Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Työsuhdepyörä (neuron:on?) poluille ja työmatka-ajoon

Forerunner
07.09.2022, 10.46
Löytyisikö tuohon noin 4k€ hintaluokkaan parempaa vastinetta rahoilleen kun Canyonin Neuron : ON 6?

Mietin myös, että olisiko järkevämpää ostaa mielumin jäykkäperä, esim grand canyon, paremmilla osilla kuin hinnat-alkaen täysjousto? Täysjousto kyllä houkuttelisi kovasti.

Omat haasteensa valikoimaan tuo Fleet, joka ymmärtääkseni rajoittaa oston joko Canyonin verkkosivuille tai suomalaiseen kivijalkaan.

Travelkicking
07.09.2022, 13.33
Onko sen oltava canyon ? Verkkiksellä on hyllyssä mm. boschin osista koottu GZR Progressiv-e CF. Itsellä on boschilainen hybrid, ns. loppuratkaisupyörä. Sitä on paha mennä vaihtamaan, koska se on niin hyvä. Tehoakin on enemmän kuin itse tarvitsen.

Santtu75
07.09.2022, 14.22
Nuo GZR:t ovat aina hieman arvoituksia. Tuo uusi Progressiv-e FC (uusi tuttavuus oli itsellekkin, uutuus näyttäisi olevan) näyttää paperilla kyllä hyvältä laitteelta. Merkkihän on Verkkokauppa.com oma jota teetättää eri alihankkijoilla (osa varsinaisia "pyörävalmistajia" ja osa taas pajoja joista iso yleisö ei ole kuullutkaan) ja osa maalleista on 1:1 jonkun toisella merkillä muutävän merkin kanssa (ja vain GZR teipit vaihdettu kylkeen) ja joku on sitten taasen enemmän taikka vähemmän "omaa kehitelmää" pelkästään GZR:n logolla myytäväksi.

Itseltäni löytyy GZR:n Dominanc-e 2.0 Fat (Corratec:n valmistama, jossa käytetty tiettyjä Corratec:stä tuttuja rakenneratkaisuja olematta kuitenkaan 1:1 sama pyörä minkään olemassaolevan Corratec mallin kanssa) joka esittelyhetkellä (tullut myyntiin vuodenvaihteessa 19/20) oli osalistaltaan ihan pätevä pyörä (Bosch Gen4+kiox, Manitou Mastodon keula, XT 11s. vaihteet, M520 nelimäntäjarrut XT levyillä yms.), mutta vaikka olen pyörään ihan tyytyväinen ollut ja sitä useammallekkin kysyjälle suositellut, niin siitä itsellä on kuitenkin fiilis että kyseisillä osilla olisi voinut saada paremmankin kokonaisuuden aikaan.

Paria muutakin GZR:n mallia olen päässyt testiajamaan, ja kaikista jäänyt hieman sama fiilis, ihan ovat olleet ok. mutta...
Ja tosiaan se pitää huomioida, että koska eri mallit tulevat eri "pajoilta" niin yksi asia mikä pätee johonkin GZR malliin ei sitten välttämättä päde toiseen GZR malliin ollenkaan koska niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin tuo GZR teippi kyljessä.

Forerunner
07.09.2022, 18.25
Ei tarvitse olla Canyon mutta hieman epäillen suhtaudun tuohon GZR:ään vaikka taitaakin olla kaikki palikat pykälää paremmat ja hintaeroa muutama satanen.

Mielellään ottaisin kuitenkin pyörän Shimanon voimansiirrolla ja ehkä myös EP8 moottorilla.

putkitunnus
11.09.2022, 19.59
Jos haluat kalliimman, niin pitäisihän sen onnistua Fleetbikella, kun maksaa itse sen 4k € ylittävän osan. Toki siinä ottaa riskiä vain Fleetbiken osuuden korvaavan vakuutuksen suhteen. Näin tein itse kesäkuussa sähkötäpärin hankinnassa Fleetbiken kautta.

Forerunner
11.09.2022, 20.53
Jos haluat kalliimman, niin pitäisihän sen onnistua Fleetbikella, kun maksaa itse sen 4k € ylittävän osan. Toki siinä ottaa riskiä vain Fleetbiken osuuden korvaavan vakuutuksen suhteen. Näin tein itse kesäkuussa sähkötäpärin hankinnassa Fleetbiken kautta.
Kyllä toki onnistuu fleetin kautta kalliimman hankinta, lähinnä haasteen tuo, että pitää ostaa joko suomalaisesta kaupasta tai canyonilta. Olen kyllä valmis hieman lisää sijoittamaan jos sillä merkittävästi hinta-laatu -suhdetta saa parannettua. Tuo 6-mallin Neuron vaan vaikuttaa yhä omaan silmään parhaalta vaihtoehdolta ja hintakin M/L -koolla maltillinen 4199€.

