PDA

Näytä tavallinen näkymä : Silverback Siablo CF GRX Gravel 3190€

Zykkel
07.06.2022, 20.50
Onkohan hinta/laatu kohdallaan? Silverback Siablo CF GRX -gravelpyörä, L/56cm – Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/752554/Silverback-Siablo-CF-GRX-gravelpyora-L-56cm)
Saisi todennäköisesti vielä tällä viikolla ajoon?

Puskis
07.06.2022, 21.36
Taitaa olla joku Carbonda-runko, jota myydään vaikka kuinka monella eri merkillä (On-One, Ridley jne.)
https://www.ridley-bikes.com/en_US/bikes/FFSXTCRID018
https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/on-one-free-ranger

Verkkokaupan kuvissa kahta eri setuppia, joista kumpikaan ei kumminkaan se mitä tekstin tiedoissa. Mun mielestä vaikuttaa kalliilta, kun ei siinä mitään arvokkaita osia ole kiinni. Putkiosat alumiinia, GRX600 ja halpiskiekot.

nure
07.06.2022, 21.50
Itse ainakin kiinnitin huomion noihin halpiskiekkoihin. Surkeaa kuvitusta, Rivalia ja Apexia ja tiedot halvempaa Shimanoa. Luulisi tuohon hintaan parempaakin saavan. Ei Verkkis mikään pyöräkauppa ole.

Firlefanz
07.06.2022, 22.21
Mavic Allroadeja voisi ehkä luonnehtia muutenkin kuin nimittämällä niitä halpiskiekoiksi, vakka ne Mavicin malliston hintahaitarin alapäästä löytyvätkin.

(Minulla ja nurella on tietysti erilaiset tarpeet, arvostukset ja prioriteetit, mutta ei minulla olisi mikään kiire hankkia Allroadin tilalle joitain parempia - ja arvatenkin tuplasti maksavia - kiekkoja. Eivät ne ajoiloa vie pois edes sellaiselta joka niin sanotusti tietää paremmistakin.)

Muutan taitaa tilanne olla se että vain parisen vuotta sitten kolmellatuhannella eurolla olisi saanut osiltaan kautta linjan paremman pyörän. Eli jos sitä jää miettimään, joutuu aivan varmasti pettymään kaikkin tarjolla oleviin fillareihin.

(En ole siinä suhteessa yhtään erilainen; uuden fillarin ostohalut ovat vähentyneet, kun on nähnyt mihin joutuu tyytymään ellei ole valmis siirtymään aiempaa selvästi korkeampaan hintaluokkaan....)

Puskis
07.06.2022, 22.53
Alle kolmensadan euron kiekkopari yli kolmen tonnin pyörässä. Nopeesti, kun ynnäilee erikseen ostettuna muiden osien hintoja, niin runkosetin osuudeksi jää pari tonnia. Se on ihan liikaa.

Zykkel
08.06.2022, 09.12
Ei Verkkis mikään pyöräkauppa ole. Taidan jättää ostopäätöksen alkutalveen, kun silloin ainakin aiemmin hinnat kohtuullisemmat.

Täytyy kommentoida tätä nurea, joka laukoo näitä "totuuksia" ilmeisesti mitään ajattelematta ja tietämättä? Nämä aiheuttavat muissa foorumin jäsenissä tarpeetonta hämmennystä ja ihmettelyä. Verkkokauppa.com on Suomalainen pörssiyhtiö, joka myy muun muassa polkupyöriä ja niiden osia. Missä muussa kaupassa sinulla on 32 päivän palautusoikeus, siihen kuukauden ajamaasi polkupyörään? Aivan sama, kun varmaan sinäkin ostat netin kautta jotain saksalaisesta pyöräkaupasta? Sinun pitää vaan tietää mitä olet ostamassa. Erotuksena, että sinne Saksaan et varmaan voi kuukauden ajamaasi pyörää enää palauttaa.

nure
08.06.2022, 11.25
^Älä ota nokkiisi jos pidän Verkkistä sekatavarakauppana ja luuletkos että pörssiyhtiö sen kummempi? Liki sama pätee osaan XXL:n myyjiin kanssa, ei riitä ymmärrystä ja tietotaitoa kaikkialle, sekin pörssiyhtiö.

