Näytä tavallinen näkymä : 1000€ gravel / Pari vaihtoaehtoa kumpi on kampi?
Hei. Oisko teillä heittää jotain tonnin hintaan mikä kannattais ostaa? Näitä olen katsellut. M (180 pitkä poika) kokoa saisi olla.
Cube Nuroad 2022 999€
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_2022_gravel_grinder?attr1_id=409
Marin Nicasio+ 890€
https://www.bikester.fi/marin-nicasio--special-edition-M1173542.html?vgid=G1732790&cgid=240482
Drag Sterrato 3.0 899€
https://larunpyora.com/tuote/2022-drag-sterrato-3-0-r2000-gravel/ (https://larunpyora.com/tuote/2022-drag-sterrato-3-0-r2000-gravel/)
Kiitos jo etukäteen jeesistä!
Hei. Oisko teillä heittää jotain tonnin hintaan mikä kannattais ostaa? Näitä olen katsellut. M (180 pitkä poika) kokoa saisi olla.
Cube Nuroad 2022 999€
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_2022_gravel_grinder?attr1_id=409
Marin Nicasio+ 890€
https://www.bikester.fi/marin-nicasio--special-edition-M1173542.html?vgid=G1732790&cgid=240482
Drag Sterrato 3.0 899€
https://larunpyora.com/tuote/2022-drag-sterrato-3-0-r2000-gravel/ (https://larunpyora.com/tuote/2022-drag-sterrato-3-0-r2000-gravel/)
Kiitos jo etukäteen jeesistä!
Ottaisin noista ehdottomasti marinin. Ei alurunko, yks eturatas ja valmiiksi hyvät välitykset. Siinä myös rento ajoasento, en kyllä vertaillut. Sopii retkeilyynkin.
Malamuutti
20.08.2022, 18.04
Ottaisin noista ehdottomasti marinin. Ei alurunko, yks eturatas ja valmiiksi hyvät välitykset. Siinä myös rento ajoasento, en kyllä vertaillut. Sopii retkeilyynkin.
Samaa mieltä noista kolmesta, puhtaasti tietokoneelta speksejä lukien. Ehkä vielä voisi hämmentää lisäämällä Larunpyörän teräsrunkoisen Active Siroccon. Kiinnityspisteitä näyttäisi olevan vähemmän tai ei ilmeisesti muuta kuin tarakalle, lokasuojat ovat valmiina. Välitysten hidas pää on hitaampi kuin Marinissa ja nopeampi pää nopeampi, tosin eturattaita on sitten kaksi. Geometriatietoja ei tosin Larunpyörän sivustolta löydy.
Riippuu käyttötarkoituksesta ja mieltymyksistä. Itse hankkisin kyseisen vekottimen varmaankin työmatkalle ja retkeilyyn. Teräsrunko puhuttelee aina. 1x voimansiirto ei niinkään ole kovin järkevä retkeilykäyttöön mutta ajaa varmasti asiansa. Valitsisin Marinin.
Yleisajeluun. Marinia kai sitten alkuviikosta vois tilailla. Jos kokoa on.
SamiMerilohi
20.08.2022, 20.34
Mikäs alumiinirungossa on vikana? Mulla on ollut yksi edullisemman pään (n. 1500 €) fillari teräsrungolla, eikä siitä kyllä saanut mitään maagista hyvän teräsrungon ajotuntumaa vaan lähinnä ylimääräistä painoa. Painava tuo Marin onkin mutta muuten näyttää ihan asialliselta.
Ei noi halvat teräsrungot mitään etua tuo alurunkoon verrattuna, mistä lie hetekanputkesta väännetty. Pelkästään paino nousee. Itse ottaisin tuon Cuben, tossa Marinissa on Microshiftin vaihteisto ja lastenpyörän kiekot. Tai oikeastaan odottaisin jos se XXL:n parempi gravel tulisi taas tarjoukseen, olisi hydrauliset jarrut yms.
Hääppönen
20.08.2022, 22.35
Kiitos taas kerran topiikin avaamisesta!
Cube kevein vaikkei nuo Clarikset vakuuta, jos mahdollista niin kasvattaisin budjettia +1000€:oon.
Ei noi halvat teräsrungot mitään etua tuo alurunkoon verrattuna, mistä lie hetekanputkesta väännetty. Pelkästään paino nousee. Itse ottaisin tuon Cuben, tossa Marinissa on Microshiftin vaihteisto ja lastenpyörän kiekot. Tai oikeastaan odottaisin jos se XXL:n parempi gravel tulisi taas tarjoukseen, olisi hydrauliset jarrut yms.
