Näytä tavallinen näkymä : kypärän hankinta netistä,mistä tilaatte edullisimmin?
Onko tuo bikester se ainoa oikea,hakusessa maantiekypärä ja mips pitää olla, kokeillu olen vain Giroa ja Lazeria eli summassa en tilaa,ainoastaan nämä mallit käy
Giro ja Lazer ei ole malleja vaan merkkejä. Mikä malli noista sopii vai sopiiko kaikki kymmenet eri mallit kyseisiltä kypärävalmistajilta? Maantie-, maasto- vai kenties aika-ajokypärää etsimässä? Hintaluokalla mitään väliä? Hintahaitari on siellä halvimmassakin kaupassa enemmän kuin sata euroa.
Ja ei ole ainoa oikea bikester. Katso nyt alkuun myös esim bike-discount.de, bike24.de ja bike-components.de.
Muitakin hyviä edullisia nettikauppoja kyllä on.
Määritä ensin tosiaan koko ja käyttötarkoitus. Itse pidän noita Kauriksen mainitsemia parempina kuin Bikesteriä.
Tilaa bike24:lta kasa kypäriä ja palauta ne mitä et halua pitää.
Jos kerta ei ole tarkkaa käsitystä mitä hakee ja mikä sopii niin reilusti vaan kotimaiseen kivijalkaan, sovittaa myyjän kanssa ja ostaa sieltä passelin kypärän. Menee muutama kymppi enemmän, jos menee. Jää kaikki palautusrumba poies.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
maalinni
04.08.2022, 22.48
Tilaa bike24:lta kasa kypäriä ja palauta ne mitä et halua pitää.
Ei näin.
Goomikko
04.08.2022, 23.24
Kypärä jos joku on sellainen ostettava tuote mikä pitää kokeilla ennen ostamista. Ei ole väliä maksaako kypärä 20€ vai 200€. Se 20€ Kypärä voi olla se joka on sipivuudeltaan paras ja 200€ kypärä se mitä ei päässä pysty pitämään. Ikinä en kypärää netistä ostaisi.
Kollinjoki
05.08.2022, 00.17
Kypärä jos joku on sellainen ostettava tuote mikä pitää kokeilla ennen ostamista. Ei ole väliä maksaako kypärä 20€ vai 200€. Se 20€ Kypärä voi olla se joka on sipivuudeltaan paras ja 200€ kypärä se mitä ei päässä pysty pitämään. Ikinä en kypärää netistä ostaisi.
Voi sen ostaa jos tietää mikä sopii. Kysyjä näyttää tietävän. Itse tiesin, että Bell sopii eikä valuta hikeä silmille kesken ajon. Netistä ostin ja silloin ostopaikka oli Bikester, kun siellä oli sopiva kypärä ja hyvä väri tarjolla.
Bontragerin ostin kerran netistä ihan sokkona. Se oli virhe. Ei netistä ostamisen takia vaan siksi minkä kypärän ostin. Kypärä oli aivan sopiva, mutta se on sellainen hikikirnu että ei se päässä voi minkäänlaisella kesäkelillä ajaa 10 km pitempää lenkkiä tai muuten saa putsata ajolaseja hiestä vähän väliä.
Firlefanz
05.08.2022, 09.26
Tässä näyttäisi meillä olevan kaksi koulukuntaa: toinen tuntuu tietävän että kypärävalmistajilla, kuten Bell, Giro tai Lazer, on ikään kuin tietynlainen muotti eli niiden kypärät sopivat tietynmuotoisiin päihin mallista riippumatta - ja toinen on yhta vahvasti sitä mieltä että näin ei ole vaan niiden malleissa on huomattavia eroja eikä valmistajan nimen perusteella voi jonkun mallin sopivuutta omaan päähän etukäteen kovin varmasti päätellä.