Hämmennys saattaa olla hyvästä, kuluttajan ei tarvi niellä kaikkea mitä sille syötetään, tuonkin pyörän myynti ilmoitus olisi kyllä saanut monenkin hämilleen kun kuvien/tekstin perusteella ei kyllä ymmärrä mitä saa.

Saksan pyöristä en tiedä, itse en valmista pyörää ostanut vuosiin jolloin ei takuuasiat haittaa, muut hommat ko. maan liikkeissä toimineet erinomaisesti.

Zykkel
08.06.2022, 11.44
^Älä ota nokkiisi jos pidän Verkkistä sekatavarakauppana ja luuletkos että pörssiyhtiö sen kummempi? Liki sama pätee osaan XXL:n myyjiin kanssa, ei riitä ymmärrystä ja tietotaitoa kaikkialle, sekin pörssiyhtiö.

Hämmennys saattaa olla hyvästä, kuluttajan ei tarvi niellä kaikkea mitä sille syötetään, tuonkin pyörän myynti ilmoitus olisi kyllä saanut monenkin hämilleen kun kuvien/tekstin perusteella ei kyllä ymmärrä mitä saa.

Saksan pyöristä en tiedä, itse en valmista pyörää ostanut vuosiin jolloin ei takuuasiat haittaa, muut hommat ko. maan liikkeissä toimineet erinomaisesti.

En ole nokkiini ottanut vaan olen hämmentynyt netti käytöksestäsi. On sääli, että tämä foorumi pilataan ja kuihtuu olemattomiin muutaman häirikön käytöksen takia. Asiantuntevat vanhat jäsenet eivät enää osallistu keskusteluihin. Tämä foorumi kaipaisi vahvaa moderointia ja bannia jos ei pysty asiallisesti keskustelemaan.

Sotanorsu666
08.06.2022, 11.47
En ole nokkiini ottanut vaan olen hämmentynyt netti käytöksestäsi. On sääli, että tämä foorumi pilataan ja kuihtuu olemattomiin muutaman häirikön käytöksen takia. Asiantuntevat vanhat jäsenet eivät enää osallistu keskusteluihin. Tämä foorumi kaipaisi vahvaa moderointia ja bannia jos ei pysty asiallisesti keskustelemaan.

Welcome to the internet. Ihan sama homma se on jokaisella foorumilla. Aina joku trollailemassa ja hämmentämässä. Ei noista toukohousuista kannata välittää.

paaton
08.06.2022, 12.05
Itse ainakin kiinnitin huomion noihin halpiskiekkoihin. Surkeaa kuvitusta, Rivalia ja Apexia ja tiedot halvempaa Shimanoa. Luulisi tuohon hintaan parempaakin saavan. Ei Verkkis mikään pyöräkauppa ole.

No mutta se larun pyörän versio oli apexilla vielä hyvä ja halpa :)

paaton
08.06.2022, 12.10
Tämä on siis samalla rungolla.

https://larunpyora.com/tuote/2022-active-wanted-gravel-cf1-carbon/

Zykkel
08.06.2022, 13.40
Tämä on siis samalla rungolla.

https://larunpyora.com/tuote/2022-active-wanted-gravel-cf1-carbon/
Tämähän olisi hyvä. Täytyy polkaista Lauttasaareen jos antaisivat koeajoon?

nure
08.06.2022, 13.51
Zykkel, ei kannata hämmentyä, kaikki ei vaan ole samaa mieltä kanssasi eikä kriittisyys ole häirintää. Moni maksaa asioista liikaa kun kukaan ei esitä kritiikkiä. Ei kylläkään ole tarkoitus kaikkien sokeripeppujen mieltä pahoittaa joten kovin pyydän anteeksi herkkäsieluisilta.

paaton
08.06.2022, 14.04
Tämähän olisi hyvä. Täytyy polkaista Lauttasaareen jos antaisivat koeajoon?

