Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Yamaha PW SE pätkii

V-P.V
09.09.2022, 11.04
Mikähän voisi olla yleisin vika- syy kun nopeusnäyttö heittelehtii ja avustus pätkii?
Moottorina Yamaha PW SE.
Pinnamagneetti ja anturin tarkistettu ja ne näyttäisi olevan ok.

jpuu
09.09.2022, 11.52
Nopeusanturi.

V-P.V
09.09.2022, 19.20
Eli toisinsanoen takahaarukassa oleva anturi olisi kuitenkin todennäköisin vian aiheuttaja?

Hekse
09.09.2022, 23.26
Mulla Brose moottorisessa pyörässä vika oli itse controllerissa. Pätki avustusta, nopeus näytti mitä sattu ja saatto joku tietty nopeus jumahtaa controllerin näyttöön pitkäksi aikaa, vaikka oli pysähtyneenä.

V-P.V
17.10.2022, 22.54
Ehdin vasta nyt paneutumaan ongelmaan. Kiitoksia kaikista vastauksista.
Varsinaista vikaa en löytänyt.
Irroitin moottorin ja kävin kaikki liittimet läpi. Putsasin ja laitoin takaisin paikalleen.
Näyttäisi että joku liittimistä (ilmeisesti se nopeusanturi) sai huonosti kontaktia, koska pyörä toimii nyt moiteetta muutaman testilenkin perusteella.
Purkaessa huomasin että moottorin etuosan ja rungon välinen suojaus on hieman heikko. Sitä kautta on saattanut päästä kosteutta liittimiin.
Liitoskohta on nyt teipattu ja suojattu paremmin.

Haibike199
20.04.2023, 22.56
yamaha pw st moottorilla varustettu sähköpyörä. Laittanut speedboxin. Ilmenee vikaa että nopeus heittelee esim ajaa 27km/h, heittää yhtäkkiä nopeudeksi 34km/h ja avustus lakkaa toimimasta muutamaksi sekunniksi. Vaikka on boxi päällä. On vaihdettu uusi nopeusanturi, mutta ongelma ei katoa. Onko vika speedboxissa vai itse controllerissa vai mistä lähteä vikaa etsimään? Täydellä akulla ei tätä tee mutta muutaman pykälän jälkeen alkaa nopeudet heitellä ja avustus pätkiä

jpuu
21.04.2023, 00.07
Ota boksi pois ja kokeile sitten.

Haibike199
21.04.2023, 06.38
On kokeiltu. Ei auta