Aika suosittuja tuntuu noi kona rovet olevan, samaa hetekanputkea nekin.
Itsellä viime vuosina ollut kaksi teräsrunkoista, MachoMan ja Vigorelli, hieman eri hintaluokkaa mutta painot olleet +/-7kiloa joita en kovin pahana pidä. Teräksen ominaisuudet ei perustu välttämättä painoon vaan muihin ominaisuuksiin ja ei alumiinikaan ole paska jos keulalta löytyy hiiltä.
ens viikolla joku kinkula pitää tilata kun saan vanhasta vakuutusrahaa. Marini arvelluttaa vaihteiden ja kiekkojen suhteen. Cubea en oikein enää haluis kun pari ollut ja vielä yksi sen merkkinen löytyy tosin fät. Kona ois aika kiva merkki. Mutta mikä ja mistä tontulla
Halvimman alumiinisen Roven voit saa...
Itsellä viime vuosina ollut kaksi teräsrunkoista, MachoMan ja Vigorelli, hieman eri hintaluokkaa mutta painot olleet +/-7kiloa joita en kovin pahana pidä. Teräksen ominaisuudet ei perustu välttämättä painoon vaan muihin ominaisuuksiin ja ei alumiinikaan ole paska jos keulalta löytyy hiiltä.
Olisi kyllä kiva nähä kuvaa ja osalistaa, on meinaan aika homma saada teräsgraveli alle 7kilon.
^Siis vahva sorry!!! Piti olla +/-8kg... pahoittelen, katselin noiden kuituista maantiepyörien painoja, vielä kerran anteeksi, otan takkini ja häivyn...
Kollinjoki
21.08.2022, 23.34
Kiitos taas kerran topiikin avaamisesta!
Kiitos taas kerran nollapostauksesta!
(Tämä foorumi on sellainen sekamelska muutenkin, täällä mikään muu ole muutenkaan järjestyksessä kuin eri verkkokauppojen toimitusaikojen jatkuva taivastelu ja raportointi. Niin onko tuo niin kauhean vaarallista jos joku uusi ketju silloin tällöin avataan.)
^No ei ole, ehkä olisi joskus olennaisempaa että vanhentuneet poistettaisiin. Kysyminenhän ei ole tyhmää.
ens viikolla joku kinkula pitää tilata kun saan vanhasta vakuutusrahaa. Marini arvelluttaa vaihteiden ja kiekkojen suhteen. Cubea en oikein enää haluis kun pari ollut ja vielä yksi sen merkkinen löytyy tosin fät. Kona ois aika kiva merkki. Mutta mikä ja mistä tontulla
Jos laitat pari hunttia lisää, niin nyt se XXL graveli olisi tarjouksessa. Pidän itse osien yms. osalta paremmalta kuin noi muut vaihtoehdot. Tietenkin jos tonni on ehdoton raja, niin sitten joku muu on valittava. https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10-22/p/1179896_1_style?page=1.
(https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10-22/p/1179896_1_style?page=1)
^Tuossa Whitessa olis hyvä rengastila, jotkut tainnut laittaa noihin jotain XC renkaitakin. Oishan siinä sitten kuituhaarukka mitä Marinissa ei oo, sekä läpiakselit mitä Cubessa ei oo. Päälle myös kaiken kaikkiaan paremmat osat. Jos vaan 200e irtoaa lisää budjettiin niin olisi mielestäni hinta-laatu suhteeltaan järkevin vaihtoehto.
^viime syksynä maksoin tuosta linkin whitestä 950e. Tosin ovh näemmä noussut 200e ja jaksaako odottaa syksyyn. Taakse mahtuu 2.0 ja eteen 2.25 kumit.
^viime syksynä maksoin tuosta linkin whitestä 950e. Tosin ovh näemmä noussut 200e ja jaksaako odottaa syksyyn. Taakse mahtuu 2.0 ja eteen 2.25 kumit.
Näin on hinnat nousseet, ei tuossa OVH:ssakaan juuri "ylihintaa" mielestäni ole jos vertaa vaikka tuohon 999€ Cubeen joissa merkkinä yleensä on hinta-laatusuhde tosi hyvä. Toki 1200-1400€ saa käytettynä jo erinomaisen merkkipyöränkin jos tuuri käy ja sellainen tulee palstoilla vastaan.
