Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Helkama fe12 ongelma

Masaa
10.04.2023, 14.03
Hei!
Ostin uuden Helkama fe12 pyörän ja nyt on tullut seuraavanlainen ongelma että kun kampia polkaisee oikein kunnolla isoimmilla vaihteilla kuuluu aika kova rusahdus niinkuin ketjuhyppäisi jostain yli. Olen tarkistanut että vaihtaja ja vaihtajan korvake ovat ehjän näköiset ja säädöt ihan ok koska vaihteet vaihtuu ongelmitta. Olisiko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsiä?
Edit. Tarkistettu että kitkakytkin päällä

nure
10.04.2023, 15.50
Jos pyörä uusi niin puhdista ketjut liuottimella ja voitele, joskus ketjujen suojarasva saattaa aiheuttaa että tuntuvat hieman jäykiltä/tahmeilta.

Masaa
10.04.2023, 16.19
Jos pyörä uusi niin puhdista ketjut liuottimella ja voitele, joskus ketjujen suojarasva saattaa aiheuttaa että tuntuvat hieman jäykiltä/tahmeilta.

Oon voidellu hyvin ja kokeillu toisen merkin ketjua myös eikä auttanut. Oudointa täs on se että tuntuu niin ku se hyppäis eturattaalla yli.

JackOja
10.04.2023, 17.07
Ostin uuden ... ongelma .

Myyjäliike korjaa

nure
10.04.2023, 17.58
Koita pyörittää vaikka telineessä tai vastaavassa ja huomaako että tapahtuu jotain säännöllisin välein?
Jack kyllä oikeassa, tuollainen menee myyjän piikkiin.

Masaa
10.04.2023, 19.12
Koita pyörittää vaikka telineessä tai vastaavassa ja huomaako että tapahtuu jotain säännöllisin välein?
Jack kyllä oikeassa, tuollainen menee myyjän piikkiin.

Joo olen ollut liikkeeseen yhteydessä ja kerkeävät vasta loppu viikosta tutkimaan ja nyt on itsellä pitkät vapaat ja aikaa pyöräillä niin siksi haluan itse yrittää selvitellä jospa tuolle jotain vois tehdä. Ainut mitä poikkeavaa huomasin niin rengasta taaksepäin pyörittäessä yrittää ketju välillä nousta pienimmältä rattaalta toiseksi pienimmälle