PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kona Rove DL 54 vs 56



Dejavu
05.06.2022, 20.30
Moi

Kumpaa kokoa suosittelisitte? Omat mitat 182,5cm ja inseam n. 83cm. Thanks.

Bikeshopin sivuilla sanottiin, että rovesta tulisi valita yksi runkokoko pienempi pitkästä viistoputkesta johtuen.

RayCH
05.06.2022, 23.15
Sinua lyhyempänä hommasin 52:n roven (176/81). Mutta kommenttini pointti on se, että bikeshop tarjoaa niitä koeajopyöriä kohtuullisilla kuluilla muutamaksi päiväksi ajoon. Meinasin alunperin tilata 54:n, mutta koeajojen pohjalta päädyin pienempään. Koeajopyörällä on helppo ajella useamman kymmenen kilsan lenkkejä, joilla ainakin itselleni tuli paremmin tuntuma mikä sopi paremmin.

ja ehkä tuo Bikeshopin neuvo ”valitse yksi runkokoko pienempi” on hyvä yleistys Roven kohdalla. Omat kokeilut viittasivat siihen, vaikkei muuta kokemusta droppitankoisista olekaan

nure
05.06.2022, 23.41
Yleensäkin jos rajoilla mennään niin pienempi, liian suuri aina melkoinen katastrofi.

TERU
06.06.2022, 07.28
Sopivan koon suhteen edellisten kanssa samaa, mutta haaramitta vois olla syytä tarkistaa tulevia ajosäätöjä varten.

Riitävän tarkan saa, kun menee naama seinään päin ja nostaa kirjaa seinää vasten haarukoissa kunnolla ylös, sukkasillaan ja muutenkin intiimissä asussa, merkki seinään ja mittaamaan. Sentin tarkkuus riittää ja tarvittaessa uusinta. Tuo n. 83 cm vaikuttaa hieman pieneltä mitalta kokonaispituuteen verraten.

Dejavu
06.06.2022, 09.22
Kiitos. Inseam tosiaan vain 83.
Bikeshopilla ei näytä olevan 54:sta DL:ää koeajopyöränä, mutta LTD löytyy.

Pääsin kokeilemaan AL 700 versiota 54 ja 56 koossa. Pienempi ketterämpi, 56 oli tosiaan isohko, mutta molemmat meni kyllä. 56:sessa ohjaamo tuntui olevan kaukana ja voisi käydä pidemmän päälle käsiin. 54:sessa taas jyrkissä kulmissa varpaat osui renkaisiin, mutta DL mallin 650 kiekot, ehkä vähän auttaa sen suhteen.

Striimaaja
06.06.2022, 11.05
Ymmärrän tuskan. Olen lähes samankokoinen kuin RayCH ja päädyin 52 vs. 54 vertailussa kokoon 54. Omat mittani ovat siis 177 / 82. Olen nyt ajanut n. 400 km ja pisin lenkki on ollut 60 km. Ei mitään ongelmia ergonomian / geometrian kanssa enkä ole vaihtanut mitoitukseen vaikuttavia osia. Näitä valintoja vaikeuttaa se, että erot ovat pieniä. Jos tarjonta olisi 50, 55 ja 60, niin olisi helpompaa, nyt todennäköisesti molemmat koot sopii. Ohjainkannatin tarvittaessa vaihtoon.

Vaikka erot ovat pieniä, niin 52 vs. 54 vertailussa jostain syystä pienempi pyörä tuntui yllättävän paljon helpommalta kantaa ja nostaa esteiden yli. Jos tällaista on paljon tiedossa, niin ottaisin pienemmän koon.

TERU
06.06.2022, 16.06
RayCH, onko stemmiä tarvinnut pidentää?

Zykkel
06.06.2022, 17.47
Moi
Bikeshopin sivuilla sanottiin, että rovesta tulisi valita yksi runkokoko pienempi pitkästä viistoputkesta johtuen.
Tarkoitaakohan Bikeshopin viistoputki Konan vaakaputkea? Tuossa KONA BIKES | DROP BAR / GRAVEL | ROVE | Rove DL (konaworld.com) (https://konaworld.com/rove_dl.cfm) Kona Rove DL koon 54 TT Length (top tube length) on 562mm ja koon 56 on 578mm. Eroa 16mm. Vaikka ottaisi tuon isomman, niin tuo varmaan on tarvittaessa stemmillä ja vaikka pienellä satulan siirrolla säädettävissä. Onhan tuo koko 56 muiltakin osin hiukan isompi runko, mutta tuo vaakaputken ero on aika pieni.

nure
06.06.2022, 19.23
^Standover kannattaa tsekata varmuuden vuoksi.

