Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Insera Bronxissa sähköfät?

harrastelija
06.06.2022, 00.12
Tämmöinen uusi tuttavuus. Mitähän tarkoittaa takaveto ja momenttitunniste onkohan oikeasti yhtä sujuva kuin vastaavat keskimoottori? Jotenkin ulkonäkökin ok j

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/770452/Insera-Bronco-26-sahkofatbike-17-harmaa

Travelkicking
06.06.2022, 08.56
Miksei olisi ok. Stromerissa momentintunnistus on takahaarukassa. 36 T eturatas on hieman suuri, jos aikoo ajella muuallakin kuin hyvällä polulla.

Eesaus
15.07.2022, 00.45
Onko näitä kukaan vielä saanut/hankkinut???
Nätin näköinen, aikeissa hankkia työvälipyöräksi kun vaan niitä olisi saatavilla.

Tuntsa
27.07.2022, 19.55
Onko näitä kukaan vielä saanut/hankkinut???
Nätin näköinen, aikeissa hankkia työvälipyöräksi kun vaan niitä olisi saatavilla.

Halpahallin verkkokaupassa näyttäisi olevan varastossa. https://www.halpahalli.fi/bronco-e-fat-sahko-fatbike-9-vaihdetta-26-harmaa-43-cm.html

Varmaan ok työmatkalle.

harrastelija
19.03.2023, 22.52
Löytyykö joltakulta jo käytännön kokemusta tästä pyörästä?

Tuntsa
20.03.2023, 11.36
Kerronpa sitten hieman kokemuksiani tuosta Insera Bronco "halpis" sähköfatbikestä. Minulla on ollut jo pitkään tuo Yosemite 27,5 sähkö mtb kuten Biltema sitä nimittää https://www.youtube.com/watch?v=PxX-8NcCNlY mökkipyöränä ja olen odottanut että se menisi epäkuntoon jotta voisin perustella uuden ostamisen mutta kuten moni pyörän omistava tietää niin ei helposti tapahdu.
Halusin kuitenkin mökille maasto/talvikelpoisemman pyörän ja joten Yosemite myyntiin tai lastenlapsille ja uutta kehiin.

Tuota Insera Broncoa https://www.verkkokauppa.com/fi/product/770452/Insera-Bronco-26-sahkofatbike-17-harmaa olin jo pitkään seurannut mutta kokemuksia löytyi aika nihkeästi ja muitakin pyöriä jopa ostoskorissakin välillä kävi mutta sitten sopivan tarjouksen (1695 euroa) tullen tilasin. Pyörä saapui ja paketista paljastui ihan ok näköinen pyörä mitä ei kaikista saman hintaluokan pyöristä voi sanoa. Näissä pyörissähän on nykyään kaikenlaisia vastuuvapautuslausekkeita osien suhteen joiden uhriksi minäkin sitten jouduin.
Eturatas olisi pitänyt olla 36t, minulla 38t ja takapakka 11-36 ja minulla taas 11-34. Kevyeenkin maastoajoon väärään suuntaan menevät speksit. Onneksi oli hyllyssä Helkamaan ostettu
34t eturatas jonka vaihdoin. Varaketjua tilatessa huomasin näiden HG pakkojen edulliset hinnat joten tilasin samalla 11-36 pakan 21 eurolla. Omaksi tappioksihan nämä meni mutta ei jaksanut alkaa vääntämään verkkokauppa.comin kanssa. Vielä alle nastarenkaat AllMightyt (hyvin mahtuivat) Halpahallista 300 euroa, koska eläkeukkona ei mielestäni enää kannata ottaa riskejä esim. lonkan murtumisen takia joka voi viedä pitkään liikuntakyvyttömyyteen tai ehkä jopa hautaan. Alkoipa halpikselle tulla hintaa:), mutta tämähän on harrastus jonka kuuluukin hieman maksaa.
Ajoasento oli kerrasta hyvä tuolla 17" rungolla, mitat itsellä 177/86 mutta satulaputken jouduin vaihtamaan pidempään omasta varastosta. Avustus napamoottoriksi toimii yllättävän hyvin kiitos momenttitunnistimen, ja vääntö on ihan hyvä joten kyllä nämäkin on kehittyneet mutta miten lienee näiden kestävyys? Akku on 504 Wh ja virrankulutus on tuntunut ainakin näin pakkasilla suuremmalta kuin tuossa verrokissa FE11 Helkamassa, no kesällä totuus paljastuu. Jos näitä kahta pyörää vertaa keskenään niin Insera tuntuu huomattavasti ketterämmältä kuin Helkama. Ajokokemus tuntuu hyvin samanlaiselta kuin tuo luomupyöräni White 8Fat Ltd. Vielä pitäisi hankkia jostakin vaihtajan korvake varalle ja 18 mm avain jos meinaa maastossa takarenkaalle jotain tehdä. Kyselyä tein korvakosta tuonne verkkokauppaan mutta vastausta ei ole tullut. Huomasin myös tuolla jossain olikohan Velogin videoitten keskusteluissa jonkun kaipaavan vara-akkua tähän mutta itsekään en sellaista mistään ole löytänyt. Muut pyörän osat ovat laadultaan sellaisia kuin nyt tämän hintaisessa voi kuvitella mutta hyvin kyllä ainakin toistaiseksi toimivat. Vielä olen kuitenkin suhteellisen tyytyväinen Inseraan poislukien takavaihtaja mutta aika näyttää...