Pariin sataseen ei kannata takertua jos selkeästi paremman saa.
Päädyin sitten whiteen. Kiitos kaikille jeesistä. Onhan tää mukavaa näitä arpoa mutta perseestä kuitenkin.
jormakalevi
31.08.2022, 15.32
^Tuossa Whitessa olis hyvä rengastila, jotkut tainnut laittaa noihin jotain XC renkaitakin. Oishan siinä sitten kuituhaarukka mitä Marinissa ei oo, sekä läpiakselit mitä Cubessa ei oo. Päälle myös kaiken kaikkiaan paremmat osat. Jos vaan 200e irtoaa lisää budjettiin niin olisi mielestäni hinta-laatu suhteeltaan järkevin vaihtoehto.
Cubessa läpiakselit. Lukee teknisissä tiedoissa.
Cubessa läpiakselit. Lukee teknisissä tiedoissa.
Tossahan lukee nimenomaa että QR ja kuvissakin näykyy dropoutit.
jormakalevi
31.08.2022, 20.31
Tossahan lukee nimenomaa että QR ja kuvissakin näykyy dropoutit.
RUNKO
Aluminium 6061 T6 Superlite, Gravel Comfort Geometry, Flat Mount Disc, kiinnityspaikat tavaratelineelle ja lokasuojille, 12x142 mm, A
KEULA
CUBE Nuroad Flat Mount Disc, Full Carbon, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered, Fender & Lowrider Mounts, 12x100 mm
ETUNAPA
Shimano HB-TX506, QR, 6-Bolt
TAKANAPA
Shimano HB-TX506, QR, 6-Bolt
Qr tosiaan noissa navoissa mutta mtäs nämä 12x142 ja 12x100 ?
^Eipä olisi eka kerta kun väärä tai vanhemman mallin kuva tai info ihan mitä vaan mahdollista. Itse kyllä palauttaisin jos olis pikalinkuilla.
^Eipä olisi eka kerta kun väärä tai vanhemman mallin kuva tai info ihan mitä vaan mahdollista. Itse kyllä palauttaisin jos olis pikalinkuilla.
No miten sä voit palauttaa pyörän jos olet sellaisen ostanut? Tuo halvempi nuroad on pikalinkuilla.
https://www.cube.eu/en/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-deeptealnblack/
jormakalevi
01.09.2022, 11.19
Mulla Cube Nuroad Race. Race näköjään tuo pyörään läpiakselit, paremman osasarjan ja hintaakin tosin lisää. 3000km sillä ajellut ja vielä alkuperäiset kumit alla :) Ihan kelpo pyörä.
Firlefanz
01.09.2022, 12.10
^Eipä olisi eka kerta kun väärä tai vanhemman mallin kuva tai info ihan mitä vaan mahdollista. Itse kyllä palauttaisin jos olis pikalinkuilla.
Älähän nyt! Cube valaisee pikalinkkujen etuja:
Pikalinkulliset kiekot on helppo kiinnittää ja irrottaa kuljetusta tai varastointia varten.
Mutta joo, tässähän meillä on ei niin kovin harvinainen virhe, jossa Rtech on erreyksessä laittanut keulan eli etuhaarukan tietojen kohdalle jonkun hiukan ylemmän hintaluokan Nuroad-mallin tiedot.
Kokenut harrastaja tai miksei myös pyörän ostoa varten hieman asioihin perehtynyt aloittelija huomaa tietysti oitis että tiedoissa on jotain outoa ja osaa päätellä että joko keulan tai napojen tiedot ovat virheelliset (ja ymmärtäisi kysyä ennen kuin tilaa pyörän siinä tapauksessa ettei asia selviäisi esittelytekstistä).
Ymmärrän kyllä että jos haluaa pyöräänsä nimenomaan läpiakselit, ei tämä alimman hintaluokan malli kelpaa, mutta en taaskaan malta olla muistuttamatta että pikalinkut ja levyjarrut eivät ole mitenkään kelvoton yhdistelmä.
...en taaskaan malta olla muistuttamatta että pikalinkut ja levyjarrut eivät ole mitenkään kelvoton yhdistelmä.
Samaa mieltä. "Läpiakselit pitää olla" on vähän sellainen mantra, jota pitää toistella. Läpiakseleissa on etuja, muttei ole mitenkään välttämättömät.