Runkohan on noissa ihan toimivaksi todettu. Ei mitään ihmeellisiä integrointeja ja geometria on maantiepyörämäinen.
Hinta näissä ei vaan omaan järkeeni käy, mutta ne nyt näyttää karanneen totaalisesti lapasesta muutaman viime vuoden aikana. Eli suotta kai noita on vertailla vuoden takaisiin.

nure
08.06.2022, 14.28
Kysyntä/tarjonta karkasi käsistä ja reilun kahden tonnin pyörän hinta nousi liki kolmeen tonniin ja silti kauppa käy. Sitä taidetaan kutsua markkinataloudeksi.
Kun nuo rungot Kiinasta ja samaa runkoa brändätään monelle merkille niin veikkaan ettei rungon hinta ole montaa sataa. Sitten halvimmat kiekot niin voi miettiä mistä maksaa.

paaton
08.06.2022, 16.52
Veikkaat väärin. Muutamalla satasella et asiallista kuiturunkoa saa, eikä saa verkkokauppa.comikaan.

nure
08.06.2022, 19.30
^Paljonkos veikkaat noiden runkojen todellisen hinnan olevan kiinankaupassa? Tulee jo mieleen että alkaa olemaan rakentaminenkin kannattavaa, jos sijoittaa 1500€ runkoon ja kiekkoihin niin saisi ainakin mieleisen pyörän.
Onko siis periaate se että jos laadukasta ei löydy niin ostetaan huonompaa samaan hintaan? Itse kyllä olisin hieman kriittinen.

paaton
08.06.2022, 19.51
^Paljonkos veikkaat noiden runkojen todellisen hinnan olevan kiinankaupassa? Tulee jo mieleen että alkaa olemaan rakentaminenkin kannattavaa, jos sijoittaa 1500€ runkoon ja kiekkoihin niin saisi ainakin mieleisen pyörän.
Onko siis periaate se että jos laadukasta ei löydy niin ostetaan huonompaa samaan hintaan? Itse kyllä olisin hieman kriittinen.

Ja sitten voitkin linkata laadukasta 1500e kuiturunkoa.

Noita carbonadan runkoja sai sylttytehtaalta 700e hintaan mattamustana ja tullinkiertolähetyksellä. Eli ihan ilmainen se ei ole.

Föhn
08.06.2022, 20.19
Eikös sullakin ollut joku painava kiinatusinarunko?

nure
08.06.2022, 23.56
^Juu, niin on, brändätty ja tosi painava! Kerrankin aivan samaa mieltä. Onkin vaihtolistalla kunhan talvi tulee, jotain askarreltavaa täytyy olla!

Päätön, puhuin 1500€ runko/kiekkosetistä, sitä luokkaa omanikin on... Jos laskea osaat niin 700€ runko ja kiekot +500€ niin hyvä alku. Noiden runkojen osuus valmistajalla noin 400€ max. joten kyllä jotain erotuksellakin saa aikaiseksi.

moukari
09.06.2022, 00.02
Ja sitten voitkin linkata laadukasta 1500e kuiturunkoa.

Noita carbonadan runkoja sai sylttytehtaalta 700e hintaan mattamustana ja tullinkiertolähetyksellä. Eli ihan ilmainen se ei ole.

Hollannin kautta verot EU:hun maksettuna muistaakseni 900-1000 e. Tosi hyvä runko hintaansa nähden. Tylsän näköinen se tosin on merkkipyöriin verrattuna. En ole saanut vielä mitään siitä rikki, vaikka ajan kovaa ja kalustoa säälimättä. Tänäänkin reippaalla 32 keskarilla 160 km perämetsissä vaativia ja epätasaisia sorateitä. Ehkä muuten ostaisin Cruxin tai Grevilin, mutta näitä saa aika monta ajaa loppuun samaan hintaan.

