PDA

Näytä tavallinen näkymä : XC vs DC



#78
04.02.2023, 17.52
Mulla on ollut maantiepyörä ja XC täpäri ja nyt vuoden verran graveli, jolla tullut ajettua puolet XC pyörän lenkeistä.
Nyt lupasin juniorilla vanhan XC pyörän ja pitäisi katsella uutta maasturia. XC ja graveli on ollut omassa käytössä osittain limittäin. Molemmilla tulee ajettua hiekkatietä sillä erotuksella että toisella puolet lenkistä assua ja toisella puolet polkuja.
Nyt miettinyt että kannattaisko XC:n tilalle laittaa DC pyörä, esim spur. Toisaalta monet uudet XC:t on jo suht loivalla keulalla ja varsin kykenevän oloisia maastossa. Paljonkohan esim uusi spur häviää vastaavan hintaluokan sparkille tahkolla?
Oma pääkin tietysti jarruttaa että saattaa mennä trailimman vehkeen ominaisuudet hukkaan ja toisaalta myös tykännyt XC pyörän jouston lukituksesta ja hyvästä nousukyvystä. Tykkään ajaa mäkiä ylöspäin ja onko DC:t siinä paljon huonompi?

Paksupolkija
04.02.2023, 19.23
Jos ajat 5 vaihteella kadenssilla 80, niin rengas pyörii samaa vauhtia oli jousto takana tai ei. Joustollisella se pito on vaan parempi kun renkaan lisäksi myös taka haarukka joustaa. Jäykällä se vaan tuntuu nopeammalta jonkun mielestä. Putkelta runtatessa kehonpaino varmaan toimii eri tavalla ja jäykällä saa voiman tuoton eri tavalla kun paino auttaa heti siinä alussa? On siellä nousua sen verran, että kevyt pyörä auttaa jos ei ropasta saa otettua 5kg pois. Ota pyörä millä tykkäät ajaa, loivasta keulasta on vain etua kun maa alkaa viettää alaspäin.

TANUKI
04.02.2023, 19.54
Oma näkemys on, että DC on uusi all-mountain. Voi ajaa vähän kaikkea parkkia lukuunottamatta, mutta ei hyvä oikein missään. Kykenevä, moderni XC-täpäri olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto esim. Montyn F-podium. Tuollaiseen hissitolppa niin tulee ainakin itsellä kuskin rajat ennen vastaan kuin pyörän. Missä hintaluokassa olet pyörää ajatellut?

#78
04.02.2023, 21.26
Joo joskus kun jäykkäperä allmountain pyörät tuli, niin piti sellainen laittaa. En montaa lenkkiä sillä ajanut kun möin pois. Jaloilla on muutakin tekemistä kuin olla jouset. Voit hyvinkin olla oikeassa tuosta dc pyörän kompromissistä(ei hyvä missään). Budjettia en ole tarkemmin miettinyt. Varmaan luokkaa 5 tonnia. Tai joku reilun 3 tonnin runkosetti. Muutama vuosi sitten ihailin tota f podiumia, mutta nyt siitä en ole paljon kuullut.

JohnnyBuzz
04.02.2023, 22.02
Mulla on ollut nyt Spur ajossa vajaa pari kuukautta ja oon tykännyt kovasti. Ei voi kyllä millään allekirjoittaa tuota, ettei olisi hyvä missään. Menee ylös ja alas mäkeä tehokkaasti eikä tasamaallakaan harmita. Tehokkaalta ja nopealta vaikuttaa sen mitä nyt on talvipoluilla saanut pyörästä irti nastarenkaat alla. Väittäisin, että tollanen 120 mm molemmista päistä joustava pyörä on aika ideaali Suomen poluille.

velib
04.02.2023, 23.44
Epic Evo voisi olla hyvä vaihtoehto F-Podiumille. Sillä ajaisi Tahkolla alamäet kovempaa kuin muutaman vuoden takaisilla XC-pyörillä, ja siirtymillä tuskin antaa liikaa tasoitusta. Luulen että pari vuotta sitten moni tämän vuoden XC-kisapyörä olisi mennyt ainakin geometrian puolesta DC-pyörästä. Jos vanha pyöräsi oli ”perinteinen” XC-pyörä niin luultavasti mikä tahansa uusi täpäri menee alamäkeen kovempaa. Ainakin jos siinä on dropperi.