Pikalinkuilla pärjää jos sellaiset nyt on, mutta jos uutta pyörää olisin hankkimassa niin en edes harkitsisi moisia. Läpiakselit on vaan paljon helpommat kaikin puolin.
Firlefanz
01.09.2022, 13.16
^ Tarkoitatko että jos valittavanasi olisi pyörä A, joka on yhden tai useamman muun seikan suhteen parempi kuin pyörä B, mutta siinä on pikalinkut, niin valintasi kallistuisi tämän vuoksi pyörä B:hen?
No, tuohon lienee mahdoton vastata yleispätevästi, pitäisi ensin tietää mitä ne pyörä A:n paremmat ominaisuudet oikein ovatkaan, jotta voisi määritellä sen minkä painoarvon niille antaa.
Mutta yksinkertaistaen: jos olisin pyörä A:han muuten tyytyväinen, en valitsisi pyörä B:tä. Enkä olisi valmis maksamaan kovin paljon lisähintaa pyörä A+:sta, jos sellainen olisi myös tarjolla.
Ja toisella tavalla selkosuomeksi: minulla on levyjarrullinen pyörä, jossa on pikalinkut. Olen joskus ajatellut että se voisi olla kevyempi tai että se voisi olla siten tai täten hieman toisenlainen, mutta en ole kertaakaan ajatellut että kunpa tässä olisi läpiakselit. En ajaessani enkä renkaita vaihtaessani tai muulloinkaan.
Enkä sen vuoksi oikein haluaisi suosittaa kysyjää valitsemaan jokin toinen ehdolla olevista fillareista sillä perusteella että Nuroadissa on pikalinkut.
En, vaikka olen erinomaisen tyytyväinen siihen fillariini, jossa on läpiakselit.
tchegge_
01.09.2022, 14.12
Levyjarrullisten valmiskiekkojen saatavuus alkaa olla heikompi 100/135 mitoissa.
95% myynnissä olevista on läpiakselikamaa boostimitoilla.
Katselin tuossa plan C:tä jos maantiekiekkojen navan laakeripinta oikeasti paskana niin Hopen 20FIVE taisi olla ainoa vaihtoehto jos halusi tuon pikalinkun ja 6-pulttiset levyt
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Eikö noihin DT 240/350 -napoihin saa jotain tulppia, joilla konvertoida ne pikalinkuille? Oon noita välillä katsellut, enkä kaiken valikoiman paljouden vuoksi ole kunnolla tajunnut, että mitä kaikkea oikein pitäisi tilata, jos haluaisin DT240 takanavan 135mm pikalinkkuperään.
Levyjarrullisten valmiskiekkojen saatavuus alkaa olla heikompi 100/135 mitoissa.
95% myynnissä olevista on läpiakselikamaa boostimitoilla.
Gravel/RD/CX -kiekot ei kai kuitenkaan boostina. Mavic-, DT ym. valmiskiekot saa pikalinkuille päätykorkeilla. Yleensä tulevat kiekkosetin mukanakin. Novatec- ym -johdannaisissa sama juttu. Easton, NoTubes ja mitä näitä on. Lähes kaikki ei-boost -navat saa muutettua pikalinkuille.
Katselin tuossa plan C:tä jos maantiekiekkojen navan laakeripinta oikeasti paskana niin Hopen 20FIVE taisi olla ainoa vaihtoehto jos halusi tuon pikalinkun ja 6-pulttiset levyt
Onhan noita muitakin. Jos vielä tinkii noista pulteista valikoima kasvaa.
Ja tämä ei ollut vänkäämistä pikalinkkujen puolesta vaan pikemminkin toteamus siihen, ettei fillaria ostavan kannata jumiutua ajatukseen läpiakseleista. Läpiakselit on tosi jees, muttei mitenkään välttis.
tchegge_
01.09.2022, 14.47
Ok, hyvä tietää [emoji106], olin jotenkin siinä käsityksessä että yleensä jos valmiskiekossa takanapa 142 leveä niin sitä ei DT:n napoja lukuunottamatta kavenneltu 135 leveäksi.
Jos oikeasti tarvii hommata uutta niin pitää sitten katsoa uusin silmin.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Ostin viime syksynä DT Swissin perus E-sarjalaisen kiekkosetin. Se aloitti hommansa pikalinkku-6 pulttisena silloisessa pyörässä ja nykyisessä se on läpiakseli-centerlock. Kaikki tarvittavat adapterit tulivat mukana.
