PDA

Näytä tavallinen näkymä : Läpiakselin kiristys ja renkaan pyöriminen

aspfjall
23.10.2022, 07.55
Lähes uusi Canyon Neuron:on 7. Käytin takarengasta irti ja kun laitoin paikoilleen niin kiinnitin sellaiseen huomiota että kun taka-akselin kiristää sellaiseen kireyteen, että se ei lonksu, niin renkaan pyöriminen ei ole niin jouhevaa. Eli kun rengasta pyörittää silloin, kun akseli on vielä kunnolla kiristämättä, niin se pyörii tosi iloisesti (kuten eturengas). Sitten kun laittaa siihen sopivaan käsikireyteen (ei kuitenkaan mitenkään voimakkaasti kiristäen - niin vaan ettei lonksu), niin renkaan pyöriminen on nihkeämpää. Ei se mitenkään tunnu laahaavan ja enkä osaa sanoa huomaako ajaessakaan, mutta selkeä ero siinä pyörimisherkkyydessä on. Jarrutkaan eivät laahaa.

Onkohan normaalia?

Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

N-K
23.10.2022, 09.07
Shimanon navoissa taitaa vieläkin olla ne cup and cone laakerit, eli takanavan toiselta puolelta vois koittaa löystää ihan hiukan ettei ole liian kireellä.
Varmaan jostain Shimanon manuaalista löytyy ohjeet jos ei ihan kokeilemalla onnistu.

nure
23.10.2022, 09.17
Ei ainakaan laatunavoissa ole moista ongelmaa, saattaa olla halpisnapojen ongelmia... Tuo N-K.n ehdottama konsti auttaa kyllä mutta kannattaa olla tosi tarkka ettei löysää liikaa.

aspfjall
23.10.2022, 10.05
Kiitoksia, alanpa kartoittamaan ongelmaa.

Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

Genesis
23.10.2022, 10.08
Eihän läpiakseli ole päässyt taipumaan / ollut väärillä jengoilla? Mulla oli vastaava ongelma ja uudella läpikselilla parani. Shinanon linkulliset läpiakselit ovat aika herkkiä tollaselle.

jalkkis
23.10.2022, 14.40
Onkohan navan kaikki komponentit oikeassa järjestyksessä? Mulla oli DTSwissin ratchetti kasattu väärin, jonka takia takarengas ei pyörinyt kun akselia kiristi.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

nure
23.10.2022, 17.11
^Jos tuollainen mahdollisuus niin räjäytyskuva netistä ja tutkimaan asiaa.