Olen samaa mieltä, en voi allekirjoittaa ”ei ole hyvä missään” -lausetta. Oma XC/DC/trail-pyörä Kona Hei Hei on elementissään pitkillä maastolenkeillä, joilla vastaan tulee kaikenlaista.

TANUKI
05.02.2023, 00.29
Kisoista puhuinkin, saatoin olla epäselvä. Paras missään voisi olla parempi. DC-pyörä on varsin hyvä yleispyöräksi, jolla ajetaan kaikkea (niin kuin aikoinaan olivat ne all mountain-pyörätkin, joita tuli monia omistettua), mutta jos halutaan ajaa niitä peeärriä tai Tahkolla ottaa itsestään kaikki irti niin en näe sitä siihen touhuun vaan modernin, täysverisen xc-täpärin. Supercaliper tai vaikka Epic ovat upeita pyöriä, mutta vaativat sen kovan tason kuskin käskyttäjäkseen. F-podiumilla tai vaikka mainitulla Epic Evolla ajaa kisat kuin sunnuntailenkitkin hyvillä ajoilla ja mukavasti tällainen taviskin.

F. Kotlerburg
05.02.2023, 10.00
Jos otetaan ne kireimmät ajokoirat pois laskuista niin mä en kyllä usko, että XC- ja DC-täpäreillä merkittävää eroa saa nousuissa aikaan edes hyvä kuntoinen kuntoilija. Mitä itsellä ollut noita pidemmän geon pyöriä pari kolme kappaletta niin parempia nuo itteni alla on nousuissa, kun ei tartte nenää työntää stemmiin ettei jopo ala keulimaan ja näin voimaa saa tuotettua paremmin sekä takarenkaan pito säilyy paremmin ja pääsee sellaisia nousuja mitä xc-pyörällä ei päässyt. Enkä puhu nyt mistään hipoteknisistä nousuista vaan jyrkistä mutta teknisesti helpoista.

xc-pyöräilijä
05.02.2023, 10.22
Jos rengastus ja pyörivät massat on samat ja linkusto identtinen niin nopeudessa tuskin on kovalla harrastajallakaan muuta kuin hiuksen hieno ero ja se voi jopa olla pidemmän jouston eduksi. Kireimmät xc pyörät on melko anteeksiantamattomia ja vaatii kuskilta hieman enemmän kuin se pykälää rennompi. Vaikkakin, itse olen tyytyväisenä tahkon pari kertaa ajanut 120/80mm joustavalla xc pyörällä ja keulakulmakin oli siihen aikaan 69. En usko että aika olisi ollut yhtään huonompi jos perässä olisi ollut myös 110-120mm ja keulakulma trendin mukainen, päinvastoin kun voimat alkoivat loppumaan niin olisi auttanut etenemisessä.

Kunhan jätät nämä uudet "gravity" dc pyörät pois pelistä, et tarvitse tuohon käyttöön yli 130mm joustoa edes keulaan etkä mitään 64 asteen keulakulmaa puhumattakaan 14+ kilon painosta.

F. Kotlerburg
05.02.2023, 10.33
Tavallinen harrastaja häviää kyllä xc-pyörällä teknisillä osuuksilla sen mitä muualla voittaa. Sen pyörän kaikkien ominaisuuksien ulosmittaaminen, kun vaatii niin paljon osaamista ja kuntoa. Loivemmalla ja anteeksiantavammalla pyörällä ainakin itse uskallan ajaa alamäet ja juurakot kovempaa, vaikka silloinkaan ei toivoakaan pysyä jonkun osaavan kisakuskin xc-pyörän perässä.

xc-pyöräilijä
05.02.2023, 10.44
Kysymys kuuluukin mikä on teknistä kenellekkin. Tosimies ajaa tahkon gravelilla jo.

#78
05.02.2023, 13.26
Itse en ainakaan tosimies ole garvelin suhteen. Soratiessä kun on nyrkin kokoista kiveä sentin näkyvissä niin tuntuu jo silloin XC nopeammalta, vaikka divergessä pieni jousto stemmin alla.
Tosiaan joku alle 12kg 120mm josutava laite voisi olla passeli kompromissi.

JohnnyBuzz
05.02.2023, 13.32
Itse en ainakaan tosimies ole garvelin suhteen. Soratiessä kun on nyrkin kokoista kiveä sentin näkyvissä niin tuntuu jo silloin XC nopeammalta, vaikka divergessä pieni jousto stemmin alla.
Tosiaan joku alle 12kg 120mm josutava laite voisi olla passeli kompromissi.