Eli yksi kiekkosetti käy tarvittaessa moneen.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
^ Tarkoitatko että jos valittavanasi olisi pyörä A, joka on yhden tai useamman muun seikan suhteen parempi kuin pyörä B, mutta siinä on pikalinkut, niin valintasi kallistuisi tämän vuoksi pyörä B:hen?
No, tuohon lienee mahdoton vastata yleispätevästi, pitäisi ensin tietää mitä ne pyörä A:n paremmat ominaisuudet oikein ovatkaan, jotta voisi määritellä sen minkä painoarvon niille antaa.
Rehellisesti sanottuna en usko koskaan joutuvani moisen valinnan eteen.
Firlefanz
01.09.2022, 21.36
Rehellisesti sanottuna en usko koskaan joutuvani moisen valinnan eteen.
Kerrassan mainio juttu itsellesi, muttei auta kysyjää - jolla ymmärtääkseni sellainen valinta saattoi olla edessä - nimeksikään
Ja olihan se tyylipuhdas rimanalitus, sillä oli kai selvää että kysymys oli puhtaasti hypoteetinen eli semmoinen kumman kaa -kysymys.
Mutta toisaalta olihan tämä tyylikkäämpää kuin sanoa kysyjälle että tuplaa budjettisi, niin et joudu valitsemaan otatko paremman pyörän vai läpiakseli vaan voit valita vielä paremman pyörän ja läpiakselit:rolleyes:
En osannut graveliini erikseen läpiakseleita kaivata mutta siinä sellaiset sattui olemaan niin ehkä mieltä rauhoittaa siinä vaiheessa kun laitan siihen etu- ja takalaukut sekä kauhean määrän lastia. Toinen hauska puoli oli kun siinä on tubeless-vanteet niin jotenkin aattelin että olisi litkutettuna myyty .. ja kun talvi oli tulossa ostin litkua sun muuta talvirengasjumppaa varten.. ihmetelin kyllä kuinka hyvin oli ilmat pysyneet kun oli ollut puoli vuotta ajamatta mutta sieltähän löytyikin sisurit :)
Kerrassan mainio juttu itsellesi, muttei auta kysyjää - jolla ymmärtääkseni sellainen valinta saattoi olla edessä - nimeksikään
Voi olla että ymmärsin väärin, mutta mielestäni tässä ketjussa ei kukaan ole kysellyt ottaako pyöräänsä läpiakselit vai pikalinkut. Keskustelu taisi viritä kinastelusta onko Cuben pyörässä pikalinkut vai ei.
Firlefanz
02.09.2022, 15.31
Ei kysellyt, mutta kolmen esitetyn rinnalle tuotiin neljäs ja sitten näistä neljästä valittiin erään kommentaattorin toimesta yksi sillä perusteella että siinä, toisin kuin Cubessa, on läpiakselit. (Toinen oli suurempi rengastila.)
Tämän jälkeen käytiin täysin turhaa keskustelua siitä onko Cubessa sittenkin läpiakselit vai ei.
Sitten muunmuassa minä katsoin olevan paikallaan lausua mielipiteeni ja sitten saimme lukea senkin että sinä et joutuisi tekemään valintaa Cuben tai muun pikalinkullisen ja jonkun läpiakselisen välillä.
Ja nyt me kaksi jaksetaan jatkaa tätä...
Only in Fillarifoorumi...
Toinen hauska puoli oli kun siinä on tubeless-vanteet niin jotenkin aattelin että olisi litkutettuna myyty .. ja kun talvi oli tulossa ostin litkua sun muuta talvirengasjumppaa varten.. ihmetelin kyllä kuinka hyvin oli ilmat pysyneet kun oli ollut puoli vuotta ajamatta mutta sieltähän löytyikin sisurit :)
No mutta sinullahan kävi tuuri. Et joudu tuonne Pahoja Tubeless-Ongelmia-ketjuun avautumaan. :)
Sisureissa pysyy ilmat!
navajokoira
02.09.2022, 16.31
Ihan turhaan täällä taas ääripäät riitelevät: totuus löytyy siitä keskeltä. Siskollekin hankittiin juuri käytetty Ridley gravelpyörä, jossa on takana pikalinkku ja edessä läpiakseli :rolleyes:
(ja ei tosiaan pätkääkään kiinnostanut tuo aihe kun sai täyden R5800 osasarjan nestelevareilla halvemmalla kuin mikään aloitusviestin pyörä)
No mutta sinullahan kävi tuuri. Et joudu tuonne Pahoja Tubeless-Ongelmia-ketjuun avautumaan. :)
Sisureissa pysyy ilmat!
