Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Grail:ONin hinnoittelu - välillä alas, välillä ylös



Nakke_1975
24.02.2023, 11.31
Ihmetyttää tämä Canyonin alennuslogiikka - välillä annetaan reilu alennus yhdestä mallista (esim Grail:ON CF 7), muutaman päivän jälkeen alennusta puolitetaan eikä suostuta keskustelemaan eikä myymään eilisen hinnalla, vaikka tavaraa olisi varastossa.

Ilmeisesti ei haluta myydä mahdollisimman paljon pyöriä voitolla (private equity omistajataustasta huolimatta), vaan mielummin pidetään lyhytjänteisesti potentiaaliset asiakkaat hereillä, jotta tekisivät tilauksiaan sen kummemmin miettimättä tai mittaamatta kun tarjous tulee (ja menee). Tai sitten asiakaspalvelijalla oli poikkeuksellisen huono päivä.

:seko:

Täytyy sitten etsi muu vastaavanlainen pyörä - onko ehdotuksia Canyon Grail:ONin korvaajaksi ?

lturkko
24.02.2023, 15.55
Kannattaa olla uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun vielä tämän päivän aikana.

Julkisen palautteen kohdistaminen yksittäiseen asiakaspalvelijaan ei kuitenkaan ole ihan reilua. Kaikilla meistä on erilaisia päiviä, joten olisi mukavaa olla menemättä näissä henkilötasolle ihan riippumatta siitä, oliko palaute aiheellista vai aiheetonta.

F. Kotlerburg
24.02.2023, 16.11
Suomalaisella asiakaspalvelija Annalla tuskin on valtuuksia muutella hintoja. Eiköhän hän toiminut vain ohjeistuksen mukaan.

Nakke_1975
24.02.2023, 18.24
Kannattaa olla uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun vielä tämän päivän aikana.

Julkisen palautteen kohdistaminen yksittäiseen asiakaspalvelijaan ei kuitenkaan ole ihan reilua. Kaikilla meistä on erilaisia päiviä, joten olisi mukavaa olla menemättä näissä henkilötasolle ihan riippumatta siitä, oliko palaute aiheellista vai aiheetonta.

Olet oikeassa - ei ollut tarkoitus kohdistaa palaute yksittäiseen henkilöön, vaan ihmettelen hinnoittelua ja yleisellä tasolla asiakaspalvelun tapaa toimia. Ja kyllä, joskus on kiire, ja joskus meillä kaikilla on huonompia päiviä.

Asiakkaita palveleva henkilö missä tahansa positiossa tai ammatissa, olisi hyvä ( 1 ) ensi kuunnella, sitten ( 2 ) pahoitella vastapuolen mahdollista mielipahaa tai syntyneitä virheitä ja yrittää ymmärtää vastapuolta, jonka jälkeen ( 3 ) lupaa selvittää asioita. Tämän jälkeen ( 4 ) palaa asiaan (selvitettyään tai feikattuaan selvittämistä). Näin asiakkaalle jäisi positiivinen mielikuva, että asiakaspalvelija oikeasti yrittää palvella asiakastaan.

Valitettavan usein törmää toimintatapaan, jossa täystyrmäys nähdään parhaimpana tapana käsitellä asiakasta, mikäli hän uskaltaa poiketa totutusta ja toivotusta toimintamallista.

Bndit
24.02.2023, 18.30
Kannattaa perustaa oma pyörämerkki kun tiedät menestyksen avaimet. Missään ei olla näes kiinnostuneita tuollaisesta itkemisestä. Niin kuin itse totesitkin viisaasti, osta toisen merkkinen pyörä.

Santtu75
24.02.2023, 18.32
Minusta tuossa asiassa ei ole mitään kummallista.
Alennusta on ennakkoon päätetty pitää tietty aika/tietty myyntimäärä ja sitten hinta palautuu ennalleen. Nuo tarjoukset on monasti sellaisia että niihin kannattaa oikeasti tarttua nopeasti eikä miettä ja ihmetellä pidempää aikaa.

jalkkis
24.02.2023, 18.40
Joo en hiffaa minäkään, mikä tuossa on nyt mennyt pieleen? Kanjon ei varmaan ole luvannut tarjoukselle mitään voimassaoloaikaa? Tarjoukseen tarttujia oli varmasti jo tarpeeksi ja jahkaajat jäivät ilman.

Itse missasin toissa syksynä Endurancen tilauksen, kun aikailin liian kauan tuote ostoskorissa. Joku muu vei. Syytin tapahtuneesta vain itseäni.

stenu
24.02.2023, 18.48
Eiköhän Canyonin intresseissä kuitenkin ole myydä ne pyöränsä mahdollisimman kalliilla. Alennukset syö katteet. Markkinatalouden viidakon laki: blink and you’ll miss it :)

F. Kotlerburg
24.02.2023, 21.14
Kyllähän yleisesti ottaen kaikilla tämän kaltaisilla suoramyyntimerkeillä tilanne on se, että kun se alennus tulee niin ei ole syytä arpoa vaan vetää liipaisimesta. Se tarjous kestää aikansa. Joskus pidempään, joskus lyhyempään. Niin se vaan on. Pitää myös ymmärtää, että he eivät halua myydä varastoa tyhjäksi, vain tasapainottaa sen sisältöä.