Spur olis sellainen ja niitä voi vielä hyvällä tuurilla olla Manfred Bikesilla varastossa. Omaani odottelin 15 kk. :D Toinen hyvä vaihtis olisin YT Izzo, jossa saa kyllä hyvin vastinetta rahalle etenkin, kun laskivat äskettäin hintoja.

#78
05.02.2023, 20.29
Toi izzo core 4 olis paljon pyörää tohon rahaan, mutta se on jo liian trail. Spur on kovasti houkuttanut, mutta siitä naksun XC suuntaan on myös paljon hyviä ja keveitä vaihtoehtoja. Nyt näyttäisi että ihan kohtuullisesti on jopa hyllyssä pyöriä, niin ei tarttee tuollaisia yli vuoden toimitusaikaa kärvistellä.

Jeltsar
05.02.2023, 20.39
Hyviä pointteja. Mutta jos ylämäet kiinnostaa enemmän kuin alamäet, niin eikös XC ole selkeä valinta? Varsinkin kun ne tosiaan ovat nykyään erittäin kykeneviä. DC taas nimensä mukaisesti panostaa napsun verran enemmän alamäkipuoleen.

Mainittu budjetti ja alle 12kg paino ei taida toteutua DC pyörillä, ne kun tuppaa olemaan himpun painavampia. XC pyörissä taitanee päästä helpommin alle 12kg.

Menee budjetin yli, mutta YT izzon uncaged 7 (120/120) voisi olla hyvä vaihtoehto tai BMCn uusi fourstroke. Tai sitten se Spur.

#78
05.02.2023, 20.55
Totta, tuota uncaged 7 en huomannutkaan. Just katselin kans että bmc:llä on uusi fourstroke. Mielenkiintoinen peli. Ehkä lähinnä sitä mitä haen. Vanhempikin olis ollu fiksun oloinen.

F. Kotlerburg
06.02.2023, 08.18
No entä Canyon Lux Trail? CF7 mallia näyttäisi saavan suoraan hyllystä S-kokoa lukuunottamatta.

elbe
06.02.2023, 13.00
Mites Revel Ranger? Itse olen tykännyt kovasti kyseisestä pyörästä.

#78
06.02.2023, 13.28
Canyon aina vaihtoehto hyvän hinta/laatu suhteen vuoksi. Tosin siitä puuttuu aina suurin houkutus. Graveliksi katsoin canyonia, mutta päädyin kuitenkin spessuun. S koko olis mulle sopiva, mutta ei mulla kauhea kiire ole tehdä valintaa.
Revelin vihreä olis kyllä hieno, mutta mielestäni hiukan painava.

moukari
06.02.2023, 14.18
No entä Canyon Lux Trail? CF7 mallia näyttäisi saavan suoraan hyllystä S-kokoa lukuunottamatta.

Se on tosi hyvä pyörä. CF6 myös hyvä vaihtoehto. Ketterä pyörä ja moderni geometria.

F. Kotlerburg
06.02.2023, 15.30
Joo CF6 ja siihen DT:n kuitukiekot jostain alesta tonnilla.

#78
06.02.2023, 15.39
Jep ostin lokakuussa xrc1501 bike24 885€. Niitä en meinannut antaa juniorilla :)

Jeltsar
06.02.2023, 18.35
No entä Canyon Lux Trail? CF7 mallia näyttäisi saavan suoraan hyllystä S-kokoa lukuunottamatta.

Niin aivan, sittenhän on nämä XC-pyörien trail-versiot, jotka sijoittunee XC:n ja DC:n välille - ettei menisi liian helpoksi :D

Santa cruzilta löytyy Blur TR, voisi olla kans käypänen. Ite tilasin Tallboyn runkosetin täältä just ennen brexitiä:
https://eu.stifmtb.com/collections/santa-cruz-blur/products/santa-cruz-blur-carbon-c-s-tr-kit

Nyt taitaa tulla veroja päälle mutta tuohon kun vaihtaa nuo DT:n kiekot, niin luulisi kulkevan.

zort
07.02.2023, 06.48
Niin aivan, sittenhän on nämä XC-pyörien trail-versiot, jotka sijoittunee XC:n ja DC:n välille - ettei menisi liian helpoksi :D

Santa cruzilta löytyy Blur TR, voisi olla kans käypänen. Ite tilasin Tallboyn runkosetin täältä just ennen brexitiä:
https://eu.stifmtb.com/collections/santa-cruz-blur/products/santa-cruz-blur-carbon-c-s-tr-kit

Nyt taitaa tulla veroja päälle mutta tuohon kun vaihtaa nuo DT:n kiekot, niin luulisi kulkevan.