Mikapark
11.09.2022, 22.35
Sama harkinta menossa, tuohon Canyon tilaukseen sen verran, että jos fleetin tilaus ohjetta Canyonin suuntaan katsoin oikein, niin summa ei saa ylittää työnantajan maksimisummaa. Kohta 4. Canyon-tilaus ei voi ylittää työnantajan pyöräpolitiikassa mainittua maksihintaa.

Forerunner
11.09.2022, 23.23
Sama harkinta menossa, tuohon Canyon tilaukseen sen verran, että jos fleetin tilaus ohjetta Canyonin suuntaan katsoin oikein, niin summa ei saa ylittää työnantajan maksimisummaa. Kohta 4. Canyon-tilaus ei voi ylittää työnantajan pyöräpolitiikassa mainittua maksihintaa.
Hmm, fleetin canyon-ohjeista kohta 7: ” Mikäli tilaat yli 4000 euron pyörän, maksat ylimenevän osuuden itse. Maksimihintaraja on 6000 euroa. Laskutamme sinulta erotuksen sen jälkeen”

Mjkarhu
11.09.2022, 23.50
Itselläni aika vastaava tilanne. Grand Canyonin suljin pois, pitää olla täpäri. Neuron:ON 7 saisi jo parempaa osaa, varsinkin keula. Ja se menisi itsellä vielä Vapauden rajoihin, joilloin saa täyden arvon vakuutukseen sekä jatkotakuun. Mutta hinta nousee jo sen verran, että miksi ei menisi samalla Spectraliin? Toki silloin ei jatkotakuu saa ja vakuutus ei kata koko arvoa.

Neuron:ON koeajettu, Spectralista en ole päässyt kokeilemaan ON versiota. Ja aika heikosti tuntuu löytyvän netistä näiden kahden vertailua

Forerunner
12.09.2022, 10.10
Itselläni aika vastaava tilanne. Grand Canyonin suljin pois, pitää olla täpäri. Neuron:ON 7 saisi jo parempaa osaa, varsinkin keula. Ja se menisi itsellä vielä Vapauden rajoihin, joilloin saa täyden arvon vakuutukseen sekä jatkotakuun. Mutta hinta nousee jo sen verran, että miksi ei menisi samalla Spectraliin? Toki silloin ei jatkotakuu saa ja vakuutus ei kata koko arvoa.

Neuron:ON koeajettu, Spectralista en ole päässyt kokeilemaan ON versiota. Ja aika heikosti tuntuu löytyvän netistä näiden kahden vertailua

Itse myös mietin Spectralia, mutta 29” renkaat Neuronissa verrattuna Spectralin 27.5-29” miellyttävät enemmän.
Pohdin myös onko noin 500€ sijoitus 7-malliin minulle järkevä kun lähinnä alusta päivittyy parempaan. Ajo kuitenkin on ensiksi tavallisia siirtymiä ja toisinaan polkuja/metsälenkkejä.

Mikapark
12.09.2022, 13.37
Tuo mihin itse viittasin, löytyi nimenomaan FAQ puolelta jossa oli tuo minun mainitsema raja. Soitin juuri Fleetille ja kysyin asiasta, on jäänyt vanhaa tietoa heille sinne, eli tuo 6k€ on oikea raja. Kiitos tiedosta, helpottaa valintaa kummasti.

Mjkarhu
13.09.2022, 01.06
Itse myös mietin Spectralia, mutta 29” renkaat Neuronissa verrattuna Spectralin 27.5-29” miellyttävät enemmän.
Pohdin myös onko noin 500€ sijoitus 7-malliin minulle järkevä kun lähinnä alusta päivittyy parempaan. Ajo kuitenkin on ensiksi tavallisia siirtymiä ja toisinaan polkuja/metsälenkkejä.

Jos ajo tosiaan vaan selkeitä polkuja, tuskin tulee rajat vastaan edullisimman mallin kanssa. Toi keula lienee se eka haaste

Hanski67
14.09.2022, 01.02
Kaikkia Canyoneita meidän firmassa. Neuron 6 ja 7, joka itsellä. Kuten myös Grand Canyon ja Spectraa. Kaikki tyytyväisiä. Ainoastaan Spectran rengastus pieni -? Grand Canyon myös pelittää maastossa, varsinkin jos malttaa ottaa siellä hieman rauhallisemmin. Joka tapauksessa suosittelen Canyonia, et varmaankaan tule pettymään, minkä mankelin sitten hankitkaan????.