Dejavu
06.06.2022, 19.57
Noniin, pääsin tänään testaa 54 ja 56 DL:ää. Hyvin samanlaisia havaintoja, kun AL versioll, mutta ehkä vahvistui ajatus, että 56 on mulle oikea koko, vaikkakin molemilla ajo onnistui.

54:sessa tuli toe overlappia ja asento ei tuntunut niin hyvältä. Johtuneeko sit siitä, että ylätorso on itsellä pidempi, kun inseam on selvästi normaalia lyhyempi.

56 on selvästi isompi, mutta aika ylös satulan sai kuitenkin nostaa, joten ei se liian isolta sen puolesta ainakaan vaikuttanut.

Standover oli muistaakseni 815mm 56:sessa, joten inseamin suhteen siinä ja tässä. Sain kuitenkin jalat suoraksi pyörän päällä seisoessa (housut kylläkin hipovat vaakaputkea), joten senkin puolesta uskon, ettei ongelmaa ole. Vai pitäisikö olla reilummin pelivaraa, 54:sessa sitä olisi.

Tästä optimi koko olisi 55, jos sellaista olisi, mutta ehkä kuitenkin kallistuisin tohon kokoa isompaan tässä tapauksessa.

maalinni
06.06.2022, 20.24
Minulla on ollut 186/86 mitoilla Rovesta 54 ja 56. 54 oli sopiva, kun laittoi 2cm pidemmän stemmin. Nyt ajan 56:lla, se on itselle kuitenkin parempi. Sinuna ottaisin 54:sen.

Dejavu
06.06.2022, 21.42
Kiitos tiedosta. Nyt sain Konalta vastauksen, kun laitoin mittoja heille päin.

”Based on your submitted measurements, Kona recommends you ride a size 54 2022 Rove DL, possibly a 56 depending on your personal fit preferences.”

Vaikea tilanne päättää. Eniten mietin tota toe overlappia. Tää on itselle eka droppitankoinen ja en oo koskaan ajanut esim lukoilla. Uskoisin, että lukoilla toe overlap ei ole niin paha? Ajattelinkin hankkia aluksi sellaiset polkimet, joita voi käyttää sekä että.

Olisiko esim tälläiset järkevät?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/615536/Shimano-PD-T421-Click-R-lukkopolkimet?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQDXoF2 Vh1dgywpqD6nQw5UnDVfqsLtijiKDQvgUSHUicgHuVPsH3yxoC ev4QAvD_BwE

nure
06.06.2022, 21.59
^Ei sitä kannata murehtia, suuressa osassa varpaat osuu jos niin yrittää. Suositan kyllä ihan lukkopolkimia, kannattaa heti alkuun totutella niihin, tottuu yllättävän helposti ja nopeasti.

Zykkel
06.06.2022, 22.00
Kiitos tiedosta. Nyt sain Konalta vastauksen, kun laitoin mittoja heille päin.

”Based on your submitted measurements, Kona recommends you ride a size 54 2022 Rove DL, possibly a 56 depending on your personal fit preferences.”

Vaikea tilanne päättää. Eniten mietin tota toe overlappia. Tää on itselle eka droppitankoinen ja en oo koskaan ajanut esim lukoilla. Uskoisin, että lukoilla toe overlap ei ole niin paha? Ajattelinkin hankkia aluksi sellaiset polkimet, joita voi käyttää sekä että.

Olisiko esim tälläiset järkevät?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/615536/Shimano-PD-T421-Click-R-lukkopolkimet?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQDXoF2 Vh1dgywpqD6nQw5UnDVfqsLtijiKDQvgUSHUicgHuVPsH3yxoC ev4QAvD_BwE

Kun nyt olet kummankin koon koeajanut, niin ota se kumpi tuntui paremmalta. Mitat ja suositukset on aina keskiarvoja ja sinnepäin. Vaikka kuskit olisivat samanpituisia voi raajojen pituuksissa olla paljonkin eroa.
Itselläni on kaiketi hiukan keskimääräistä pidempi yläkroppa ja kädet. Joudun lähes aina pidemmän stemmin ostamaan jotta saan asennon kuntoon.

