Näytä tavallinen näkymä : Sähköinen  pumppu hakusessa maantiepyörään

tarve pienikokoinen  ,tehokas, helppo käyttö ja hintalaatusuhde
Eikös kuitenkin kunnon jalkapumppu olisi parempi vaihtoehto?
Miksi olisi?
Tollasella itse pumppaan https://www.lidl.fi/p/yksi-akku-monta-laitetta/parkside-akkukayttoiset-kompressori-ja-ilmapumppu/p53412
litkurenkailla ajettaessa olis tarkoitus olla pieni pumppu mukana jolla saa paineet laitettua,käsipumpumpulla kyllä saa ,mutta samankokoisella toki vähän painavammalla "kompura" pumpulla homma toimis helpommin.
Mulla on tämmöinen:
Bosch EasyPump 3.6V -akkupumppu – Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/681382/Bosch-EasyPump-3-6V-akkupumppu?)
Riittää reiluun 5bar asti 28mm kumeilla. 
Mutta tuo on kotikäytössä, pumppaan sillä kaikki talouden kumit (pyörät ja autot). Ja käytän painemittarina. En siis kanna mukana lenkeillä.
Ajatko maantiellä vaiko maastossa? Maastossa, jos tarvii vaihtaa paineita kesken ajon, niin jotenkin hiffaan ajatuksen mutta maantiellä en. Ei kai ne kumit niin paljon vuoda? Eli itse en kantaisi satojen grammojen (400-700gr) lisäpainoa mukana lenkeillä JOS sattuu tarvitsemaan pumppua. Sitä varten mulla on pieni (hätävara)pumppu, jolla saa ilmaa kumeihin sen verran että pääsee pois. Minään napsauttimena / kompurana tuommoinen akkukäyttöinen ei sitten toimi. Ja mikään noista ei varsinaisesti ole "pieni."
Verkkiksessä on 5 eri vaihtoehtoa: 
Polkupyörän pumput – Pyöräilytarvikkeet ja varaosat – Pyöräily – Urheilu – Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/8574d/Polkupyoran-pumput)
Ota noista kevein.
Mitä noita testejä juutuupissa katsonut, niin hyvällä minipumpulla hoitaa homman nopeammin ja helpommin. Lisäksi jos se akkukäyttöinen pumppu on pieni ja kevyt, niin siinä ei riitä teho eikä akku kovin kummoisiin operaatioihin.
Mitä noita testejä juutuupissa katsonut, niin hyvällä minipumpulla hoitaa homman nopeammin ja helpommin. Lisäksi jos se akkukäyttöinen pumppu on pieni ja kevyt, niin siinä ei riitä teho eikä akku kovin kummoisiin operaatioihin.
Mulla on kyllä juurikin käytössä tuollainen minipumppu ja jos maantiepyörään tulee pikkunen reikä ja litkut on sisällä niin juu kyllä pystyy pumppaan tuollaisellakin ,toki 6 bar minipumpulla on aika haastavaa ja juurikin sen takia etsinnässä on toisenlaista pumppua.
Tätä on youtube kanavilla hehkutettu.  Omaa kokemusta ei ole.  https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-cube
^ Olisikohan tuosta co2 patruunan korvaajaksi. Ei varmasti yhtä nopea, mutta toisaalta ei tarttis välittää onko litku co2 "yhteensopivaa" vai ei, tai korvata co2:ta ilmalla patruunan käytön jälkeen... Aikamoisen kasan patruunoita tuon hinnalla kyllä hankkii.
K.Kuronen
04.05.2023, 11.06
Mulla on kyllä juurikin käytössä tuollainen minipumppu ja jos maantiepyörään tulee pikkunen reikä ja litkut on sisällä niin juu kyllä pystyy pumppaan tuollaisellakin ,toki 6 bar minipumpulla on aika haastavaa ja juurikin sen takia etsinnässä on toisenlaista pumppua.
