Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Bosch Performance Line, apua valintaan

slystar
29.04.2023, 19.37
Heippa! Olen ensimmäistä sähköpyörää hankkimassa, enimmäkseen työmatka- ja yleispyöräilyyn (en ole varsinainen harrastaja).
Olen jo merkin ja mallin valinnut, mutta nyt pitäisi valita seuraavien speksien välillä

1. 250W Bosch Performance Line moottori, 625Wh PowerTube, Smart System
2. 250W Bosch Performance Line CX moottori, 625Wh PowerTube, ei smart systemiä
3. 250W Bosch Performance Line CX moottori, 500 Wh PowerTube, ei smart systemiä, full suspension

Ensimmäinen olisi halvin, toiset kaksi noin 150 € enemmän. Muut palaset on pitkälti samat.

Osaisiko joku kokeneempi kertoa, mitä ominaisuuksia noista kannattaisi painottaa arkipyöräilyssä?
Tehokkaampi moottori, smart system, vai full suspension (tosin pienemmällä akulla)?

Liikaa liikkuvia osia ensikertalaiselle...

Santtu75
29.04.2023, 20.22
kerro vielä mikä pyörä kyseessä...

slystar
29.04.2023, 21.00
Moustachen Samedi xroadia katselen :)

Travelkicking
30.04.2023, 08.31
Smartissa on kerrottu olleen softahaasteita. Itse ottaisin ilman lisä-älyä ja täysjouston (jälleenmyynti varmempi). 500 wh patteri riittää ekolla 140 km asti, talvella 70 km. Mutta, kannattaa luottaa siihen, mitä asioita arvostaa itse eniten. Oletko jo koeajanut ? Onko ohjaamo riittävän pitkä ?
PS. Voit kysyä kauppiaalta, onko 500 wh-akkuinen toteutettu jatkopalalla eli mahtuuko 625 samaan tilaan. Katsoin ja mittasin juuri, että mun Atala on jatkopalalla eli saan siihen 416 mm pitkän akun.

Takamisakari
03.05.2023, 14.51
Mun mielestä moottorin pitää olla oikein valittu juuri kyseiseen pyörään jo valmistajalta. Mitä paksummat renkaat ja raskaampi pyörä sitä enemmän pitää olla akussa kokoa ja moottrissa tehoa ja päinvastoin. Jotain Active Line plussaa taidetaan harrastajien piirissä pitää kehnona kun vääntöä ei ole yhtä paljon kuin CX:ssä mutta se vienee vastaavasti vähemmän virtaa eli pienempikin akku riittää yhtä pitkälle. Ja kuinka moni käyttää esim tasamaa-ajossa muita avustustasoja kuin eco tai tour?

Travelkicking
12.05.2023, 12.58
Naisväellä taitaa olla turbopääty perusasetuksena.