Silverback on tosin ylihintainen siihen nähden mitä itse kasaamalla saisi hinnaksi. Kaikille tosin itse rakentaminen ei ole vaihtoehto. Paatonin linkkaama Larunpyörän versio on jo parempi kuin tämä VK:ssa myytävä.

nure
09.06.2022, 09.14
^Saldenilta kannattaa tsekata, joskus edullisiakin tarjous runkoja https://www.salden.nl/

Firlefanz
09.06.2022, 09.37
Keskustelua sivusta seuraavalle (ja kenties gravel-fillarin hankintaa mielessään kaavailevalle) saattaa edellisten kommenttien jälkeen tulla ajatus: mitä jos hankkisi rungon, kiekot, osasarjan, ohjaustangon ja polkimet ja veisi ne johonkin ystävälliseen huoltoliikkeeseen ja kasauttaisi niistä ajokuntoisen fillarin?

Miten paljon noin suunnilleen pitäisi tällöin kustannusarviota laatiessa työn kohdalle varata?

(Tangenttina voisi kysyä vielä että miten pyöräliikkeissä, jotka luonnollisesti haluavat myydä niitä pyöriä joita heidän valikoimiinsa kuuluu, noin yleensä mahdetaan suhtautua tällaisella asialla heitä lähestyvään asiakkaaseen? Pitääkö etsiä pelkkään pyörähuoltoon suuntautunut yrittäjä?)

Pyöräilevä Hullu
09.06.2022, 11.07
Tuossa myös yksi vaihtoehto:
https://www.xxl.fi/cube-nuroad-c-62-pro-grx11-22-gravel-pyora-aikuisten-cyclocross-punainen/p/1195158_1_style?page=1

nure
09.06.2022, 11.50
^Eikös aika vastaava kuin Silverback?

Leewi
09.06.2022, 14.43
^Eikös aika vastaava kuin Silverback?

Melkein tonnin halvempi, pikkuraha toki joillekin.

MRe
09.06.2022, 15.50
Keskustelua sivusta seuraavalle (ja kenties gravel-fillarin hankintaa mielessään kaavailevalle) saattaa edellisten kommenttien jälkeen tulla ajatus: mitä jos hankkisi rungon, kiekot, osasarjan, ohjaustangon ja polkimet ja veisi ne johonkin ystävälliseen huoltoliikkeeseen ja kasauttaisi niistä ajokuntoisen fillarin?
Sanoisin, että ei kannata, jollet:
a) saa runkoa ja komponentteja tosi halvalla
b) kasaa itse, etkä laske kasaukselle mitään hintaa, koska harrastus

Miten paljon noin suunnilleen pitäisi tällöin kustannusarviota laatiessa työn kohdalle varata?
Puolen päivän - päivän työ (mulla menee kolme). Toni&Toni tuntiveloitus satasen, joten neljästä sadasta kahdeksaan. Ehkä joku könttähinta?

(Tangenttina voisi kysyä vielä että miten pyöräliikkeissä, jotka luonnollisesti haluavat myydä niitä pyöriä joita heidän valikoimiinsa kuuluu, noin yleensä mahdetaan suhtautua tällaisella asialla heitä lähestyvään asiakkaaseen? Pitääkö etsiä pelkkään pyörähuoltoon suuntautunut yrittäjä?)
Mitä itse olen käynyt yläfemmassa asennuttamassa ohjainlaakereita ja pf-keskiöitä, niin kyllä ne rahasta tekee mitä pyytää. Tosin usein osat olen sitten ostanut paikan päältä.

Privileged
09.06.2022, 21.45
Hollannin kautta verot EU:hun maksettuna muistaakseni 900-1000 e....

