Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Lupaan peruuttaa kestotilaukseni mikäli OFF Topic lopetetaan

Kaneli
09.09.2022, 11.33
Minä lupaan näin tehdä. Lupaatko sinä ?

Luumunen
09.09.2022, 12.25
Eikö tämän Off topicin voisi muuttaa sellaiseksi että kaikki viestit poistetaan automaattisesti esim. 2 kk kuluttua. Ketään ei muutenkaan kiinnosta vanhat jorinat viikkoa kauempaa. Ja helpottaisi moden hommaa.

paaton
09.09.2022, 12.42
Niin tai jos perustaisi suomi24 saman ketjun uudelleen?

markkinn
09.09.2022, 13.01
Lupaan harkita kestotilausta jos offtopic, kyselyt ja kalafetissiketjut poistetaan.

Juha Lehtinen
09.09.2022, 13.16
Voisi lopettaa myös topicit johon ei ainakaan vuoteen ole tullut uutta vastausta. Fillarilehteä ei ole tähän talouteen tullut 1 1/2-vuoteen, saa nyt nähdä voiko jokin saada aikaan uudelleen tilauksen.

JackOja
09.09.2022, 13.19
Voisi lopettaa myös topicit johon ei ainakaan vuoteen ole tullut uutta vastausta...

Miksi ne pitäisi lopettaa? Tarkoitatko lukitsemista vai poistamista kokonaan? Kumpikaan ei minusta ole tarpeellista.

Firlefanz
09.09.2022, 13.22
Off-topicosaston tärkeyden sanotaan olevan siinä että se osaltaan pitää foorumia aktiivisena. Pelkät fillari- ja fillarointiaiheet kun eivät yksinään kaikille riitä siihen että he käyvät lukemassa foorumia suhteellisen tiheään ja säännöllisesti. Ilman aktiivisia vakiolukijoita postaukset ja vastaukset muillakin osastoilla harvenevat ja foorumi hiljenee.

Ongelmia tulee vasta silloin kun tietty määrä postaajia keskittyy off-topicaiheisiin, pommittaa sitä jatkuvasti kirjoittamatta juuri koskaan fillariasioista ja pahimmassa tapauksessa vain ajaa jotain, yleensä politiikkaan liittyvää, keppihevostaan tai pyrkii lähinnä vain trollaamaan tai ärsyttämään tai loukkaamaan jotain silmätikukseen ottamaansa kirjoittajaa.

Silloin tulos voi olla täysin päinvastainen: ne vähätkin fillari- ja fillarointikeskusteluissa aktiiviset, niihin jotain antamaan kykenevät ja muiden suuresti arvostamat postaajat kyllästyvät ja katoavat. Eikä voi sanoa etteikö Fillarifoorumilla olisi niin jo pitkälti tapahtunut (vaikka siihen että jotkut lopettavat on tietysti ihan luonnollisia syitä ja siihen että monet ovat siirtyneet keskustelemaan muualle on myös muita syitä kuin off-topicroinan laatu ja määrä).

Juha Lehtinen
09.09.2022, 13.31
Miksi ne pitäisi lopettaa? Tarkoitatko lukitsemista vai poistamista kokonaan? Kumpikaan ei minusta ole tarpeellista.
No jos kaikki vanhat topicit ovat tarpeellisia niin mikäs siinä sitten, annetaan niiden olla.

Teemu H
09.09.2022, 13.37
Mikä höpöhomma? Ei tätä olla poistamassa, sehän olisi hullua.

Smo
09.09.2022, 13.39
Off-topikki alkaa sitten valumaan muihin keskusteluihin jos tuollainen varaventtiili poistetaan. Tai ehkä sitä vaan pitää siirtyä toisille foorumeille. Ehkä sitä kuvarasteille joskus eksyy .. tai sitten ei.

Firlefanz
09.09.2022, 13.57
^ Valuuhan se nytkin. Tai valutetaan. Kyselyosastolla enemmän kuin puolet taitaa olla off-topicaiheita (ja niistä ikävän suuressa osassa sisältöä jota ei mielestäni kukaan kaipaisi).

Toisille foorumeille siirtymiseen en ketään kannusta enkä edes taputa käsiäni sille jos joku ilmoittaa lähtevänsä. Jos haluaa nauttia Fillarifoorumin parhaista puolista, niitä täytyy olla valmis puolustamaan ja se onnistuu vain ja ainoastaan pysymällä foorumilla ja olemalla itsekin aktiivinen ja kuten sanotaan tuottamalla laadukasta sisältöä, joka osaltaan pitää lukijoiden kiinnostusta yllä.

PS Oma jämähtämiseni tänne ei mitenkään kuulu tähän. Uskon yhtä vähän siihen että joku olisi päättänyt pysyä täällä siksi että saa lukea juttujani kuin siihen että joku olisi lähtenyt täältä sanoen että kyllähän minä muuten, mutta kun se Firlefanz...:rolleyes:

Smo
09.09.2022, 14.25
^ Valuuhan se nytkin. Tai valutetaan. Kyselyosastolla enemmän kuin puolet taitaa olla off-topicaiheita (ja niistä ikävän suuressa osassa sisältöä jota ei mielestäni kukaan kaipaisi).
*
PS Oma jämähtämiseni tänne ei mitenkään kuulu tähän. Uskon yhtä vähän siihen että joku olisi päättänyt pysyä täällä siksi että saa lukea juttujani kuin siihen että joku olisi lähtenyt täältä sanoen että kyllähän minä muuten, mutta kun se Firlefanz...:rolleyes:

Kyllähän minä muuten lähtisin mutta kun :)

Mutta näppärä jakaisi nuo kyselyt OFF-topikkiin ja Fillarikyselygalluppeihin

Hower
09.09.2022, 14.32
Off-topicosaston tärkeyden sanotaan olevan siinä että se osaltaan pitää foorumia aktiivisena.
- Olet kyllä täysin oikeassa tässä.
Jos nyt joku mielensä vallan pahoittaa offtopicista niin hassua. Eihän kukaan asiallinen, itseäänkunnioittava ja vakavastiotettavaksi pyrkivä fillaristi edes avaa offtopiccia! :) Salaa jos katsoo niin oma vika.
Mutta olishan se kiva jos offtopictyyli ei ihan joka ketjuun leviäisi. Ei kai sitä nyt pahasti tapahdukaan?