Velogi testaili kanavallaan akkukäyttöisiä. Mulla on Wittin punppu ja aika vähälle käytölle on jäänyt. Jos minipumppu on tien päällä vähän turha (on se), niin akkupumpun painoinen ja kokoinen perinteinen on jo aivan eri laite ja lisäksi mukaan mahtuu vielä co2-pumppukin.
K.Kuronen
04.05.2023, 11.21
Tätä on youtube kanavilla hehkutettu.  Omaa kokemusta ei ole.  https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-cube
Pumppauskertoja täyteen ladatulle tosin luvataan varsin vähän -varaa sähhläykseen tai uuteen vuotoon ei ole.
Pumppauskertoja täyteen ladatulle tosin luvataan varsin vähän -varaa sähhläykseen tai uuteen vuotoon ei ole.
No nyt on pieni laite kyseessä ei varmaankaan enää mistään löydy pienempää, olis kyllä optimi koko ja helppo käyttää,ei huono.
Täytyy sanoa ei ole mieleenkään juolahtaa moista mukana lenkillä kuljettaa, riittä tehokas minipumppu ja patruunat. Toisaaltaan ei ole niillekään ollut tarvetta pariin vuoteen ja lisäksi välttelen kaikkea (turhaa) kamaa...
Kertoo paljon tuotteesta kun maastopyörän mallirenkaina on käytetty 2.6 x 1.95 rengasta :) Muutenkaan en ymmärrä mikä onglema on käyttää minipumppua ja/tai Co2 patruunaa. Toki niille ei ole omaa appia kännykkään.
Oma kokemus noista sähköpumpuista on, että ovat aika hitaita. Vähänkään tehokkaampi ei ole enää kokoa mukanakuljetettava. Kyllä tuollainen silti parempi on kuin ilman pumppua kulkeminen.
Itse kuskaan mukana minipumppua ja 2x CO2-patruunaa. Jos on yksin lenkillä, niin kiireettä pumpulla ajopaineet ja porukkalenkillä CO2 renkaaseen.
Kuinka hyvin sähköpumpuissa akku kestää säilytystä? Toimiiko talven säilytyksen jäljiltä vielä vai käykö kuin halpojen kiinanlamppujen kanssa?
Mä ostin innoissani just ton, näytti niin hienolta somevideoissa (sponsored content :rolleyes: ).
Toimii se omalla tavallaan ihan hienosti ja on helpompi mahduttaa satulan alle laukkuun ku mineinkään pumppu. Nopeudeltaan noin samalla tontilla ku kiireessä pumppailu käsin, mut toisaalta sen odotteluajan voi käyttää jo kamojen laittamiseen takas laukkuun yms, eli käytännössä nopeampaa ku käsin.
En kuitenkaan sanois sitä pumpun korvaajaks, pumpusta kun tulee ilmaa just niin kauan ku jaksaa pumpata. Ton kanssa jäi pulaan sen kerran ku lenkillä tuli kaks flättiä. Ekan 700x25-renkaan täytti vielä ongelmitta, mut toinen jäi niin lötköks, että piti vaivailla seuraavaa kohdalle saapunutta. :(
Ei siinä olis ollu edes kiire, kun mukana oli vaan yks varasisuri ja toinen meni paikkahommiks, mutta kun ei vaan tullu enää ilmaa edes hitaasti. Akkuledi oli kyllä vihreällä, en tiiä oliko ihan 100%, kun en tuota kuitenkaan lenkkien välissä pidä latauksessa.
Itellä meni vähän idea tosta ja laitoin vehkeen eteenpäin. Jos toi rajote ei haittaa, ni kätevähän se on. Makuasioita.
Toi on malliesimerkki tuotteesta jonka funktiona on lähinnä tuhota maapalloa.
Voikohan turhempaa kapinetta olla kuin mukana kannettava sähkötoiminen polkupyörän pumppu [emoji1]?
Mä en ainakaan kanna mun polkupyörää, mutta kyllä se varmaan turhalta tuntuisi jos sitä kanniskelisi.
