuitenkin painoa sille että pyörä tuntuu hyvältä itselle ajaa eli geometria ylipäänsä. Toiset voi olla hiuka liian pikaisia regoinnissaan ja toiset liian rauhallisia. Lisäksi tietysti tulee ohjaamon geometrian sopivuus.
Jälkikasvulle ollaan etsitty vastaavan hintaista 1-1.5ke jäykkäperää yleispyöräksi. paras ajoltaan ollut Cube. Hän tykkää rauhallisesti reagoivasta ja vakaasta pyörästä.
itellä on kahdessa notkussa Rockkaria ja yhdessä vanhassa Foxia. Selvästi eniten harmia on Rockkarin jousitusosista. Foxin osat ainakin vanhat toimii vaikei niitä huoltaisi. Rockkarit tuntuu takkuavan (takuukorjausta) jo ihan uutena.
Se että onko vaihtaja Deore vai XT... aivan sama. Käytännössä ne toimii yhtä hyvin jos kasetti ja ketju on samat (Deore) kuten se näissä tämän hintaluokan pyörissä on. Takakasetilla on vaihtamisen tarkkuuteen ja nopeuteen enemmän vaikutusta kuin vaihtajalla. Se vaihtajan XT tai GX logo vaan on niin näkyvä että sillä myydään.
Jos pyörä tulee aktiiviseen maastoajoon komponentteihin pitää kiinnittää toisella lailla huomiota kuin yleispyöräksi ostaessa. Yleispyörässä osien pitää toimia, vaikka ilman jatkuvaa huoltoa.
kannattaa kysyä itseltään kykenetkö huoltamaan keulan 50h välein ja tai maksamaan perus huollosta jokusen kerran vuodessa 60e ja isosta 200h huollosta vuoden tai kahden välein 200e?
Ne hyvät komponenti ei ole hyviä kuin ekan kesän jos niitä ei huolla.
^Totta, runko, kiekot ja keula oltava suht laadukkaita. Muista osista suurinosa kulutustavaraa jotka muutenkin vaihtuu säännöllisin välein. Kun nuo kolme tärkeintä kunnossa niin on jatkossa helppo päivittää /parantaa.
Kiitos hyvistä vinkeistä, tälläisiä kokemusperäisiä kommentteja on kiva lukea. Tuota 8Canyonia aluksi katselinkin mutta kun kokolaskuri tarjoaa S ja se on 27,5, M-kokoinen on 29 mutta kun sen testaamiseen ei ole mahdollisuutta. En sitten tiedä paljonko niillä on olisi eroa esim. asfaltilla rullatessa mutta jotenkin tuo 29 on se mitä haen. Toi huolto on hyvä pointti, olen itse pyöräni muuten huoltanut mutta keulojen osalta ne pitää sitten huollattaa. Tuota mainittua Foxin keulaa ei juuri tuossa tonnin hujakoilla ole tarjolla ainakaan kivijalkamyymälöissä, sekin taitaa kertoa jotain osan laadusta. Olen itse enemmän sitä kivijalkakaupan sukupolvea joka ei osaa/uskalla netistä tilata kun menee kuitenkin säätämiseksi jonkun osan tai koon suhteen yms. Tampereen seudulla on muutama kauppa josta se kulkine pitäisi löytää. Pyörä on tarkoitus hankkia työsuhdepyöränä mutta meinasin hintaluokan tuohon 1100-1300 hujakoille ettei soppari venyisi paljon yli vuoden mittaiseksi niin voisi sitten ensi syksynä uusia työmatkapyörän. Voi olla että hinta vähän nousee ja soppari venyy mutta silloin ajetaan vanhalla pyörällä töihin, pitänee mennä kuitenkin muu kuin hinta edellä vaikkakin johonkin se raja on lopulta vedettävä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.