Näytä tavallinen näkymä : Jarruista lähtevä ääni
Matti Haaparanta
22.08.2022, 22.19
"Täristävä" ääni voimakkaammin jarruttaessa. Onko normaalia?
Matti Haaparanta
22.08.2022, 22.25
Levyjarruista kuse
Jaa-a enpäs tiiä minkälainen on täristävä ääni.
Levyjarruilla on kyllä tapana ulista. Varmaan tulee hankaava ääni ku palat on loppu
Ohjainlaakerin kiristys voisi olla eka paikka josta lähtisin tarkistamaan tilannetta.
Uudet vai vanhat jarrut, suorat levyt tai kuluneet palat? Itsellä jotkin levyt helisi kauniisti.
Firlefanz
23.08.2022, 10.44
Ohjainlaakerin kiristys voisi olla eka paikka josta lähtisin tarkistamaan tilannetta.
Sopii minustakin kuvaan - mutta eikö saman "täristävän" äänen pitäisi kuulua myös semmoisella perushuonolla maantiellä, jonka asfalttipinnasta kaikki bitumi on kulunut, ajettaessa (eikä vain "voimakkaammin jarruttaessa")?
jame1967
23.08.2022, 10.46
Onko kevennyslevyt ashimat , ne pitää hieman tuo tyylistä ääntä joskus .
Matti Haaparanta
23.08.2022, 11.48
Uusi pyörä Tektron jarrut. 100 km ajettu. Itse ajattelin ääni johtuu levyn reijistä ja urista.
^Mulla on yhdessä vanhassa fillarissa semmoset aika "hatarat" levyt jotka kyllä sitten jarrutaessa huomaa/tuntee. Neljässä pyörässä levyt ja nuo on ainoat jotka tuota tekee.
Itsellä pelkkää Ashimaa ja pidän kovasti niiden soinnukkaasta helinästä. Toisaaltaan jos noin uusi pyörä voi olla ettei palat ja levyt kuluneet "yhteen", ei vannejarrutkaan heti alkuun kuullosta välttämättä hyvältä.
Matti Haaparanta
24.08.2022, 16.13
Kiitos seuraan tilannetta.
Laita vaikka kuva levyistä tai kerro tarkemmin mikä pyörä.
Nuo mitkä itsellä täristää ovat lähinnä pyöreitä reikiä täynnä.
Matti Haaparanta
20.10.2022, 22.30
No niin. Nyt olkoi sitten etu pyörästä kuulua naksuttaa. Se alkaa n. 5 km ajon jälkeen. Mielestäni pikalinkku. Olen kiristänyt sen mutta Naksunta jatkuu.
.
Kiristä tanko ja stemmi, säädä ohjauslaakerin kireys...
Kiristä tanko ja stemmi, säädä ohjauslaakerin kireys...Plus kaikki muut pultit. Ja voitele paikat.
Naksunta voi tulla mistä vaan. Ai että mistä tiedän...
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
^Just noin, yleensä/aina natinan syy ei ole ensin oletettu vaan löytyy yllättävistä paikoista. Kannattaa koittaa myös naksuuko putkelta ajaessa tai vain satulasta ajaessa?
Niin, tiedän myös...!
Matti Haaparanta
23.10.2022, 16.22
Kiitos! Olitte oikeassa, etuvalon kaapeli naputti lokasuojaa vasten. Aika noloa.
^Noin se usein menee, ei aina kannata panikoitua vaan pohtia. Hyvä kun syy löytyi ennen kuin pyörän purit!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.