Juuri reilu kk tilasin tuolta TB5:n runkosetin. Hinnaksi kaikkineen tuli lähes eurolleen sama kuin mitä se olisi ollut esim. Saksassa Jonito Bikesillä tai oletettavasti Suomesta. Saksassa ja Suomessa saatavuus oli nolla ja kun brexitmuurin takaa löytyi oikean kokoinen runko hyllystä niin tilasin sieltä. Stif myy ilman veroja, verot ja tullaus maksetaan Suomen tulliin. Kuljetus EU-maihin heiltä ilmainen. Runko tuli TNT:n kyydissä muutamassa päivässä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#78
07.02.2023, 09.36
Bluria tullut katseltua, mutta saatavuus ollut huonoa ja en ole brexitin jälkeen mitään briteistä tilannut.
Blurin kasais mielellään runkosetistä, kun olis vielä vanhassa pyörässä itselle shimmattu 120mm Sid ultimate.

zort
07.02.2023, 09.46
Eikö Blurin runkoa saa Larunpyörästä? Itsellä oli vakaa aikomus tuo uusi Tallboyn runko ostaa Larulta mutta heillä ei vielä ollut mitään tietoa milloin on saatavissa. Sitten bongasin tuon Stifin (josta viime kesänäkin tilasin jotain pikku sälää ongelmitta) ja koska hyllystä löytyi runko niin hermo petti ja laitoin tilauksen sisään. Kaikki toimi niinkuin pitää eikä tullauskaan viivyttänyt toimitusta. Tullin ilmoituksen saapuessa kirjauduin tullin sivuille sisään ja maksoin tullauksen selvien ohjeiden mukaisesti. Maksun jälkeen n. puolen tunnin kuluttua paketti jatkoi matkaa ja samana iltapäivänä hain rungon TNT:n paikallisesta terminaalista.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Late_h
07.02.2023, 12.07
Saako udella mitä TB5 runko maksoi Stifistä veroineen ja tulleineen? Nyt näyttää olevan reilu 3900e, joka ilmeisesti sisältää Suomesta selaillessa meidän alvin, mutta tuleeko tullimaksut päälle ja kuinka paljon?

zort
07.02.2023, 13.10
Saako udella mitä TB5 runko maksoi Stifistä veroineen ja tulleineen? Nyt näyttää olevan reilu 3900e, joka ilmeisesti sisältää Suomesta selaillessa meidän alvin, mutta tuleeko tullimaksut päälle ja kuinka paljon?

Joo saa, Stifille maksettiin hinta ilman veroja mikä oli 3 165,83 €. Siihen päälle tullille piti maksaa verot & tullaus joka oli n. 944€.
Rahtikulut 0 €
Jonitobikesiltä Saksasta hinta olisi Suomen alveilla ja rahtikuluilla ollut kokolailla sama mutta siellä ei ollut eikä nytkään ole yhtään runkoa hyllyssä kuten ei Larunpyörässäkään. Eikä näköjään muuten Stifilläkään ole tällä hetkellä.

Aika huonolta näyttää Blurin saatavuuskin tällä hetkellä kun noita koitin surffailla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

F. Kotlerburg
07.02.2023, 16.28
https://www.ibiscycles.com/bikes/exie ei tämäkään varmaan huono vaihtoehto ole.

https://www.pinkbike.com/news/ibis-launches-new-vietnam-made-exie.html

velib
07.02.2023, 16.43
Luulen että jos on aiemmin ajanut ”vanhan liiton” XC-pyörällä, on melkein kaikki uudet XC-kilpapyörätkin paljon kykenevämpiä. Sinänsä ei siis tarvitse välttämättä katsella noita DC-pyöriä, kun osa niistä on jo lähempänä trail- kuin XC-pyöriä. Joku n. 67 asteen keulakulma, vähän tukevampi keula ja dropperi tekevät pyörästä jo paljon kykenevämmän alamäessä kuin vanhat XC-pyörät.

zort
07.02.2023, 18.33
Entäpä Trek Topfuel vai meneekö jo liikaa DC:n suuntaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#78
07.02.2023, 18.41
Mulla on ollu 3 kesää ajossa eksoottinen soul volcano. Siinä ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta menee parempaan käyttöön antaessa sen pojalle, kun alkaa kauppaamaan.
Alamäkeen vois olla vähän pidempi/loivempi ja perä tossa hieman flexaa. Muuten ihan nopea peli ja kulkee hyvin ylöspäin. Sikäli ihan nykyaikainen 12s XT voimansiirrolla. Olisko ollu 69 asteen keulakulma.

