PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pompottava tuubirengas eteen vai taakse

StevieRayVehkakoski
29.03.2023, 11.21
Vanhaan Pösön kilpuriin ostin maailman viimeiset 30mm Challenge Strada Pro - tuubit ja vanteille venyteltyinä ja passailtuna toinen pompottaa vähän enemmän ja toinen vähemmän. Kumpi menee eteen ja kumpi taakse? Vanteista on pystyheitto rihdattu pois melko tarkasti ja pompotus siirtyy renkaan mukana siis kun vaihtelee edestä taakse. Ja siis nyt pitäisi liimailla renkaat kiinni mutta haittaako pompotus enemmän edessä vai takana?

kauris
30.03.2023, 10.10
Veikkaisin että tuntuu enemmän takana eli laittaisin eteen. Mutta jos sen ajaessa edessä huomaa niin ei se kyllä hyvä juttu ole. Siinä tapauksessa ostaisin uuden renkaan (renkaat jos pitää olla samanlaiset). Voihan tuo kyllä poistuakin liimauksen yhteydessä jos liimauksen saa hyvin onnistumaan. Painat pompottavaa kohtaa kovasti esim harjanvartta vasten kun renkaassa ei ole ilmaa tai on ilmaa hyvin hyvin vähän.
onko se pompotus venttiilin kohdalla?

JohannesP
30.03.2023, 13.23
Saattaa olla ihan Challengen ominaisuus ettei välttämättä korjaannu vaikka mitä liimauskikkoja tekisi. Ainakin niissä halvemman pään tuubeissa on ollut selkeitä laatuvirheitä ja siten ei yllättäisi jos tässäkin oli sellaisesta kyse.

Laittaisin myös eteen testiin. Takana sen taatusti huomaa.

Mulla on joskus jäänyt liimauksesta pientä pystyheittoa (ei venttiili) jostakin syystä vaikka tuubia olisi rullattu voimakkaastikkin maata vasten liimauksen jälkeen. Ulkona ajaessa on sit asettunut paikoilleen. Jos tässä on kyse ihan renkaassa olevastsa viasta niin tuskin oleellisesti paranee. Jos mikään muu ei auta niin ehkä sitä pompottavaa kohtaa voisi yrittää laittaa aivan aavistuksen vinoon vanteelle jos katsoa auttaako.

StevieRayVehkakoski
30.03.2023, 15.52
Kiitos vastauksista! Mä passailin sen eteen jo ja sain suht kohtuulliseksi mutten hyväksi, renkaassa on venttiilin vieressä koholla oleva kohta ja taas ihan venttiili vastapäätä ohkaisempi kohta mutta ei ole enää kauhean paha. Huomenna vetäisen viimeisen kierroksen liimaa ja renkaat päälle, täytyy leipoa erityisen huolellisesti tuosta venttiilin kohdilta paikalleen. Olen kyllä aina sillä tavalla asentanut nämä että venytän kumia ihan täydellä voimalla aluksi niin ettei jää viimeinen vanteelle nosto turhan tiukaksi mutta nyt täytyy olla erikoistarkkana.