Kaneli
09.09.2022, 14.40
Off Topic on pelastanut päiväni lukuisia kertoja ja oikeastaan ainoa syy miksi foorumille tulee edes eksyttyä.

Tempo
09.09.2022, 14.58
En. Lupaan ostaa irtonumeron aina yhtä lopetettua topiccia vastaan. Jos foorumi lopetetaan kokonaan, tilaan kestotilauksen. No joo, kuvarastit sais jäädä..

YT
09.09.2022, 15.01
Minähän en tällaisiin lehmänkauppoihin osallistu.

Firlefanz
09.09.2022, 15.05
Mutta olishan se kiva jos offtopictyyli ei ihan joka ketjuun leviäisi. Ei kai sitä nyt pahasti tapahdukaan?

Ei varmaan, mutta se on aina yhtä ikävää jos off-topickeskusteluissa syntyy semmoista kuten sanotaan voimakasta antagonismia henkilöiden välille ja sitä sitten jatketaan fillariaiheissakin tavalla tai toisella. No, ei sitä oikeastaan ole pahemmin tapahtunut kuin liikennepolitiikasta tai (toisten) liikennekäyttäytymisestä keskusteltaessa...

PS Vanha hyvä ohje oli että pitäisi lukea kaikki viestit aiheesta kuin aiheesta katsomatta kuka viestin on kirjoittanut. Silloin ei tule lukeneeksi valmiiksi kiihtyneenä tai valmiina ampumaan täyslaidallisen ensimmäiseen näkemäänsä maaliin. Mutta eihän se keneltäkään aina onnistu. Ei senkään takia että monilla on omat, lukijoille pian tutuksi tulleet keppihevosensa eikä siksi että monilla on omanlaisensa, helposti tunnistettava tyylinsä.

PPS Onko muuten koko off-topic (eikä vain yksittäisiä, moderaattorin hermoille käyneitä ketjuja) todella uhattu lopettaa - vai oliko tämä ketju avattu ennakoivasti, ikään kuin kaiken varalta?

Muuten olen sitä mieltä että kaikilla niilläkin, jotka käyvät foorumilla vain off-topic osaston takia eivätkä juuri ikinä osallistu muihin keskusteluihin, on täysi oikeus olla täällä. Mikä minä olen arvostelemaan ketään siitä mikä pelastaa hänen päivänsä!

Kaneli
09.09.2022, 15.44
Off topic saa minut uskomaan että ihmisillä on muitakin ajatuksia päässään kuin että milloin otan seuraavan selfien.

Hower
09.09.2022, 15.48
Offtopicin ulkopuolella noissa asiakeskusteluissa eniten rasittaa tyhjänpäiväinen saivartelu, venkoilu, pilkunnssiminen, yksittäisiin sanoihin takertuminen tarkoitushakuisesti, tahallinen väärinymmärtäminen ja sitä seuraava viisastelu, jonka tarkoituksena on lähinnä nolata toinen keskustelija. Tavoitteena ilmeisesti pyrkiä jonkinlaisen neron ja sanallisen virtuoosin asemaan. No, ehkä tämä foorumi on jonkinlainen näyttämö.
Tahtoo vain pienestäkin joskus eskaloitua asiat liikaa, mutta sehän tällaisten kaikkien nettiufoorumien ominaisuus/vika on.
Ehkäpä itse kukin, minä mukaanlukien voi katsoa välillä peiliin.

Firlefanz
09.09.2022, 16.03
Ehkä on syytä käydä vielä tarkentamassa että en yllä ajatellut enkä tarkoittanut niitä keskusteluja joita itse olen käynyt, niitä kommentteja joita olen saanut tai niitä nickejä jotka niitä ovat antaneet.

Näkemykseni ei siis perustunut itse mahdollisesti kokemaani vaan yksinomaan huomioihin, joita en ole voinut välttyä tekemästä kun olen seurannut muita keskusteluja, ja vaikka tulkinta on aina subjektiivista, niin muiden välillä käytyä keskustelua (asioista joista itsellä ei ole voimakasta näkemystä tai joihin ei suhtaudu palavalla tunteella) seuratessa on ainakin helpompi pysyä suhteellisen objektiivisena.

MRe
09.09.2022, 16.20
Joo, heittäköön se ekan kiven, joka... jää kyllä multa heittämättä.

lansive
09.09.2022, 16.49
Off topic saa minut uskomaan että ihmisillä on muitakin ajatuksia päässään kuin että milloin otan seuraavan selfien.

Joo, heittäköön se ekan kiven, joka... jää kyllä multa heittämättä.

Minä voisin heittää kiven peiliin ennen kuin otan selfien. Tulisi paljon parempi kuvakin.

Smo
09.09.2022, 17.05
Minä voisin heittää kiven peiliin ennen kuin otan selfien. Tulisi paljon parempi kuvakin.

Melkein jo ei-perustin Selfie-topikin mutta laitoinkin "selfien" valokuvatopiikkiin

Firlefanz
09.09.2022, 17.07

Nyt, hyvä mies, unohdit kokonaan missä olet! Tämähän on Fillarifoorumi, täällä ei selfieiden ottaminen juuri ketään kiinnosta, kaikilla on ykköskuvausaiheena oma rakas fillari! Pyörä nojaamassa jotain vastaan. Pyörä ja kaunis maisema. Pyörä ja kesäkahvila. Pyörä ja kirkko, patsas tai muu paikallinen nähtävyys.

