Näytä tavallinen näkymä : Painava kuski pyörällä
Olen 130kiloinen wannabe pyöräkuski. Mulla on Xtreme pyörä Hilma ,uusi mummopyörä. Ostin sen innoissani mutta nyt vaikuttaa että olen liian painava Hilimalle. Etupyörä ei mene littuun liikaa mutta takapyörä painuu liikaa vaikka on pyörässä hyvin ilmaa. Onko tästä haittaa jos ei kuitenkaan ihan littuun painu.ja pyörällä kevyt polkea mutta vähän töyssyilee se rengas. 28 kokoinen on . Ja ei mitkään kapeat renkaat.ja muutenkin pyörä on sellainen vahvan oloinen. ei kuulu mitään ääntä ja on ehjän oloinen.alle pari vkoa tällä ajanut.meneekö tästä tästä kumit rikki ja renkaat ..olisi niin kova halu ajaa pyörällä.ja kauppaostoksetkin kuskata pyöränkoreissa. Tää pyörä maksoi 200€. Valitettavasti ei ole varaa ostaa uutta pyörää kun juuri tämän ostin.eikä mitään kalliita.laihdutus hankala vain kävelen kun kipuja on . Liityin tähän foorumiin kysyäkseni mitä mielipiteitä teillä olisi.kiitos etukäteen jos joku vastaa:)
tempokisu
24.08.2022, 03.33
Laihdutus onnistuu parhaiten ruokavaliolla; olen ite muutenkin hoikka mutta sairastelun aikana kun ei pystyny pyöräilemään ( ja kävellä en voi jalkavamman takia kuin 2km ) paino aleni entisestään, eli suosittelen ensin elämäntapamuutosta ruokavalion kautta.
Anteeksi, mutta onko sairauksia ja/tai lääkitystä, jotkut lääkkeet hankaloittaa painonpudotusta.
Oma ehdotukseni on siis että katsot tuon ruokapuolen ja liikut sen mitä pystyy nyt, pitkäkestoista lenkkiä tai ihan vaan ulkoilua.
Tsemiä :)
Ei se mitään haittaa vaikka painuu, kunhan ei vanteelle hakkaa. Sen renkaan voi pumpata melko kivi kovaksi, niin on kevyempi polkeakkin.
PS. Pyörähän näyttää tukevelta, niin uskoisin että kestää 130kg oikein hyvin.
Olen 130kiloinen wannabe pyöräkuski. Mulla on Xtreme pyörä Hilma ,uusi mummopyörä. Ostin sen innoissani mutta nyt vaikuttaa että olen liian painava Hilimalle. Etupyörä ei mene littuun liikaa mutta takapyörä painuu liikaa vaikka on pyörässä hyvin ilmaa. Onko tästä haittaa jos ei kuitenkaan ihan littuun painu.ja pyörällä kevyt polkea mutta vähän töyssyilee se rengas. 28 kokoinen on . Ja ei mitkään kapeat renkaat.ja muutenkin pyörä on sellainen vahvan oloinen. ei kuulu mitään ääntä ja on ehjän oloinen.alle pari vkoa tällä ajanut.meneekö tästä tästä kumit rikki ja renkaat ..olisi niin kova halu ajaa pyörällä.ja kauppaostoksetkin kuskata pyöränkoreissa. Tää pyörä maksoi 200€. Valitettavasti ei ole varaa ostaa uutta pyörää kun juuri tämän ostin.eikä mitään kalliita.laihdutus hankala vain kävelen kun kipuja on . Liityin tähän foorumiin kysyäkseni mitä mielipiteitä teillä olisi.kiitos etukäteen jos joku vastaa:)
Renkaassa on kyljessä paljonko siihen saa laittaa painetta. Pumppu mittarilla ei paljoa maksa.
^Saako huoltoaseman pumpuilla tolkkua pyörän rengaspaineista, en ole koskaan kokeillut? Kuvan perusteella näyttäisi olevan autonventtiilit. Budjettipyörän ostanut ei ehkä halua vähäisiäkään lisäluluja.
Rengaspainetta kannatta kokeilla sivuilta yhteen puristamalla, ei kulutuspinnasta. Jos suositusten mukaisen paineen saa kerran renkaisiin, sitten näpit ovat melko hyvin kalibroituneet.
Kannattaa ottaa selvää renkaan maksimipaineista ensin ja pumpata sen mukaan.
