Näytä tavallinen näkymä : NUTS MTB 2023: Liminka ja Ylläs–Levi
NUTS MTB Liminka24h
Perjantai–lauantai 9.–10.6.2023
Pe alkaa 24h ajo solo, duo, tiimi
La 12h samoin solo, duo, tiimi sekä
30 km kisa, junnuille kymppi ja hupiralli 10–30 km (kympin kierrokset)
NUTS MTB Ylläs–Levi
Maastopyörätapahtuma huikeissa tunturimaisemissa – vuorovuosin Leviltä Ylläkselle (eli tulevana kesänä).
Lauantaina 15.7.2023.
Matkat 75 km, 55 km ja 30 km
Tänään 14.2. ystävänpäivän kunniaksi kaveri kaupan päälle mukaan tai itseasiassa pää ku pää puoleen hintaan.
https://nutsmtb.fi/
NUTS MTB Levi-Ylläs kiinnostaa kovasti. Onko reitistä tarkempia kuvauksia tai kokemuksia nousumetrien ja teknisyyden osalta? Esim. onko paljon lähes-polutonta kivirakkaa, pitkospuuttomia suo-osuuksia, tai hyvin jyrkkiä nousuja/laskuja joissa käytännössä talutellaan varsin hitaasti eli matkavauhti romahtaa?
Lisäkuvaukset auttaisivat arvioimaan, mikä matka on itselle sopivan haastava mutta kuitenkin samalla nautinnollinen.
^ Ylläs-Levi -reitistä on Youtubessa aika monta videota, sieltä näkee hyvin.
Ihan monipuolinen reitti, talutettavaa ei ole maaston vaativuuden vuoksi mutta on se erityisesti Kotamajalta Aakenuksentielle ihan aitoa maastoajoa.
Liminka on jo kulman takana, eli puolentoista viikon päästä – mutta vielä ehtii mukaan!
https://nutsmtb.fi/liminka/
Tapiol65
01.07.2023, 16.35
Ekaa kertaa lähdössä Levi-Ylläs tapahtumaan ja mietin kannattaisiko lähteä läskillä vai kapeampirenkaisella? Tietääköhän joku missä kunnossa reitti on tällä hetkellä ja jos sattuu märempi keli, niin onko paljon kurahaasteita?
Ajoin Levi-Ylläs reitin (sen 55km version) sunnuntaina kun oltiin maisemissa ja hyvin pärjää kapearenkaisella. Kuivaa oli koko matkan, ellei nyt sitten satu tälle viikolle sateita jotka kastelee paikat.
Pyhäjärven kiertävällä polkupätkällä on aika paljon puita kaatunut polulle ja niitä joutuu kierrellä tai nostella pyörää yli, polku on tuossa paikassa muutenkin melko tekninen niin tuo on tosi hidas pätkä. Toivotaan että järjestävä organisaatio käy siivoamassa tuota osuutta kun siitä tulee muuten melko paha tulppa. Loppuun kannattaa säästellä paukkuja, alussa reitti on keskimäärin helppoa ja tiepätkää on paljon, lopussa on sitten polkua ja nousua reilummin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.