Tai otetaanhan porukkalenkeillä myös kuvia ajokavereista, mutta esimerkiksi selfiekeppiä en ole nähnyt kenelläkään:D

PS Ei ole ollut yksi ainoa kerta kun olen ollut lenkillä pysähtynyt ottamaan sitä pakollista päivän kuvaa, niin joku paikalla oleva on tarjoutunut ottamaan kuvan jossa olisin itsekin mukana - ja joka kerta vastaukseni siitä mikä kuvassa on tärkeintä on huvittanut kuulijaa:cool:

tempokisu
09.09.2022, 20.17
Lupaan harkita kestotilausta jos offtopic, kyselyt ja kalafetissiketjut poistetaan.

Missä on kalatopicci?

ok, tittelistä huolimatta jäsen "markkinn" on aika nöösi vielä, ja paljon opittavaa...

ps. no eipä ole käyny mielessä kymmeniin vuosiin että itestäni kuvaa ottaisin, saa ottaa musta kuvan jos haluaa mutta oma vika jos kamera hajoo...

SvaR
09.09.2022, 22.42
Eikös nykyiset omistajat sanonu, että offari poistetaan, koska ei ole mitään tekemistä pyöräilyn kanssa vai heiluttiko tuuli vaan huulia.

LJL
09.09.2022, 23.38
Eikös nykyiset omistajat sanonu, että offari poistetaan, koska ei ole mitään tekemistä pyöräilyn kanssa vai heiluttiko tuuli vaan huulia.

Jos näin, niin haistakoon ruotsalaisen kuitin eli kvitun koko porukka.

VesaP
09.09.2022, 23.42
Jo nyt on saatana jos koko offtopic-osio poistettaisiin. Sen takiahan ko osio on täällä kun ei liity pyöräilyyn mitenkään. Varmaan sit pitää poistaa myös kyselyt&gallupit kun sielläkään mitään ole oikein alaan liittyvää. Mitä jää jäljelle? Tahkon rengasspekulaatiot?

LJL
09.09.2022, 23.43
Jo nyt on saatana jos koko offtopic-osio poistettaisiin. Sen takiahan ko osio on täällä kun ei liity pyöräilyyn mitenkään. Varmaan sit pitää poistaa myös kyselyt&gallupit kun sielläkään mitään ole oikein alaan liittyvää. Mitä jää jäljelle? Tahkon rengasspekulaatiot?

Turhaan tehtiin kampäkki :( Kummalta meistä on muuten poistettu enemmän viestejä? Veikkaan että mulla on jäljellä saman verran kuin on poistunut. OjaBauer varmaan johtaa tätäkin tilastoa.

Firlefanz
09.09.2022, 23.58
Voi olla että olen missannut senkin, mutta ymmärtääkseni ketjun avaajaa innoitti "Tämä kuuluu syödä näin" -ketjuun ilmestynyt moderaattorin viesti, jossa kerrottiin että

Aika vähän liittyy tämä aihe pyöräilyyn. Poistan ketjun illalla, joten viimeiset syöntivinkit kannattaa laittaa aika pian.

Eli koko osastoa ei ainakaan tässä ja nyt ole uhattu poistaa. Tietysti jos yllä mainittu ketjukin nähdään moderaattorin toimia vaativana, niin herää kysymys mitkä mahtavat olla sallittuja off topic -aiheita?

bici74
10.09.2022, 00.06
Turhaan tehtiin kampäkki :( Kummalta meistä on muuten poistettu enemmän viestejä? Veikkaan että mulla on jäljellä saman verran kuin on poistunut. OjaBauer varmaan johtaa tätäkin tilastoa.Mulla viiden tonnin viestin rajapyykki on kuin Väyrysen presidenttiys: päivä päivältä kauempana.

LJL
10.09.2022, 00.11
Mulla viiden tonnin viestin rajapyykki on kuin Väyrysen presidenttiys: päivä päivältä kauempana.

Joillekin Manuille illallinen tulee kuin kuujuutalaiselle ympärileikkaus, elikkä puoli kuuden aikaan.

SvaR
10.09.2022, 08.26
Voi olla että olen missannut senkin, mutta ymmärtääkseni ketjun avaajaa innoitti "Tämä kuuluu syödä näin" -ketjuun ilmestynyt moderaattorin viesti, jossa kerrottiin että

Eli koko osastoa ei ainakaan tässä ja nyt ole uhattu poistaa. Tietysti jos yllä mainittu ketjukin nähdään moderaattorin toimia vaativana, niin herää kysymys mitkä mahtavat olla sallittuja off topic -aiheita?
Jossain poistetussa topicissa (mitä näitä nyt on: Nato, venäjän hyökkäys yms.) aikoinaan sama Pulkkinen ilmoitti että kaikki mikä ei liity pyöräilyyn poistetaan ja sitä tässä nyt on mielenkiinnolla odotettu.

stenu
10.09.2022, 08.55
Se syömisetikettiketjuun postattu rasistinen ”vitsi” oli kyllä sen laatuista skeidaa, että jos minä olisin palstan mode, niin olisi minullakin mennyt kuppi nurin. Jos pitää jurputtaa, niin jurputtakaa niistä taulapäistä, jotka ei osaa käyttäytyä täällä.

(Off topic -osastossa on kyllä sellaisia ketjua, jotka voisi ihan hyvin poistaa esimerkiksi lähinnä piilovittuiluun keskittyneet ei postaamasi/ei aloittamasi -ketjut. Jos ei ole munaa kommentoida asianomaiseen ketjuun tai kommentti on niin huono, että sitä ei viitsi sinne postata, voi sen ihan hyvin jättää postaamatta kokonaan.)

stenu
10.09.2022, 09.10
No kyllä se oli ihan avoimen rasistinen eikä minusta vaadi jatkokeskustelua siitä, että oliko vaiko eikö.