TANUKI
10.02.2023, 22.09
Luulen että jos on aiemmin ajanut ”vanhan liiton” XC-pyörällä, on melkein kaikki uudet XC-kilpapyörätkin paljon kykenevämpiä. Sinänsä ei siis tarvitse välttämättä katsella noita DC-pyöriä, kun osa niistä on jo lähempänä trail- kuin XC-pyöriä. Joku n. 67 asteen keulakulma, vähän tukevampi keula ja dropperi tekevät pyörästä jo paljon kykenevämmän alamäessä kuin vanhat XC-pyörät.
Tämähän se olisi. Vielä monella on se mielikuva xc-fillarista maantiepyörästä, johon lisätty etujouset ja takajousi jollain yksinkertaisella linkulla sekä 29 tuumaiset renkaat. Hiekkatiellä menee kuin eläin, mutta muualla, noh, aika töksähtelevää menoa. Jos mahdollista, ottaa uuden xc-pyörä testiajoon. Suhteellisen monella loppuu alamäessä uskallus ennen kuin pyörän kyvyt. Jos lähdetään siitä, että haetaan Tahkolla sitä omaa parasta, kannattaa katsoa millä niitä kovia aikoja on vedetty, epicia, luxia, machia jne..

Itsellä kamelin selän katkaisi XC-suuntaan Kona HeiHein koeajo 2020-kesällä, jolloin totesin itselleni, että EI ja hain Helsingistä lyhyen koeajon kautta juurin tuon F-podiumin (johon tosin nykyään vaihdettu kaikki muu paitsi runko ja iskarit).

Tuo Pivotin Mach voisi olla myös hyvä vaihtoehto... Ainakin nopeaksi todistettu pyörä niin Tahkolla kuin muuallakin Suomessa.

velib
10.02.2023, 23.37
Tämähän se olisi. Vielä monella on se mielikuva xc-fillarista maantiepyörästä, johon lisätty etujouset ja takajousi jollain yksinkertaisella linkulla sekä 29 tuumaiset renkaat. Hiekkatiellä menee kuin eläin, mutta muualla, noh, aika töksähtelevää menoa. Jos mahdollista, ottaa uuden xc-pyörä testiajoon. Suhteellisen monella loppuu alamäessä uskallus ennen kuin pyörän kyvyt. Jos lähdetään siitä, että haetaan Tahkolla sitä omaa parasta, kannattaa katsoa millä niitä kovia aikoja on vedetty, epicia, luxia, machia jne..

Itsellä kamelin selän katkaisi XC-suuntaan Kona HeiHein koeajo 2020-kesällä, jolloin totesin itselleni, että EI ja hain Helsingistä lyhyen koeajon kautta juurin tuon F-podiumin (johon tosin nykyään vaihdettu kaikki muu paitsi runko ja iskarit).

Tuo Pivotin Mach voisi olla myös hyvä vaihtoehto... Ainakin nopeaksi todistettu pyörä niin Tahkolla kuin muuallakin Suomessa.

Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo Hei Hei siis liian trail tai liian vähän XC? Itse vaihdoin trailipyörän siihen (hiilikuituversioon), ja olen ollut tyytyväinen, mutta vertailukohtaa muihin vastaaviin ei oikein ole. Mikään kevyt pyörä tuo ei ole, olisiko ollut vakiona reilu 12kg, mutta renkaat tuli vaihdettua hieman leveämpiin.