Painemittarilla varustettu pumppu ja renkaan kyljestä katsoo maksimipaineen. Alipaineinen (taka)rengas alkaa kulua nopeasti kyljistä ja uuden renkaan hinnalla oliskin jo ostanut sen kunnon pumpun. Sitte jossain vaiheessa kannattaa tarkastuttaa pinnojen kireys, tää on mun mielestä uudelle fillarille tärkein ensihuollossa tehtävä juttu. Toisaalta foorumilta sitten löytyy ne jutut että ensihuolto on ihan turha, eli tervetuloa jyrkkien mielipiteiden palstalle. :D
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/686686/SKS-Airkompressor-12-0-pumppu
https://www.xxl.fi/sks-germany-air-x-plorer-10-0-floorpump-polkupyoran-lattiapumppu-musta/p/1196314_1_style
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500814/PRO-Touring-jalkapumppu
KalleHermanni
24.08.2022, 08.44
Painemittarilla varustettu pumppu ja renkaan kyljestä katsoo maksimipaineen.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/686686/SKS-Airkompressor-12-0-pumppu
https://www.xxl.fi/sks-germany-air-x-plorer-10-0-floorpump-polkupyoran-lattiapumppu-musta/p/1196314_1_style
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500814/PRO-Touring-jalkapumppu
Ja mikähän jalkapumppu mittarilla näyttäisi oikein? Minulla taitaa olla tuo linkattu Motonetin pumppu ja siinä näyttö on noin 1-1,5 baria alle digimittarilla mitatun. Sinällään ei haittaa: kun viisari näyttää vitosta niin oikeasti renkaassa on kuusi. Joku edeltävä versio oli vielä enemmän perseellään.
Tuota SKS AirCompressoria olen miettinyt. Onko kokemuksia sen mittarin näytön oikeellisuudesta?
Näissä mummopyörissä on pysty ajoasento ja satula melkein takarenkaan päällä. Etenkin jos pitkä kuski niin satula siirtyy entistä enemmän taakse. Painojakauma varmaan lähes 80/20.
Laittaa semmoiset paineet ettei pohjaa vanteelle ja ajelee sen minkä kestää.
^Juuri noin, täysin kieroutunut ajoasento. Aikonaan erään isohkon tutun Jääkärissä kului melkein kolme halpis takarengassa ennenkuin etu vaihtokuntoinen.
Ehkä leveämpää takarengasta, jos mahtuu pyörimään?
^Onkohan mitään eroa jos kumpaakin joutuu käyttämään täysillä paineilla? Leveällä renkaalla lievillä paineilla tulee aika pomppiva kyyti enkä nyt puhu läskipyöristä.
^Saako huoltoaseman pumpuilla tolkkua pyörän rengaspaineista, en ole koskaan kokeillut? Kuvan perusteella näyttäisi olevan autonventtiilit. Budjettipyörän ostanut ei ehkä halua vähäisiäkään lisäluluja.
Rengaspainetta kannatta kokeilla sivuilta yhteen puristamalla, ei kulutuspinnasta. Jos suositusten mukaisen paineen saa kerran renkaisiin, sitten näpit ovat melko hyvin kalibroituneet.
Saa tietenkin. Laittaa sen noin 3 baria ja ajelee auringonlaskuun.
Ja mikähän jalkapumppu mittarilla näyttäisi oikein? Minulla taitaa olla tuo linkattu Motonetin pumppu ja siinä näyttö on noin 1-1,5 baria alle digimittarilla mitatun.
Digitaalinen mittari on jotenkin kalibroitu ja näyttää siis oikein?
Minulla on kaksi jalkapumppua (toinen Biltema, toinen joku laadukkaampi merkki), molempien analoginen mittari näyttää suunnilleen samaa.
KalleHermanni
24.08.2022, 15.51
Uskoisin että enemmän oikein. Siinä vaiheessa kun pumpun mittari näyttää nollaa, renkaassa on sormituntumalla painetta ja digimittari vahvistaa sormituntuman. Tuo digimittari antaa lisäksi jokseenkin yhtäpitäviä lukemia kompressoriin liitetyn renkaantäyttölaitteen kanssa, auton renkaasta mitaten. Parempi luotto minulla siihen on, vaikka en tietenkään tiedä, onko sekään absoluuttisen oikeassa.
Mutta siis se kysymys: onko SKS AirKompressorin mittari luotettava ja näyttää edes jokseenkin oikeita painelukemia? Vai pitääkö ostaa tuplasti kalliimpi SKS Rennkompressor, vai onko sekään tarkka?
Jos renkaissa on kunnolla painetta, 3-4 bar, niin tollainen paino ei poka thunnu missään. Eikä sillä renkaan leveydelläkään ole oikeastaan merkitystä. Itsellä painoa about 116 kiloo ja maantiepyörällä, jossa 23 mm leveät renkaat, ajelen lenkkejä. Ei mitään ongelmaa.
^Tuskin renkaidet ja paineiden kanssa tulee ongelmia mutta saattaa kiekkoja koitella massat. En tiedä mitä tuollaiset mummopyörien kiekot kestää mutta maantiellä kyllä usein tulee rajat vastaan ainakin laatukiekoilla.
Hääppönen
24.08.2022, 21.48
Kiitos taas kerran topiikin avaamisesta!
Christof
25.08.2022, 09.36
Onnea pyöräilyyn. Itse kesäkuussa lähdin 130 painoisena maantiepyörällä ajelemaan ja vaaka näytti tänään yli 1,300km jälkeen 109kg
^Ohhoh. Tästä iso peukku!
^Hieno saavutus, itse nuorempana 16kg alle viidessä kuukaudessa, kilometrejä, salia, syömättä ja itsensä kidutusta. Tulosta saa kyllä aikaiseksi mutta ei se hauskaa ollut!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.