Kaneli
10.09.2022, 09.20
Off topic on etätyöläisen kahvihuone. Kaikki mielenkiintoinen on täällä.

Puolen asteen muutos ”uuden” pyörämallin keulakulmassa ei näillä kilometreilla kovastikaan enää mieltä liikuta.

kauris
10.09.2022, 09.43
Se syömisetikettiketjuun postattu rasistinen ”vitsi” oli kyllä sen laatuista skeidaa, että jos minä olisin palstan mode, niin olisi minullakin mennyt kuppi nurin. Jos pitää jurputtaa, niin jurputtakaa niistä taulapäistä, jotka ei osaa käyttäytyä täällä.

(Off topic -osastossa on kyllä sellaisia ketjua, jotka voisi ihan hyvin poistaa esimerkiksi lähinnä piilovittuiluun keskittyneet ei postaamasi/ei aloittamasi -ketjut. Jos ei ole munaa kommentoida asianomaiseen ketjuun tai kommentti on niin huono, että sitä ei viitsi sinne postata, voi sen ihan hyvin jättää postaamatta kokonaan.)

Yritin mennä etsimään viestiä mistä puhutaan mutten vieläkään löydä. No ehkä se pelkkä viesti on poistettu välistä. Tuliko se ennen moden viestiä ja mode samalla poisti kun laittoi uhkauksensa? Tässä kävi silloin varmaan niin, että toiset käyttäjät raportoivat epäasialliseksi kokemastaan viestistä ja se vaikutti moden päätökseen poistaa koko keskustelu. Vaikka ko viestin poisto ja asiallinen huomautus viestin lähettäneelle yksityisviestillä olis ollut "oikeampi" tapa. Koska offtopic osion viestikeskustelusta oli kyse eli eihän se suorastaan saa edes liittyä pyöräilyyn ja aihe muutoin "viaton".

JackOja
10.09.2022, 09.46
^ko. "huumoriviesti" ja sen sisältänyt lainaus on poistettu.

Firlefanz
10.09.2022, 10.00
No kyllä se oli ihan avoimen rasistinen eikä minusta vaadi jatkokeskustelua siitä, että oliko vaiko eikö.

Jos tuntuu siltä että tai arvelee että vitsi voi jonkun mielestä olla rasistinen, niin on syytä lähteä siitä että se oikeasti on rasistinen. Aivan riippumatta siitä mitä itse tykkää ja on mieltä.

Muuten: yksittäisten viestin poistaminen tarpeen mukaan - eli yleensä kai sen jälkeen kun yksi tai useampi lukija on raportoinut viestistä ja moderaattori on oman vapaan harkintansa mukaan sitä mielä että viesti ei ole sopiva - on fiksua moderointia, mutta eihän koko ketjua ole syytä poistaa jonkun taulapään tai parinkaan takia. Ei etenkään tällaista ehdottomasti off topic -osaston viattomimpaan päähän kuuluvaa aihetta.

PS Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä että piilovittuilulle mainitsemissasi topiceissa ei pitäisi antaa minkäänlaista sijaa täällä.

ascomm
10.09.2022, 10.01
En lupaa koska peruutin sen jo joskus 2000 luvun alkupuolella. Off-topicin poistumisen myötä toki poistuisi kaikki syyt käydä tällä foorumilla.

Homelite
10.09.2022, 10.54
Pois vaan, ja saman tien muutkin aihealueet. Ainoa mikä jätetään on ”fillarisuositukset”, ja siihenkin sellainen sääntö, että ensimmäinen sallittu vastaus uuden topicin avaajalle on ”kiitos taas uuden topicin avaajalle”, ja sen jälkeen seuraavat 9-16 viestiä mussutetaan siitä kun ei asiaa älytty kysyä jossain vanhassa topicissa.

Merisäätä tulee ikävä, mutta voinhan aina ostaa radion.

Smo
10.09.2022, 11.07
Mulla viiden tonnin viestin rajapyykki on kuin Väyrysen presidenttiys: päivä päivältä kauempana.

Minä olen joutunut kymppitonnin limboon. Rikki on mennyt monet kerrat ja ehkä taas joku päivä ellei tule romahdusta

pätkä
10.09.2022, 11.11
Jos syö fillarin niin takakiekosta aloitetaan.
https://youtu.be/8ZuFb3GBHuU

KalleHermanni
10.09.2022, 12.23
Määrä tosin yleensä ei korvaa laatua.

pulmark
10.09.2022, 13.19
Piilovittuilu on taas eräänlainen varaventtiili, jolla vältetään avoin riita. Täällä on useita tyyppejä, joiden mielipide on ainoa oikea totuus ja he ovat valmiita jankkaamaan tätä niin pitkälle kuin tarvitsee (en tarkoita sinua). Asian tekee vielä astetta rasittavammaksi, että moiset saavat siipeilijöitä tukemaan kantaansa. Hienovarainen piilovittuilu ei postatuissa antaa kirjoittajalleen mahdollisuuden lopettaa jankkaus, mutta "pysyä miehenä/naisena".

Multa kans ääni piilovittuilulle ihan jo sen takia että jos sille päälle satun olen mielestäni aika hyvä siinä. Se on myös yksi tapa ainakin yrittää hillitä keskustelua ja sen kehittymistä avoimeksi riidaksi. Tosin joskus piilovittuilu johtaa ojasta allikkoon ja tilanteen pahenemiseen.

Moderointiin liittyen annan nyt tunnustusta moderaattoreille. Näyttäisi siltä että linja olisi muuttunut ja hyvään suuntaan. Enää ei roiskita ns. tykillä kärpästä vaan tehdään tarkempaa valintaa.

