PDA

Näytä tavallinen näkymä : TRP HDC711C Mekaani / Hydraulset -jarrut

John McCurve
19.07.2022, 15.25
Onko näissä jarruilssa mitään järkeä?

Olisin harkitsemassa pyörää, jossa on nämä jarrut, mutta aika huolestuttavia arvioita olen ulkomailta ukenut:

- saat molempien jarrutyyppien huonot puolet
- säätäminen ei onnistu

ja niin edelleen.

Onko kenelläkään täällä kotimaassa näitä ITSE omistuksessa ja kokemuksia? EN kaipaa kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ole näillä jarrutelleet ja säätäneet.

Voiko näitä muuttaa esim. puhtaasti mekaanisesti toimivaksi`?

maalinni
19.07.2022, 15.42
Ei voi muuntaa mekaanisiksi ja mitä ideaa siinä olisi? Sen takia on mekaanisia jarruja.

nure
19.07.2022, 17.51
Kaiketi kertoo paljon että ei monia käytössä, samalla hintaa saa laadukasta mekaanista ja kohtalaista hydraulista. Omaan makuuni tietenkin melko painavatkin...

paaton
20.07.2022, 00.12
Tietenkin ne voi muuttaa mekaanisiksi ja jopa helposti. Vaihtaa vain satulat. Jos haluaa hydrot, joutuu vaihtamaan kahvatkin.

nure
20.07.2022, 09.14
^Mitä tarkoitat noiden TRP:n jarrujen muuttamisesta mekaanisiksi?

paaton
20.07.2022, 09.23
Käsitätkö edes miten nuo toimivat? Ne saa mekaanisiksi just niinkuin kirjoitin. Vaihtaa vain satulat. Mitään muutahan ei noihin edes kuulu.

F. Kotlerburg
20.07.2022, 09.32
Ei niitä TRP jarruja saa muutettua mekaanisiksi. Jarruthan vaihtuu, kun satulat vaihdetaan. Kahvat jää.

maalinni
20.07.2022, 10.17
Tietenkin ne voi muuttaa mekaanisiksi ja jopa helposti. Vaihtaa vain satulat. Jos haluaa hydrot, joutuu vaihtamaan kahvatkin.

Tottahan tämä on :D

Myös alumiinipyörän saa muunnettua hiilikuituiseksi vaihtamalla rungon.

nure
20.07.2022, 10.20
^^Käsitän kyllä hyvinkin mutta ET noitä satuloita saa mekaanisiksi muutettua mistä kyse! Kahvathan on joka tapauksessa noissa aivan perinteiset mekaaniset ja merkillä väliä.

paaton
20.07.2022, 10.38
Onko näissä jarruilssa mitään järkeä?

Olisin harkitsemassa pyörää, jossa on nämä jarrut, mutta aika huolestuttavia arvioita olen ulkomailta ukenut:

- saat molempien jarrutyyppien huonot puolet
- säätäminen ei onnistu

ja niin edelleen.

Onko kenelläkään täällä kotimaassa näitä ITSE omistuksessa ja kokemuksia? EN kaipaa kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ole näillä jarrutelleet ja säätäneet.

Voiko näitä muuttaa esim. puhtaasti mekaanisesti toimivaksi`?

Olisin hankkimassa pyörää jossa nämä jarrut, voiko näitä muuttaa mekaanisiksi?

Voi ja helposti/halvalla. Vaihtaa vain esim bb7 satulat.

Jarruihin kuuluu puristajat, vaijerit/letkut ja satulat.

JackOja
20.07.2022, 11.00
...

Kysyjän toive sivuutettiin täydellisesti. Pelkkää mutuilua ja jossittelua.

nure
20.07.2022, 12.27
^^Siis jos kysytään juuri noista jarruista niin ei voi mutta jos saivarrellaan niin voi vaikka vaihtaa hydraulisiinkin. Toveri lienee tarkoittaa puristimilla jarrukahvoja?
Yleensä nuo Avidin jarrut myydään pelkkinä satuloina tai sitten settinä missä levyt, adapterit ja tarvittavat kiinnitysosat, harvoin olen kahvoja samassa paketissa tavannut. Ekat mekaaniset oli juuri Avidin BB sarjaa, ihan ok mutta Hayesin MX:n jälkeen vaihtui parhaisiin TRP Spyreen.

Asian ulkopuolelta, taitaa olla ekat levyjarrut millä ajanut RS:n juuri tuollaiset semi hydrauliset, ihan paskat mutta aikakin oli tosiaan aivan toinen.

John McCurve
20.07.2022, 13.47
Sain selville sen minkä halusin, kiitos

TANUKI
22.07.2022, 22.30
Saanko arvata hankinnassa olevan pyörän? Kona Jake the Snake? Itsellä jäi 2020 syksyllä kauppaan juurikin noiden jarrujen takia... Ei voi käsittää mikä aivopieru Konalta on taas päässyt, että vuodesta toiseen käyttävät tuota samaa p*skaa

maalinni
22.07.2022, 23.29
No aika halpaa ne satulat on vaihtaa, jos ei toiminta miellytä. Ei kai ne ihan gagat voi olla?

paaton
22.07.2022, 23.36
No aika halpaa ne satulat on vaihtaa, jos ei toiminta miellytä. Ei kai ne ihan gagat voi olla?

No eihän noita vaihtaa kannata. Tilalle saa gagat mekaaniset.

Mutta joo, minunkin mielestä asiakkaiden silmään pissimistä. Yritetään ratsastaa konan merkillä ja saada myytyä halppis osaa täydellä hintaa. GRX:n kahvat eivät ole halpoja.

K.Kuronen
23.07.2022, 09.37
Siis mekaaniset satulat, paremmat sellaiset, ovat kalliimmat, kuin hydrauliset ja nämä TRP:n vasta hinnakkaat ovatkin.

Hintero on kahvoissa taas mekaanisen eduksi.

nure
23.07.2022, 10.29
^TRP Spyre SLC on kyllä hintansa väärti maantiekäytössä.

maalinni
23.07.2022, 10.29
No eihän noita vaihtaa kannata. Tilalle saa gagat mekaaniset.

Mutta joo, minunkin mielestä asiakkaiden silmään pissimistä. Yritetään ratsastaa konan merkillä ja saada myytyä halppis osaa täydellä hintaa. GRX:n kahvat eivät ole halpoja.

Miten ne kahvat tähän liittyy? Tarvii hommata vain mekaaniset satulat. Ei kai jotkut bb5:set hirveästi maksa?

K.Kuronen
23.07.2022, 10.56
Jos Konasta on puhe, niin joko niissä alkaa olla Flat Mountit rungossa ja haarukassa?

maalinni
23.07.2022, 11.15
Ainakin omassa Rove st:ssä on, 2020 vuosimalli.

paaton
23.07.2022, 15.20
Miten ne kahvat tähän liittyy? Tarvii hommata vain mekaaniset satulat. Ei kai jotkut bb5:set hirveästi maksa?

No siis oikeasti kukaan ei halua vaihtaa mekaanisia noiden tilalle. Miksi haluaisi? Jos haluaa paremmat jarrut, niin sitten laitetaan hydrot, jolloin myös kahvat tulee uusia.

maalinni
23.07.2022, 15.50
^ No sehän minun pointti olikin.