PDA

Näytä tavallinen näkymä : Runkoteipit

Myötätuuli
30.07.2022, 14.52
Sellassasta olen pohtinut ,että onko noista runkoteipeistä oikeasti jotain hyötyä vai onko mainosmiesten hömpötyksiä?

veke
30.07.2022, 15.25
Sellassasta olen pohtinut ,että onko noista runkoteipeistä oikeasti jotain hyötyä vai onko mainosmiesten hömpötyksiä?
Voi olla mainosnaisten höpöä, vaan olen omiin karkearenkaisiin pistänyt normi-auto-kiveniskuteipit viistoputken alapintaan.

jalkkis
30.07.2022, 16.45
Voi olla mainosnaisten höpöä, vaan olen omiin karkearenkaisiin pistänyt normi-auto-kiveniskuteipit viistoputken alapintaan.Mun maantiepyörä tuli viistoputki kalvotettuna, joten ainakin joku valmistaja uskoo sen hyötyihin.

Ja, edellisen (seka-ajo-)pyörän 20tkm kokemuksella viistoputken alapinnan suojaaminen on ihan hyödyllinen toimenpide, jos siisti maalipinta kiinnostaa.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Kaneli
30.07.2022, 17.18
Koko rungon teippaaminen on kyllä jotakuinkin järjettömintä mitä pyöriin on keksitty.

lego
31.07.2022, 18.43
Keväällä tuli mattapintainen hiekan värinen hiilikuitumaasturi teipattua yli ridewrapin mattakalvolla. Se aika mikä meni asennukseen on jo tullut moninkertaiseti takasin nopeampana ja helpompana pyörän putsaamisena, lähtee paska kuin vesi hanhen selästä..

lego
31.07.2022, 18.54
^tohon vaaleaan mattahiilikuituun lika tarttui kuin tauti ja näkyy kauas enkä meinannut lähteä edes pesemällä. Bonuksena tuli suojaus kiveniskuilta ja pikku kolhuilta.

maaco
29.08.2022, 08.13

Onhan niistä hyötyä. Riippuen toki minne laittaa, kun ei kaikki kohdat fillarista ota toistuvasti iskuja vastaan. Mutta esim. etupyörän taakse runkoon, sekä takahaarukkaan ketjujen puolelle laitoin itse kalvon, nähtyäni missä kunnossa kaverin maasturi on muutaman vuoden ajon jälkeen.

Ohiampuja
29.08.2022, 11.59
Kyllähän kalvo pikku kolhuilta ja arkisilta kulumisjäljiltä suojaa. Itse olen suojannut myös vaakaputken, koska yleensä lenkillä pyörä tulee laitettua nojaamaan puuta yms tolppaa vasten juuri siitä vaakaputkesta.

maaco
20.09.2022, 07.28
Mistäs matta / satiinikalvoa huokeimmin? Mielellään valmiiksileikattuna, mutta on mulla toki sakset..