Itse tilasin viime syksynä suoraan Carbondalta http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html 675 e hintaan kotiin tuotuna Hollannin kautta. Kuvan kokoonpano tuli kustantamaan n. 2800 e. Painoa n. 8,8 kg polkimineen.

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/nL3mDL2wXA9HFRzBgIuFA-pokcssoHpfcmI2rxfpUWA-2048x1536.jpg

Zykkel
15.06.2022, 09.23
Taidan jättää ostopäätöksen alkutalveen, kun silloin ainakin aiemmin hinnat kohtuullisemmat.

Vaikeaa on tehdä valintaa. Muutama olisi ollut ok, mutta siten ei löydy oikeaa kokoa. Tai löytyy, mutta toimitusarvio menisi syksylle. Tämän tyyppinen on alkanut kiinnostaa: 2022 Pinarello Nytro Gravel Force – Specs, Comparisons, Reviews – 99 Spokes (https://99spokes.com/en-EU/bikes/pinarello/2022/nytro-gravel-force). 5-6 tonnia on maksimi mitä pystyisin pyörään laittamaan. Ikää alkaa jo olemaan sen verran, että tuo voisi olla pidemmän päälle ja pidemmille reissuille ok? En ilman pyörää ole nytkään, eli ei ole mikään pakko tälle kesälle uutta saada.

Sotanorsu666
15.06.2022, 11.37
Vaikeaa on tehdä valintaa. Muutama olisi ollut ok, mutta siten ei löydy oikeaa kokoa. Tai löytyy, mutta toimitusarvio menisi syksylle. Tämän tyyppinen on alkanut kiinnostaa: 2022 Pinarello Nytro Gravel Force – Specs, Comparisons, Reviews – 99 Spokes (https://99spokes.com/en-EU/bikes/pinarello/2022/nytro-gravel-force). 5-6 tonnia on maksimi mitä pystyisin pyörään laittamaan. Ikää alkaa jo olemaan sen verran, että tuo voisi olla pidemmän päälle ja pidemmille reissuille ok? En ilman pyörää ole nytkään, eli ei ole mikään pakko tälle kesälle uutta saada.

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?73-S%C3%A4hk%C3%B6avusteiset-py%C3%B6r%C3%A4t

Sähköpyörille on oma osastonsa. Siellä varmaan kannattaa jatkaa keskustelua, jos päädyt etsimään sähköavusteista pyörää.

Zykkel
15.06.2022, 11.52
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?73-S%C3%A4hk%C3%B6avusteiset-py%C3%B6r%C3%A4t

Sähköpyörille on oma osastonsa. Siellä varmaan kannattaa jatkaa keskustelua, jos päädyt etsimään sähköavusteista pyörää.

Todellä typerä kommentti. Älä tule tänne säätämään jos ei ole mitään oikeaa asiaa. En kai nyt kesken ketjun ja kirjoituksen jossa mainittiin normaalin gavelin lisäksi myös yhtenä vaihtoehtona sähkögravel toiselle osastolle vaihdeta? Varmaan tuossakin alemmassakin ketjussa: Nyt mietityttää?? #6 on myös mainittu sähköpyörä, eikun siitä kesken kirjoituksen poikki ja jatkoa toisessa ketjussa ja taas takaisin???

nure
15.06.2022, 12.17
^Tuosta kun puolet osista vaihtoon niin saisi painon alle 12kilon niin muutamien vuosien päästä voisi harkita.

Toisaaltaan Sotanorsu suht ystävällisesti asiasta huomautti joten voi olla aiheellistakin siirtyä sähkö osioon. Ei aina kannata olla niin herkkä...

Zykkel
15.06.2022, 12.31
^Tuosta kun puolet osista vaihtoon niin saisi painon alle 12kilon niin muutamien vuosien päästä voisi harkita.

Toisaaltaan Sotanorsu suht ystävällisesti asiasta huomautti joten voi olla aiheellistakin siirtyä sähkö osioon. Ei aina kannata olla niin herkkä...