Takavaihtajan kanssa jouduin tosiaan töitä enemmältikin tekemään, vaihtaminen oli epävarmaa säätämisestä huolimatta ja jotenkin viipyilevää. Korvakkeen oikaisutyökalukin tuli sen takia ostettua mutta ei korvake pahemmin vinossa ollut. Vihdoin viimeisenä konstina ennen uusien vermeiden ostoa voitelin takavaihtajan WD-40 öljyllä vaikka olinkin jostain lukenut että sitä ei tulisi käyttää ja ihme tapahtui, vaihteet vaihtuivat ongelmitta. Tuosta kolmepykäläisestä avustuksesta vielä sen verran että hyvin toimii mutta 1 asento on mielestäni turhan tehokas ainakin täydellä akulla ja ainakaan minä en sitä osaa säätää jos mitenkään onnistuukaan.

Edit. Voisiko ylläpito muuttaa tuon otsikon oikeaksi.

harrastelija
20.03.2023, 21.33
Tänks ja sori väärästä otsikosta… Eli jos oikein ymmärsin niin hintansa väärti. Mites jos vertaat yosemiteen
niin onko polkemistuntuma parempi?

Tuntsa
21.03.2023, 11.44
On mielestäni hintansa väärti varsinkin jos saa ostettua tarjouksesta. Talvella sai tarjouksesta ainakin HalpaHallista, Tokmannilta ja Verkkokauppa.comista tuohon 1695 euroon.
Tällä hetkellä en löytänyt kuin tuon https://www.espoontorinpyora.com/insera-bronco-e-fat-26-9v . Takavaihtaja ongelmia on ilmeisesti ollut muillakin kuin minulla
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/770455/Insera-Bronco-26-sahkofatbike-19-harmaa/reviews mutta onhan näissä takuu. Minulla vain se ongelma kun huoltoliikkeet tällä hetkellä niin kaukana niin itse mieluummin pieniä vikoja korjaa kuin lähtee pyörää kuljettamaan ja aikoja varailemaan. Jos kivijalkaliike on lähellä ja pyörää myynnissä niin sitten vaan tarjousta kysymään.
Avustuksesta vielä sen verran kun on nyt molemmat tunnistustavat pyörissä ja rinnakkain pääsee vertaamaan niin kyllä tuo momenttitunnistus on luonnollisemman tuntuinen kuin polkutunnistus.

wlfwd
24.03.2023, 21.08
Espoontorin Pyörässä oli yksi kappale jäljellä ja kävin hakemassa sen maanantaina. Oli ainoa paikka (inhimillisen matkan päässä), missä oli mahdollista koeajoon. Vajaan viikon kokemuksella olen tyytyväiven, tosin mitään aikaisempaa kokemusta vastaavista ei ole. Pari vuotta ajelin RadMini 4:lla ja siihen verrattuna huima parannus. 26x4.9 rengas toimii huomattavasti paremmin lumessa kuin 20x3 rengas, mutta lähtee jäällä yhtä helposti alta. 1-avustutaso voisi tosiaan olla hieman miedompi, vastaa nyt Radminin kolmosta (3/5).