Näytä tavallinen näkymä : E-pyöräilyn Gymrail-TalviCup & SM-kilpailu (Zwift)
Onko tästä vielä ketjua täällä?
Ensimmäinen kisa takana ja 5 vielä jäljellä.
Ajetaan lauantaisin klo 10.
Luokkia löytyy A:sta E:en.
Lisätietoja:
https://e-pyoraily.com/
FB:
https://www.facebook.com/TalviCup
Zwift.com-ketjussa kuntoilu ja ajotekniikka -osastolla on ollut jonkun verran keskustelua, mutta lienee hyvä idea avata uusi aihe tätä varten.
Kakkos kisasta C-luokan menoa.
Äänissä ongelmia vaikka mikin pistinkin lähdön jälkeen kiinni.
https://youtu.be/VZSJpYvFcR0
Kolmas kisa lauantaina. Toivottavasti nämä zwift päivityksen ongelmat ei haittaa menoa.
Sent from my 2201123G using Tapatalk
C-luokan 3. kisan live feed klo 10:
Peruttu, kuski kipeä.
2 kisaa D luokassa ja nousu C:hen, nyt oli ajoa ,toki kärki karkas, mutta pieni pari veto aina 21 km saakka oli just niin tehokasta mitä D:ssä ei saanu yksin ajaessa,mahtava fiilis!! Lopun nousu oli raskas ja "kaveri"karkas mutta hieno vetää C :ssä, kyllä on kova taso Suomessa ku tietää miten porukat joka luokassa ajaa
Tykkäsin myös olla mukana, nyt toinen kisa zwiftissä, c luokassa. Sykkeet ovat molemmilla kerroilla minulla säädelleet menoa, "tapissa" olivat.
Josko huomenna olis ajokunnossa.
C-luokan live feed klo 10:
https://www.youtube.com/watch?v=5FItbeIpXsU
HXX1100H
04.02.2023, 11.13
Seurasin live-lähetyksen , hyvin toteutettu ja reippaasti mentiin :)
Seurasin live-lähetyksen , hyvin toteutettu ja reippaasti mentiin :)
Kiitos kommentista.
Vähän oli tuskaista, mutta koitettiin panostaa viimeiseen noususegmenttiin kun siitä sai hyvät pisteet. Niiden turvin sijoitus nousi monta pykälää vs. maaliintulojärjestys.
tri-nisti
11.02.2023, 14.23
Tuli käytyä tänään C-luokassa ajamassa. Alkukiihdytys jäi tekemättä, niin aika yksin sai ajella. W/kg ei jotenkin täsmää, oisin ehkä enemmän B-luokassa sen perusteella.
Tuli käytyä tänään C-luokassa ajamassa. Alkukiihdytys jäi tekemättä, niin aika yksin sai ajella. W/kg ei jotenkin täsmää, oisin ehkä enemmän B-luokassa sen perusteella.
Ei siellä yksin ajaessa mukana pysy, vaikka ajaisin paljonkin kovemmilla tehoilla. Ihan sama kuin maantielläkin.
Luokkajaot tulee kanssa pitkistä tehoista. Lyhyt pätkä voiden vetää ihan niin kovaa kuin pystyy vaan.
tri-nisti
11.02.2023, 19.04
^ nimenomaan ne lyhyet alle minuutin tehot ei vielä riittäne kärkipaikoille, keskiteho kyllä. Vai uskon puutettako lie.
aleksirastas
11.02.2023, 19.38
Ei siellä yksin ajaessa mukana pysy, vaikka ajaisin paljonkin kovemmilla tehoilla. Ihan sama kuin maantielläkin.
Luokkajaot tulee kanssa pitkistä tehoista. Lyhyt pätkä voiden vetää ihan niin kovaa kuin pystyy vaan.
Tuli huomattua kyl ku kolmosen alussa nukahdin ja jäin kärkiryhmästä. Vaikka kuinka koitti niin kärkiryhmä karkas. Siinä kun yksinäni vedin 4-5W/kg ja edellä ryhmässä n.3W/kg ja ero vaan kasvaa.
Tuli käytyä tänään C-luokassa ajamassa. Alkukiihdytys jäi tekemättä, niin aika yksin sai ajella. W/kg ei jotenkin täsmää, oisin ehkä enemmän B-luokassa sen perusteella.
Ne luokkajaot menee suoraan ftp:n mukaan. Miten w/kg täsmää tai ei täsmää tässä tapauksessa?
tri-nisti
12.02.2023, 13.20
^ no se vaan miten pienillä keskitehoilla kisassa ajetaan, tietysti peloton auttaa kun siinä veturi vaihtuu koko ajan. Näköjään oma luokitus sen verta muuttui kisan jälkeen että 'almost B' näyttää zwiftpower. Jos vielä tulee lähdettyä niin c-luokkaan kokeilemaan että pääseekö lähdöstä letkaan mukaan.