Dejavu
06.06.2022, 22.47
Jep ja varsinkin noi konan taulukot todella suuntaa-antavia. Bikeshop ja Kona nyt molemmat suositellut 54:sta ja tästäkin threadista on välittynyt kuva, että mielummin ehkä pienempää päin.

Noita Konan geometria taulukoita, kun tuijottelee, niin reach on lähes sama noissa. Onko se ja standover ”tärkeimmät” mitat, joita taulukoista kannattaa tuijottaa? Kumpi yleensä ottaen on turvallisempi valinta, koko pienempi vai koko suurempi? Jos tulee tarvetta modata asentoa myöhemmin esim stemmin osalta.

RayCH
06.06.2022, 22.48
Itse valitsin pienemmän koon, osittain stemmin vuoksi, kun 52/54 Rovessa on 80mm stemmi, joka on aika lyhyt. Pidemmän vaihtaminen todennäköisesti toimii paremmin, kuin tuota 80mm lyhyempi jolla ohjaus voi tulla liiankin äkkinäiseksi.


RayCH, onko stemmiä tarvinnut pidentää?

Vastailen ketjuun, jossa pähkäilin omaa (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63445-1500%E2%82%AC-gravel-cyclocross&p=3151676#post3151676) pyörävalintaa. En lähde tätä ketjua purkamaan omilla kommenteilla.

Zykkel
06.06.2022, 23.07
Jep ja varsinkin noi konan taulukot todella suuntaa-antavia. Bikeshop ja Kona nyt molemmat suositellut 54:sta ja tästäkin threadista on välittynyt kuva, että mielummin ehkä pienempää päin.

Noita Konan geometria taulukoita, kun tuijottelee, niin reach on lähes sama noissa. Onko se ja standover ”tärkeimmät” mitat, joita taulukoista kannattaa tuijottaa? Kumpi yleensä ottaen on turvallisempi valinta, koko pienempi vai koko suurempi? Jos tulee tarvetta modata asentoa myöhemmin esim stemmin osalta.

Sen pienemmän saa aika helposti pidemmällä stemmillä isommalle kuskille sopivaksi. Tietenkin jos siinä 56 koossa paikalla seisoessa on munat kiinni tangossa, niin silloin ei sitä. Omaan hybridiin halusin hiukan isomman ohjaamon ja otin tietoisesti yhden koon isomman kuin suositeltiin. Siihen vaihdoin stemmin 90mm +6° -> 60mm +6°. Hyvä tuli. Tässä meni päinvastoin kuin minulla yleensä, eli vaihdoin lyhyemmän stemmin.

Varsinkin noita pidempiä stemmejä on fillaritorilla paljon myynnissä, kun niitä aika paljon vaihdetaan lyhyempiin.

Dejavu
07.06.2022, 12.34
Kiitos kommenteista. Onko suositella mitään muita pyöriä samoilla spekseillä, jota voisi harkita Roven tilalle?

TERU
07.06.2022, 13.34
^^ Kempeleen Kyläkauppa Oy, hupaisa nimi, mutta mitä mainioin pyöräkauppa ja huoltoliike, myy kohtuuhinnalla uusia pyöristä ostajan toiveesta irroitettuja stemmejä, varmaan halunneet lyhyemmän- säätö- tai jyrkemmän nousun stemmin ja noita myynnissä irrallaan laatikossa. Muutaman olen ostanut itselleni ja myös valinnut tuttavallenikin. Ihan uutta vastaavia ovat ja jopa laatumerkki 3T tullut omaan ajokkiini.

Tästä kyläkaupasta turhaa lähteä kalijaa ja rillimakkaraa hakemaan...

Striimaaja
07.06.2022, 13.45
Kiitos kommenteista. Onko suositella mitään muita pyöriä samoilla spekseillä, jota voisi harkita Roven tilalle?

White GX LTD 2x10 22, Canyon Grail, Canyon Grizl nyt ainakin, mutta jatketaan tästä toisessa ketjussa:

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63445-1500%E2%82%AC-gravel-cyclocross/page5

Dejavu
07.06.2022, 18.25
Canyon Grail 7 eTap vaikuttaa spekseiltään aika hyvältä.

nure
07.06.2022, 19.23
Onhan tuo mutta aivan erityyppinen runko, voi olla ettei ole lainkaan niin mukava kuin teräsrunkoinen.