Pakko tuota on varmaan kokeilla kun kuulostaa olevan oikotie onneen ja fillarikin varmaan kulkee sitten täys11!! .. muttei viitsi talvea vasten, ehkä
Firlefanz
03.09.2022, 08.43
Ihan turhaan täällä taas ääripäät riitelevät: totuus löytyy siitä keskeltä. Siskollekin hankittiin juuri käytetty Ridley gravelpyörä, jossa on takana pikalinkku ja edessä läpiakseli :rolleyes:
Ridley X-Trail vuosimallia 2016? Puhdas arvaus, mutta muistelisin että vastaanvanlaisia ratkaisuja nähtiin useammaltakin valmistajalta siinä vaiheessa kun läpiakselit tulivat maastopuolelta ryminällä ja...löivät itsensä läpi ensin gravel-pyörissä ja sitten vannejarrujen katoamisen myötä maantiepyörissäkin.
Tuo ääripääjuttu on ihan hauska siinäkin mielessä että toinen ääripää on tässäkin lähempänä ääripäätä kuin toinen: Läpiakseli-ihmisistä löytyy varmasti sellaisia, jotka ovat sanoneet pikalinkuille "Ei enää koskaan!" ja jotka osaavat ja jaksavat luetella syitä miksi pikalinkut ovat huonot ja jotka uskovat pystyvänsä sokkotestissä erottamaan onko pyörässä läpiakselit vai pikalimput - mutta lienee huomattavasti vaikeampaa löytää pikalinkku-ihminen, joka olisi sanonut läpiakseleille "Ei ikinä!" ja joka keksisi niistä muuta moitittavaa kuin ehkä standardien puutteen.
Vaikka nykyisissä läpiakselit niin ei käytännössä eroa huomaisi, ainostaan painossa eroja. Ottaen huomioon kuinka monta vuosikymmentä niilläkin ajettiin niin eivät voi olla kelvottomia. Itsellä viimeiset "pikalinkut", Tunen kuuskoloisissa säästi nykyisiin Extraliteen verrattuna melkoisesti.
Firlefanz
03.09.2022, 09.29
Pakko tuota on varmaan kokeilla kun kuulostaa olevan oikotie onneen ja fillarikin varmaan kulkee sitten täys11!! .. muttei viitsi talvea vasten, ehkä
Tässäkin on ne ääripäät, Ei koskaan enää sisureita ja Ei ikinä tubeless-ongelmia -leirit. Mutta on mahdollista yrittää selviytyä siellä ei-kenenkään-maalla laittamalla fillariinsa litkutetut sisurit!
Vittorialla on valikoimassaan "Auto Fix", valmiiksi tiivistelitkulla täytetyt sisurit!
^Kuulostaa siltä että otetaan molempien ratkaisujen huonot puolet :) .. tai sitten voin olla siellä välimaastossa litkuttamalla toiset kiekot ja pitämälllä toiset sisureilla
jame1967
03.09.2022, 10.55
Kivasti liimaituu sisurit ulkorenkaaseen , ja ei aina suoraan nim. kokemusta on.
Firlefanz
03.09.2022, 11.24
^Voin uskoa, jonnekinhan se pieni määrä litkua suhkuaa ennen kuin reikä tukkiutuu ja vuoto loppuu.
Sivumennen sanoen on kokemusta siitäkin että kun sattuneesta syystä laitoin tubelessina käytettyyn renkaaseen, joissa ei näkyviä litkujäämiä ollut, sisurin, sain sittemmin huomata että sisuri oli kuin liimautunut renkaaseen. Ei tosin niin ettei sitä olisi helposti irti saanut, mutta kuitenkin...
Arvelin että liimautuminen on tapahtunut vähitellen, kun sadekelillä ajaessa renkaaseen on päässyt hiukan vettä. Mutta tapahtunutta ei tietenkään ajaessa huomannut, kun sisurissa oli täydet paineet.
Jos sisuti ehtii kohtalaisen kokoisen reiän saatuaan tyhjetä ennen kuin litku tehoaa, niin saattaahan se liimautua ikävämmällä tavalla. Mutta kai silloinkin kotiin asti selviää - vaikka joutuisi kotona sitten rengashommiin?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.