Bolognan tt reitille eikä Scotlandin Muckle Yin:ä ei taida päästä ajelemaan "omin päin" lainkaan, vain eventsien kautta. Ihme homma.
Tulevana ma:na alkaen voi sitten alkaa Muckle Yin:ä kiertämään.
"Stage 3 kicks off February 20 - 26 with 1 lap of The Muckle Yin course, taking on all of the new roads on the Scotland map in one go! This one’s sure to be a leg-burner with 278 m of elevation gain—so get ready!"
tri-nisti
24.02.2023, 18.02
^ no se vaan miten pienillä keskitehoilla kisassa ajetaan, tietysti peloton auttaa kun siinä veturi vaihtuu koko ajan. Näköjään oma luokitus sen verta muuttui kisan jälkeen että 'almost B' näyttää zwiftpower. Jos vielä tulee lähdettyä niin c-luokkaan kokeilemaan että pääseekö lähdöstä letkaan mukaan.
Jaa eipä päästä enää C:hen. No katotaan jaksaako noin aamusta alkaa repimään B-lähdössä, voi olla liian kovaa menoa kun ei ole tullut kisoja juurikaan ajettua.
Huomenna pitäisi itsekkin kavuta lauteille. 1.5vk taukoa pyöräilystä.
https://www.youtube.com/live/1HyZTkwM9xU?feature=share
Sent from my 2201123G using Tapatalk
tri-nisti
25.02.2023, 11.19
Oli hyvä rata ja hyvät kisat!
tri-nisti
05.03.2023, 00.06
Tuli käytyä harrastesarjassa päristelemässä SM-kisa. Oli kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus vaikka yllätyksiäkin mahtui matkaan. Kyllä joutuu harkitsemaan seuraaviin kisoihin lisenssin ostoa, saisi vaan enemmän olla porukkaa mukana ajamassa. Ei tainnu foorumilaisia paljon olla?
Oli hyvä kisa ja mielestäni oikein toimiva formaatti. Kiva, että tälläisiäkin järjestetään.
Tuo 100% Trainer difficulty pakotus kyllä vähän yllätti. Onneksi oli sentään maantiepyörä alla eikä TT jollain 56 eturattaalla tai oisi voinut Bolognan nousussa jäädä kammelle.Tuo taisi järjestäjällekkin tulla yllätyksenä. Muuten kyllä hommat toimi hienosti.
Oli itselle eka suomi Zwift kisa ja vähän lisästressiä punnitusvideoiden ja muiden verifiontien kanssa,mutta hyvähän nuo on ja jos enemmän ajaisi niin menisi varmaan helpommin.
Oman ikäluokan onnistuin sairastelusta huolimatta voittamaan kun loppukirissäkin meni sijoitukset sopivasti.
Oli kyllä 100%melkoinen ylläri ja raju oli hapotus , mutta hienoa oli koko talvicup ja eilinen huipennus,toivottavasti ens talvena jatkuu!
Itsekin kävin testailemassa ilman suurempia tavoitteita. Vaikka oma suoritus jättikin vähän toivomisen varaa, niin itse tapahtumasta jäi varsin hyvä vaikutelma. Punnitusvideoiden ja tehodatan toimittaminen järjestäjille toki aiheuttaa vähän ylimääräistä hässäkkää, mutta mukava kisata, kun tietää, että kilpakumppanit ovat samalla viivalla. Noissa Zwiftin omissa kisoissa tahtoo järjestään olla yhdestä viiteen huijaajaa, jotka painavat kärjessä omaa tahtia sekoittaen muiden kisaamista.
Konseptina tämä nykyinen aika-ajo + yhteislähtökisa oli varsin toimiva. Pelkkä kova loppukiri tai järkyttävä ftp ei riitä voittoon, vaan pitää olla kaikilla osa-alueilla vähintään kohtuullisen hyvä. Myös itse reitit olivat hyvät. Yhteislähtökisan reitti olisi voinut olla ehkä vähän pidempi, mutta tiedä sitten olisiko se tuonut mitään lisäarvoa lopulta.
Osanottajia oli melko hyvin (miesten elitessä taisi olla parikymmentä kuskia kaikkiaan) siihen nähden, että kyseessä oli ensimmäiset "arvokisat" Suomessa. Toivottavasti tulevina vuosina saadaan vielä enemmän osallistujia, niin kisaamiseenkin tulee vähän lisää syvyyttä.
Niin ja se 100% difficulty oli kieltämättä pieni ylläri. Itsellä on traineripyörässä vain 52t ratas edessä ja takana taas suurin ratas 25t. Hiukan sai runnoa Bolognan 16% nousussa :D
tri-nisti
09.01.2024, 15.59
Lauantaina 13.1. alkaa Talvicup 2024, onko jo ilmot sisässä?
Lauantaina 13.1. alkaa Talvicup 2024, onko jo ilmot sisässä?On. Muutkin mukaan vaan :)
Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.