LJL
10.09.2022, 13.50
^ko. "huumoriviesti" ja sen sisältänyt lainaus on poistettu.

Kuujuutalaiset ja ympärileikkausko tässä oli rasistista? Ihan vaan yleisesti tiedoksi, ettei kuussa ole juutalaisia sen paremmin kuin natsejakaan. Yksi yksinäinen Amerikan lippu siellä vaan liehuu, vaikka tuuletonna liehua en ma saata, sekä tietenkin se kuuauto lienee hylätty sinne myös.

Koheltaja
10.09.2022, 19.20
Lupaan tehdä kestotilauksen jos ylläpito saa rajoitettua sarjakirjoittajien offtopicin suoltamisen vähemmäksi missä tahansa keskustelussa tai osiossa.

MV
10.09.2022, 22.44
Jos Off -topic poistetaan, niin mistä etelän mies saa vinkkejä hyttysmyrkyistä? Onko täällä edes Off -topiccia.

LJL
10.09.2022, 23.21
Offia nautitaan sisäisesti 1-2 pulloa päivässä. Pitää itikat ja karhut loitolla

arctic biker
11.09.2022, 07.36
Jos Off -topic poistetaan, niin mistä etelän mies saa vinkkejä hyttysmyrkyistä? Onko täällä edes Off -topiccia.
Kauan pohjoisessa asuneena ynnä muutamankin Lapin vaelluksen tehneenä voinen opastaa, onhan täälläkin Kiteellä hyttysiä! Toki jos vakavissaan kysyt niin varusteet on se oikea paikka.

kauris
11.09.2022, 08.39

Heh, tää oli aika hyvä :)

LJL
11.09.2022, 11.05
Jos heität passiivia, älä käytä kuusenoksaa, vaan mieluummin vaikka sammalta

VesaP
12.09.2022, 17.13
Nyt se miten tämä syödään ketju on sit hävinnyt? Toivottavasti nyt on hyvä mieli moderaattorilla! *peukku*

Smo
12.09.2022, 17.21
Se varmaan meni liikaa Off-topikin off-topikiksi

Kaneli
12.09.2022, 18.50
Voi sitä huumaavaa vallan tunnetta kun pääsee poistamaan ketjun. Kylläpä nyt näytettiin hipeille kaapin paikka.

Kaneli
12.09.2022, 18.52
Uutta ketjua vaan pystyn. Miten tämä kuuluisi syödä pyörälenkillä oikein ?

Kaneli
12.09.2022, 19.48
Vaikka Off topiccia ei nyt ainakaan vielä ole kokonaan poistettukaan niin päätin siitä huolimatta pitää sanani ja perua tilaukseni.

Jos joku päättää perustaa Off Topic lehden niin lupaan tilata sen, ainakin kokeeksi. Paitsi jos siinä puhutaan pyöräilystä niin sitten en :)

Hower
12.09.2022, 20.06
Syömisketjun poisto oli oikein koska siellä oli vääriä mielipiteitä. Pahimpana se, että rusinat ei kuulu maksalaatikkoon!
En ihmettele, että ylläpidossa raivo ja ahdistus kasvoi kohtuuttomaksi.

Kaneli
12.09.2022, 20.15
Tuossa on paljon kyllä totta. Arvostan moista humaania ymmärrystä.

MRe
12.09.2022, 20.20
Rusinat ei kyl kuulu maksalaatikkoon. Tai kuulu -60 -luvulla, mutta ei enää.

VesaP
12.09.2022, 20.28
Halpismaksalaatikot (Atria ja Saarioinen) on tosihyviä, rusinoilla TIETYSTI. Mut paremmanluokan maksis eli Kokkikartano oli huonoo, oli vissiin liikaa maksaa oikeesti siinä tms.

Genesis
12.09.2022, 21.08
Rusinat eivät muuten kuulu mihinkään ruokaan, varsinkaan pullaan. Just ehkä uppoo suklaakuoren alla.

LJL
12.09.2022, 21.10
Sieniä huuleen ja passiivia housuun. Muuta neuvoa ei tule

Hower
12.09.2022, 21.13
Yhen kerran olen ostanut muuta kuin Saarioisten maksalaatikkoa ja oli kyl kauheeta limaa!
Toisekseen se (rusinallinen) maksalaatikko on parasta kun laittaa uuniin hieman vuokaan laakeaksi leviteltynä grillivastuksen alle, että se rapsakoituu lievästi. Sitten puolukkahilloa ja Nam!
Tämä oli totuus.

K.Kuronen
12.09.2022, 21.33
...
Jos joku päättää perustaa Off Topic lehden niin lupaan tilata sen, ainakin kokeeksi. Paitsi jos siinä puhutaan pyöräilystä niin sitten en :)

Joskus oli Pahkasika.

J4nn3R
12.09.2022, 21.53
^Todella nöösi. Ehdotankin, että alle 15 vuotta foorumissa olleet saavat postata vain yhden viestin kuukaudessa.Mä olen noudattanut tätä linjaa nöyrästi, jotta opin oikean offtopicin. Tässä ajassa olen myös ostanut vain yhden Fillari-lehden. Nyt kun tiedän, ettei ruokien syömisasennot kuulu fillarointiin kuulumattomiin asioihin, voin harkita ostavani tulevaisuudessa taas irtonumeron, jos samassa numerossa olisi vaikkapa vertailu nelikanttikeskiöiden irtoamisesta vesiputkirungoista ja laajasti taustoitettu artikkeli siitä, luovuttaako maapähkinöillä ryyditetty Snickers-patukka energiaa pyöräretkellä optimaalisemmin kuin pelkkää toffeeta ja nugaattia sisältävä serkkunsa. Toki vain, jos artikkelissa selvennetään, tuleeko suklaa järsiä patukan päältä ennen kun haukkas täytteitä, vai onko oikeampaa haukata kaikkia aineksia samaan suulliseen. Tätä kyllä odotan kovasti.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

JackOja
12.09.2022, 21.58
Pitäisikö ylläpidolle kerätä lista topiceista, jotka eivät ole fillaroinnin ytimessä? Jokunen on jäänyt huomaamatta.

