PDA

Näytä tavallinen näkymä : Reiniä pitkin etelään...

villeton
05.02.2023, 10.19
Tarkoitus on varata lennot Frankfurttiin. Vaihtoehtoina lähteä Main-jokea seuraten itäänpäin tai Rein -jokea etelään.
Tällä hetkellä tuntuisi toi Rein enemmäm kiinnostavalta. Olen aikaisemmin ajanut Mainzista pohjoiseen, Koblenzin kautta Kölniin. Ja reitti vaikutti oikein mukavalta. Miten väli Mainz-Basel? Onko jollakin kokemuksia ajamisesta tuolla?
Itse olen aika paljon ajanut juuri Saksassa. Hyvä infra! Parhaimmat kiksit on antanut Elberadweg Hampurista Prahaan.

turvetohtori
06.02.2023, 07.04
Olen tosi itse ajanut etelään vain Mannheimiin asti, ja se pätkä Mainzista on ok. Mutta kaveri kertoo, että siitä alaspäin Baselin suuntaan tuppaa olemaan jotenkin tylsä pätkä. Et ole harkinnut ajella Neckaria ylös M:n kohdalta? Neckarin olen ajellut pari kertaa alas alkulähteiltä asti, ja tämä joki on mielestäni aivan mainio. Ainoa huonompi kohta on Stuttgartin läpiajo.

villeton
07.02.2023, 15.19
Kuulostaa hyvältä idealta toi neckarin seurailu. Lennän Frankfurttiin ja vuokraan pyörän sieltä. Eli sinne pitää palata.
Voisin ajella Reinin pyörätietä Baseliin ja palailla Neckar-jokea seuraillen kunnes se yhtyy Reiniin. Tollainen reissu ehkä veisi vähän reilun viikon...Toki pidempääkin viihtyisin, mut kuinka paljon saan töistä lomaa on vielä arvoitus.
Ajankohdaksi ajattelin toukokuuta. Huhtikuun loppu lienee vielä aavistuksen koleaa pyöräilyyn tuolla.

Travelkicking
08.02.2023, 11.45
Vähemmän jokivarsia ajelleena katselin, mitä versioita juutuubiin on ladattu. Saksalaiset ajavat junalla Sveitsin Andermatt'iin. Sieltä fillarilla pätkä yläjuoksua kohti ja sitten pääasiassa alamäkeä Boden-järveä kohti jne. Tuolta Frankfurtiin asti tekee piirun yli 700 km. (Rhein-Radweg Andermatt) Näkee ainakin Schaffhausenin putoukset.

villeton
10.02.2023, 10.04
Vähemmän jokivarsia ajelleena katselin, mitä versioita juutuubiin on ladattu. Saksalaiset ajavat junalla Sveitsin Andermatt'iin. Sieltä fillarilla pätkä yläjuoksua kohti ja sitten pääasiassa alamäkeä Boden-järveä kohti jne. Tuolta Frankfurtiin asti tekee piirun yli 700 km. (Rhein-Radweg Andermatt) Näkee ainakin Schaffhausenin putoukset.
Suunnitelmat on vielä auki. Lähinnä kuinka paljon aikaa on käytettävänä reissuun. Tällä hetkellä tuntuisi et pyydään töistä 2 viikkoa lomaa ja lähtö olisi toukokuussa. Normaali päivä matka itsellä on ollut 70-120 km. Sikäli saattaisin ajella pelkästään pyörällä Sveitsiin ja takaisin. Hätätilanteessa joku pätkä junalla.