Qilty
07.06.2022, 19.26
Vahvasti epäilen että on mukavampi

Edit. Nythän mä vasta tajusin että kyseessä oli alumiini grail, sitten tuskin on mukavampi.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

nure
07.06.2022, 21.51
Paha sanoa, teräs Konaa ajanut ja Canyonista vain jotain halpis maantiepyörää, ei ihan vertailukelpoisia.

Dejavu
07.06.2022, 22.16
Avataas vähän enemmän vielä mihin käyttöön pyörä olisi tulossa. Retkeilyä tms en harrasta, eli en tule kiinnittämään tavaraa tms. runkoon. Hyvä hybridi löytyy jo, mutta nyt tartteis pidemmille lenkeille ja explore ”retkille” monikäyttöisen pyörän vaihteleville pinnoille. Pääasiassa hiekkateitä ja asfalttia, osittain myös sorateitä. Semi rauhalliseen ajeluun.

Rovesta sain suositteluja useammalta, varsinkin teräksisestä. Nyt myös em. Canyon kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Vähän noi Roven jarrut mietityttää. Onko teräsrunko selkeästi parempi tälläisessä käytössä, jos verrataan alumiiniseen? Vai tuleeko teräsrungon plussat paremmin esiin, kun on tavaraa kiinni rungossa ja ajellaan selkeästi enemmän sorateillä, kun urbaanissa ympäristössä?

velib
08.06.2022, 00.41
Rungossa voi materiaalin suhteen olla pientä eroa, mutta väittäisin että keulassa on suurempi ero. Hiilikuituinen keula on toki kevyempi, mutta teräksinen mukavampi. Toki rahalla saa varmasti mukavia hiilikuitukeulojakin mutta ainakin oman kokemuksen perusteella monet ovat todella jäykkiä ja kovia. Mutta jos ei tiedä tarkalleen mitä haluaa, kannattaa valita se mikä tuntuu hyvältä.

Koosta, olen itse 180cm pitkä ja totesin 56 Roven turhan pitkäksi ja etenkin korkeaksi. Siinä olisi pitänyt itselläni olla 70mm stemmi negatiivisella kulmalla ja slämmättynä, että olisi toiminut. 54-kokoa en ole ajanut. Itselläni on vanha Rove koossa 56, joka osuu aika lailla uuden 54:n ja 56:n väliin.

Polkimiksi suosittelisin näitä, piikeillä pysyy tennaritkin hyvin niin ei jalat lipeä. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/683713/Shimano-PD-EH500-lukkopolkimet

Ai niin, vielä jarruista. Mulla on Rovessa mekaaniset ja toisessa gravelissa hydrauliset. Ero tehossa on huomattava, mutta ainakaan itseäni ei mekaanisillakaan jarruttelu harmita. Voimaa pitää käyttää vähän enemmän, mutta sillä ei ehkä käyräsarvisessa ole niin paljoa merkitystä kuin maastopyörässä, jossa jarrutus tapahtuu yhdellä sormella.

Dejavu
08.06.2022, 09.32
Kiitos.

Itselle vähän vieraat noi roven jarrut ja tekniikka niissä ylipäätään.
TRP HDC711C Mechanical /
Hydraulic?

Koeajolla molempien pyörien jarrut piti vähän epämääräistä ääntä ja ei aivan täysin vakuuttanut.

Nykyisessä hybridissä on jotkut basic tektron hydrauliset, mutta kyllä ne selkeästi paremmilta tuntuu, kun niihin tottunut.

Rungon lisäksi annan kyllä hyville jarruille paljon paino-arvoa ja kolmas asia vielä Roven ja Grailin välisessä vertailussa on kiekot 650 vs 700. Ajojen painottuessa enemmän sekalaiseen urbaaniin ympäristöön, kun varsinaisesti poluille/sora/metsä -teille, uskoisin 700 olevan parempi ratkaisu. Toki kaiketi Roveenkin 700 menee..?

nure
08.06.2022, 09.47
^Joku viisas väitti että noissa mech/hyd. jarruissa yhdistyy kummankin tyypin huonot puolet.