Mä ostin innoissani just ton, näytti niin hienolta somevideoissa (sponsored content :rolleyes: ).
Toimii se omalla tavallaan ihan hienosti ja on helpompi mahduttaa satulan alle laukkuun ku mineinkään pumppu. Nopeudeltaan noin samalla tontilla ku kiireessä pumppailu käsin, mut toisaalta sen odotteluajan voi käyttää jo kamojen laittamiseen takas laukkuun yms, eli käytännössä nopeampaa ku käsin.
En kuitenkaan sanois sitä pumpun korvaajaks, pumpusta kun tulee ilmaa just niin kauan ku jaksaa pumpata. Ton kanssa jäi pulaan sen kerran ku lenkillä tuli kaks flättiä. Ekan 700x25-renkaan täytti vielä ongelmitta, mut toinen jäi niin lötköks, että piti vaivailla seuraavaa kohdalle saapunutta. :(
Ei siinä olis ollu edes kiire, kun mukana oli vaan yks varasisuri ja toinen meni paikkahommiks, mutta kun ei vaan tullu enää ilmaa edes hitaasti. Akkuledi oli kyllä vihreällä, en tiiä oliko ihan 100%, kun en tuota kuitenkaan lenkkien välissä pidä latauksessa.
Itellä meni vähän idea tosta ja laitoin vehkeen eteenpäin. Jos toi rajote ei haittaa, ni kätevähän se on. Makuasioita.
Tuollainen akkukäyttöinen ei ole tosiaankaan järkevä. Ei edes kotona, saati sitten lenkillä. Sen ainoan kerran kun unehdat tarkistaa patterin tilan siitä laitteesta, jota tarvitaan pari kertaa kesässä, niin siitä on akku loppu. 
Minä ajattelin, että luopuisin himassa analogisesta näytöstä pumpussa ja ostin niin ihqun digitaalisella näytöllä olevan lezynen. Vein jo vanhan duuniin. No eihän se saatana näyttänyt painetta ollenkaan seuraavana aamulla lenkille lähtiessä. Rikki tietysti, mutta ihan samalla tapaa siitä voisi olla patteri lopussa, kun alat siellä kisapaikalla täyttämään rengasta. 
Kaikki vaan analogista ja manuaalista, mikä vaan on mahdollista.
^Noin se menee. Siis kotona kunnon jalkapumppu ja lenkillä mini ja patruunat eikä mitään elektroniikka rojua maailmaan Kiinasta lisää. Jos ei jaksa pumpata niin ehkä pikkuinen salitreeni vois olla poikaa.
Eemeli82
07.05.2023, 00.25
Niin oliko tämän ketjun aihe se mikä on kenenkin mielestä oikea pumppukombinaatio missäkin?
Avauksessa toivotuilla spekseillä olevaa tuotetta ei ole. Tien päälle (satunnaiseen käyttöön oletan) löytyy parempia kompromissiratkaisuita).
^Ja onko ongelma että noiden teho ei riitä maantiepaineille?
Eemeli82
07.05.2023, 14.46
Mulla on Velogin testissäkin ollut Bergin akkupumppu, millä on tullut laitettua ilmaa niin maastopyörän, kun jopa autonkin renkaisiin, sekä itseasiassa vesipumpun vastapaineitakin. Sillä on maksimipaineet 120psi eli 8,2bar, eli kintaalle taitais mennä maantiepyörän kanssa. Painoa tuolla on 400g.
Velogin testin mukaan sillä täyttää n. 10 kertaa maastopyörän (koko jäi mulle epäselväksi) renkaan 2,0 bar paineeseen, joten ei tuota ihan jatkuvasti tarvitse latailla.