TANUKI
11.02.2023, 00.44
Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo Hei Hei siis liian trail tai liian vähän XC? Itse vaihdoin trailipyörän siihen (hiilikuituversioon), ja olen ollut tyytyväinen, mutta vertailukohtaa muihin vastaaviin ei oikein ole. Mikään kevyt pyörä tuo ei ole, olisiko ollut vakiona reilu 12kg, mutta renkaat tuli vaihdettua hieman leveämpiin.
Liian trail omaan makuun. Kivikkojuurakkohissitsygäilyyn on omat pyöränsä, yleiskäyttöön ja mara/xc-kisoihin (joiksi Tahkon luen) omansa eikä ''yleis''pyörälle ollut eikä ole tarvetta

#78
11.02.2023, 09.11
Tämähän se olisi. Vielä monella on se mielikuva xc-fillarista maantiepyörästä, johon lisätty etujouset ja takajousi jollain yksinkertaisella linkulla sekä 29 tuumaiset renkaat. Hiekkatiellä menee kuin eläin, mutta muualla, noh, aika töksähtelevää menoa. Jos mahdollista, ottaa uuden xc-pyörä testiajoon. Suhteellisen monella loppuu alamäessä uskallus ennen kuin pyörän kyvyt. Jos lähdetään siitä, että haetaan Tahkolla sitä omaa parasta, kannattaa katsoa millä niitä kovia aikoja on vedetty, epicia, luxia, machia jne..

Itsellä kamelin selän katkaisi XC-suuntaan Kona HeiHein koeajo 2020-kesällä, jolloin totesin itselleni, että EI ja hain Helsingistä lyhyen koeajon kautta juurin tuon F-podiumin (johon tosin nykyään vaihdettu kaikki muu paitsi runko ja iskarit).

Tuo Pivotin Mach voisi olla myös hyvä vaihtoehto... Ainakin nopeaksi todistettu pyörä niin Tahkolla kuin muuallakin Suomessa.

Oletko ollut tyytyväinen tohon montyyn? Joo kyllä sitä on päätynyt lähemmäs XC linjaa, mutta en vielä saanut päätöstä tehtyä. Selkee järkevä budjettiratkaisu olis canyon, mutta täytyy vielä diskuteerata.

velib
11.02.2023, 11.09
Liian trail omaan makuun. Kivikkojuurakkohissitsygäilyyn on omat pyöränsä, yleiskäyttöön ja mara/xc-kisoihin (joiksi Tahkon luen) omansa eikä ''yleis''pyörälle ollut eikä ole tarvetta

Okei. Itse ajan sillä oikeastaan kaikki maastoajot, pitää pärjätä kivikkojuurakot sekä pitkät maraton-henkiset lenkit. Kisailtua ei tule. Rinnalle tuli kuitenkin hankittua Santa Cruz Highball, joka on tosin sen verran perinteinen XC-pyörä että juurakkopoluille sillä ei tule mentyä.

Jokkepappa
14.02.2023, 20.55
Tämmönen DC/trail pyörä tuli laitettua enska pyörän kaveriksi. Rocky Elementhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230214/a6e551479927e0583fe139f7f6065209.jpg

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

mehukatti
14.02.2023, 23.01
Ei taida olla XC tai sen enempää DC:kään enää muodissa. Muistaakseni DC-hype oli kovimmillaan muutama vuosi sitten. En ole tosin perillä, että mikä on uusin trendi nyt 2023?

Jeltsar
15.02.2023, 11.11
Kyllä DC oli vahvasti vielä viime vuonna muodissa, tuskin siitä häviää tänäkään vuonna, vaikka kovin hype ohitettu:

https://youtu.be/l-LQABseJFI

F. Kotlerburg
15.02.2023, 11.15
Ei taida olla XC tai sen enempää DC:kään enää muodissa. Muistaakseni DC-hype oli kovimmillaan muutama vuosi sitten.
Niin ja sitten?

marco1
15.02.2023, 11.39
Ei taida olla XC tai sen enempää DC:kään enää muodissa. Muistaakseni DC-hype oli kovimmillaan muutama vuosi sitten. En ole tosin perillä, että mikä on uusin trendi nyt 2023?

Uusin trendi on fillarifirmojen huono taloustilanne ja sponsoroinnin väheneminen, joukkoirtosanomiset sekä konkurssit. En tiedä onko sille oikein nimeä vielä lanseerattu.

Jeltsar
15.02.2023, 13.30
Tulipahan YouTubessa tällaiset vastaan:
https://youtu.be/OrFQzV3eFqE
https://youtu.be/nQ-GCq7DFFI

Aika lailla aloittajan kysymystä vastaava projekti, eli miten DC pyörä kevyillä kiekoilla ja renkailla pärjää XC-käytössä.