PS Minullakin on Bontrager, mutta se ei ole sen hiostavampi kuin mikään muukaan aiemmin käyttämäni kypärä eikä se valuta hikeä ajolaseille. Mutta koska kuulun jälkimmiseen koulukuntaan, en mene sanomaan etteikö Bontragrilta löytyisi sellainenkin malli, joka olisi minun päässäni juuri tuollainen hikikirnu:rolleyes:
PPS Totuus lienee - tällä kertaa - jossain puolivälissä: tyypillinen Bellin kypärä tai sanotaanko perusmalli voi todellakin olla sopivampi leveämmällä tai pyöreämmällä päällä varustetulle fillaristille kuin vaikkapa Kaskin, joka puolestaan sopii kapeaan mutta pitkämuotoiseen päähän. (Huom! Esimerkit ilmasta otettuja!) Mutta ei tarvitse kovin pitkään hakea netistä kokemuksia esimerkiksi siitä miten jokin Bellin malli ei olekaan sopinut Bellin malliseen päähän...
Perustelut?
Jos pitää kysyä, niin mikään selitys ei sitten tätä avaa.
Mä olen ostanut kypäriä niin sokkona kuin sovituksen jälkeenkin. Kaikki olen pitänyt. Se mulla on periaatteena, että jos sovitan kivijalassa, niin ostan myös sieltä. Tai no, sovitin yläfemmassa TLD:tä ja tilasin sen myöhemmin netistä. Samalla reissulla ostin tosin yläfemmasta kengät, joten en mennyt sinne vain kypärän sovittamisen vuoksi.
Mutta on noissa kypärissä isojakin istuvuuseroja. En ostaisi tuntematonta merkkiä sokkona.
Firlefanz
05.08.2022, 10.22
Jos pitää kysyä, niin mikään selitys ei sitten tätä avaa.
Sama pätee usein myös huumoriin.
Firlefanz
05.08.2022, 10.36
Mutta on noissa kypärissä isojakin istuvuuseroja. En ostaisi tuntematonta merkkiä sokkona.
Tämän voisi niin halutessaan lukea siten että ostaisit kypärän sokkona luottaen siihen että kun se on tietyn merkkinen, se on myös tietyn mallinen (eli saman mallinen kuin valmistajan toinen tai aiempi malli, joka on päähäsi sopinut). Kuuluisit siis ensiksi mainittuun koulukuntaan.
Mutta veikkaan kuitenkin että teit kuten minäkin silloin kun tilasin kypärän netistä ilman että olin sitä voinut sovittaa: hait netistä kyseisen kypärämallin käyttäjien kokemuksia - ja etenkin siihen tyytymättömien käyttäjien kokemuksia. Sitenhän saa jonkinlaisen kuvan siitä millaiseen päähän malli saattaa sopia ja millaiseen ei - ainakin suuremmalla todennäköisyydellä oikean kuvan kuin pelkästään sillä perusteella että valmistaja on sama kuin vanhan sopivaksi todetun kypärän.
PS Otsikossa esitettyyn kysymykseen ei tietenkään ole muuta vastausta kuin: sieltä mistä hakukoneen avulla haluttu kypärä on löytynyt postikulut mukaanlukien edullisimpaan hintaan. Paikka voi aivan yhtä hyvin olla suuri saksalainen verkkokauppa kuin verraten pieni espanjalainen kivijalkaliike.
PPS Viimeksi mainitusta tilasin kerran kaksi Orbea Odinia. Toinen niistä oli päässäni kun setämiessähköpyöräilijä ajoi suoralla kelvillä kylkeeni ja pääni osui sähkökaappiin. Tapaus ehkä selittää paljonkin asioita:rolleyes:
Tässä näyttäisi meillä olevan kaksi koulukuntaa: toinen tuntuu tietävän että kypärävalmistajilla, kuten Bell, Giro tai Lazer, on ikään kuin tietynlainen muotti eli niiden kypärät sopivat tietynmuotoisiin päihin mallista riippumatta - ja toinen on yhta vahvasti sitä mieltä että näin ei ole vaan niiden malleissa on huomattavia eroja eikä valmistajan nimen perusteella voi jonkun mallin sopivuutta omaan päähän etukäteen kovin varmasti päätellä.