LJL
12.09.2022, 22.00
Pitäisikö ylläpidolle kerätä lista topiceista, jotka eivät ole fillaroinnin ytimessä? Jokunen on jäänyt huomaamatta.

Olen mukana!! Pidetäänkö koko päivän Teams?

jalkkis
12.09.2022, 22.46
Olen mukana!! Pidetäänkö koko päivän Teams?

Mites ton savotan nyt päivässä ehtis?

MV
12.09.2022, 23.01
Rusinat ei kyl kuulu maksalaatikkoon. Tai kuulu -60 -luvulla, mutta ei enää.

Umm, mistä niitä pulleita rusinoita sitten saa Wappusimaan?

LJL
12.09.2022, 23.35
^Kutsutaan Make mukaan! Mites muuten jatkotarina, vieläkö löytyy jostain? Siinä taisi olla juttua fillaroinnista, ainakin passiivia hierottiin naamaan.

Eihh… Jatkotarina, jossa passiivia hierottiin naamaan. Jäsen PK1 passiivipostasi viikkoja ellei kuukausia, ja sai muistaakseni viestien määrän nostettua yli 1000 kunnes ketju poistettiin :D

LJL
12.09.2022, 23.37
Mites ton savotan nyt päivässä ehtis?

Todella, todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä. Parasta ottaa 7 viikon Teams, joka alkaa ma klo 8:30 ja jatkuu saumattomasti lauantaihin klo 22:30. Sunnuntai on lepopäivä, ja uusi työviikko alkaa.

LJL
12.09.2022, 23.40
Varsinaista jatkotarinaa en Googlella löytänyt, mutta jatkotarinan jälkikeskustelu on edelleen olemassa!!

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57957-jatkotarina-j%C3%A4lkikeskustelu

LJL
12.09.2022, 23.43
On kyllä pikkuisen kürvasta kun tarinasta puuttuu joka toinen viesti. Fiilikset meni. Mülkvisti Nassetäti pitäisi bannata ainakin tästä keskustelusta, kun ei edes hylkylista auta.

Löytyi vaikka mitä timanttia, mm. ylläoleva tragedia viiden vuoden takaa sekä lista tarinan suosituimmista henkilöistä

Listaa taas päivitetty

1) Frederik eli Ilkka Juhani Sysimetsä
2) Tuksu eli mia Mari Johanna Tukiainen
3) Paavi Franciscus - Episcopu Romanus
4) Irwin eli Antti Yrjö Hammarberg (ensimmäinen suomalainen artisti joka saapui keikalle helikopterilla -66, Kauhavan juhannusjuhlat
5) Ben Berl Zyskowicz
6) Riki Sorsa - Esko Richard Sorsa
7) Danny - Ilkka Johannes Lipsanen
8) Tauski - Tauno Peltonen
10) Amanda "Hjalliksen veljentytär" Harkimo
11) Juha Petri Sipilä
12) Gavrilo "voi samperi, käynnistin vahingossa I maailmansodan" Princip
13) Ilkka Armas Mikael Kanerva
14) Matti Ensio Nykänen

Siinä on hienoa porukkaa.

Sitäkään en muistanut, että on tullut luettua tarinaa ääneen juutubeen :D Ehkä on parasta lopettaa kaivaminen tähän..

hphuhtin
13.09.2022, 00.07
PS Ei ole ollut yksi ainoa kerta kun olen ollut lenkillä pysähtynyt ottamaan sitä pakollista päivän kuvaa, niin joku paikalla oleva on tarjoutunut ottamaan kuvan jossa olisin itsekin mukana - ja joka kerta vastaukseni siitä mikä kuvassa on tärkeintä on huvittanut kuulijaa:cool:

Tästä tulikin mieleeni, olin joskus ns. muissa harrastuksissa (muistaakseni) Teneriffalla, ja opas päivitteli, kuinka pyöräilijät ylhäällä ottavat vain kuvia pyöristään.. en sanonut mitään :)

LJL
13.09.2022, 00.12
Muut ääneenluvut olivat hävinneet, mutta yksi vielä löytyi - postattakoon se tähän menneiden foorumiaikojen kunniaksi

https://youtu.be/QPCShgx_9j4

kauris
13.09.2022, 08.30
Todella, todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä. Parasta ottaa 7 viikon Teams, joka alkaa ma klo 8:30 ja jatkuu saumattomasti lauantaihin klo 22:30. Sunnuntai on lepopäivä, ja uusi työviikko alkaa.

Tai ainakin 8-16 teams (työkoneella) niin ei työkaverit pääsisi läpi häiritsemään.

jalkkis
13.09.2022, 08.50
Tai ainakin 8-16 teams (työkoneella) niin ei työkaverit pääsisi läpi häiritsemään.

Jotta lopputulos olisi toivotunlainen, niin eikö tämä vaadi ensin päivän suunnittelu-Teamsin ja sitten varsinaisen vähintään 4pv off-topik-konfferenssin? Jäsen bici74 järkkää tilat.

bici74
13.09.2022, 10.18
Jotta lopputulos olisi toivotunlainen, niin eikö tämä vaadi ensin päivän suunnittelu-Teamsin ja sitten varsinaisen vähintään 4pv off-topik-konfferenssin? Jäsen bici74 järkkää tilat.

