Näytä tavallinen näkymä : Hyttysmyrkyt.
arctic biker
11.09.2022, 07.46
Kesä on ohi mutta parhaat hyttyskarkoittimet lienee muistissa? Nimimerkillä kaksi Thermacellia omistajana.
maalinni
11.09.2022, 08.32
Enpä enää käytä Thermacellia sen jälkeen mitä siitä on uutisoitu.
Mä käytin pari kertaa pahimpaan aikaan Prismasta ostamaani hajutonta Free merkkistä hyttyssuihketta. Oli positiivinen kokemus. Ja kai se vähän auttoikin.
Tervan hajuista offia suosin.
On myös pari thermacellia.
90 luvulla kun lapissa vaelteli pahimpaan räkkä aikaan niin silloiset hyttyssavut oli melkoisia tuotteita. Hyttysten valtaamaan autiotupaan kun laittoi tuommoisen hyttyssavun palamaan niin hetken päästä itikat tippuivat kuolleina alas. Nyt vaikka laitat thermacellin suljettuun tilaan itikoiden kanssa niin eipä nuo kuole (saunan pukuhuone)...sama myös nykyisillä savuilla, eli ne ei tapa vaan häätää.
Aiemmin oli Autan hyttys-, paarma-, punkkitököttiä puikkomuidossa. Toimi ällistyttävän hyvin, oli hajuton eikä sotekenut tai tahmannut. Loistavaa tavaraa. Ei ole vaan moneen vuoteen enää myyty.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220911/d03d7f189800b21f9eee65706001ae77.jpg
Freen hajuton punkkikarkoite(taitaa olla samaa kamaa kuin hyttyskin) toimii niin kauan kunnes hiki valuttaa pois.
HyttysÄssä+ sisältää 50% DEETiä, eli tuota vaikuttavaa ainetta, vrt OFF Teho! 25%.
Thermacell keskustelun myötä joku hyönteistutkija vinkkasi haastattelussa itse käyttävänsä juurikin Hyttysässää.
Saatavilla vain apteekista, eli Prisman hyllystä turha etsiä.
Aiemmin oli Autan hyttys-, paarma-, punkkitököttiä puikkomuidossa. Toimi ällistyttävän hyvin, oli hajuton eikä sotekenut tai tahmannut. Loistavaa tavaraa. Ei ole vaan moneen vuoteen enää myyty.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220911/d03d7f189800b21f9eee65706001ae77.jpg
Autan merkkistä itsekin ostin mutta nyt se oli tosiaan loppu. Tuo Freen hajuton tullut siis minulla tilalle. Montaa kertaa en pääasiassa täällä etelässä oleillessani kyllä hyttysmyrkkyä kaivannut. Oulussa oli vähän enemmän ötökkää mutta ei silloin heinäkuun puolivälissä pahasti sielläkään tänä vuonna.
usko juntunen
14.09.2022, 20.51
Enpä enää käytä Thermacellia sen jälkeen mitä siitä on uutisoitu.
Retki-lehti 7/2022 oli Metsähallituksen suositus ettei kyseistä kapinetta käytettäisi Kansallispuistoissa.
Myös Kuukkeli-julkaisussa aiheesta asiaa.
https://www.kuukkeli.com/paikallisia-uutisia/thermacell-ei-kuulu-kansallispuistoon--metsahallitus-paivitti-ohjeitaan-6.153.31514.0097670185
Vaan lieneekö hirvikärpäsille keksitty toimivaa suojausta?
Parin marjastusreissun jälkeen ruho täynnä paiseita hirvikärpästen hyökkäysten jäljiltä.
Minusta nuo öttiäiset pahempia kuin paarmat, hyttyset, käärmeet, sudet ja karhut yhteensä.
Jos karhu tahi susi ryömii kypärän alle, sen huomaa. Hirvikärpäsen vasta kotona :(
Itse en ole vielä allergisoitunut hirvikärpäsille. Siis fyysisesti siten, että saisin niistä paukamia. Kuulemma aluksi useilla on näin mutta sitten yhtäkkiä keho alkaa reagoimaan siten, että punaisia paukamia saa. Vähän epäilen josko ne eivät vain ole purreet minua.
Mutta edesmenneen (1917 syntyneen) mummini neuvo oli hauska. Paitsi että vaaleat vaatteet ja huivi tukan suojaksi, niin molempien korvien taakse isot persiljatupot! Hauskan näköiseksi ainakin tulee. Ties vaikka hirvikärpäsiä myös oikeasti karkottaisi.
maalinni
15.09.2022, 08.02
^ Kärpäset kuolee nauruun? Persilja korvien eteen, niin vähentää tuulen suhinaa.
jii.haanpaa
21.09.2022, 21.31
HyttysÄssä+ sisältää 50% DEETiä, eli tuota vaikuttavaa ainetta, vrt OFF Teho! 25%.
Thermacell keskustelun myötä joku hyönteistutkija vinkkasi haastattelussa itse käyttävänsä juurikin Hyttysässää.
Saatavilla vain apteekista, eli Prisman hyllystä turha etsiä.
Apteekeistakaan ei saa enää sitä roll on-pullossa myytyä Hyttysässää. Nuo pienet suihkepullot ovat surkeita. Roll on oli erittäin käyttäjäystävällinen levittää ja sitä ei mennyt pisaraakaan hukkaan, kesti ja kesti.
Onkohan tämä sama tuote?
https://www.outnorth.fi/mygga/roll-on?gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKId7w9xMU3aK1-4uCSO1mopJ9EgIssYAG5PM2oYTk2M5n89TSl9ADgaAtxsEALw_ wcB&gclsrc=aw.ds#Nocolour
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.