Jälkimmäinen koulukunta on oikeassa. Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi.
Kollinjoki
05.08.2022, 11.31
Noinhan se tietysti on, että 100% varmuutta ei välttämättä ole edes saman merkin kypärän sopimisesta, jos ei sovita. Mulla on ehkä ollut vaan hyvä tuuri, kaksi sokkona ostettua Bellin pataa, Formula MIPS ja nyt Stratus MIPS, tuollaisia parin sadan +/- joku kymppi ostopaikasta riippuen, peruspyttyjä. Mainiosti istuvia kumpikin, mutta en tietenkään varma voi olla, olisiko joku muu Bell hyvä taikka huono omaan pallopäähäni. Mitä olen ihan kivijalkakaupassa joskus Bellejä tutkinut niin tuollaisessa hintaluokassa on istuvuus ollut järjestään kyllä hyvä. Ja kivijalkakaupasta en ole lopulta ostanut koska suomalaisen kauppiaan mielestä musta on oikea väri kypärälle. Minun mielestä ei.
(Vähän tämmöinen Bell-fani oon muutenkin, koska mukava istuvuus ja kohtuullisena pysyvä paino vaan on kypärässä hieno juttu. Sekä kovalle päähikoilijalle Bellin joissakin malleissa oleva hallittu hien poisohjaus. Vikaostoskypärässäni Bontrager Velocessa on hihnatkin ohuet ja hötöiset, ja niitä piti säätää tunti että sai ne hyviin säätöihin. Bell leveine hyvine nauhoineen tartti vaan laittaa päähän ja kiristää hihna, a'vot heti oli hyvä. Huono puoli Bellissä on se että pehmusteet alkaa otsan kohdalta rispaantua aina n. vuoden käytön jälkeen. Sen jälkeen niillä ehkä vielä vuoden pärjää kunnes tekee mieli jo vaihtaa. Onneksi löytyi ostopaikka kohtuuhintaisille varapehmustesarjoille.)
Kolme ekaa kypärää Belliltä, siihen aikaan vain kivijaloista. Sitten Giro kausi, sekä että hankittuja. Nykyään Met suosikki, kaikki saksanmaalta eikä ole metsään mennyt.
Fillaritorille näköjään melkein ajamaton Giro Aeon kaupan, loistava maantiellä ainakin!
F. Kotlerburg
05.08.2022, 21.45
Samanlaisia pottia ne on kaikki. Ei niiden sisämuodossa mitään eroja ole.
Samanlaisia pottia ne on kaikki. Ei niiden sisämuodossa mitään eroja ole.Sulla on pää kumia, vaahtomuovia tai muuta joustavaa ainetta.
KalleHermanni
05.08.2022, 22.45
^^Olisin taipuvainen uskomaan tähän. Kypäröitä olen ostanut netistä sokkona ja kivijalasta sovittaen, maantielle ja maastoon, ja aina on tullut hyvä. Myös niistä nettiostoksista. Merkkeinä vuosien varrella ainakin Kask, Met, Lazer, Giro ja Bell.
^^Olisin taipuvainen uskomaan tähän. Kypäröitä olen ostanut netistä sokkona ja kivijalasta sovittaen, maantielle ja maastoon, ja aina on tullut hyvä. Myös niistä nettiostoksista. Merkkeinä vuosien varrella ainakin Kask, Met, Lazer, Giro ja Bell.Kivat sulle, jos sopii mikä potta vaan. On tosi helppoo pottakaupoilla. Mutta mun päähän ei sovi. Belliä olen käyttänyt. Välissä oli yksi Lazer mutta se lähti varapotaksi, kun ei vaan toiminut.
Teille sitten varmaan sopii kaikki housut, paidat, takit, kengät jne.