No totta m*nassa järjestän! Varaan ton konferenssikeskuksen tosta vierestä että kaikki mahtuu. Tai vaihtoehtoisesti Santiago Bernabeun jotta saadaan Billy Graham -tyyyppistä fiilistä. Tulen vaatimaan agendalle breakout -sessioita off-topikin eri alalajeille (jeesustelu/uskonnolliset jorinat, syömingit/juomingit, autoilu tulevaisuuksineen sekä menneisyyksinen ja mitä näitä nyt onkaan)

^Madridista !!!. Perustetaan työryhmä, joka määrittelee tän suunnittelutyöryhmän.

Hyvä! Polkaisen ensi tilassa pystyyn kampaviineritehtaan!

EDIT: jäi perskeles sandaalit pois tuolta breakout -listalta, se on e.h.d.o.t.o.n.

Hower
13.09.2022, 10.37
Tuo "pyöräilyyn liittyvä jatkotarina" on laiton!
Offtopicin alla ei saa kirjoittaa pyöräilyyn liittyviä juttuja:
"off-topic-materiaali, lapasesta karanneet viestiketjut ja tarpeeksi kaukana pyöräilystä oleva tarinointi"

jalkkis
13.09.2022, 10.45
Tuo "pyöräilyyn liittyvä jatkotarina" on laiton!
Offtopicin alla ei saa kirjoittaa pyöräilyyn liittyviä juttuja:
"off-topic-materiaali, lapasesta karanneet viestiketjut ja tarpeeksi kaukana pyöräilystä oleva tarinointi"

Nyt tarvitaan rajat kuinka paljon tai vähän off-topikkia aihe voi olla, jotta se voi olla off-topikissa. Se elintarvikeketju oli liikaa off-topikkia.

Hower
13.09.2022, 11.01
^ "random-säännöstö"
Kyllä täälläkin tulee olla sen verran tiedostava ja woke, että ihan omin avuin pystyy päättelemään mikä on sopivasti offtopic ja mikä ei. Jos ei pysty, niin edes kirjoittajan cancelointi ei ole ollenkaan liioiteltu toimenpide.

Tuon tarinan otsikossakin on julkeasti sana pyöräily!
Meillähän on käytäntöjä sanojen onnistuneesta neutralisoimisesta. Nainen = naisoletettu jne.
Voisiko tuohon pyöräilyyn keksiä jonkun neutraalimman ilmaisun tai käyttää termiä "p-sana" ?

Concorde
13.09.2022, 11.18
Voiko off-topiikassa taluttaa pyörää? Eikös se ole jalankulkua? Vai onko kaikki kevlillä tapahtuva liian lähellä on-topikkia? Vaikka siellä meloisi sandaaleissa valokuvaamassa , samalla miettien autoilun tulevaisuutta?

Takakeno
15.09.2022, 12.20
Tuli tällänen kaamee ajatus mieleen, että mitäpä jos ylläpito tekee tahallaan tällästä draamaa, jotta saa kävijöitä foorumille? Mentiin pyydykseen....

Tää on kyllä selvästi järkevin selitys.

VesaP
15.09.2022, 12.27
Tuli tällänen kaamee ajatus mieleen, että mitäpä jos ylläpito tekee tahallaan tällästä draamaa, jotta saa kävijöitä foorumille? Mentiin pyydykseen....

Mitä NE nyt on tehnyt/poistanut/uhkaillut? Vai liittyykö edelleen syömisketjun poistoon tämä? Mut joo, ei sais modet tämmösiä keski-ikäisiä MAMILeja kiusata.

Oatmeal Stout
15.09.2022, 12.58
Voiko off-topiikassa taluttaa pyörää? Eikös se ole jalankulkua?
Nuoruudessa laki määritteli sen ajoneuvon kuljettamiseksi ja siksi piti taluttaa tiellä tai kadulla - aikaa ennen klv-aikaa. Nykyisestä laista en tiedä.

Juha Lehtinen
15.09.2022, 13.06
Nuoruudessa laki määritteli sen ajoneuvon kuljettamiseksi ja siksi piti taluttaa tiellä tai kadulla - aikaa ennen klv-aikaa. Nykyisestä laista en tiedä.
Niin ja pyörän taluttaminen osa maasto- ja cyclocross pyöräilyä ja kenties gravelpyöräilyäkin.

Oatmeal Stout
15.09.2022, 14.56
Niin ja pyörän taluttaminen osa maasto- ja cyclocross pyöräilyä ja kenties gravelpyöräilyäkin.
Maantie- ja ratapyöräilyssä yleensä joutuu taluttamaan lähtöpaikalle niin kilpailuissa kuin massakuntotapahtumissa (ei radalla).

Luumunen
16.09.2022, 11.46
Kaikki off-topic ja kysely/gallup-viestit voisi aivan hyvin automaattisesti poistaa muutaman viikon kuluttua siitä kun ne on lähetetty. Ei niiden säilyttämisellä ole mitään arvoa, kukaan ei niitä kaipaa jälkeenpäin (vai käykö joku ihastelemassa omia kirjoituksiaan esim kuukauden tai vuoden päästä?) ja ne vie vaan turhaan tilaa palvelimelta tai missä niitä säilytetäänkään. Ne on enemmän chattityyppistä hetkeen liittyvää tarinointia. Samoin lähetettyjen viestien lukumäärän voisi piilottaa, jäisi pois houkutus suoltaa viestejä ihan vaan sen takia että saisi kasvatettua viestien lukumäärää.

VesaP
16.09.2022, 12.14
^Aika onnettomat ja paskat on systeemit jos joku vidun chättiketju "täyttää palvelimen" tai hidastaa foorumin toimintaa tms. Minun puolesta kaikki ketjut saa jäädä pysyvästi foorumille. Sinnehän ne valuu pahnan pohjimmaisiksi jos niihin ei tule uusia juttuja enää.

MV
16.09.2022, 12.30
Kai sitä voi kysyä että kuinka relevantti joku Edge 800 ketju on tässä vaiheessa kun laitteita tuskin on enää paljoa käytössä. Tai vuoden 1998 uutuudet. Jos jollakulla on kiinnostusta kunnostaa jotain CAAD2:sta voi avata uuden ketjun.