Painemittari tuossa on kohtalaisen tarkka, mitä nyt itsekin tuli sitä vertailtua. Itse pidän tuota ihan kätevänä, kun saa suoraan haluamansa paineen asetettua pumppuun, tökkää kiinni ja antaa pöristä kunnes itsestään pysähtyy. En mä tiedä onko tuo nyt miten laadukas, vähän muovisen oloinen ainakin, mutta onpa tuo käyttöä nyt ainakin toistaiseksi kestänyt, eikä akku ainakaan vielä ole mitään hyytymisen merkkejä ilmaissut. Eikä nyt järin kalliskaan kun 60€ taitaa maksaa.
 Ja jotta ei tule paha mieli kenellekään niin ei, en sitä kanna pyöräillessä mukana, vaikka kyllähän tuo repussa menis, eikä se reppu mun pyörä-kuski-reppu yhdistelmässä olis silti se ylipainoinen...Lezynen minijalkapumppu kulkee repussa mukana.
Niin oliko tämän ketjun aihe se mikä on kenenkin mielestä oikea pumppukombinaatio missäkin?
Mulla on Velogin testissäkin ollut Bergin akkupumppu, millä on tullut laitettua ilmaa niin maastopyörän, kun jopa autonkin renkaisiin, sekä itseasiassa vesipumpun vastapaineitakin. Sillä on maksimipaineet 120psi eli 8,2bar, eli kintaalle taitais mennä maantiepyörän kanssa. Painoa tuolla on 400g.
Velogin testin mukaan sillä täyttää n. 10 kertaa maastopyörän (koko jäi mulle epäselväksi) renkaan 2,0 bar paineeseen, joten ei tuota ihan jatkuvasti tarvitse latailla.
Painemittari tuossa on kohtalaisen tarkka, mitä nyt itsekin tuli sitä vertailtua. Itse pidän tuota ihan kätevänä, kun saa suoraan haluamansa paineen asetettua pumppuun, tökkää kiinni ja antaa pöristä kunnes itsestään pysähtyy. En mä tiedä onko tuo nyt miten laadukas, vähän muovisen oloinen ainakin, mutta onpa tuo käyttöä nyt ainakin toistaiseksi kestänyt, eikä akku ainakaan vielä ole mitään hyytymisen merkkejä ilmaissut. Eikä nyt järin kalliskaan kun 60€ taitaa maksaa.
 Ja jotta ei tule paha mieli kenellekään niin ei, en sitä kanna pyöräillessä mukana, vaikka kyllähän tuo repussa menis, eikä se reppu mun pyörä-kuski-reppu yhdistelmässä olis silti se ylipainoinen...Lezynen minijalkapumppu kulkee repussa mukana.
Tämähän on nyt ihan väärä ketju.
Piti olla pieni ja mukana kannettava pumppu maantiepyörään.
Eemeli82
07.05.2023, 17.57
Tämähän on nyt ihan väärä ketju.
Piti olla pieni ja mukana kannettava pumppu maantiepyörään.
Jos sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa keskusteluun niin jätä länkyttämättä.
Siinä on yksi vaihtoehto ja sen speksejä, jos tuntuu ketjun aloittajalle epäsopivalta niin laskekoot pois vaihtoehdoista.
Nono, ei nyt vedetä herneitä. Täytyy vaan miettiä vaihtoehtoa mikä on nyt ainakin yhtä hyvä, mitä perinteinen pumppu.
Se puolen kilon pumppu nyt ei vaan oikeasti ole se ratkaisu, mitä kannetaan maantiellä takataskussa. Sitten jos taas saat pumpattua pienellä e-pumpulla vain muutaman kerran renkaan täyteen, niin miksei ota mukaan yhtä tai kahta co2 patruunaa? Noilla rengas täyttyy nanosekunnissa ja ajo voi jatkua. co2 säilyy myös vuosia takalaukussa.
^Ymmärtäisin jos tuollainen pumppu painaisi 100g mutta liki puoli kiloa haloo! Minipumppu ja patruunat rulettaa!
Muistakaas paaton ja nure kuitenkin, että kaikille absoluuttinen keveys tai tilansäästö maantieajossakaan ei ole prio 1.