MRe
24.02.2023, 21.40
Joo, alennusmyynnit on yleensä carpe diem. Noita jos aidosti kyttää, pitää olla rahat valmiina ja malli katsottuna.

jalkkis
24.02.2023, 23.18
Joo, alennusmyynnit on yleensä carpe diem. Noita jos aidosti kyttää, pitää olla rahat valmiina ja malli katsottuna.Just näin ja vielä pitää tosiaan olla etukäteen mietitty summa mitä ostos saa maksaa.

Aikoinaan (2019 syksyllä), kun olin ostamassa sähköpyörää, olin jo hyvän tovin seurannut, että Bikesteriin tulee aina aika ajoin tietyn mallin poistoeriä hyvinkin edullisesti. Olin jo etukäteen päättänyt, että jos/kun siitä tulee tietyn värinen yksilö tarjolle tiettyyn hintaan, tilaus lähtee samantien. Muutama viikko meni, että sellainen tuli.

Ja, ne ilmoitussähköpostit tuotteiden saatavuuksista ovat hitaita. Parempi itse kytätä saldoja aktiivisesti. Canyonilla taitaa tulla saldoja aina maanantaina aamuyöstä, jos oikein muistan. Tosi tilaajat tsekkaavat saldot silloin eikä vasta aamulla.

Jorma1975
26.02.2023, 12.43
Mielestäni on hieman erikoista, ettei alennusperiodi päättynyt, vaan alennusta pienennettiin. Poukkuilevaa toimintaa, vähän kuin Teslan hinnoittelu viime aikoina. Lisäksi Canyon näyttää myyvän eri hintaan eri maissa, maa-asetuksista riippuen - ja valitettavasti Suomessa kalliimmalla kuin Keski-Euroopassa, vaikka fillarit lähetetään postitse samasta keskusvarastosta.

Canyon ehkä hakee lentoyhtiömaisesti viimeisille pyörille korkeampaa hintatasoa säätämällä hintoja dynaamisesti. Tai sitten kevätaurinko automaattisesti lisää kysyntää mahdollistaen korkeampaa hintatasoa.

Kannattaa kytätä aktiivisesti, jos hinta taas muuttuisi sinulle sopivalle tasolle.

paaton
26.02.2023, 14.37
Mitäs mieltä kauko1975 olisi? Onko canyonin hinnoittelu kusetusta :)

Pst. Se hintaero johtuu eri maiden erillaisesta alvista.

Ripee
26.02.2023, 15.01
Eikös kodinkonekaupat tätä oikein mainostaakin. Powerilla on jokin hintarobotti huolehtimassa että hinnat vaihtuu jopa päivittäin:)

Eemeli82
26.02.2023, 16.09
Mielestäni on hieman erikoista, ettei alennusperiodi päättynyt, vaan alennusta pienennettiin.
Niin että jos alennus olisi kokonaan päättynyt ja pyörä olisi normaalilla hinnalla myynnissä niin vm1975 olisi tyytyväinen ja ostanut sen sillä hinnalla...? :D

Minäkin niin mieleni pahoitin, kun toissapäivänä bensa makso Nesteellä 2,059€ ja eilen oli laskettu hinta 1,959€, mutta kun tänään menin tankkaamaan, niin olikin 2,019€ vaikka tavaraa oli vielä säiliöissä. Pyysin kassaa myymään sitä mulle eilisellä hinnalla, mutta taisi olla sillä huono päivä kun ei suostunut. Olisi edes voinut kysyä Nesteen toimarilta asiaa, mutta ei vaivautunut. No kävin sit tankkaamassa ABC:lla.

jalkkis
26.02.2023, 18.26
Mielestäni on hieman erikoista, ettei alennusperiodi päättynyt, vaan alennusta pienennettiin. Poukkuilevaa toimintaa, vähän kuin Teslan hinnoittelu viime aikoina. Lisäksi Canyon näyttää myyvän eri hintaan eri maissa, maa-asetuksista riippuen - ja valitettavasti Suomessa kalliimmalla kuin Keski-Euroopassa, vaikka fillarit lähetetään postitse samasta keskusvarastosta.

Sun täytyy mennä valittamaan myös:
- XXL:ään
- Giganttiin
- Poweriin
- Verkkokauppa.comiin
- Sähkömyyjille
- kaikille muille

Ja tosiaan Brysseliin myös, että saadaan yksjasama alv-prosentti kaikkiin maihin.