Sen sijaan Tour de France 2001 ketjua voisi olla mukava selata jos olisi aikaa, tai matkaraportteja.

Toisaalta tän foorumin haku on niin susi että jopa kallion kuplassa kysellään tappolupia.

Juha Lehtinen
16.09.2022, 12.32
Meillä jokaisella on kaiketi omat kiinnostuksen kohteet tällä foorumilla ja arvostus muuta kohtaan on sitten varsin kirjavaa laidasta laitaan.

Luumunen
16.09.2022, 12.34
^^^Myönnän etten tiedä datan säilyttämisestä ja palvelimista juuri mitään, mutta esim. Espooseen ja Kirkkonummelle ollaan rakentamassa isoja datakeskuksia, jotka kuluttaa helvetillisen määrän sähköä ja isot alueet metsämaata ja luontoa täytyy raivata niille tonteiksi. Tuollaisissa laitoksissa kai ne fillarifooruminkin off topic jorinat säilytetään..., mutta tosiaan en tiedä tarkemmin asiaa.

bici74
16.09.2022, 14.14
^foorumin sisältö mahtuu kevyesti teratavun levylle. Se mahtuu taskuun eikä aiheuta ilmastomuutosta.

VesaP
16.09.2022, 14.16
^Ja ottaen huomioon miten "hyvin" tämä foorumi on pysynyt pystyssä ja miten sitä päivitellään niin tämä varmaan ON jonkun ylläpitäjän taskussa olevalla muistitikulla tämä foorumin softa ja datat.

Hower
16.09.2022, 14.52
^ "Luin tästä.... "FillariFoorumin visuaalisuus on jäänyt hieman ajastaan jälkeen"
- jos ne tarkottaa sun avatar-kuvaa?

Juha Lehtinen
16.09.2022, 15.12
Itse modernisoin (päivitin) avatar kuvani jotta varustus olisi enemmän tätä päivää. Vanha kuva oli otettu joskus kauan sitten Tour de Helsingistä.

MRe
16.09.2022, 15.20
^Ja ottaen huomioon miten "hyvin" tämä foorumi on pysynyt pystyssä ja miten sitä päivitellään niin tämä varmaan ON jonkun ylläpitäjän taskussa olevalla muistitikulla tämä foorumin softa ja datat.

Kolmella reikäkortilla yp:n pikkulassa kuuden tuuman naulalla seinään lyötynä.

MRe
16.09.2022, 15.21
Luin tässä just fillarlehteä jossa sanotaan: "FillariFoorumin visuaalisuus on jäänyt hieman ajastaan jälkeen, joten keskustelupalstaa pitää tavalla tai toisella modernisoida", sitten siinä Ile ja Make poseeraamassa ihan oikean polkupyörän vieressä kuvassa. Tämä numeross 1/22. Modernisointi näkyykin mielivaltaisena ketjujen poistamisena. Se on modernia. Epäilen että foorumin tulevaisuus on muodikkaasti synkkä dystopia: täällä taistelee keskenään enää harva selviytyjien joukko, moden luuta on vienyt kaikki mennessään. Jokaisen käyttäjätunnus on jatkuvasti uhattuna, voi olla että kirjoittaa off-topicissa pyöristä tai sitten aloittaa siellä ketjun joka ei liity pyöriin... kaikki käy kun on aika moderoida. Tällä kertaa se on henkilökohtaista.
Luulisi fillarimiesten ymmärtävän mitä ketjujen poistamisesta seuraa...

Smo
16.09.2022, 19.50
^No siellä Esson baarin perässä lukee vielä off-

usko juntunen
16.09.2022, 21.15
Mites se nyt tämän uuden ketjun nimi laitetaan lyhennettynä aiheesta poikkevaan postaukseen?
Eb sotketaan helpost Vb:hen

No parempi tuokin kuin vaikka Tb. Teboilin baarissa voi liukastua banaanin kuoreen ja menee kuppi nurin.

kauris
16.09.2022, 22.36
Mä olen täysin pudonnut kärryiltä. Onko tää joku tilapäinen vitsi ennen kuin offtopic oikeasti kokonaan poistetaan?

PMoi
16.09.2022, 23.13
En kyllä ymmärrä miten Esson baari liittyy edes etäisesti pyöräilyyn. Ja mitä lisäarvoa tai arvonlisää nimen vaihtaminen tuottaa? Ehkä hönö nukkuu yönsä paremmin.

Täällä savossa yksi sunnuntailenkin kahvipaikka oli Varpaisjärven ESSO.

MV
16.09.2022, 23.22
Esso on kai periaatteessa piriste joten kai siitä voisi olla hyötyä pitkällä lenkillä, mutta haittavaikutusten riski lienee sen verran kova että varmaan kannattaa ajaa ihan luomuna.

MRe
20.09.2022, 10.17
^esso-kengissä eccon baarissa? Esco-kengissä ecson baarissa?

Takakeno
20.09.2022, 10.23
^esso-kengissä eccon baarissa? Esco-kengissä ecson baarissa?

Pablon suosikki ravintola: Esco bar

LJL
20.09.2022, 10.26
Tosimiehet juovat bensaa kapakassa nimeltä Exxon Valdez

LJL
20.09.2022, 16.26
Jukka Emil Vanaja juo bensaa, mihin liittyen oheinen mestariteos, jota en ole vuosiin postannut

https://youtu.be/zbG0k3RyVr0

LJL
20.09.2022, 17.02
Mitä lupaat juoda jos off-topic herääkin henkiin yllättäen?

Kyllä 1,5 dl merivettä on alustavasti se, mitä vatsa tai perse noin yleisesti ottaen sisuksiinsa suostuu ottamaan.