Mullakin on Ortleabin tankolaukku maantiepyörässä näin viileämmillä keleillä. Mahtuu rojut matkaan ilman säätöä. Ja onhan se aero. Mutta painovaikutus evvk.
Kesällä on sitten top tube bag kun tarttee tilan vain avaimille, puhelimelle, muovirahalle ja patukalle.
Vihaan tunkea mitään nenäliinaa suurempaa tavaraa takataskuihin. Ei ole mun juttu.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen, en tosiaan itsekään kantaisi sähköpumppua mukana, ihan paino- ja tilavuussyistä. Pumpulle kun on käyttöä ehkä kerran kesässä, niin saan pikkupumpulla sen verran painetta, että pääsee pois lenkiltä.
Mutta alkup kysyjälle, osta joku vehje verkkokauppa.comista niin saat testata kuukauden. Jos et tykkää, pistät takaisin.
^Ei välttämättä kyse painosta vaan tilausta, itse vaan pyri  ajamaan minimaalisella tavaramäärällä, minireppu ja pullotelineet riittää jolloin jää puolen kilon esineet kyllä muualle. Taskuissa kulkee korkeintaan avaimet.
En myöskään löydä mitään pointtia moiselle mikä ei ole selkeästi parempi kuin perinteiset kapistukset, toisaaltaan jokaisen oma asia mitä mukana raahaa!
No niin ,tuli sit hommattua Motonetista Zefal EZ Big Shot Co2 pumppu+patruuna 16g ja pari 25g lisäksi,mutta kysymys kuuluu,että onko nuo pullot kertakäyttö kamaa vaiko ei ja mistäs sen ostaessa tietää kumpaa on??
^kertakäyttöisiä. Ja niiden kanssa kannattaa varoa, ettei palelluta sormiaan, kun käyttää.
SuccessFactor
11.05.2023, 10.07
No niin ,tuli sit hommattua Motonetista Zefal EZ Big Shot Co2 pumppu+patruuna 16g ja pari 25g lisäksi,mutta kysymys kuuluu,että onko nuo pullot kertakäyttö kamaa vaiko ei ja mistäs sen ostaessa tietää kumpaa on??
Kertakäyttöisiä. Kun sen kapselin kiertää kiinni, alkaa se heti vuotamaan hieman ilmaa vaikka siinä pumppu-osiossa onkin nappula jolla voi säädellä ilmanpainetta. Vahva suositus uhrata yksi tai kaksi patruunaa rauhassa kotioloissa että oppii sitä käyttämään ettei eka kerta tuu kenttäolosuhteissa. Kapselin neopreenisuoja + pyöräilyhanska riittää ettei näpit jäädy.
Itse ostin saksanmaalta, taisi olla 24, pussillisen noita isompia, ei paljoa tullut patruunan kappalehinnaksi... Hyvä konsti on täyttää pumpulla kun jaksaa ja viimeistellä patruunalla tai päinvastoin.
K.Kuronen
11.05.2023, 12.03
Itse ostin saksanmaalta, taisi olla 24, pussillisen noita isompia, ei paljoa tullut patruunan kappalehinnaksi... Hyvä konsti on täyttää pumpulla kun jaksaa ja viimeistellä patruunalla tai päinvastoin.
Tähän on aivan pakko todeta, että siirtyisit sinäkin tubelessiin, niin et tarvitsisi pussillista co2-patruunoita, niitä isompia.
^ Oli maastokiekoissa ja ei ilmennyt mitään etua tai kiksejä. Maantierenkaat kyllä saa pysyä sisureissa. Ja kiva niitä patruunoita on olla vaikkei käyttöä muuta kuin testatessa, pariin vuoteen ei ole ollut rengasrikkoja...
https://www.ebay.de/itm/304168715734?epid=11049577841&hash=item46d1de45d6:g:27UAAOSwUNpkGVE1
Pitää tämä laittaa tänne, vaikka ei kysyjän tarpeita täytäkään. Ihan soiva peli kerrostaloon ja nyt kohtuullisessa tarjouksessa.