Kirjoitit itse ketjuun: Osasto: Fillarisuositukset -> Nyt mietityttää?? #6
^Samoilla ajatuksilla, itse jossain tulevaisuudessa häämöttävää ikää miettiessä katselin noita about 12kilon sähköisiä....

Miksi ei jatkanut pohdintaasi?: Sähköavusteiset pyörät (fillarifoorumi.fi) (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?73-S%C3%A4hk%C3%B6avusteiset-py%C3%B6r%C3%A4t)

nure
15.06.2022, 13.34
^Voi sua, itse vain pohdiskelin ja tuohon on vielä vuosia aikaa että moisen tarve. Onneksi aikaa että sitten saa jo keveitäkin. Enkä aloittanut pohdiskelua moisesta kuten sinä.

Zykkel
15.06.2022, 15.05
^Voi sua, itse vain pohdiskelin ja tuohon on vielä vuosia aikaa että moisen tarve. Onneksi aikaa että sitten saa jo keveitäkin. Enkä aloittanut pohdiskelua moisesta kuten sinä.
Kysymys siis kuului miksi et itse jatkanut pohdintaasi sähköpyörästä "Sähköavusteiset pyörät ketjussa"? Aika usein olet itse kuitannut muissa kuin sähköpyöräketjuissa kirjoitetut viestit, joissa vain etäisestikin viitataan sähköpyörään "Väärä ketju tai jotain sinnepäin", eikä muuta? Pitäisikö minun tai jonkun muun nyt käydä tähän sinun kirjoittamaasi viestiin #4 Nyt mietityttää?? (fillarifoorumi.fi) (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63750-Nyt-mietitytt%C3%A4%C3%A4) vastaamassa samoin? Eikö olisi sinun linjasi mukaista?

paaton
15.06.2022, 16.42
Todellä typerä kommentti. Älä tule tänne säätämään jos ei ole mitään oikeaa asiaa. En kai nyt kesken ketjun ja kirjoituksen jossa mainittiin normaalin gavelin lisäksi myös yhtenä vaihtoehtona sähkögravel toiselle osastolle vaihdeta? Varmaan tuossakin alemmassakin ketjussa: Nyt mietityttää?? #6 on myös mainittu sähköpyörä, eikun siitä kesken kirjoituksen poikki ja jatkoa toisessa ketjussa ja taas takaisin???

No eihän tuo ole lainkaan typerä kommentti. Sähkäriosiosta varmaan löytyy enemmän kommentteja sähköpyöristä, eli tarkoitus oli vain jeesata sinua.

Mutta jos sähkärin maininta saa jo tuollaista mielentilaa aikaan, niin kannattaa oikeasti miettiä kestääkö pää ajaa sillä?

nure
15.06.2022, 17.17
^Huono päivä ja tarve saivarrella tai lämpöhalvaus lenkillä?

Siis en jatkanut pohdiskelua koska ei ollut pohdittavaa sen kummemmin, montako kertaa pitää mainita että ymmärrät?

Zykkel
15.06.2022, 17.59
^Huono päivä ja tarve saivarrella tai lämpöhalvaus lenkillä?

Siis en jatkanut pohdiskelua koska ei ollut pohdittavaa sen kummemmin, montako kertaa pitää mainita että ymmärrät?

Taitaa olla sinulla luetun ymmärtämisessä ongelmia. Kun edes itse et noudata valitsemaasi linjaa niin menee loppukin uskottavuus kirjoituksiisi. Sinuun pätee enemmän kuin hyvin vanha sananlasku: Jos on lusikalla annettu, ei tietty voi kauhalla vaatia.

nure
15.06.2022, 20.16
^Tuon tasoista juttuja taas näkee lempimedissasi, Suomen Uutisissa. Yritä käyttäytyä, ehkä laitetaan lapsellisuuden piikkiin juttusi...