#78
15.02.2023, 21.19
Tulipahan YouTubessa tällaiset vastaan:
https://youtu.be/OrFQzV3eFqE
https://youtu.be/nQ-GCq7DFFI

Aika lailla aloittajan kysymystä vastaava projekti, eli miten DC pyörä kevyillä kiekoilla ja renkailla pärjää XC-käytössä.

Ihan hyviä videoita. Kyllä sillä spurilla pärjää varmasti jos yhtään teknisempää. Spurin runko iskarilla taitaa oll 2.5kg luokkaa.

JohnnyBuzz
15.02.2023, 23.36
Tulipahan YouTubessa tällaiset vastaan:
https://youtu.be/OrFQzV3eFqE
https://youtu.be/nQ-GCq7DFFI

Aika lailla aloittajan kysymystä vastaava projekti, eli miten DC pyörä kevyillä kiekoilla ja renkailla pärjää XC-käytössä.

Näiden videoiden perusteella tuntuu aina vaan paremmalta Spuriin päätyminen. Innolla odottaa, että pääsee vaihtamaan nastarenkaiden tilalle vähän kevyemmät renkaat. On Nobby Nicit softina trail -kylmillä ja pyörän mukana tulleet Dissector ja Rekon -pari. Laitan varmaan Nobbyt ensin kevään märemmille keleille ja kattoo, jos jaksaa vaihtaa kesällä sitten noihin Maxxiksiin.

JohnnyBuzz
16.02.2023, 22.54
Jos muuten YT Izzo kiinnostelee, niin YT:llä on just käynnissä 25 %:n ale kaikista pyöristä.

kauris
17.02.2023, 09.02
Toi on aika yllättävän iso ole tunnetulta postimyyntimerkiltä. Kun koskee kaikkia pyöriäkin eikä yksittäisiä outlet/palautuspyöriä tms.
Kertoo aika paljon muuttuneesta tilanteesta eli siitä, että koronan aikainen pula pyöristä ja komponenteista, siihen nähden hurja kysyntä ja siitä seurannut hintojen nousu on ohi.

Sambolo
17.02.2023, 11.30
Ainakin sivuilla oli vaa osassa alehinnat, ja koskee tietty vaa varastossa olevia. Äkkiseltää näytti, ett jeffsy ainoa mist muuta kuin jämiä jäljellä.

F. Kotlerburg
17.02.2023, 11.47
Niin alehinnat on niissä pyörissä joita oli varastossa kun ale toissailtana alkoi. Silloin oli ihan hyvin pyöriä tarjolla, mutta yllättäen ne tuolla hintaa menee äkkiä.

#78
17.02.2023, 11.59
Izzo uncaged mallia oli vain xxl koko jäljellä. Olis ollu hyvään hintaan.
Pyörien myynti ilmeisesti sakannut hurjien aikojen jälkeen. Alkaakohan alet muillakin, kun varastot täyttyy. Canyonillakin ihan hyvin tavaraa hyllyssä.

JohnnyBuzz
17.02.2023, 12.39
Toi on aika yllättävän iso ole tunnetulta postimyyntimerkiltä. Kun koskee kaikkia pyöriäkin eikä yksittäisiä outlet/palautuspyöriä tms.
Kertoo aika paljon muuttuneesta tilanteesta eli siitä, että koronan aikainen pula pyöristä ja komponenteista, siihen nähden hurja kysyntä ja siitä seurannut hintojen nousu on ohi.

Varmasti siellä tyhjennetään varastoa uusien tieltä. Oon tässä reilun vuoden päivät kyttäillyt hyvää dirtiä käytettynä ja toi YT:n Dirt Love (tyhmästä mallinimestään huolimatta) olis ihan kiinnostava peli etenkin alehintaan. Piken DJ -keula ja muutenkin asialliset palikat. Toki menee aika tavalla ohi alkuperäisen aiheen.

#78
28.03.2023, 19.58
Tähänkin sain päätöksen aikaan. Vihreä spur runkosetti porvoosta. Hyvät alet käynnissä. Nyt oli jahkailijan etu :)

kauris
28.03.2023, 20.47
Hienoa! Kuvaa näytille!

#78
28.03.2023, 22.34
Täytyy muistaa laittaa. Tänään tilasin ja suoran oli hyllyssä. Xtr meinasin kasata. Saas nähdä mitä tulee painoksi. 2.45kg tais sanoa runkosetin painoksi iskarin kanssa.