Goomikko
05.08.2022, 23.24
Samanlaisia pottia ne on kaikki. Ei niiden sisämuodossa mitään eroja ole.
Oletko tosissasi. Jokunen vuosi sitten ensimmäistä kypärää ostaessa meinasi usko loppua kun päähän sopivaa kypärää ei löytynyt. Pahimmillaan kypärä painoi pään sivuilta peukalon kokoisilta alueilta muuten kypärä ei juuri päähän koskettanut. Reissu Motonettiin ja ensimmäinen kypärä hyllystä päähän. Ihan kuin olisi pipon vetänyt päähän. Istuvuus oli täydellinen ja hintaa 20€. Kaupat tuli ja 200-300€ kypärät sai jäädä kauppaan. Sama toistui kun parin vuoden päästä etsin Mips kypärää. Monta kaupunkia ja kauppaa tuli käytyä läpi mutta lopulta sopiva löytyi tällä kertaa 160€ hintaan. Ne kypärät joita en kelpuuttanut olivat päässä ihan järkyttäviä ja ne mitkä oli sopivia ei tarvinnut paria sekunttia pitempää mietti onko kypärä sopiva vai ei. Itse en siis sovittamatta kypärää ostaisi. Ehkä vika on minun päässä eikä kypärissä.
F. Kotlerburg
05.08.2022, 23.28
Sulla on pää kumia, vaahtomuovia tai muuta joustavaa ainetta.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta TapatalkillaUmpiluuta lähinnä.
tchegge_
05.08.2022, 23.35
Nykyään monet kypärät antaa anteeksi vähän enemmän kum niskapuoli säätyy pannalla.
Belliä olen ostanut sovittamalla ja sovittamatta. Jos vaan saa kokoa 62/63cm koossa niin istuu aika varmasti.
Spessun kypärän ostin liikkeestä kun sovittelin siellä useampaa mallia. Halvemmalla varmaan olisi julma sakemanni myynyt mutta kyllä noi pitää ostaa kivijalkaliikkeestä jos sovittaa ja sopii.
Pocin Trabec ei vaan toiminut mun Bell-päähän, liian leveä ja lyhyt. Annoin kaverille joka aloitteli harrastusta.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Santtu75
14.09.2022, 19.32
Itselläni nykyään maastokypäränä Bell:n 4Forty Mips, kypärä kokoa L 58-62
Nyt sitten olisin uutta maastokypärää hankkimassa ja katseet siirtyneet vielä hieman enemmän suojaavaan Fox Head:n Dropframe Pro malliin ( https://www.bike-discount.de/en/fox-head-dropframe-pro-mips-mtb-helmet ), ongelmana on se, että malliin koot näyttävät menevän pienemmällä jakaumalla, eli L 56-58 ja XL 58-60, joten olisiko mitä keinoa varmistaa kumpi koko olisi oikea, tuossa nykyisessä kypärässäni normaalista ajaessa kypärä on paassäni noin parin naksun päässä tiukimmasta asenneosta (isoimman ja pienemmän ympärysmitan väli on noin 30"napsua") eli lähellä varmaan tuota nykyisen kypärän alamittaa.
Titityy, Giro Aeon L kokoa joutilaana...
arctic biker
15.09.2022, 19.45
Titityy, Giro Aeon L kokoa joutilaana...
Onko punainen?
Täytyy sanoa, että pitää yksilön olla melkoinen pelle jos käy kivijalassa sovittelemassa kypäriä ja sitten tilaa sen netistä.
No, vilkaisin tuossa että oma Giro Agilis ei maksaisi postikuluineen paria-kolmea euroa enempää vaikkapa Bike24:ssa kuin Suomessa. Jo vain kannattaa. Oli siellä toki vähän halvempiakin Saksan kauppoja, siis sellaisista joissa varasto on loppu.
"Ei ne meilläkään maksa kuin 50 penniä silloin kun ne on loppu" -Emilia Vilen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.