velib
08.06.2022, 09.57
Joo, noista kyseisistä jarruista en osaa sanoa. Roveen menee toki 700c-kiekot, mutta ne kasvattavat toe overlapia. Sama toki koskee mitä tahansa pyörää. Itse en kiekkokoolla nää paljoa muuta merkitystä kuin että 650b on pienempi toe overlap ja mahtuu leveämmät renkaat. Eri kysymys on sitten haluaako leveämmät renkaat. Kaupungissa niistä on itse asiassa mielestäni hyötyä, kun on kaikenlaisia rotvalleja ja mukulakiviä matkalla. Mutta pärjää sitä kapeammallakin. Hyvällä alustalla alkaa noista 47mm renkaista jäädä edut saavuttamatta, mutta niin hyvää alustaa ovat käytännössä vain hyväkuntoiset asfalttitiet.

maalinni
08.06.2022, 10.03
Paljonkohan lie varvasylikierros kasvaa jos niihin 700c kiekkoihin laittaa vaikka 32mm renkaat vs 650b joissa on 2" leveät kumit? En jaksa etsiä laskuria, mutta veikkaan että ero ei ole kovin suuri.

Qilty
08.06.2022, 10.45
Paljonkohan lie varvasylikierros kasvaa jos niihin 700c kiekkoihin laittaa vaikka 32mm renkaat vs 650b joissa on 2" leveät kumit? En jaksa etsiä laskuria, mutta veikkaan että ero ei ole kovin suuri.Veikkaan että 650x2" sitä on enemmän.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Qilty
08.06.2022, 10.51
Avataas vähän enemmän vielä mihin käyttöön pyörä olisi tulossa. Retkeilyä tms en harrasta, eli en tule kiinnittämään tavaraa tms. runkoon. Hyvä hybridi löytyy jo, mutta nyt tartteis pidemmille lenkeille ja explore ”retkille” monikäyttöisen pyörän vaihteleville pinnoille. Pääasiassa hiekkateitä ja asfalttia, osittain myös sorateitä. Semi rauhalliseen ajeluun.

Rovesta sain suositteluja useammalta, varsinkin teräksisestä. Nyt myös em. Canyon kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Vähän noi Roven jarrut mietityttää. Onko teräsrunko selkeästi parempi tälläisessä käytössä, jos verrataan alumiiniseen? Vai tuleeko teräsrungon plussat paremmin esiin, kun on tavaraa kiinni rungossa ja ajellaan selkeästi enemmän sorateillä, kun urbaanissa ympäristössä?Jos noin siistiä ajoa pääasiassa, niin tuossa grail 7 etapissa kuitenkin saat sähkövaihteet ja hyvät jarrut. Jos raaskii ostaa vielä canyonin vcls tolpan niin on mukava.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Dejavu
08.06.2022, 11.16
Grail 7 etap spekseissä satulatolppa SP0043 VCLS CF?

Qilty
08.06.2022, 14.17
Grail 7 etap spekseissä satulatolppa SP0043 VCLS CF?Eli VCLS ei tarkoittanutkaan sitä joustavaa.

Tarkoitin tätä Canyon S15 VCLS 2.0 CF

Tuo löytyy ainakin kaikista kuitumalleista

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Dejavu
09.06.2022, 08.29
Nonin, loppusuoralla valinnassa Rove 54 ja Grail 7 etap medium tolla paremmalla satulatolpalla.

https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=kona-rove-dl-2022;*z.54cm|w.650b,canyon-grail-7-etap-2022

Rovessa eniten mietityttää jarrut, olisiko rove kuskeilla kommentteja noiden toiminnasta ja tehokkuudesta? Minkä hintainen homma olisi vaihtaa hydraulisiin?

Onko muilla tietoa, onko olemassa teräsrunkoista gravelia hydraulisilla jarruilla ja 1x11 voimansiirrolla?

nure
09.06.2022, 09.11
Jos haluaa hydrauliset niin kannattaa hankkia pyörä jossa sellaiset jo on. Jos Konassa Rivalin osat ja samantasoiset hankit niin about 400-500€ kustantaa vastaava jarrusetti.
Itsellä oli https://allcitycycles.com/bikes/archive/macho_man_disc_orange Kylläkin 1x11 versio hetken, mainio kapistus, kylläkin haarukka vaihtui kuituiseen. Myös esim. Surlyltä löytyy, tsekkaa https://foxcomp.fi/cyclocross-gg

Firlefanz
09.06.2022, 09.52
Luulen että mielipiteet siitä ovatko hydrauliset jarrut aivan välttämättömät tai niin paljon paremmat kuin kohtuullisentasoiset mekaaniset riippuvat pitkälti siitä (1) mihin ajaja on tottunut, ja (2) millaisia hänen ajonsa ovat.