K.Kuronen
12.05.2023, 09.58
...Ja kiva niitä patruunoita on olla vaikkei käyttöä muuta kuin testatessa,...
Että ihan vaan testimielessä suhistelee tyhjäksi?
https://www.ebay.de/itm/304168715734?epid=11049577841&hash=item46d1de45d6:g:27UAAOSwUNpkGVE1
Pitää tämä laittaa tänne, vaikka ei kysyjän tarpeita täytäkään. Ihan soiva peli kerrostaloon ja nyt kohtuullisessa tarjouksessa.
Kotipumppuna ehkä joo menis mutta kompurana ei kun ei ole säiliötä.
Kuronen, jep, täytyyhän homma testata kun ei ole ennen käyttänyt. Mitä ihmeellistä siinä on?
Jalkkis, just noin, mielummin joku säiliöllinen öljytön pikkukompura niin olisi muutakin käyttöä kuin renkaantäyttöä (runollista).
Minä olen noita vastaavia testannut ja aivan törkeän hyvä laite kotikäytössä. En enää ota kompuraa esille, kuin silloin kun paineilmaa tarvitaan muuhun..esimerkiksi tietokoneen sisuskalujen puhdistamiseen tänään. Hitaita nuo akku tms. rengastäyttölaitteet ovat, mutta käytön mukavuus verrattuna kompuraan toista luokkaa. Toki jos kompuralla on paikka ja laittaa vain johdon seinään, niin sitten sekin on hyvä. 
En täytä kotona auton renkaita enää millään muulla, kuin tuollaisella Makitan akkukoneella. Pyörän renkaistakin suurin osa täytetään tällä samalla, joskin isommat paineet jalkapumpulla.
https://www.punavuorenrauta.fi/makita-ilmapumppu-lxt-dmp180z-18v/p/088381898263/?gad=1&gclid=CjwKCAjwjYKjBhB5EiwAiFdSfjrLoQhVzL3EyUguLCzB IZk_YvVIOAE7za09hI4eWPZoLqttzJB5ZBoCbJAQAvD_BwE
maalinni
28.05.2023, 20.46
No tässä on pieni sähköpumppu 
https://youtu.be/xdRej7fGrU8
Tuo pienellä sähköpumpulla renkaan täyttäminen on ylläolevassa videossa tehtyjen havaintojenkin mukaan vaikeaa. Tämä johtuu siitä, että renkaan paineen nostaminen tarvitsee energiaa ja sitä ei ole kovin nopeasti saatavissa pienestä akusta. 25-millisen maantierenkaan tilavuus on noin 1 litra ja kun sen paine nostetaan nollasta kahdeksaan baariin, niin nopealla päässälaskulla tarvitaan 3,2 kJ energiaa. Tämä energiamäärä on noin 0,9 Wh ja esimerkiksi tuossa videossa näytetyssä laitteessa on 2,2 Wh akku. Siitä ei saa hetkessä ulos lähes koko akun sisältämää energiamäärää ja sen hyötysuhdekin varmasti jättää toivomisen varaa (mekaaninen pumppu ja akun suuri purkuvirta = energiaa menee lämmöksi taivaan tuuliin).
Vaikka näen tuollaisen laitteen hyödyn tekniikan kehittyessä, niin vielä käytännön ratkaisut eivät riitä maantiepyöräilykäyttöön. Tällä mennään:
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjJoRQ0qmhb-2e7G0z3XprbVz6Vxweef8PfXJUswfruWJnkCkVSA9ciLl0N4QL p-1BFaTGnehcaSX2ZSbRN24oFAWYxcs_KD-FES7xwIhcU6sOujsYEdzdsn-V8HKQJvZCy1EkuitLiI2kUZTrE4AjVbUqx6KdMZxiJzPVs_O46 VegOiwJCMrX5wARpdw

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.