Maastokuskit tykkäävät hydraulisista, koska ovat niillä ajaneet ja oppineet siihen että tarvittava teho löytyy aina ja kaikissa tilanteissa yhdellä sormellakin ja sitä on helppo moduloida hyvinkin tarkasti ja koska ylösalasmutkapoluilla ja väärillä poluilla juurineen ja kivineen näitä ominaisuuksia todella tarvitaan.

Maantiepuolelta tulevalle kuskille, jonka ajot tulevat pysymään teillä ja helpoilla poluilla mekaanisten ominaisuudet riittävät vallan mainiosti eikä niiden säätäminen sitä mukaa kun jarrupalat kuluvat ole sen kummempi juttu kuin maantiefillari vannejarrujenkaan.

Itse olen jälkimmäistä tyyppiä. Minulla on toisessa ympärivuosifillarissa jotkut Shimanon paremman pään mekaaniset ja toisessa kelvollisina pidetyt Sramin hydrauliset enkä osaa pitää kumpiakaan parempina tai huonompina. Toisin sanoen: minulle ei jarrukysymys nousisi ratkaisevaksi valintatekijäksi.

nure
09.06.2022, 11.45
^Itsellä maantiepyörässä Spyre SLC:t Forcen kahvoilla ja aivan mainio kombinaatio. Ihme kyllä, Firlen kanssa samoilla linjoilla tuossa suhteessa, kaikilla jarruilla pysähtyy!

Striimaaja
09.06.2022, 13.50
Minulla on Kona Rove ST DL 2022 ja siis näillä TRP HDC711C mekaanis/hydraulisilla jarruilla. Mainitsit, että sinulla on jo "hyvä hybridi". Mitkä jarrut siinä on? Olin myös huolissani Konan jarruista, mutta aiemmassa pyörässäni oli 2X V-jarru eikä ikinä ollut jarrujen kanssa merkittävää ongelmaa. Olen myös kuullut kommenttia Keski-Euroopan vuoristoissa ajaneilta "Suomessa ei tarvitse levyjarruja".

Ei ole ollut siis mitään ongelmia Roven jarrujen kanssa, mutta modulaatio ei ole paras mahdollinen eli puristaessa kahvaa jarrut menevät yllättäen lukkoon. Ymmärrän hyvin, että tämä on ongelma hankalassa maastossa, mutta ei niinkään yleisillä teillä.

En ole koskaan ajanut Canyonin Grailia, mutta uskoisin sen olevan kevyempi ja nopeampi pyörä kovempaan ajoon. Grail-kuski menee siis lenkillä Rove-kuskin ohi. Ajelen itse tällä teräs-Rovella ja 650x50 -renkailla parhaimmillaan 25 km/h keskinopeudella ja koen, ettei pyörä sovellu kovin hyvin tuota kovempaan ajoon. Jos tavoittelisin lenkeillä parasta mahdollista keskinopeutta, niin olisin ostanut Canyon Enduracen.

Vivve
09.06.2022, 14.18
Riippuu vähän myös minkälaiseen käyttöön pyörä tulee. Retkipyöräilijät arvostavat vaijerivetoisia jarruja, sillä ne on helpompi huoltaa kenttäolosuhteissa. Itsellä Surlyn Midnight Specialissa Spyret ja ovat mainiot jarrut, kunhan on kunnolliset vaijerinkuoret käytössä.

nure
09.06.2022, 14.35
^Vaijerit ja kuoret hyvin olennaisia, loppupeleissä moni unohtaa ne kun puhutaan toiminnasta.

Dejavu
09.06.2022, 16.28
Kiitos kommenteista ja omakohtaisista kokemuksista. Kaivoin vielä yhden vaihtoehdon, mitä sanotte tästä? Tossakin olisi hintaan nähden aika kivasti kaikkea mitä pyörältä haen.

https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_c62_pro_2022_gravel_grinder?attr1_id=3 1

nure
09.06.2022, 17.44
https://www.fillaritori.com/topic/254496-kona-libre-2021-al-gravel-54-helsinki/ Tuossakin mainio käytetty jos koko natsaa.